Raskaaksi 2020

Mä taas olen rauhallisempi jos tikutan oviksen, koska muuten kyttään oireita pidempään ja stressaan menkkojen alkamista. Kun
tikutan oviksen, niin tiedän tarkkaan koska menkkojen pitäisi alkaa. Luteraalivaihe mulla on aina 14 vrk, mutta ovis on ollut tässä keväällä vaihtelevasti kp 12-19. Tuossa on jo viikon ero ja aikamoinen stressi ja liian aikainen testaaminenkin (ja ehkä masentava väärä negatiivinen) olisi, jos ei tietäisi oviksen vaan tulleen myöhemmin. Mutta itse varmaan tietää mikä sopii parhaiten omaan stressin helpottamiseen.
Joo mietin tuota myös, mutta sit kun sais o+ niin en pystyisi pitäytymään siinä seksiä vain joka toinen päivä - strategiassa. Ja sitten o+ jälkeen alan laskea päiviä siihen millon voin testata, niin jospa näin se jäisi pois.

Tuo kuulostaa hyvälle, että valita oma tapa miten kierrossa etenee. Monesti tästä kyllä tulee tosi suoritusta ja elämä pyörii koko ajan päivien ympärillä. Ja just että niin ihmisestä kiinni stressaako tikuttelu, vai stressaako jos ei tikuta. Tsemppiä kaikille:smiley-angelic001

Tein muuten tänään ovistestinkin kun tein raskaustestin ja se oli plussa:rolleyes:

Mä oon ootellu et vuotais jotain, mut ei, ei tipan tippaa. Lääkäriki kysy onko sidettä vai tarvinko heiltä kun voi kohta alkaa vuotaa, njoo mutta ei oo näkyny. Tosin, viimeaikoina on muutenki tuhrutellu et onko sit mitää tyhjättävääkään :scratch mun agenda tässä tikuttelussa on kattoa olinko oikeassa omasta kierrosta ja opetella tikuttelemaan :think005:laughing002

Mää kun kävin ekan kerran kierukan poistamassa,odotin kans sitä "tyhjennys" vuotoa, jota ei sit koskaan tullutkaan vaan plussa testiin :wink

Mielipiteitä? onko nää yhtä tummia nyt? :nailbiting: eilen ja tänään aamulla tikuttelin niin nega, oli vaa hailura testiviiva, mutta nyt oli vahvistunu ja tota pistettä tarkistusviivassa lukuunottamatta ne näyttää luonnossa kyllä samalta. Eka kuva aamu, toka kuva nyt.

On kyllä vaikea sanoa, se joko on tuossa tai sitten huomenna :smiley-bounce012 on niin lähellä kyllä.

Halusin kommentoida tota oviksen aikana haamua, mä oon saanut viivan jonka olisi kuka tahansa lukenut oikeasti haamuks ja oviksen aikana. Hcg kohoaa kai myös ovulaation aikaan ja joillakin ihan testiin näkyvä.

Toinen juttu on toi et lopeta stressaaminen, siis wtf oikeesti??! Siis mä tiedän että tämä joka mahassa on, on ihme koska mä en käyttänyt progetukea lainkaan vaan olin ihan et noniin meen gynelle ja siellä selkiää et miksi kierto venyy ja venyy ja haamui jne ja ne himmatun hymyt joka ikisessä digis lopulta teki mihin aikaan tahansa. Käytin koko paketin loppuun ku löysin yhden missä oli viisi tikkua. Noh, mulla on todettu tää progen tuotannon vaje ja muutenkin höyryän estrogeenia jotenkin liikaa ja epäsäännöllisesti ja sehän on hyvin tärkeä hormoni vauvalle. Ja prolaktiini oli liian koholla viimeksi. Eli näillä ei olisi pitänyt edes raskaaksi tulla, nyt tämä ihme tekee jo huonoa oloa ja kyllä muuten stressasin. Pelkäsin että se on kemiallinen tms ja itku pääsi kun olikin ihan oikea raskaus. No, tässä mä sitten jo mietin että pitää ottaa proget, no ei. Eli ei mun stressaaminen kyllä voinut mitenkään edesauttaa asiaa mutta uskon että yhteensopivuus löytyi koska hän on ainut mies kenen kanssa mulla ei esim jatkuva hiiva ole tai muu epätasapaino. En tiedä liittyykö asiaan mitenkään mutta kyl tää pieni o kovalla stressillä tullut koska en tiennyt milloin ovis jne.. että ne kaverit jotka noin sanoo voi tulla niiden kenkiin joille on sanottu että et tule ikinä saamaan lasta ilman hoitoja ja nyt tekisi mieli soittaa lääkärille ja sanoa että hei, mä oon raskaana ilman niitä pirun hoitoja

