Raskaaksi 2020

Mul on ihottuma taas puhjennut. Viimeksi näin kun ootin. No, viivanpaikka joka tuli viime kuussa on takas ja luen sen negaksi
 
Dpo12 tänään, cb herkän testin tein.. 3 min jälkeen olin aivan varma että nään jonkinlaisen haamun esi-isän, mutta sitten kun 6min oli mennyt ni tuntui etten nää enää mitään.

Silmät taisi tehdä temppuja. No toivoa on niin kauan kuin menkat ei kurvaa paikalle :shy:

Nyt tällä viikolla tää odottelu on taas tuntunut vaikeammalta. Etova olo edelleen päivittäin jossain kohtaa ilmestyy paikalle, naama kukkii ja alavatsassa sellanen kevyt menkkamainen jomotus ollut jo pidempään...

Plussa tai AF sais nyt saapua et pääsen tästä piinasta :sorry:
 
Dpo12 tänään, cb herkän testin tein.. 3 min jälkeen olin aivan varma että nään jonkinlaisen haamun esi-isän, mutta sitten kun 6min oli mennyt ni tuntui etten nää enää mitään.

Silmät taisi tehdä temppuja. No toivoa on niin kauan kuin menkat ei kurvaa paikalle :shy:

Nyt tällä viikolla tää odottelu on taas tuntunut vaikeammalta. Etova olo edelleen päivittäin jossain kohtaa ilmestyy paikalle, naama kukkii ja alavatsassa sellanen kevyt menkkamainen jomotus ollut jo pidempään...

Plussa tai AF sais nyt saapua et pääsen tästä piinasta :sorry:
Mulla CB early tänään aamulla eli dpo13 negaa, ensin tuli se värikertymä siihen mihin viiva tulisi ja jäikin ihan haamujen haamu mut kyl mä tulkitsen sen ihan negaksi..

Noh nyt proget loppuu ja kohti uutta kiertoa. Olis kiva kun saisi ne letrot niin ainakin ovulaatioon voisi vaikuttaa et se tulee. Toisaalta mä ajattelin pitää taukoa yrityksestä ja pitää vaan menkkoja yllä
 
Pitkästä aikaa taas täällä foorumin puolella. :) Meillä tosiaan yritys käynnistyi elokuussa. En ole ikinä käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, joten oletin kiertojen jatkuvan normaalilla 28-33 päivän tahdillaan. Syyskuussa oli kuitenkin heti yksi 37 päivän kierto ja nyt tällä hetkellä mennään nykyisessä kierrossa päivässä 40.

Omituista, miten kierrot ovat lähteneet heittelemään nyt yrityksen aloittamisen jälkeen näin, kun ei tosiaan ole hormonaalista ehkäisyä tmv. taustalla. Olen merkinnyt Flo-appiin kuukautisiani 1,5 vuoden ajan, eikä tällä ajanjaksolla ole vastaavaa ollut näitä kertoja aiemmin.

Syyskuun kierron venähtäessä kävin hädissäni terveyskeskuksessakin, kun alavatsaa oli juilinut jo useita päiviä. Kaikki raskaustestit näyttivät negaa, myös terveyskeskuksessa. Epäilivät silloin vatsavaivoja vain "ilmaksi suolessa".

Nyt olen testaillut sieltä kp 31 asti aikalailla joka päivä, ja en viivanpaikkaa kummoisempaa ole Raskauskeijusta tilattuihin liuskoihin saanut. Yhtenä yönä unessani toki plussasin. :sad001 Samaan tapaan kuin syyskuussa, niin alavatsaa kyllä on juilinut jo viikon, ja lisäksi on ollut kunnon surumasispäiviä (ihan kuin pms).

Pohdin, että nämä kaksi kiertoa ovat luultavasti vain ovuloimattomia kiertoja. Kyseiset kierrot ovat olleet tavallista pidempiä, ja edelliskerralla kun kuukautiset sitten alkoivat, niin oli kyllä sellainen hirviövuoto että alta pois. Voisiko alavatsakipu johtua siitä limakalvon paksuuntumisesta, kun se kuitenkin paksuuntuu ilmeisesti tavallista paksummaksi, kun ei ole ollut ovulaatiota?
 
Moikka,

ensin: tarvitseeko tänne kirjautua, jos haluaa aktiivisesti alkaa kirjoittelemaan tänne? :) nyt nimittäin tein vain väliaikaisen nimimerkin.
Haluan pysyä täysin ”anonyyminä” ettei käy sellainen tilanne, että täällä olisikin tuttuja.

lueskelin hiukan ketjua etukäteen. Monella jo yritys käynnissä, mutta moniko täällä vielä kuumeilee?
minulla ja miehelläni on ennestään poika, joka täyttää pian 3 vuotta. Ajatuksena meillä on poistaa ehkäisyni (hormonikierukka) heinäkuussa 2020. Minulla ja miehelläni jo kova toisen vauvan kuume vai miten tämän sanoisi fiksusti :smiley-ashamed008 mutta ihan vielä emme halua aloittaa vauvan yrittämistä. Palasin vasta työelämään ja uuteen työpaikkaan sekä poikani aloitti päiväkotiuran, joten hetken jos vielä malttaisimme.
 
Aika pitkälle pääsin ilman että ajattelinkaan asiaa. Tai ajattelin sillä tasolla että peitto heilui 2 viikkoa, mutta millekään testeille en ole uhrannut ajatusta.
Jotenkin semmoinen olo nyt, että kohti seuraavaa kiertoa vaan, vaikka ei mikään sano että varmasti ne menkat alkaisikaan. Ja silti samalla jänskään, että pääsisikö viikonloppuna testaamaan. :nailbiting::woot: Flo ennustaa siis tätiä viikonlopulle.
 
