Raskaaksi 2020

Nämä on tietysti hyvin tapauskohtaisia, mutta mä en ymmärrä miten mulla ei ikinä tämä rfsu:un herkkä testi toimi, vaikka tavalliset toimii. Esim. nyt mä tein tän herkän testin 5 päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää, ja oli täysin nega, vaikka tavallisessa rfsu:n testissä oli jo heti seuraavana aamuna selvä haamu. Toivottavasti muuttuu vielä plussaksi :Heartred

puhutaanko nyt siis siitä aikaisesta? mikä lupaa 6 päivää ennen? mä meinaan ostin sen mut tänää en sitte raskinukkaa vielä testata koska aattelin dpo olevan liian vähän.. ohje ku sano 8-15päivää hedelmöittymisestä, mulla taas ois nyt se 6 päivää ennen seuraavia menkkoja mut dpo7.. en testannu vielä, hyvä ettei tullu aamulirut housuun ku mietin ja mietin teenkö vielä :laughing002

pregcheckejä mulla on pari ja cb digejä, mut ei kyllä viittis testata koko arsenaalia :whacky011 pitääkö perkule hakea se rfsu normi kuitenkin millo sillä normi pysty testaamaan?

Hei kaikille!

Olen viikon verran lueskellut tätä keskustelua ja nyt uskaltaudun itsekin laittamaan oman tilanteeni. :cat:

Meillä siis tilanne se, että saimme esikoisemme 02/19 ja silloin meillä kävi niin hyvä tuuri, että meillä tärppäsi heti kerrasta. Silloin en saanut bongattua edes ovulaatiota ja fiilis oli alusta asti, että tästä saadaan heti pieni alulle. Nyt olemme yrittäneet nelisen kuukatta toista ja olen tehnyt ovulaatiotestejä joka kierrossa. Ikäväkseni huomasin, että ovulaatio tapahtui melko myöhään ja luteaalivaihe jäi lyhyeksi, ollessaan noin 8-10 päivää. Kävin yksityisellä gynellä juttelemassa, hän ultrasi kohdun ja munasarjat, eikä mitään ”vikaa” löytynyt mistään. Sain vielä lähetteen liutaan verikokeita, joista yhtenä oli tarkoitus mennä viikko positiivisen ovulaatiotestituloksen jälkeen otattamaan keltarauhashormoniarvo. No, se jäi matalaksi eikä siis ainakaan viime kierrossa ovulaatiota tapahtunut, vaikka ultrassakin näkyi 22mm follikkeli ja ovistesti näytti plussaa. Suunnitelmaksi tuli yksi luonnollinen välikierto ja seuraavasta letrotsoli tukemaan ovulaatiota, mikäli tästä kierrosta ei tärppää. Nyt en ole tehnyt juurikaan ovulaatiotestejä, paitsi huvikseni nyt perjantaina clearbluen digitestin, vaikka tiesin, että on viime kiertojen mukaan aivan liian aikaista ovulaatiolle, enkä juurikaan huomannut mitään oireitakaan, mitkä olisivat sitä puoltaneet. Flo-sovelluskin ennusti 5 päivän päähän ovulaatiota. No testiin pärähti hymynaama ja olin hyppiä ilosta, olisiko nyt voinut käydä niin, että ovulaatio tapahtui oikeaan aikaan ja sieltä vieläpä irtoaisi jotain? Nyt on siis dpo 1 menossa ja alavatsaa turvottaa, seuraavasta 13 päivästä tulee kyllä yhtä piinaa.

Mutta jos tästä kierrosta ei nappaa, niin ensi kierrosta letrot käyttöön, kuulisinkin mielelläni muilta onko teillä kenelläkään niistä kokemuksia? Tai kokemuksia sekundäärilapsettomuudesta?

Tänään piti menkat alkaa ja niin näyttäisi alkavankin! Kierto jäin 26/27 päiväiseksi. Oli mielenkiintoinen viikko kuitenkin, koska kipuja oli niin erilaisia. Keskellä viikkoa olin niin varma raskaudesta, eilenkin jossain vaiheessa sama fiilis. Aamulla 7 aikaan kuitenkin heräsin ja sieltä se vuoto alkoi. Kivutkin ihan erilaiset. Positiivista oli se että ei tiputteluvuotoa kuten monta kertaa on ollut.

