Raskaaksi 2020

Ei kai siinä testin aikaisessa tekemisessä muuta, kuin ettei välttämättä vielä näy, viiva on vaikeasti tulkittavissa ja voi nähdä myös sen kemiallisen, mikä tietysti tuo vaan mielipahaa jos ei jatkukaan.

Meillä olisi loppukuusta yhdet kolmikymppiset juhlittavana. Se on kuitenkin niin lähellä menkkojen alkua, että on varmaan tehtävä testi ennen menkkojen tuloa. Alkoholia kuitenkin tarjolla, parempi tietää voiko sitä juoda :rolleyes:

Täällä oli aika voimakkaat ovisoireet, jotka tuli heti km. vuodon perään :hilarious::blackeye:
Nyt vain unettomuutta jonkin verran ja pientä pms-oireen alkua. On tämä naisen elämä rankkaa kierrosta toiseen :grin

Toivon kaikille yrittäville pikaisia plussia! :angelic: Piristyisi täälläkin mieli, kun joutunut tätä taukoa noudattamaan.. :dance008

Raskaustestejä olen tehnyt paria päivää ennen oletettuja kuukautisia herkällä testillä. Nyt meinasin jaksaa odottaa ihan siihen, että ovat varmasti myöhässä. Mälsää tuijotella niitä tyhjiä tikkuja. :grumpy:

Täälläkin testattu herkillä yleensä vähän turhan aikaisin :hilarious: mutta toisinaan olen malttanut siiheksi, kun menkkojen pitäisi alkaa tai ne on pari pv myöhässä :)

Asiasta toiseen..kyselen ehkä tyhmiä, mutta kyselempä kuitenkin :grin Onko teillä kellään allergiaoireet pahentuneet raskauden aikana? Itse lähinnä mietin laajoja ruoka-aineallergioitani..mut tässä keskenmenneessä kävi niin, et pystyin syömään myös sellaista, jota en yleensä pysty, kuten pähkinöitä ja viljoja, mutta koira-allergia paheni hetkellisesti huimasti.
Tuli vain mieleen, kun ei ilmeisesti saisi turhaan rajoittaa ruokavaliota - mutta jos sitä niin onnellisesti kävisikin, että raskaus onnistuisi ja pysyisi, niin neuvolasta varmaan saisi apuja tilanteeseen.:)

Heips!

Täällä yksi armoton kuumeilija, jonka mies ei vielä suoraan ole sanonut kyllä.

Kierto on aivan sekaisin, lopetin nelosen imetyksen marraskuussa. Kuparikierukka jouduttiin poistaan joulukuussa koska vuosin kuin häränkurkku. Nyt sitten ilman ehkäisyä ja mies haluaa mennä steriin. Vielä ei kyllä ole päässyt edes lääkärille hakemaan lähetettä.

Eli viidettä kuumeilen. Viimeksi vuosin jouluaattona ja välipäivänä lähti kierukka. Nyt vaan toivon että kierto olisi kunnossa ja vuoto alkaisi ensi viikolla. Saas nähdä. Pco taustalla vähän hankaloittaa :/

Täälläkin testattu herkillä yleensä vähän turhan aikaisin :hilarious: mutta toisinaan olen malttanut siiheksi, kun menkkojen pitäisi alkaa tai ne on pari pv myöhässä :)

Asiasta toiseen..kyselen ehkä tyhmiä, mutta kyselempä kuitenkin :grin Onko teillä kellään allergiaoireet pahentuneet raskauden aikana? Itse lähinnä mietin laajoja ruoka-aineallergioitani..mut tässä keskenmenneessä kävi niin, et pystyin syömään myös sellaista, jota en yleensä pysty, kuten pähkinöitä ja viljoja, mutta koira-allergia paheni hetkellisesti huimasti.
Tuli vain mieleen, kun ei ilmeisesti saisi turhaan rajoittaa ruokavaliota - mutta jos sitä niin onnellisesti kävisikin, että raskaus onnistuisi ja pysyisi, niin neuvolasta varmaan saisi apuja tilanteeseen.:)

Myös mulla on paaaljon ruoka-aineallergioita. Mun elokuussa keskenmenneessä allergiaoireet paheni selvästi. Lähinnä niin, että tuli iho-oireita ja astma paheni. Ylensä iho pysyy kunnossa huolellisella hoidolla. Oltiin ehditty käydä neuvolan ensikäynnillä ja sain sieltä lähetteen ravitsemusterapeutille, tosin aikahan jäi sitten käyttämättä kun sille ei enää ollut tarvetta.