Tää sun raskautuminen on ollut kyllä niin hieno juttu kaikkineen :Heartred Että onnistuit, vaikka mahdollisuudet luomuraskauteen oli lähes olemattomat :hug013Mä toivon niin mukavaa odotusaikaa sulle :rolleyes:

Ja toi stressaaminen, ei sillä oo oikeesti mitään vaikutusta. Toisilla se saattaa tehdä kiertohäiriöitä ja vaikeuttaa hommaa, mutta lähes aina se ongelma on ihan jossain muualla esimerkiksi tiedän, että mun kohdalla se on aika varmasti hormoneissa. Musta tää "älä stressaa" menee samaan kategoriaan "olet nuori vielä, sulla on aikaa" - juttujen kanssa. Todella raivostuttavaa tommonen neuvominen, vaikka tuskin ihmiset pahaa tarkoittavat sillä. Eivät vaan osaa ajatella, miten stressaavaa tää oikeesti on - että jos ei ennen yritystä oo stressannut, niin väitän, että viimeistään jos yrittäminen ylittää vuoden päivät tai on jatkuvia keskenmenoja niin viimeistään sillon stressaa. Mä stressaan monesti tästä ovulaation metsästyksestäkin, koska mun kierrot on todella pitkiä ja välillä hirveen epäsäännöllisiä, ei mitään tarkkuutta nähneetkään. Mulle tää ovulaation metsästys vois tuoda ns. turvaa, mut se ei sitä tuo, koska mä en ikinä oo saanut tasavahvoja viivoja ovulaatiotesteihin, vaikka olis oireita tai ei olis. Sen takia pidän parempana vaihtoehtona sitä, että pidemmässä juoksussa otetaan myös tikuttamattomia kiertoja väliin, koska mä olen niin hermorauniona tästä kropasta toisinaan. :bag:

Niin ja piti kysyä, että onko muilla ollut ikinä km. tai raskauksien jälkeen sellaisia järkyttäviä mielialanheittoja - siis että hetkessä mennään niihin leveleihin, ettei mikään kiinnosta *askaakaan ja tekis mieli vetää lähes tyhjästä itsensä ajoittain kiikkuun? :hilarious::grin Okei joo tiedän miltä tää kuulostaa :laughing002 Ei oo mitään itsetuhoisia fiiliksiä normaalisti tai mitään, mut oon huomannut, et keskenmenon jälkeen mulla voimistu nää äärilaitatunteet tosi paljon ja pienetkin jutut tuntu maailmanlopulta. Itseasiassa miehen kanssa tänään puhuttiin tästä, että mulla ei oo vissiin sit vieläkään nää hormonit tasottuneet sen tammikuisen jäljiltä, oli kropalle varmaan jotenkin niin rankka puserrus, mieskin huomas sen. Onneks se hyvin ymmärtää mua ja tietää keinot, joilla piristyn :shy:

Joo mietin tuota myös, mutta sit kun sais o+ niin en pystyisi pitäytymään siinä seksiä vain joka toinen päivä - strategiassa. Ja sitten o+ jälkeen alan laskea päiviä siihen millon voin testata, niin jospa näin se jäisi pois.

mä suunnittelin kans eteneväni niin, et kun tiedän noin oviksen ja menkkojen alkamisen, niin välipäivät voin ns unohtaa. Ellei nyt käy ihmettä ja tärppää tästä ekasta, mitä epäilen ja en jokatoinen päivä :whacky011 oon yrittäny asennoitua nyt niin, että en ota tätä ykta laskuihin vielä, vaan alotan ens kierrosta sit. Sillon vuosia sitte se oli melkosta, kun monta yritystä ja aina odotti niin kovin ja jossain kohtaa sitte luovutti enkä suostunu rtestiäkää tekemää ellei menkat ollu monta vkoa myöhässä.. neuvolaan soitin vasta kun oli joku 9vko menossa :wtf ei vaa uskaltanu uskoa.

Nuo stressaamisen lopetus -kommentit on kyllä omaa lajiaan. Kai nekin ihmiset tarkoittavat vaan hyvää o_O tai ainakin yrittävät.

täällä ilmoitti jo kaksi eri applikaatiota että ”kuukautisesi saattavat alkaa pian”. Ainahan sitä saa toivoa etteivät alkaisi ollenkaan :angelic:. Flo ennustaa edelleen kp1 viikon päähän eli jos flota on uskominen olis nyt jotakuinkin dpo7. Nooo tarkkaillaan miten tilanne etenee...

