Raskaaksi 2020

Ihanaa ja onnea! :Heartbigred

Mä olen ihan hermona, kun menen tänään mittaan sen ferritiinin ja hemoglobiinin.
Pelottaa, että ne arvot on ihan surkeat ja siksi raskaus ei ota alkaakseen. :sorry:

tsemppiä! se hyvä puoli tossa on niinku monstera sano, että jos arvot on huonot, niin niille voi tehä jotain, joten suunta ei oo kun ylös ja eteenpäin :Heartred

Voi kurjuus... Jospa se siitä tyhjenee. Ehkä se keho sieltä viimeisiä tyhjennyksiään vaan tekee. :Heartred

Mä olen kanssa huomannut, että yksityiselle ei tahdo löytyä aikoja, kuin 2-3 viikon päähän. Näin ainakin meilläpäin.
Se on kyllä kurja, kun julkiselle ei saa mennä edes vilkaisemaan ultraan mikä tilanne on. :sad001

Niin toivottavasti :nailbiting: Tänään on kiertopäivä 7 ja tuhruvaihe on nyt kai virallisesti alkanut. Eilen ei tullut verta kuin pari tippaa ja sitten joku kauhean sitkeä, verinen lima. Kuin jotain kumia. Nyt on tuhruista valkovuotoa. En tiedä pitäisikö lähteä viereiseen kaupunkiin ultraan esim viikon päästä, saisi selvyyden kannattaako nyt edes yrittää. Että onko sinne jäänyt jotain ja onko limakalvo tarpeeksi paksu. Harmi kun on niin vaikeaa päästä täällä. Nyt olisi kyllä tarvetta käydä, kun ei kunnallisellakaan kuulu hoitoon :sad001

Vatsa oli jumissa neljä päivää, kp 5 sorruin lihallisiin himoihin ja eilen saunoin. Että en ole ihan täysin pystynyt ohjeita noudattamaan. Mutta viisi päivää alatiesynnytyksenkin jälkeen olin saunassa, ja silloin vuosi ihan runsaasti vielä.. Ei siis saunomista kielletty synnäriltä lähtiessä, joten mietin miksi tilanne olisi nyt erilainen. Toivottavasti ei kostaudu.

Muoks. Nyt kuitenkin tuli ihan vähän verta taas.

Muokattu viimeksi:
Vatsa oli jumissa neljä päivää, kp 5 sorruin lihallisiin himoihin ja eilen saunoin. Että en ole ihan täysin pystynyt ohjeita noudattamaan. Mutta viisi päivää alatiesynnytyksenkin jälkeen olin saunassa, ja silloin vuosi ihan runsaasti vielä.. Ei siis saunomista kielletty synnäriltä lähtiessä, joten mietin miksi tilanne olisi nyt erilainen. Toivottavasti ei kostaudu.

Muoks. Nyt kuitenkin tuli ihan vähän verta taas.

Mulle syksyllä ohjeistettiin, että ei uimista, saunaa tai yhdyntää. Nyt kesällä kuuluttiin eri sairaanhoitopiiriin, ja saunominen oli ok, ja yhdyntä kondomin kanssa.
Ilmeisesti noissakin sitten eroja o_O

Kiitos kaikille! :smiley-bounce016
Tuntuuhan tämä hurjalta, että ensimmäisestä oviksenmetsästys kierrosta tulin raskaaksi. Meillähän oli ajatuksena, että lapsi tulee jos tulee.. halusin tikuttaa oviksen, koska en ollut varma millon se tulee ja nyt sattui tähdet kohdille. Hyvin epäuskoinen olo, että voiko käydä näin.. :rolleyes: kaikille plussatuulia myös! Toivottavasti huhtikuisissa riittäisi säpinää! Taidan roikkua vielä täällä, en osaa muuallekaan lähtä, kovin hiljaista huhtikuisissa:rolleyes:

Mulle syksyllä ohjeistettiin, että ei uimista, saunaa tai yhdyntää. Nyt kesällä kuuluttiin eri sairaanhoitopiiriin, ja saunominen oli ok, ja yhdyntä kondomin kanssa.
Ilmeisesti noissakin sitten eroja o_O

Ilmeisesti o_O No joo ei nyt ainakaan uimaan tai kylpyyn tulisi mentyä. Eikä ilman kondomia hommailtua.. Kai se tulehdus tulee jos on tullakseen sitten :bored:

Ihanaa ja onnea! :Heartbigred

Mä olen ihan hermona, kun menen tänään mittaan sen ferritiinin ja hemoglobiinin.
Pelottaa, että ne arvot on ihan surkeat ja siksi raskaus ei ota alkaakseen. :sorry:

Millaiset arvot sulla on ollut/on? Itselläni kuukausi sitten ferritiini oli 28 ja hemoglobiini 150. Vuodessa olen saanut ferritiiniä nostettua huimat 13 pistettä... :banghead: Vähän mietityttää, miten mahtaa raskautuminen saati sitten raskaana oleminen onnistua tällaisilla ferritiineillä :meh: D-vitamiinin olen sentään saanut nostettua melkein viitearvoihin..