Olen aikaisemminkin yrittänyt huolehtia siitä, että saan tarvittavat vitamiinit ruokarajoitteistani huolimatta, mutta nyt mulla on entistä suurempi valikoima vitamiini- ja hivenainetabletteja päivittäin otettavaksi.

Myös mulla on paaaljon ruoka-aineallergioita. Mun elokuussa keskenmenneessä allergiaoireet paheni selvästi. Lähinnä niin, että tuli iho-oireita ja astma paheni. Ylensä iho pysyy kunnossa huolellisella hoidolla. Oltiin ehditty käydä neuvolan ensikäynnillä ja sain sieltä lähetteen ravitsemusterapeutille, tosin aikahan jäi sitten käyttämättä kun sille ei enää ollut tarvetta.

Olen aikaisemminkin yrittänyt huolehtia siitä, että saan tarvittavat vitamiinit ruokarajoitteistani huolimatta, mutta nyt mulla on entistä suurempi valikoima vitamiini- ja hivenainetabletteja päivittäin otettavaksi.

Kiva tietää, että on muitakin! :) vaikka kaikkea muuta kuin mukavia nää allergiat onkin.. Mua kauhistuttaa tuo ihokin, et paheneeko, kun atopiaa ja kroonista nokkosihottumaa, mut sen näkee sitten :rolleyes:
Mulla viimeeksi väheni iho-oireet, oli tosi siisti iho, ihottumaa vaan satunnaisesti. Enemmän on nyt paukahtanut päälle kun hormonit laskeneet, iho meni totaalisen rikki ja vasta nyt alkanut korjautua :sorry:
Mäkin vetelen monivitamiineja, maitohappoja yms. lisäravinteita, et kaikki tulee varmasti saatua. Verikokeissakin syksyllä mitattiin nuo arvot ravitsemusterapeutin kehoituksesta ja kaikki oli ok.
Tää vauvakuume on alkanut olemaan armoton, toivoisin vaan kovasti, että kestäisi matkassa ja pääsisi yrittämään :nailbiting:
Kyllä sitä vieläkin tätä keskenmennyttä siltikin miettii, suretti mua niin kovasti koko homma. :sorry: Mut ei mahda minkään, uusia mahdollisuuksia tulee kyllä. Olen vaan vieläkin niin väsynyt kaiken jälkeen, ettei tottakaan.. Lisäksi tämä hormonihirviönä oleminen ei ehkä ole parasta antia multa ja käy itsensä, että muiden päälle :banghead:

Äh tää tihkumainen ruskea vuoto vaan jatkuu ja on näitä muitakin oireita kuten semikovaa kipua vain toisella puolen, vetäen nivuseen... Tätä menoa epäilen jo kohta kohdun ulkopuolista, mut eikö senkin pitäis näkyä testissä :wideyed: ilmeisesti hitaammin vaan..

Vuoto oviksen paikkeilla/ jälkeen voi myös viitata että munarakkula on vielä kypsymässä mutta ei ole lähtenyt liikkeelle...

Vuoto oviksen paikkeilla/ jälkeen voi myös viitata että munarakkula on vielä kypsymässä mutta ei ole lähtenyt liikkeelle...

Joo näinhän se voi olla. Mulla kyllä sevisi tuo vuodon syy eli oviksesta ei ollut kyse. :sorry:

Hei! 38 ikää ja lapset vuosimallia -10 ja -12 . Iltatähdestä haaveilen. Nannu~ ihan sama tilanne mulla! Kupari poistettu ja mies haluaisi sterilisaation. Suostui nyt vihdoin ja viimein että puoli vuotta kokeillaan ja sitten jätetään vauvapuheet. Tosiaan oma ikäraja tulee muuten vastaan. Nyt on KP17 menossa ja ovis oli luultavasti pari PV sitten tai eilen. Ihmetyttää hieman kun molemmat kyljet kipuili.... Ja ekaa kertaa ikinä ilmeisesti iski migreeni. Luulin että oli krapulahedari (join kolme olutta edellisenä iltana kun käytiin miehen kanssa parilla.. epäreilua tuollaisella määrällä!!). Nyt on tosin eka yrityskierto ja otin greippimehunkin varuilta maksimoimaan onnistumisen . Nyt siis odotellaan että pääsee testaamaan.

