Raskaaksi 2020

Alkaa jo tuskastuttaa, cb digi on vilkuttanut lähestyvää ovista nyt viidettä päivää. Ja mulla tietysti enää pari testiä jäljellä. :rolleyes: Nyt kp 17 ja yleensä mulla on ovis kp 16-18 niin tästä taitaa tulla pidempi kierto tai sitten en ovuloi ollenkaan. En ole kyllä aiemmin käyttänyt digejä, voiko olla ettei ne vaan toimi mulla? Liuskoilla olen kyllä plussan aiemmissa kierroissa saanut, mutta toisaalta nyt ei ole niin vahvat limatkaan kuin normaalisti. Gynen mukaan ei kannata mitata progesteroniakaan loppukierrosta, jos en nyt plussaa testiin saa.. :grumpy:

Aloin jo pohtimaan, pitäisikö ottaa käyttöön poppaskonsteja kuten myo-inositol tai maca, onko joku saanut näillä tehostettua ovulaatiota?

Eikös terve pariskunta, joka tarpeeks usein harrastaa seksiä raskaudu yleensä vuoden sisällä. Mä aattelisin niin, että sen vuoden jälkeen vois puhua lapsettomuudesta.

En tiä sit miten aattelis jos on jotain raskautumista heikentävää sairautta tms.
Itellä PCO ja ekaan plussaan meni 2v, mutta se oli vasta kolmas kierto apujen (clomifen) kanssa.
Menkat ei juurikaan tulleet eli edes toivoa plussasta ei ollut.

Joo kyllä se minusta kans vähintään vuosi aktiivista yritystä tarvitaan ennenkuin voi puhua lapsettomuudesta. 2kk yritystä ilman tärppiä on vain huonoa tuuria:grin

Mulla on ollu kahtena päivänä sellainen etova olo. Kaikki ällöttää ja pitkin päivää ei oo oikeen mitään voinut syödä, kun alkaa oksettaa. Oon ollu liiankin sokerihiiri lähipäivinä, mut nyt sellanen totaalinen stop kaikkeen. Aamupalaksi paistoin munia ja ne odotti hellan päällä varmaan tunnin että uskalsin ees maistaa. Oon melkein varma, että tää on joku tauti tyyliin vaan, mutta haaveilen. Puhelinsovellus odottaa menkkoja lauantaiksi, mutta itse oisin odottanut kahden päivän sisään. Saas nähdä.

Piinaillaan aika samoissa siis:rolleyes: minulla menkat pitäs alkaa pe, ja testit näyttänyt plussaa jo. Mutta uskon jos menkat jää tulematta.

ON: Hirveää häpy vihlontaa nyt:wideyed:

Tämä on tosi ahistavaa en halua tätä keskustelua täyttää omilla höyryillä, varmistuispa tästä pian ja voisi siirtyä eteenpäin tai sitten jäädä tänne. Jotenki hirveä tarve olisi jutella ja vertailla oireita ja haaveilla pikkiriikkisen tulevasta :rolleyes:

Itselläni ei ole kokemusta pitkästä yrittämisestä, joten en pysty niihin kommentoimaan mitään.. en voi kuin sanoa että toivottavasti täältä meitä huhtikuisiin tai toukokuisiin nyt menisi joukolla:smiley-angelic001

Hei, milloin teidän mielestä voi puhua kärsivänsä lapsettomuudesta? Yrittämistä takana tarpeeksi kauan, joku sairaus tms jonka vuoksi mahdollisuudet pienet, monta keskenmenoa? Minulla on muutamaan otteeseen särähtänyt korvaan, kun olen kuullut käytettävän termiä lapsettomuus ehkä kahden kuukauden yrittämisen jälkeen ja haluaisin vain kuulla muiden mielipiteitä asiaan :)

Kyllä minusta nuo kaikki mainitsemasi syyt ovat sellaisia, että niiden perusteella joku voi ajatella kärsivänsä lapsettomuudesta. Ihmiset kokee nämä asiat niin erilailla. :) Toki parin kuukauden yrittäminen kuulostaa lyhyeltä ajalta silloin ainakin, jos mitään vikaa ei ole tiedossa. Mekään ei olla yritetty kuin vasta 4 kk, mutta mulla on koko ajan ollut epäily ja ahdistus, että jotain on pielessä mun kropan toiminnassa (ja tämä epäily alkaa saada vahvistusta). En nyt silti vielä ajattele kärsiväni lapsettomuudesta, mutta voin kuvitella, että ei kauan mene että alan tuntea niin. :whacky011 Eri asia, kehtaanko puhua tuosta tuntemuksesta vielä siinä vaiheessa ääneen. :grin Ehkä sitten kun on se lähemmäs vuosi yritystä takana.

