Hei kaikille!
Olen viikon verran lueskellut tätä keskustelua ja nyt uskaltaudun itsekin laittamaan oman tilanteeni.
Meillä siis tilanne se, että saimme esikoisemme 02/19 ja silloin meillä kävi niin hyvä tuuri, että meillä tärppäsi heti kerrasta. Silloin en saanut bongattua edes ovulaatiota ja fiilis oli alusta asti, että tästä saadaan heti pieni alulle. Nyt olemme yrittäneet nelisen kuukatta toista ja olen tehnyt ovulaatiotestejä joka kierrossa. Ikäväkseni huomasin, että ovulaatio tapahtui melko myöhään ja luteaalivaihe jäi lyhyeksi, ollessaan noin 8-10 päivää. Kävin yksityisellä gynellä juttelemassa, hän ultrasi kohdun ja munasarjat, eikä mitään ”vikaa” löytynyt mistään. Sain vielä lähetteen liutaan verikokeita, joista yhtenä oli tarkoitus mennä viikko positiivisen ovulaatiotestituloksen jälkeen otattamaan keltarauhashormoniarvo. No, se jäi matalaksi eikä siis ainakaan viime kierrossa ovulaatiota tapahtunut, vaikka ultrassakin näkyi 22mm follikkeli ja ovistesti näytti plussaa. Suunnitelmaksi tuli yksi luonnollinen välikierto ja seuraavasta letrotsoli tukemaan ovulaatiota, mikäli tästä kierrosta ei tärppää. Nyt en ole tehnyt juurikaan ovulaatiotestejä, paitsi huvikseni nyt perjantaina clearbluen digitestin, vaikka tiesin, että on viime kiertojen mukaan aivan liian aikaista ovulaatiolle, enkä juurikaan huomannut mitään oireitakaan, mitkä olisivat sitä puoltaneet. Flo-sovelluskin ennusti 5 päivän päähän ovulaatiota. No testiin pärähti hymynaama ja olin hyppiä ilosta, olisiko nyt voinut käydä niin, että ovulaatio tapahtui oikeaan aikaan ja sieltä vieläpä irtoaisi jotain? Nyt on siis dpo 1 menossa ja alavatsaa turvottaa, seuraavasta 13 päivästä tulee kyllä yhtä piinaa.
Mutta jos tästä kierrosta ei nappaa, niin ensi kierrosta letrot käyttöön, kuulisinkin mielelläni muilta onko teillä kenelläkään niistä kokemuksia? Tai kokemuksia sekundäärilapsettomuudesta?