Raskaaksi 2020

Täällä tilanne on Sinus Pilonidaliksen kanssa äitynyt niin pahaksi, että leikkaus varmaan edessä. :sad010
Mies katsoi, että onkaloita on enemmän kuin yksi ja en ole edes tajunnut kuinka paha tilanne on.

Täytyy maanantaina soittaa aikaa.

Toivottavasti ei yritykseen tule taukoa, kun tulee särkylääkkeet ja leikkaus.

Toi on kyllä inhottava vaiva, miehellä sama joten on tullut sitä kautta tutuksi. Tsemppiä!

Toi on kyllä inhottava vaiva, miehellä sama joten on tullut sitä kautta tutuksi. Tsemppiä!

Miten sun miehellä se hoidettiin? Oliko se fenolin ruiskutuksella vai jotenkin muuten?
Luin että uusiutumisriski on vain 8% fenolilla.

Mitäs niitä kiinnittymistä edesauttavia keinoja nyt olikaan? :smiley-bounce012

Mahdollisimman vähän stressiä, rajujen urheilusuoritusten jättäminen vähemmälle (mieluummin lenkkeilyä ja muuta kevyttä liikuntaa), ravinto kohdilleen, unesta huolehtiminen ja vielä kerran mainitsen että mahdollisimman vähän stressiä :hilarious:

Mulla on kyllä sen verran ollu kortisolia kropassa tässä luteaalivaiheessa, että siittiöt on uinu henkensä edestä karkuun. kp34/36 dpo11 ja tänään hätätestattu nega.

Miten sun miehellä se hoidettiin? Oliko se fenolin ruiskutuksella vai jotenkin muuten?
Luin että uusiutumisriski on vain 8% fenolilla.

Ai, ei olla tuommoisesta kuultukaan. Ollut puhe vain laserista tai leikkauksesta, ensi kuussa sitten tarkemmat suunnittelut lääkärissä. On siis myös vasta menossa leikkaukseen. Pitkittynyt sinne pääsy, kun tuli paise joka jouduttiin päivystyksellisesti avaamaan ja sitä haavaa nyt useampi kuukausi täytynyt parannella.
Täytyypä selvitellä mikä tuo fenolin ruiskutus oikein on.

Täällä tilanne on Sinus Pilonidaliksen kanssa äitynyt niin pahaksi, että leikkaus varmaan edessä. :sad010
Mies katsoi, että onkaloita on enemmän kuin yksi ja en ole edes tajunnut kuinka paha tilanne on.

Voi ei, ikävää että tulee tälläisiä ylimääräisiä vastoinkäymisiä. Mutta toivottavasti kuitenkin hoituisi nopeasti leikkauksella eikä vaiva enää uusiutuisi!

voi ei, paljon tsemppiä sinne!!:Heartred:Heartred

Mitäs niitä kiinnittymistä edesauttavia keinoja nyt olikaan? :smiley-bounce012

Mä oon nyt uutena keinona ottanut käyttöön joogan, esim. youtubesta löytyy fertility yoga haulla paljon videoita eri kierron vaiheisiin. En tiedä onko niistä muuta apua, mutta ainakin tuntuu että ne lievittävät mulla stressiä ja pystyn paremmin rauhoittumaan iltaisin. :happy:

Oon myös kuullut/lukenut että jotkut juovat punaviiniä luteaalivaiheessa kiinnittymisen tueksi. En itse oikein pidä punkusta, mutta ehkä sitäkin voisi kokeilla jossain kierrossa jos ei ala tärppiä kuulua. Pieni lasi varmaan menisi :grin

Mitenhän naiset on raskautuneet joskus 1000-luvulla kun ei ollut internetin ihmeitä tukena? :hilarious:

Jos miettii liikaa jokaista liikettä niin eikös sekin lisää sitä stressiä? :bookworm:
Nyt jokainen luteaalivaiheessa oleva nostaa jalat ylös ja ottaa lasin viiniä ja unohtaa kaikki turhuudet :hello2:Heartpink

Mitenhän naiset on raskautuneet joskus 1000-luvulla kun ei ollut internetin ihmeitä tukena? :hilarious:

Jos miettii liikaa jokaista liikettä niin eikös sekin lisää sitä stressiä? :bookworm:
Nyt jokainen luteaalivaiheessa oleva nostaa jalat ylös ja ottaa lasin viiniä ja unohtaa kaikki turhuudet :hello2:Heartpink

jalat voin nostaa ylös mutta viiniki tulee sit ylös. Refluksin ihania oireita :grin mutta oon hengessä mukana kaikkien niiden kanssa jotka voi nauttia viiniä :joyful:

On: dpo6. Rinnat on huomattavasti vähemmän arat ku viime kierrossa, mulla on taas huonoa oloa eikä ruokakaa maistu niinku yleensä :bookworm: yleensä oon ollu ihminen, joka elää syödäkseen eikä syö elääkseen. noh, ootellasn..

Ostin rfsun aikaisen, huomenna tai ma vois testata, tai viimeistään tiistaina kun "jopa 6päivää ennen menkkojen alkamista" . oliko nää just niitä mitkä antaa mitä sattuu? :nailbiting:

Hei onko kellään muulla käynyt noilla clearbluen kaksoishormoni-ovistesteillä niin, että tullut suoraan pysyvä hymy eikä ollenkaan vilkkuvaa? :anyone Mulle tuli tänään suoraan se pysyvä hymy o_OViime kierrossa tuli se vilkkuva 5 päivän ajan joten tää on tosi outoa. Nohh ei tässä sit muuta ku hommiin vaan:smiley-bounce012 Oviksen piti olla 2.9 eli vähän etuajassa näkyy olevan nyt. Aloitin kyllä geleet tästä kierrosta, joten liekö sillä vaikutusta.

Ei ole itselle noin käynyt (ainakaan vielä), mutta olen ymmärtänyt että voi hyvinkin mennä noin. Mulla myös viime kierrossa vilkkui jonkun 5-6 päivää ja sitten tuli pysyvä, tässä kierrossa nyt jo 4 päivää putkeen tyhjä arpa. Mietityttää mistä tuollaiset erot kierroissa johtuu. Mulla myös nyt ekaa kertaa geleet käytössä.

Tsemppiä, toivottavasti tärppää!!

Kiitos onnitteluista. Tänä aamuna tein uuden ja plussaa näytti edelleen :love017 siirryn pikkuhiljaa toukokuisiin, toivottavasti sinne saataisiin lisää keskustelijoita. Toivotaan tänne plussa-aaltoa ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille :smiley-angelic001

Kovasti onnea Mirri! :joyful: Mahtavat viivat kyllä! :grin Tarrasukkia ja kaikkea hyvää!

Niinhän sitä toivoisi, että voisi suhtautua kepeän huolettomasti yritykseen mutta mä en ainakaan vielä ole siinä vaiheessa. Ehkä jossain vaiheessa kyllästyn ja luovutan, mutta nyt mua auttaa henkisesti, että koen itse tekeväni jotain asian eteen. Vaikka ne keinot saattaakin olla turhia ja hömppää. :wink

Hei onko kellään muulla käynyt noilla clearbluen kaksoishormoni-ovistesteillä niin, että tullut suoraan pysyvä hymy eikä ollenkaan vilkkuvaa? :anyone Mulle tuli tänään suoraan se pysyvä hymy o_OViime kierrossa tuli se vilkkuva 5 päivän ajan joten tää on tosi outoa. Nohh ei tässä sit muuta ku hommiin vaan:smiley-bounce012 Oviksen piti olla 2.9 eli vähän etuajassa näkyy olevan nyt. Aloitin kyllä geleet tästä kierrosta, joten liekö sillä vaikutusta.