Tämä on tosi ahistavaa en halua tätä keskustelua täyttää omilla höyryillä, varmistuispa tästä pian ja voisi siirtyä eteenpäin tai sitten jäädä tänne. Jotenki hirveä tarve olisi jutella ja vertailla oireita ja haaveilla pikkiriikkisen tulevasta :rolleyes:

Itselläni ei ole kokemusta pitkästä yrittämisestä, joten en pysty niihin kommentoimaan mitään.. en voi kuin sanoa että toivottavasti täältä meitä huhtikuisiin tai toukokuisiin nyt menisi joukolla:smiley-angelic001

Höpötä vain :cat: ai luoja kun Dpo8 tulee niin piru on irti. Näin iltasella kun esikoinen nukkuu niin tunnustelee mitä kolotusta milloinkin alakerrassa:hilarious: miehellä jo "tehtävänä" katsoa muuttuuko mun rinnat:hilarious:

Mä laskisin lapsettomuuden jos vuoteen ole tärpännyt. Mutta tietenkin eri asia jos on jokin sairaus tiedossa mikä heikentää tai tulee vain km.
Esikoisen kanssa kävi hyvin että ekasta yrityksestä nappasi. Nyt Yk3 menossa mutta mutta synnytyksestäkin ensi kuussa tulee vuosi. Jospa tämä tästä.

Näin mäkin aattelisin, että vähintään vuoden yrittämisen jälkeen vois puhua lapsettomuudesta. Silloin, kun pitää lähteä kartoittamaan, mistä vois johtua ja alkaa suunnittelemaan mahdollisia hoitoja. Ja silloin, kun ei vielä ole yhtään lasta. Vaikka olis raskausmahdollisuutta heikentäviä tekijöitä, niin en näe että se suoriltaan on lapsettomuutta. Mä puhun omalla kohdalla vaan, että on hankaloittavia tekijöitä, koska kaksi on jo entuudestaan joten täysin lapsettomiahan tässä ei olla.

Flon mukaan mulla dpo8 ja siis tosi paljon samaa! Varsinkin tuo väsymys pari päivää sitten. Lähdetään huomenna illalla reissuun, tekis mieli testata huomenna aamulla ”varalta”. Näiden pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen miinuspuoli on kyllä kun ei varmaa ovulaatiopäivää tai menkkojen aloituspäivää voi tietää. Enkä tikutellutkaan. Ovis oireita oli jonkin aikaa, mutta eipä niistäkään tarkkaa päivää voi määrittää. Eipä sitä ovista välttämättä ees ole ollut :banghead:.

mennään samoissa suurinpiirtein. Mulla huomenna joko dpo9 tai 10. Ajattelin kanssa varuilta testata huomenna...

Ajattelen, että lapsettomuutta voi olla myös vuotta lyhyemmällä yrityksellä. Etenkin, jos on ollut vaikeuksia matkassa, kuten keskenmenoja, kemiallisia raskauksia ym. Silloinhan raskaus on alkanut mutta lapsi menetetty, joten mielestäni vanhemmat ovat lapsettomia. Mutta tätä voi ajatella kovin monelta kannalta, ja jokainen määrittelee itse tilanteensa. :)

Ajattelisin itse niin että siinä vaiheessa puhutaan lapsettomuudesta kun vuosi on yritetty aktiivisesti ja ollaan mahdollisisesti menossa hoitoihin. Jossain tapauksissa tää saattaa päteä jo puolen vuoden jälkeen jos alkaa ikä tulemaan vastaan. Tai jos on ollut keskemenoja/kohtukuolemia tms, silloin ollaan menetetty jo lapsi.