En odottanut (vaikka toivoinkin) että tämä olisi se kierto. Mutta aina löytyy jotain positiivista tietoa kierrosta. Säännöllisyys on ainakin positiivista! Tänään varmaan olisi sitten viiniä ruuan kanssa hyvä :wink
Tsemppiä muille kierron loppupuolella oleville:cool:

Ei ole itselle noin käynyt (ainakaan vielä), mutta olen ymmärtänyt että voi hyvinkin mennä noin. Mulla myös viime kierrossa vilkkui jonkun 5-6 päivää ja sitten tuli pysyvä, tässä kierrossa nyt jo 4 päivää putkeen tyhjä arpa. Mietityttää mistä tuollaiset erot kierroissa johtuu. Mulla myös nyt ekaa kertaa geleet käytössä.

Tsemppiä, toivottavasti tärppää!!
Kiitos paljon! :HeartpinkSaa nähdä joo, olin flunssassa joten ei olla edes ehditty talletella tässä etukäteen ja mies teki noita spermatestejä niin meni sitten siihen sitä nestettä, eikä mun sisään... :hilarious: noh tulipa testattua että ainakaa noiden testien mukaan ei ole spermassa vikaa :)

puhutaanko nyt siis siitä aikaisesta? mikä lupaa 6 päivää ennen? mä meinaan ostin sen mut tänää en sitte raskinukkaa vielä testata koska aattelin dpo olevan liian vähän.. ohje ku sano 8-15päivää hedelmöittymisestä, mulla taas ois nyt se 6 päivää ennen seuraavia menkkoja mut dpo7.. en testannu vielä, hyvä ettei tullu aamulirut housuun ku mietin ja mietin teenkö vielä :laughing002

pregcheckejä mulla on pari ja cb digejä, mut ei kyllä viittis testata koko arsenaalia :whacky011 pitääkö perkule hakea se rfsu normi kuitenkin millo sillä normi pysty testaamaan?

Joo, just se ei mulla ainakaan tällä kertaa toiminut. Sen takia ehdinkin pettyä jo tosi pahasti, kun olin varma että se olisi kyllä 5 päivää ennen näyttänyt kun siinä lukee että sen voi tehdä 6 päivää ennen. Mutta ei tullut edes mitään viivan paikkaa mitä olisi voinut suurennuslasilla tihrustaa..

Mietin tätä vielä uudelleen, ja voisiko olla että geleet aikaistutti ovulaatiota sen verran, että jos aloitit testaamisen normi aikaan, niin ehkä se estrogeenin nousu oli jo tapahtunut aiemmin, joten se testi ei ehtinyt havaita sen nousua, ainoastaan piikin? Jotenkin olen ymmärtänyt että se estrogeenin testaus perustuisi enemmän tason vaihteluun kuin varsinaiseen pitoisuuteen. Voin olla täysin väärässä, jospa joku kokeneempi tietää paremmin? :confused004
Tää voi kyllä pitää hyvin paikkansa myös! Alotin tosiaan normiaikaan testauksen... Kahtena päivänä ehti tulla tyhjä hymiö ja sit heti se pysyvä

Hei kaikille!

Olen viikon verran lueskellut tätä keskustelua ja nyt uskaltaudun itsekin laittamaan oman tilanteeni. :cat:

Meillä siis tilanne se, että saimme esikoisemme 02/19 ja silloin meillä kävi niin hyvä tuuri, että meillä tärppäsi heti kerrasta. Silloin en saanut bongattua edes ovulaatiota ja fiilis oli alusta asti, että tästä saadaan heti pieni alulle. Nyt olemme yrittäneet nelisen kuukatta toista ja olen tehnyt ovulaatiotestejä joka kierrossa. Ikäväkseni huomasin, että ovulaatio tapahtui melko myöhään ja luteaalivaihe jäi lyhyeksi, ollessaan noin 8-10 päivää. Kävin yksityisellä gynellä juttelemassa, hän ultrasi kohdun ja munasarjat, eikä mitään ”vikaa” löytynyt mistään. Sain vielä lähetteen liutaan verikokeita, joista yhtenä oli tarkoitus mennä viikko positiivisen ovulaatiotestituloksen jälkeen otattamaan keltarauhashormoniarvo. No, se jäi matalaksi eikä siis ainakaan viime kierrossa ovulaatiota tapahtunut, vaikka ultrassakin näkyi 22mm follikkeli ja ovistesti näytti plussaa. Suunnitelmaksi tuli yksi luonnollinen välikierto ja seuraavasta letrotsoli tukemaan ovulaatiota, mikäli tästä kierrosta ei tärppää. Nyt en ole tehnyt juurikaan ovulaatiotestejä, paitsi huvikseni nyt perjantaina clearbluen digitestin, vaikka tiesin, että on viime kiertojen mukaan aivan liian aikaista ovulaatiolle, enkä juurikaan huomannut mitään oireitakaan, mitkä olisivat sitä puoltaneet. Flo-sovelluskin ennusti 5 päivän päähän ovulaatiota. No testiin pärähti hymynaama ja olin hyppiä ilosta, olisiko nyt voinut käydä niin, että ovulaatio tapahtui oikeaan aikaan ja sieltä vieläpä irtoaisi jotain? Nyt on siis dpo 1 menossa ja alavatsaa turvottaa, seuraavasta 13 päivästä tulee kyllä yhtä piinaa.