Mietin tätä vielä uudelleen, ja voisiko olla että geleet aikaistutti ovulaatiota sen verran, että jos aloitit testaamisen normi aikaan, niin ehkä se estrogeenin nousu oli jo tapahtunut aiemmin, joten se testi ei ehtinyt havaita sen nousua, ainoastaan piikin? Jotenkin olen ymmärtänyt että se estrogeenin testaus perustuisi enemmän tason vaihteluun kuin varsinaiseen pitoisuuteen. Voin olla täysin väärässä, jospa joku kokeneempi tietää paremmin? :confused004

mie tässä mietin et onko kukaan kokeillut vyöhyketerapiaa? mulla perhetuttu suositteli. he olivat lasta yrittäneet monta vuotta tuloksetta ja sit käviki terapias ja vum tuliki raskaaks sen jälkeen. liekö sattumaa vai mitä:) ajattelin jos en tästä kierrosta tulekkaan raskaaksi ni voisin varata aikaa ja kokeilla:rolleyes:

Niinhän sitä toivoisi, että voisi suhtautua kepeän huolettomasti yritykseen mutta mä en ainakaan vielä ole siinä vaiheessa. Ehkä jossain vaiheessa kyllästyn ja luovutan, mutta nyt mua auttaa henkisesti, että koen itse tekeväni jotain asian eteen. Vaikka ne keinot saattaakin olla turhia ja hömppää. :wink

Itse pystyin esikoisen kohdalla ottaman suhteellisen iisisti vasta kun yritystä oli takana n. 2 vuotta. Ja alkionsiirtojakin tehty jo useampi tuloksetta. Siinä vaiheessa en enää jaksanut joka kuukausi jännittää samalla tavalla onnistuiko tällä kertaa. Jotenkin se on vaan niin paljon helpompi sanoa, että rentoudu ja yritä miettiä muuta, kuin käytännössä toteuttaa.

Jatkona edelliseen vielä, että silloin, kun lopulta raskauduin esikoisen kanssa oltiin viikon etelän lomalla alkionsiirron jälkeen. Siellä ei kyllä tullut kovin paljon mietittyä onko raskaus alkamassa vai ei. Ja oli aikaa rentoutua ja olla stressaamatta arkipäiväisistä asioista. Joten ehkä sillä stressin välttämisellä oli positiivinen vaikutus, kuka tietää. Niin monien tekijöiden summa, kaiken pitää osua kohdalleen samalla kertaa.

Itse pystyin esikoisen kohdalla ottaman suhteellisen iisisti vasta kun yritystä oli takana n. 2 vuotta. Ja alkionsiirtojakin tehty jo useampi tuloksetta. Siinä vaiheessa en enää jaksanut joka kuukausi jännittää samalla tavalla onnistuiko tällä kertaa. Jotenkin se on vaan niin paljon helpompi sanoa, että rentoudu ja yritä miettiä muuta, kuin käytännössä toteuttaa.

Meillä puolestaan on mennyt niin, että 10v mentiin ilman ehkäisyä, täysin "tulee jos on tullakseen" fiiliksellä. En kytännyt ovulaatiota tai kertakaikkisesti miettinyt asiaa ollenkaan. Sen perusteella on sellainen olo, että ei tää tästä sattumalta tapahdu, joten nyt sit 10v jälkeen on alkanut se todellinen yrittäminen, stressaaminen ja huolehtiminen. Saa nähdä josko tämä tästä kuukausien myötä laantuu taas, kovin käy henkisesti raskaaksi pidemmän päälle, ja just tuota 10v kokemusta vasten logiikka sanoo, että rennosti ottaminen ei meidän kohdalla ole se avain onneen (jos ei ehkä stressaaminenkaan). Nää on niin henkilökohtaisia asioita, ei niihin juuri neuvot auta, vaikka kuinka rakkaudella annettuja. :smiley-angelic003

Mahdollisimman vähän stressiä, rajujen urheilusuoritusten jättäminen vähemmälle (mieluummin lenkkeilyä ja muuta kevyttä liikuntaa), ravinto kohdilleen, unesta huolehtiminen ja vielä kerran mainitsen että mahdollisimman vähän stressiä :hilarious:

Mulla on kyllä sen verran ollu kortisolia kropassa tässä luteaalivaiheessa, että siittiöt on uinu henkensä edestä karkuun. kp34/36 dpo11 ja tänään hätätestattu nega.
Komppaan! Mulla oli kemiallinen maaliskuussa, kun oli kova stressi ja juuri päättyneessä kierrossa ehdin saada haalean plussan, joka muuttui kuitenkin negaksi. Ja jälleen kova stressi.

Takaisin