Tää sun raskautuminen on ollut kyllä niin hieno juttu kaikkineen :Heartred Että onnistuit, vaikka mahdollisuudet luomuraskauteen oli lähes olemattomat :hug013Mä toivon niin mukavaa odotusaikaa sulle :rolleyes:

Ja toi stressaaminen, ei sillä oo oikeesti mitään vaikutusta. Toisilla se saattaa tehdä kiertohäiriöitä ja vaikeuttaa hommaa, mutta lähes aina se ongelma on ihan jossain muualla esimerkiksi tiedän, että mun kohdalla se on aika varmasti hormoneissa. Musta tää "älä stressaa" menee samaan kategoriaan "olet nuori vielä, sulla on aikaa" - juttujen kanssa. Todella raivostuttavaa tommonen neuvominen, vaikka tuskin ihmiset pahaa tarkoittavat sillä. Eivät vaan osaa ajatella, miten stressaavaa tää oikeesti on - että jos ei ennen yritystä oo stressannut, niin väitän, että viimeistään jos yrittäminen ylittää vuoden päivät tai on jatkuvia keskenmenoja niin viimeistään sillon stressaa. Mä stressaan monesti tästä ovulaation metsästyksestäkin, koska mun kierrot on todella pitkiä ja välillä hirveen epäsäännöllisiä, ei mitään tarkkuutta nähneetkään. Mulle tää ovulaation metsästys vois tuoda ns. turvaa, mut se ei sitä tuo, koska mä en ikinä oo saanut tasavahvoja viivoja ovulaatiotesteihin, vaikka olis oireita tai ei olis. Sen takia pidän parempana vaihtoehtona sitä, että pidemmässä juoksussa otetaan myös tikuttamattomia kiertoja väliin, koska mä olen niin hermorauniona tästä kropasta toisinaan. :bag:

Niin ja piti kysyä, että onko muilla ollut ikinä km. tai raskauksien jälkeen sellaisia järkyttäviä mielialanheittoja - siis että hetkessä mennään niihin leveleihin, ettei mikään kiinnosta *askaakaan ja tekis mieli vetää lähes tyhjästä itsensä ajoittain kiikkuun? :hilarious::grin Okei joo tiedän miltä tää kuulostaa :laughing002 Ei oo mitään itsetuhoisia fiiliksiä normaalisti tai mitään, mut oon huomannut, et keskenmenon jälkeen mulla voimistu nää äärilaitatunteet tosi paljon ja pienetkin jutut tuntu maailmanlopulta. Itseasiassa miehen kanssa tänään puhuttiin tästä, että mulla ei oo vissiin sit vieläkään nää hormonit tasottuneet sen tammikuisen jäljiltä, oli kropalle varmaan jotenkin niin rankka puserrus, mieskin huomas sen. Onneks se hyvin ymmärtää mua ja tietää keinot, joilla piristyn :shy:
Kiitos, itkin tietysti (hormonit) kun luin tämän. Mahdollisuus oli liki nolla prosenttia kuitenkin, ei paljon enää kiinnostanut tikuttelut ku hymyili koko ajan ja sit kierto sekaisin enkä varmasti edes ovuloi joka kk ja nyt. Kierrosta jossa peittoa ei heiluteltu niin paljon oviksen tienoilla eikä noin muutenkaan. Kyllä se vaan kuitenkin päätti tulla, hyvin on sujunut tähän mennessä :) ja toivon teille myös pikaista plussaa ja et sulla helpottaa ne oireilut kaikki! Ja allekirjoittaa myös täällä tämän tunne jutun .. kkm jälkeen olin ihan rikki ja keho ei toiminut ja tuolloinen mies painosti heti uudestaan eikä antanut kehon palautua. Nyt kun siitä yli vuosi aikaa niin helpottaa ajan kanssa mutta toki mietin edelleen et pitäisi olla äiti jo. Toisaalta niin hirmu onnellinen olo mutta silti pelkää ja varsinkin kun tuolla alhaalla välillä vihloo kun nousen ylös tai kurotan ylös niin pelästyy. Ehkä tässä oppii kohta jopa nauttimaan tästä ajasta <3

