Mulle tehtiin kaavinta epiduraalissa ja koko sen ajan kiittelin vaan hoitajia ja olin onnellinen, kun oli täysin kivutonta. En tiedä millä puudutuksella ne kaavinnan tekee, mutta mulla oli täysin kivuton kokemus.Käväsin tänään ultrassa. Oli erikoinen lääkäri siellä, totes että jotain siellä on, ihmetteli kaikenlaista ääneen, ja teki lähetteen naistentaudeille. (jos en olis hoitaja ja olisin luonteeltani paljon herkempi, niin olisin ollut kauhuissani lääkärin ääneen pohdinnoista. Itse lähinnä mielenkiinnolla kuuntelin ja katselin) Mitä ilmeisemmin kaavintaan. Jospa vihdoin sais tän prosessin päätökseen. Nyt mua alkoi jännittämään se toimenpide ihan kauheesti. En ole koskaan ollut leikkauksessa tai missään toimenpiteessä
Jälkiviisas on helppo olla, eli olisi kannattanut käydä siinä 4 vkon kohdalla jälkitarkastuksessa vaikka oloni oli hyvä ja vuodot loppuneet. Olisin varmaan saanut siinä lähetteen jo naistentaudeille.
Seuraavan kerran kun raskaaksi tulen niin käyn varhaisultrassa rv 8 paikkeilla. Lainaan vaikka rahat jostakin, mutta en enään odottele seulontaan saakka. Mies sanoi että ostaa vaikka ultran meille kotiin seuraavalle raskaudelle ettei tarvitse epävarmuudessa elää.
Ja tosiaan musta tuntui, että kuolen kohdun kipuihin synnytyksen jälkeen, mutta jonkin puudutuksen ne varmaan lisäsi kaavinnan aikaan, koska oli ihan miellyttävä kokemus.