Kahden kierron yritys on kai vaan valitettavasti todella normaalia jos ajatellaan että n.30v mahdollisuudet raskautua yhdessä
Kierrossa ovat noin 20-25%...

Musta myös voidaan puhua lapsettomuudesta, jos vuoden yritys ei tuota perusterveillä ihmisillä plussaa. Toisaalta ajattelen myös niin, että jos useampi keskenmeno sattuu kohdalle, niin siitä voidaan puhua myös silloin. Kun sinne lapsettomuushoitoihinhan pääsee sen 3 peräkkäisen km jälkeen ja tähänhän on voinut aikaa kulua yhtä hyvin alle vuosi. Tai jos pariskunta on yrittänyt ensimmäistä raskautta pidemään, kuten vuoden tai vähän alle ja se keskeytyy, eikä uusi raskaus ala heti, voi heillä olla yhteensä yritystä tällöin jo yli puolitoista vuotta ilman pysyvää plussaa ja kyllä minä senkin jo näkisin lapsettomuutena.
Eli vuosi yritystä tai useampi keskenmeno. En puhuisi vielä parin kk yrityksestä lapsettomuutena :grin

Muihin aiheisiin: oon kade teille lyhytkiertoisille :grin onko muita pitkäkiertoisia täällä? Mulla ei ovis varmaan vielä ole tulossa kun vasta joskus ens viikolla, jos sittenkään :hilarious:
Niin tylsää :bag: noh, jännään teidän puolesta :rolleyes::nailbiting:

Musta myös voidaan puhua lapsettomuudesta, jos vuoden yritys ei tuota perusterveillä ihmisillä plussaa. Toisaalta ajattelen myös niin, että jos useampi keskenmeno sattuu kohdalle, niin siitä voidaan puhua myös silloin. Kun sinne lapsettomuushoitoihinhan pääsee sen 3 peräkkäisen km jälkeen ja tähänhän on voinut aikaa kulua yhtä hyvin alle vuosi. Tai jos pariskunta on yrittänyt ensimmäistä raskautta pidemään, kuten vuoden tai vähän alle ja se keskeytyy, eikä uusi raskaus ala heti, voi heillä olla yhteensä yritystä tällöin jo yli puolitoista vuotta ilman pysyvää plussaa ja kyllä minä senkin jo näkisin lapsettomuutena.
Eli vuosi yritystä tai useampi keskenmeno. En puhuisi vielä parin kk yrityksestä lapsettomuutena :grin

Muihin aiheisiin: oon kade teille lyhytkiertoisille :grin onko muita pitkäkiertoisia täällä? Mulla ei ovis varmaan vielä ole tulossa kun vasta joskus ens viikolla, jos sittenkään :hilarious:
Niin tylsää :bag: noh, jännään teidän puolesta :rolleyes::nailbiting:

Itsellä nyt ollut kp51 ja kp38. Tosiaan kaipaisin sitä lyhyempää kiertoa, mutta hyvin jo lyhentynytkin.

Lasken itseni tuohon lapsettomuusporukkaan. Olen 30-vuotias, ja olen saanut elämässäni aikaan vain keskenmenoja, ensimmäisen jo 20-vuotiaana. Nykyisen miehen kanssa ehkäisy on jätetty pois huhtikuussa 2019, ja todenteolla yritys alkoi elokuussa, ovulaatioiden tikutus ym. Ollaan saatu yli vuoden aikana aikaan yksi keskenmenoon päätynyt raskaus, ja saatiinkin jo lähete tutkimuksiin, ne ovat lokakuussa.

En ole varma onko tänään dpo0 vai dpo1, mutta joka tapauksessa eilen (ja useana päivänä sitä ennen) on talleteltu, tänään ei enää onnistunut. Viime yönä tuntui kovia alavatsakipuja, toivottavasti se oli ovis. Testi oli plussa eilen päivällä testatessa, toki saattoi olla jo aiemminkin.

Te, jotka tunnette ovulaation: kauanko teillä kestää ensimmäisestä plussatestistä munasolun irtoamiseen? Onko mahdollistakaan, että ovulaatio voisi tapahtua vain 12-13 tuntia positiivisen ovulaatiotestin jälkeen?