Minä olin tänään se ärsyttävä tyyppi, joka käski lopettaa stressaamisen. Kyseessä oli raskaana oleva kaveri, joka pelkää keskenmenoa näin alkuvaiheessa.
Ihan hyvää tarkoitin sanoessani, että yrittää nyt nauttia. Raskaana kunnes toisin todistetaan! Että surra ehtii sitten, jos aihetta tulee :)

Ymmärrän kyllä ärsytyksen, mutta puoli vuotta yrittäneenä ja siitä raskaudesta keskenmenon kokeneenakin ymmärrän sen, että hyvää tarkoitetaan. Toinen vaihtoehto olisi olla hiljaa kun ei osaa sanoa mitään. Ja sitäkin pidettäisiin töykeänä ajattelemattomuutena.
Aina on jokin väärinpäin, teki mitä teki :confused005

Eilen päivällä ovulaatiotesti oli mielestäni plussa, tasavahvat viivat. No tänään päivällä toinen viiva olikin 2x tummempi ja kirkuva. Milloinkohan ovulaation voisi ajatella tapahtuvan? Paketissa lukee 24-48:n tunnin sisään positiivisesta testistä, mutta laskenko nyt tuosta tasavahvasta eilisestä vai kirkuvasta tämän päiväisestä? Olen ihan pihalla :dead:
Alavatsakipuja on ollut sekä eilen että tänään.

Omaa napaa: ketuttaa hitokseen tää jälkivuodon sanelema selibaatti :shifty: Kaikenlaista sitä jo miettiikin puutteessa :facepalm:

Eilen päivällä ovulaatiotesti oli mielestäni plussa, tasavahvat viivat. No tänään päivällä toinen viiva olikin 2x tummempi ja kirkuva. Milloinkohan ovulaation voisi ajatella tapahtuvan? Paketissa lukee 24-48:n tunnin sisään positiivisesta testistä, mutta laskenko nyt tuosta tasavahvasta eilisestä vai kirkuvasta tämän päiväisestä? Olen ihan pihalla :dead:
Alavatsakipuja on ollut sekä eilen että tänään.

itellä oli tänään sama, että tasavahvat aikalailla ja huomenna katon muuttuuko testiviiva vielä vahvemmaks kun se tarkistusviiva. Ymmärsin muiden puheesta, että jos muuttuu vielä niin siitä sitten lasketaan, kun kysyin mielipiteitä aiemmin omaan ovistikkukuvaan :grin tänne ku laittaa kuvan niin saa kyllä vastauksia:thumleft

Täällä oli normaalia niukemmat kuukautiset, kun loppui jo tänään. Kesti vaan 4 päivää ja vika vuotopäiväkin oli jo niukempaa.
Nyt Yk5 täällä ja Kp 4. Jospa se ovulaatiokin kolkuttaisi ovella vähän aikaisemmin, kun menkat niin paljon lyhyemmät kuin normaalisti. :grin

itellä oli tänään sama, että tasavahvat aikalailla ja huomenna katon muuttuuko testiviiva vielä vahvemmaks kun se tarkistusviiva. Ymmärsin muiden puheesta, että jos muuttuu vielä niin siitä sitten lasketaan, kun kysyin mielipiteitä aiemmin omaan ovistikkukuvaan :grin tänne ku laittaa kuvan niin saa kyllä vastauksia:thumleft
Näin minäkin olen asian ajatellut! Tummin on plus, jos tulisi kaksi plussaa peräkkäisinä päivinä, mutta viivoilla ei eroa, niin sitten ilmeisesti ensimmäinen päivä olisi oikea. Oon myös kuullut, ettei testejä pitäisi enää ensimmäisen plussan jälkeen tehdä, mutta minä teen ainakin :laughing002

Nyt mietin onko mulla joku bakteerivaginoosi tms. Nousin aamulla sängystä niin reisiä pitkin valui vv, oli tosi vetistä ja kirkasta. Joskus ennenkin on näin käynyt, mutta oon yhdistänyt ovikseen, mutta nyt ei pitäis siitä olla kyse kun kp5 vasta :wtf

Täällä oon nyt taas kehittelemässä itsestäni jotain lääketieteellistä ihmettä :laughing021

Kp15 eli oletettavasti ovispäivä. Vielä ei oo tissit kauhean selvästi reagoineet kuten aiemmin. Toki voi olla että se ei nyt ole tänään tai jotain. En tiedä mutta en kyllä testaakaan.

