Tää sun raskautuminen on ollut kyllä niin hieno juttu kaikkineen
Että onnistuit, vaikka mahdollisuudet luomuraskauteen oli lähes olemattomat
Mä toivon niin mukavaa odotusaikaa sulle
Ja toi stressaaminen, ei sillä oo oikeesti mitään vaikutusta. Toisilla se saattaa tehdä kiertohäiriöitä ja vaikeuttaa hommaa, mutta lähes aina se ongelma on ihan jossain muualla esimerkiksi tiedän, että mun kohdalla se on aika varmasti hormoneissa. Musta tää "älä stressaa" menee samaan kategoriaan "olet nuori vielä, sulla on aikaa" - juttujen kanssa. Todella raivostuttavaa tommonen neuvominen, vaikka tuskin ihmiset pahaa tarkoittavat sillä. Eivät vaan osaa ajatella, miten stressaavaa tää oikeesti on - että jos ei ennen yritystä oo stressannut, niin väitän, että viimeistään jos yrittäminen ylittää vuoden päivät tai on jatkuvia keskenmenoja niin viimeistään sillon stressaa. Mä stressaan monesti tästä ovulaation metsästyksestäkin, koska mun kierrot on todella pitkiä ja välillä hirveen epäsäännöllisiä, ei mitään tarkkuutta nähneetkään. Mulle tää ovulaation metsästys vois tuoda ns. turvaa, mut se ei sitä tuo, koska mä en ikinä oo saanut tasavahvoja viivoja ovulaatiotesteihin, vaikka olis oireita tai ei olis. Sen takia pidän parempana vaihtoehtona sitä, että pidemmässä juoksussa otetaan myös tikuttamattomia kiertoja väliin, koska mä olen niin hermorauniona tästä kropasta toisinaan. :bag:
Niin ja piti kysyä, että onko muilla ollut ikinä km. tai raskauksien jälkeen sellaisia järkyttäviä mielialanheittoja - siis että hetkessä mennään niihin leveleihin, ettei mikään kiinnosta *askaakaan ja tekis mieli vetää lähes tyhjästä itsensä ajoittain kiikkuun?
Okei joo tiedän miltä tää kuulostaa
Ei oo mitään itsetuhoisia fiiliksiä normaalisti tai mitään, mut oon huomannut, et keskenmenon jälkeen mulla voimistu nää äärilaitatunteet tosi paljon ja pienetkin jutut tuntu maailmanlopulta. Itseasiassa miehen kanssa tänään puhuttiin tästä, että mulla ei oo vissiin sit vieläkään nää hormonit tasottuneet sen tammikuisen jäljiltä, oli kropalle varmaan jotenkin niin rankka puserrus, mieskin huomas sen. Onneks se hyvin ymmärtää mua ja tietää keinot, joilla piristyn