Mä luulen että mä tunsin tänään oviksen. Hyvin semmonen menkkamainen kipu alamasulla, toki huomattavasti hennompi ja tietysti ilman vuotoja. Tänään kp15, tuli samana päivänä kun viimekierrossa. Jos nyt siis voidaan olettaa että tältä ovis mulla tuntuu ja se tapahtui. En oo tikuttanut. Tisseissä ei toki tunnu niinkuin edellisessä kierrossa. En tiedä, ehkä se ei ollut ovis.

Melkein kyllä kaduttaa se tikuttamatta jättäminen, mutta toisaalta tää taas rentouttaa mieltä kun ei ole liian tietoinen että mitä tapahtuu :joyful:

Tekis ihan kamalasti mieli käydä ostamassa r-testi... Kun jos se menkkailu olikin vain "menkkailua" ja sitä ennen oli ovis ja menkkojen jälkeen kiinnittymistä ja ja ja... Emmä tiiä. Alaselkääkin pakottaa edelleen vaikka oon koittanut sitä vetreyttää.

En selkeästi oo edelleenkään päässyt ajatuksistani yli enkä varmaan tuu pääsemään ennenku teen testin. Menkkojen myöhästymiseen on vielä niin pitkä aika ja siihen muka lupasin odottaa :hilarious: muttakun mielessä on mitä jos ja edellinen testi tehty viikko siitä kun (mukamas) ovis oli mahdollinen :laughing001

Äh, siis en enää ehkä kestä itseäni :laughing021

//Muoks. Tätä aloin kirjoittamaan ennen puolta yötä, nyt siis kp16 :D

Mä luulen että mä tunsin tänään oviksen. Hyvin semmonen menkkamainen kipu alamasulla, toki huomattavasti hennompi ja tietysti ilman vuotoja. Tänään kp15, tuli samana päivänä kun viimekierrossa. Jos nyt siis voidaan olettaa että tältä ovis mulla tuntuu ja se tapahtui. En oo tikuttanut. Tisseissä ei toki tunnu niinkuin edellisessä kierrossa. En tiedä, ehkä se ei ollut ovis.

Melkein kyllä kaduttaa se tikuttamatta jättäminen, mutta toisaalta tää taas rentouttaa mieltä kun ei ole liian tietoinen että mitä tapahtuu :joyful:

Tekis ihan kamalasti mieli käydä ostamassa r-testi... Kun jos se menkkailu olikin vain "menkkailua" ja sitä ennen oli ovis ja menkkojen jälkeen kiinnittymistä ja ja ja... Emmä tiiä. Alaselkääkin pakottaa edelleen vaikka oon koittanut sitä vetreyttää.

En selkeästi oo edelleenkään päässyt ajatuksistani yli enkä varmaan tuu pääsemään ennenku teen testin. Menkkojen myöhästymiseen on vielä niin pitkä aika ja siihen muka lupasin odottaa :hilarious: muttakun mielessä on mitä jos ja edellinen testi tehty viikko siitä kun (mukamas) ovis oli mahdollinen :laughing001

Äh, siis en enää ehkä kestä itseäni :laughing021

//Muoks. Tätä aloin kirjoittamaan ennen puolta yötä, nyt siis kp16 :D

Tee Rtesti jos sellainen olo ja oothan nyt tosta olostasi puhunutkin. Oli sitten tai - niin helpottaa varmasti :happy:

Hain eilen kaupasta herkän raskaustestin ja oli hyvin selvä negatiivinen nyt aamulla tehdessä. Voi jäädä odottamaan, koska vuoto alkaa. Pahoinvointi edelleen tänäänkin, vaikka ei kyllä oo mitenkään tyypillistä kuukautisten alkuunkaan. Mulla ois menoa elokuun puolella just silloin pariksi yöksi, kun seuraava ovis mahdollisesti odotettavissa. Pitää varmaan yrittää sumplia niitä menoja vähän, jos saisi mahdollisuuksia siellä päässä ees jotenkin paremmaksi.

Takaisin