Täällä olis yksi toiveilija mukaan, dpo 0 tänään ja kovasti on koitettu:)vaikka fiilikset on välillä että ollaanko ihan hulluja mutta kaipuu saada vauva syliin on järkeä suurempi.

No voi kilinkellit mulle määrättiin 10pv provera kuuri jonka aloitin maanantaina, eli kerkesin syödä 6/10 ja tänä aamuna alko vuoto.
Määrättiin siis paksuntamaan kohdun limakalvoa, aloittamaan kuukautiset ja ohjeessa lukee että kuukautisten pitäisi alkaa kahden viikon sisällä kuurin loputtua.
Syönkö nyt tuon loppuun vai jätänkö kesken?? Aamulla toki soitan terkkarille mut otanko tänään tuon lääkkeen kuitenkin?
Jos järjellä ajatellen niin mitä hyötyä tuosta lääkkeestä enää on, eihän se limakalvo siitä enää paksummaksi muutu jos se jo vuotaa pois..?.. eikö?

Täällä oli kp 1 lauantaina. Viimeisin kierto tosi lyhyt, 20 päivää. Toivottavasti nyt tulisi pidempi, saa nähdä. Täytyy muuten käydä moikkaamassa gyneä.

En ole koko loppuketjua vielä ehtinyt kunnolla lukea. Mikä oli syy vuotoon?

Mulle tuli keskenmeno. :sorry: Vuoto johtui siis siitä ja kävin sen tutkituttamassa naistentautienpolilla, kun oli muutakin oiretta.

Tervetuloa uusille :smiley-angelic003 Toivottavasti ette kauaa viivy tällä palstalla!

@Jesbe mittaatko joka aamu lämmöt? Onko sulla joku sovellus millä seurailet niitä ja ootko kokenu jotenki ”hyötyvän” niiden raportoinnista? Sori kysymystulva :dead: Oon itseki miettiny jos ostais mittarin, mutta en ihan tiiä onko hintansa arvoinen.
Siis tavallinen apteekista ostettu mittari yksityiseen käyttööni ja aamulla herään ja mittaan suusta, kirjaan Flo sovellukseen ja näen sen kaavan sieltä.. ihan mielenkiinnosta katselen mut nyt on suoraa eli lämmöt romahti selvästi 2 kertaa ja sit on pysynyt samassa tai korkeammalla. Ja tollee oon ainakin saanut oviksen kiinni jos ei tikuilla

No voi kilinkellit mulle määrättiin 10pv provera kuuri jonka aloitin maanantaina, eli kerkesin syödä 6/10 ja tänä aamuna alko vuoto.
Määrättiin siis paksuntamaan kohdun limakalvoa, aloittamaan kuukautiset ja ohjeessa lukee että kuukautisten pitäisi alkaa kahden viikon sisällä kuurin loputtua.
Syönkö nyt tuon loppuun vai jätänkö kesken?? Aamulla toki soitan terkkarille mut otanko tänään tuon lääkkeen kuitenkin?
Jos järjellä ajatellen niin mitä hyötyä tuosta lääkkeestä enää on, eihän se limakalvo siitä enää paksummaksi muutu jos se jo vuotaa pois..?.. eikö?
Kyllä suosittelen syömään luurin loppuun. Mulla alateitse otettava lugesteron ja kerran vuoto tuli läpi mutta ohjeistettiin koko kuuri vetää loppuun siltikin. Eipä jää ylimääräistä eikä tuu tulehduksia et ihan kaikki tabut mitä määrätty.

Täällä jo dpo11. Ei mitään oireita, ei oo Vuotoksen tullut läpi kuten yleensä kun on 200mg nii tulee läpi. Nyt otan 200mg vielä sen tämän ja huomisen ja ylihuomenna aamul testi. Herkkä testi siis. Nega sen täytyy olla koska en oo nyt yhtäkkiä paksuna ku ei oo niin mitään oireita. Ei polttele mahaa, ei nippailee, ei ole rinnat kipeet ei ellota ja mieli on ihan seesteinen joskin laiska kun on tota progea ja just keho kiittää mua ku tajusin reumaan hakea lääkkeet, heti auttoi tohon mun verenkierto ongelmaan.

Takaisin