Millaiset arvot sulla on ollut/on? Itselläni kuukausi sitten ferritiini oli 28 ja hemoglobiini 150. Vuodessa olen saanut ferritiiniä nostettua huimat 13 pistettä... :banghead: Vähän mietityttää, miten mahtaa raskautuminen saati sitten raskaana oleminen onnistua tällaisilla ferritiineillä :meh: D-vitamiinin olen sentään saanut nostettua melkein viitearvoihin..

ihan mielenkiinnosta, syötkö rautaa ja mikä pitoisuus? vai onko laitettu infuusiona? C vitamiini edistää imeytymistä (minkä varmaan tiesitkin jo) mutta jos syöt rautaa ravintolisinä niin pitoisuus vaikuttaa ja vuodessa luulis toki nousseen, ja jos ei niin infuusiolla viimestään. :think005

ihan mielenkiinnosta, syötkö rautaa ja mikä pitoisuus? vai onko laitettu infuusiona? C vitamiini edistää imeytymistä (minkä varmaan tiesitkin jo) mutta jos syöt rautaa ravintolisinä niin pitoisuus vaikuttaa ja vuodessa luulis toki nousseen, ja jos ei niin infuusiolla viimestään. :think005

Aluksi söin obsidania 1-2 pilleriä päivässä ja sain arvoa nostettua jo lähemmäs 40 puolessa vuodessa. Alkuvuonna maha sanoi poks ja pystyin syömään rautaa vain silloin tällöin ja arvo lähti tippumaan kuin lehmän häntä. Nyt yritän taas syödä enemmän tabletteja ja mietin kokeilisinko tuota nestemäistä rautaa. Tableteista ainoastaan tuota obsidania maha kestää, muista tulee sellainen ummetus, että huh huh. :pale C-vitamiinia menee samaan aikaan ja maitotuotteita olen siirrellyt eri aterioille. Kilpparilääkekin on tullut huomioitua eli aamulla ei rautaa sovi popsia.

Infuusiosta olen lukenut, mutta lääkärihän on sitä mieltä, että hyvä jos on edes mitään puutetta :wtf

Kiitos kaikille! :smiley-bounce016
Tuntuuhan tämä hurjalta, että ensimmäisestä oviksenmetsästys kierrosta tulin raskaaksi. Meillähän oli ajatuksena, että lapsi tulee jos tulee.. halusin tikuttaa oviksen, koska en ollut varma millon se tulee ja nyt sattui tähdet kohdille. Hyvin epäuskoinen olo, että voiko käydä näin.. :rolleyes: kaikille plussatuulia myös! Toivottavasti huhtikuisissa riittäisi säpinää! Taidan roikkua vielä täällä, en osaa muuallekaan lähtä, kovin hiljaista huhtikuisissa:rolleyes:
Ihanaa niin paljon onnea :Heartred kauankos teillä kaiken kaikkiaan oli yritystä takana?

Ihanaa niin paljon onnea :Heartred kauankos teillä kaiken kaikkiaan oli yritystä takana?

Kiitos:Heartpink
Siis nyt ensimmäinen kierto, viime kiertoon ostin tikut mutta meni ovis ohi sillon ja nyt tässä kierrossa tikutin ja sattui halutkin vielä sopivasti plussan aikoihin ja kokeilimme onnea ja hyvin kävio_O

Aluksi söin obsidania 1-2 pilleriä päivässä ja sain arvoa nostettua jo lähemmäs 40 puolessa vuodessa. Alkuvuonna maha sanoi poks ja pystyin syömään rautaa vain silloin tällöin ja arvo lähti tippumaan kuin lehmän häntä. Nyt yritän taas syödä enemmän tabletteja ja mietin kokeilisinko tuota nestemäistä rautaa. Tableteista ainoastaan tuota obsidania maha kestää, muista tulee sellainen ummetus, että huh huh. :pale C-vitamiinia menee samaan aikaan ja maitotuotteita olen siirrellyt eri aterioille. Kilpparilääkekin on tullut huomioitua eli aamulla ei rautaa sovi popsia.

Infuusiosta olen lukenut, mutta lääkärihän on sitä mieltä, että hyvä jos on edes mitään puutetta :wtf

mä otan yötä vasten lisän, mutta silti maha oireilee. Luulin jo hetken että toi yks valmiste sopi, mutta höpönlöpö. Oon kokeillu lähestulkoon kaikki :meh: nestemäisistä muistelen että iron vital f tais olla ok mahalle. obsidania mulla ei kestäny mutta se oliki vahvempi, en tiiä oisko auttanu jos ois jakanu kahteen sen päiväannoksen. Tuo on niin puusta, että harva lääkäri tietää tai edes haluaa tietää ferritiinin vaikutuksista.

Mulla oli samat arvot ja ekasta kierrosta raskaaksi ja edelleen ollaan :) voihan raudat olla ehkäpä osatekijä jos vaikka raskaus ei ala, mutta tuskin aiheuttaa kenellekään lapsettomuutta yksistään (tai uskon vasta kun asiasta saadaan luotettavaa tutkimustietoa) :hilarious:

Täälä menossa kp4, menkat kesti 2päivää ja sit yhden päivän tiputteli mutta ne oli oudon lyhkäset :bored: Ei sillä, että haittais yhtään :joyful:

Oviksen tikuttelua luvassa siis ma-ke lähtien :wink

Takaisin