Mutta jos tästä kierrosta ei nappaa, niin ensi kierrosta letrot käyttöön, kuulisinkin mielelläni muilta onko teillä kenelläkään niistä kokemuksia? Tai kokemuksia sekundäärilapsettomuudesta?

Hei! :welcome

Toivottavasti nyt sulla tärppää. Olen kuullut paljon positiivista, että heti kun luteaali pitenee on tärpännyt. :smiley-angelic001:Heartred

Meillä ekassa lapsessa kesti vuosi ja nyt on Yk6 menossa. Mun luteaalivaiheelle, kuten tossa äsken sanoinkin on yhtäkkiä tapahtunut jotain, tai lähtenyt lyhenemään kuukausi kuukaudelta. :eek:

Alkoi 14 päivästä ja nyt tippunut 10 päivään.
Olen laihduttanut reippaasti, mutta ylipainoa on niin paljon, että sen pitäisi vaan auttaa....

Luuletko, että ne etänä määräisi jotain yksityisellä, tai kuinka helposti määrää? Olen käynyt siellä muissa lapsettomuusongelmissa aikanaan, eli tietoja siellä on. Luteaalin kanssa mulla on eka kertaa ongelmia. :sad001

Ei nyt ihan verrannollista varmaan ole, kun testasin ylipäätään vaan kerran, mutta itsellä just noi Dual Hormonet jäi kaappiin ja juuri muuttopäivänä en jaksanut tehdä toukokuussa. Tuli sitten seuraavana aamuna suoraan pysyvä hymy, josta raskauduinkin hetkeksi.. Että voi näyttää kai ihan oikein :happy: Jotenkin en koko kierrossa silloin raaskinut aloittaa niitä, kun oli kauheesti muitakin testejä ja muuttopakkailuja.
Okei, kiitos tiedosta! Joo luulisi että että voisi kuitenkin luottaa tulokseen vaikka tulikin suoraan toi pysyvä hymy :happy:

Joo, just se ei mulla ainakaan tällä kertaa toiminut. Sen takia ehdinkin pettyä jo tosi pahasti, kun olin varma että se olisi kyllä 5 päivää ennen näyttänyt kun siinä lukee että sen voi tehdä 6 päivää ennen. Mutta ei tullut edes mitään viivan paikkaa mitä olisi voinut suurennuslasilla tihrustaa..

no voi kökkö, pitää antaa lapsille kuumemittariksi tuo sitte leikkeihin eikä käyttää ite :grin ehkä mä vaa odotan.. tai sitte en :hilarious: se perus rfsu anto selkeen negan viimekierrossa ilman haamuja ym, että ei ainakaa huijaa sen puolesta.

Hei! :welcome

Toivottavasti nyt sulla tärppää. Olen kuullut paljon positiivista, että heti kun luteaali pitenee on tärpännyt. :smiley-angelic001:Heartred

Meillä ekassa lapsessa kesti vuosi ja nyt on Yk6 menossa. Mun luteaalivaiheelle, kuten tossa äsken sanoinkin on yhtäkkiä tapahtunut jotain, tai lähtenyt lyhenemään kuukausi kuukaudelta. :eek:

Alkoi 14 päivästä ja nyt tippunut 10 päivään.
Olen laihduttanut reippaasti, mutta ylipainoa on niin paljon, että sen pitäisi vaan auttaa....

Luuletko, että ne etänä määräisi jotain yksityisellä, tai kuinka helposti määrää? Olen käynyt siellä muissa lapsettomuusongelmissa aikanaan, eli tietoja siellä on. Luteaalin kanssa mulla on eka kertaa ongelmia. :sad001