Sen sijaan tässä nyt on vähän kaikenlaista muuta outoa (okei, se edellinen kierto ja sen loppu hiertää mieltä edelleen). Mutta siis. Viime kierron lopulla peitto heilui tiistaina ja sit sunnuntaina tuli ensin vähän vaaleanpunaista vuotoa ja sitten ihan verta ja sit taas vaaleanpunaista ja tämä siis ilman kipuja (kp4). Olihan siinä toki menkat välissä (alkoi torstaina), mutta ne oli todella todella niukat ja vv pitoiset. Tuli vain mieleen että onkohan mulla voinut olla ovis vielä ihan loppukierrosta? Kuitenkin kun tämä kroppa tuskin ihan täysin normaalisti toimii.

Syy miksi tätä aloin miettimään viime yön tunteina on se, että mulle on jostain syystä ilmestynyt toiseen kankkuun raskausarpia ja alaselkäkin on vähän semmonen kummallinen. Toki selkää vois selitellä sillä, että ajeltiin viime sunnuntaina varmaan joku 380km yhden päivän aikana.

Pää lyö kovasti vastaan tuolle ajatukselle, että ovis ois vielä uudestaan noin loppukierrossa. Ja varsinkin sille että jotain kiinnittyis menkkojen jälkeen. Mutta sitten taas toisaalta mielessä pyörii se, että ei me kyllä ihan normimenkat oo. Enkä kyllä ilmestyneille raskausarvillekaan keksi selitystä. Alaselän jomot ja jumit voin jokseenkin selittää itselleni mutta jokin missä ei halua uskoa.

Mun piti lopettaa tuon ajan miettiminen, mutta tässä sitä taas ollaan :laughing001 voisko joku tulla pyyhkimään mun muistista tuon pätkän pois?:laughing021

Muokattu viimeksi:
Näin minäkin olen asian ajatellut! Tummin on plus, jos tulisi kaksi plussaa peräkkäisinä päivinä, mutta viivoilla ei eroa, niin sitten ilmeisesti ensimmäinen päivä olisi oikea. Oon myös kuullut, ettei testejä pitäisi enää ensimmäisen plussan jälkeen tehdä, mutta minä teen ainakin :laughing002

Nyt mietin onko mulla joku bakteerivaginoosi tms. Nousin aamulla sängystä niin reisiä pitkin valui vv, oli tosi vetistä ja kirkasta. Joskus ennenkin on näin käynyt, mutta oon yhdistänyt ovikseen, mutta nyt ei pitäis siitä olla kyse kun kp5 vasta :wtf

En mä usko että bakteerivaginoosiin tuo sopisi:bookworm: jos se kirkasta oli ja ei tuoksahda pahalle?

Äääää voisko olla jo lauantai ja alkaa menkat tai tulla erittäin selkee plussa. Ei ihan syyttä suotta näitä piinaviikoiks kutsuta :biggrin Tein rfsu:n herkän tänäänkin ja testiajalla ihan puhdas nega. En kuitenkaan malttanut olla tiirailematta sitä vielä ja ehkä (HYVIN iso ehkä) näin jonkun haamujen esiäidin. Saattaa kyl olla et ihan puhtaasti viivalasit vaan päässä laughing7 Mut sain vähän ehkä toivoa :notworthy

Äääää voisko olla jo lauantai ja alkaa menkat tai tulla erittäin selkee plussa. Ei ihan syyttä suotta näitä piinaviikoiks kutsuta :biggrin Tein rfsu:n herkän tänäänkin ja testiajalla ihan puhdas nega. En kuitenkaan malttanut olla tiirailematta sitä vielä ja ehkä (HYVIN iso ehkä) näin jonkun haamujen esiäidin. Saattaa kyl olla et ihan puhtaasti viivalasit vaan päässä laughing7 Mut sain vähän ehkä toivoa :notworthy

Nää piinaviikot on nii hanurista... Jos kristallipallon omistaisi :rolleyes:

Hyvin voi olla noilla päivillä vasta esiäiti näkyvissä, älkäämme menettäkö toivoa vielä :smiley-angelic001

ON. Minulla on hirviää pahoinvointia, syön tunnin välein ja siltikin koko ajan nälkä, en ymmärrä? Myös aamuisin suu rutikuiva ja maistuu oudolle. Sekä kesto hiki, semmonen sisäinen kuumuus joka ei lähe mihinkään.. toki nämä kaikki voi johtua kun menkkojen pitäis alkaa. Eilen kaheltatoista yöllä aloin tonnikalatahnaa tekemään koska teki mieli ja söin aika monta leipää:oops:Mahan nippailut jatkuu ja toisaalta semmonen kokonaisvaltainen menkkajomotus yrittää ehkä ja tissit edelleen kipeät. Puuh...

Takaisin