Kiitos paljon! :Heartred Toivotaan kaikille paljon plussatuulia! Ja toivottavasti tää aikaistunut ovulaatio ennustaa hyvää!
Luulen, että haluavat yksityiselläkin ultrata ensin ja määrätä verikokeita, ennen kuin kirjoittavat reseptiä mihinkään. :sad001 Mutta jos sullakin on jo aikaisempia tietoja siellä ja oot bongannut kuitenkin testeillä oviksen, voisihan sitä kysyä jos laittaisivat siihen keltarauhahormonikokeeseen lähetteen etänä ja sen jälkeen kävisit siellä vastaanotolla! Mä oon joutunut nyt kaksi kertaa jo käydä ultrassa ja jos letroihin joudun turvautua, ne haluaa ekassa kierrossa ultrata vielä, ettei lähde liian monta munasolua kehittymään monikkoraskausriskin vuoksi. Mutta sen jälkeen ei tarvitse ultrissa juosta letrojen aikana. :happy:

Mä tulin lopulta siihen lopputulokseen, että mun ovulaatio on ollut vasta kp18 tai 19 ja sen perusteella on vasta dpo7. Silloin oli niin kovat alavatsa kivut Ja tärinä kivut selvemmin ja rintojen arkuus ja tunne, että olisi lämpöä alkoi vasta tuolloin kp19. Aiemminkin oli jo kipuja mutta josko ne johtuneet vain ovulaation lähestymisestä. Näin ainakin järkeilen nyt. Jos tiputtelu pysyy vielä pari päivää poissa, niin sekin vahvistaa myöhäistä ovista.

Hei kaikille!

Meillä kaksi aikaisempaa tulleet ekasta, kolmas raskaus yhdestä vahinkokerrasta, se päättyi sitten alkuraskaudessa. Sitten yritettiinkin seuraavat 6kk ja saatiin vihdoin raskaus alulle. Mutta se keskeytyi kesäkuussa.
Että ei mennyt ainakaan meillä tää kolmas niin helposti kuin odotti kokemuksen perusteella :rolleyes:

Stressikään ei välttämättä vaikuta näköjään kiinnittymiseen, mulla oli tässä kierron lopussa hermot ihan riekaleina ja kappas! Kp35/36 :shy: dpo12

Liitteet

• 9D70340B-A2D8-44D6-9ADA-EB97B19F25B4.jpeg
    9D70340B-A2D8-44D6-9ADA-EB97B19F25B4.jpeg
    25.9 KB · Katsottu: 249
Stressikään ei välttämättä vaikuta näköjään kiinnittymiseen, mulla oli tässä kierron lopussa hermot ihan riekaleina ja kappas! Kp35/36 :shy: dpo12

Siellä on pikkuhaamu.
Varovaiset onnittelut ja tarrasukkia. :hello2:Heartred

no voi kökkö, pitää antaa lapsille kuumemittariksi tuo sitte leikkeihin eikä käyttää ite :grin ehkä mä vaa odotan.. tai sitte en :hilarious: se perus rfsu anto selkeen negan viimekierrossa ilman haamuja ym, että ei ainakaa huijaa sen puolesta.

Voihan sen tehdä mutta ehkä kannattaa varmuuden vuoksi suhtautua varauksella tulokseen, varsinkin jos tekee tosi aikasin :D

Siellä on pikkuhaamu.
Varovaiset onnittelut ja tarrasukkia. :hello2:Heartred

Kiitos! En jaksa ite vielä iloita, viime kuussa oli kemiallinen ja ennen esikoista sain 2 keskenmenoo, esikoinen synty pikkukeskosena :sorry: Mut jos tää tästä vahvistuu ja menkat ei tiistaina ala niin lupaan sit iloita!

Olipa rentouttava vloppu :rolleyes: en muista koska olis tullut juotua alkoholia tuolleen, ei liikaa muttei sillee mietittynä, että minkä verran viitsii ja miten vaikuttaa vauvajuttuihin. Aikoihin ei oo ollu tuollasta mahista vaaan olla mökillä ihan aikusten kesken.
Ovulaatio lähestyy, ainakin kipujen perusteella, aamusta oli ovistestissä kontrollia vahvempi viiva, joka ilmestyi välittömästi :rolleyes:
Ja ovulaatio on tullu kyllä hyödynnettyä :grin

Tervetuloa mukaan uudet kuumeilijat!

Sekundäärilapsettomuudesta... Meillä eka tärppösi yk 4, toinen yk ehkä 18 ja kolmoseen meni viisi vuotta. Vikaa ei löytynyt ja käytössä oli jo tokaa yrittäessä letrot ja kolmosta yritettiin useammalla inseminaatiolla. Tuloksettomina kaikki. Luomuplussat lopulta jokaisessa raskaudessa. Ja kaikki kikkakolmoset kokeiltiin.

Kp 4. Täti pakkailee kamojaan ja mä hain sen kunniaksi (veri)greippimehua. Tää on nyt meidän kierto. PISTE.

Vahvistumista viivalle, varovaiset onnittelut! :happy:

Takaisin