Moikka,

ensin: tarvitseeko tänne kirjautua, jos haluaa aktiivisesti alkaa kirjoittelemaan tänne? :) nyt nimittäin tein vain väliaikaisen nimimerkin.
Haluan pysyä täysin ”anonyyminä” ettei käy sellainen tilanne, että täällä olisikin tuttuja.

lueskelin hiukan ketjua etukäteen. Monella jo yritys käynnissä, mutta moniko täällä vielä kuumeilee?
minulla ja miehelläni on ennestään poika, joka täyttää pian 3 vuotta. Ajatuksena meillä on poistaa ehkäisyni (hormonikierukka) heinäkuussa 2020. Minulla ja miehelläni jo kova toisen vauvan kuume vai miten tämän sanoisi fiksusti :smiley-ashamed008 mutta ihan vielä emme halua aloittaa vauvan yrittämistä. Palasin vasta työelämään ja uuteen työpaikkaan sekä poikani aloitti päiväkotiuran, joten hetken jos vielä malttaisimme.
Jos raskaudut ja haluat jäädä sitten tuonne lasketun ajan ryhmiin keskustelemaan, niin salaiseen ryhmään piti muistaakseni olla nimimerkki? Korjatakaa joku, jos olen väärässä.

Tervetuloa silti kuumeilemaan, väliaikaisella tai pysyvällä nimimerkillä!
 
Jos raskaudut ja haluat jäädä sitten tuonne lasketun ajan ryhmiin keskustelemaan, niin salaiseen ryhmään piti muistaakseni olla nimimerkki? Korjatakaa joku, jos olen väärässä.

Tervetuloa silti kuumeilemaan, väliaikaisella tai pysyvällä nimimerkillä!

okei, kiitos paljon!
Veikkaan, että sitten kun raskaudun niin liityn facessa taas niihin vauvaryhmiin niinkuin esikoisestakin.

mutta jatkan siis väliaikaisella nimimerkillä :)
 
Tai siis jos raskaudun.

kovasti pohdituttaa sekundäärinen lapsettomuus jne.

Pojastani raskauduin heti ehkäisyn lopetettuani. Jotenkin valmistelen itseäni jo henkisesti, ettei kaikki varmaankaan käy yhtä helposti kuin hänen kanssaan.
 
Kiitos vastauksesta! Täytyy varmaan soitella sitten. Mulla ollut viimeiset 7 vuotta pillerit, jotka lopetin kesäkuussa. Sen jälkeen kierrot ollu 30, 32, 40, 17 (tuosta kierrosta plussa ja kemiallinen) ja nyt meneillään tätä kiertoa kp52. Oma aikaisempi kierto (ennen pillereitä) oli kyllä tosi epäsäännöllinen enkä sitä sillon kauheesti muistaakseni seuraillut.

SS 990 mielenkiintosta! Mikä vaikutus noilla on kiertoon tai raskautumiseen, noin niinku tiivistetysti?
Provera tekee kohdun limakalvon paksummaksi jotta kuukautisten aikaan on mitä vuotaa pois, tällä testattiin myös kehon omaa estrogeeni tuotantoa, jos menkat alkaa kahden viikon sisällä kuurin jälkeen on estrogeenia tarpeeksi.
Terolutit kiertopäiville 15-24 säännöllistää kuukautiskierron ja mikäli hedelmöitys tapahtuu ennen tuota kp 15 se myös tukee sitä alku raskautta, pitämällä sen limakalvon paksumpana.
Tosin tuota proveraa kerkesin syödä 6/10 kun alko jo vuoto, mut ilmeisesti endometrioosi reagoi mulla tuohon hormooniin
 
Mulla on ovuloimaton luomukierto lyhyt tai pitkä. Nyt tässä vaiheessa yleensä lugejen läpi vuoto jo tullut mut aina ne alkaa kahden päivän sisään lopetuksesta ja silloinhan tuloo rutkasti vuotoo, oli ovis tai ei ku mun estrogeeni tekee noita ihme nousujaan, oon oppinut milloin estrogeeni on paikalla syljestä yms ja tänään vielä estrogeeni jaksoi paukuttaa ja progea elimistössä on. Mut viivanpaikka vaan. Blää. Olis ollu ees vähän sinisempi mut kyl kympin herkkyys pitäs dpo13 jo näyttää jos jotaki olis.. nyt loppu proget ja ihan oikeasti oireeton olo. Ei PMS kiukkua ei mitään rintojen arkuutta, ainut oli kun ikään kuin suonta veti kylmässä ja nyt nännit arat. Vv tosi runsas, oikeammin sanottuna ei oo näin paljoa tullut progea käytettäessä, ainoastaan sitä lugeriekaletta, nyt ihan huolella holskuu
 
Provera tekee kohdun limakalvon paksummaksi jotta kuukautisten aikaan on mitä vuotaa pois, tällä testattiin myös kehon omaa estrogeeni tuotantoa, jos menkat alkaa kahden viikon sisällä kuurin jälkeen on estrogeenia tarpeeksi.
Terolutit kiertopäiville 15-24 säännöllistää kuukautiskierron ja mikäli hedelmöitys tapahtuu ennen tuota kp 15 se myös tukee sitä alku raskautta, pitämällä sen limakalvon paksumpana.
Tosin tuota proveraa kerkesin syödä 6/10 kun alko jo vuoto, mut ilmeisesti endometrioosi reagoi mulla tuohon hormooniin

Okei! Noihan kuulostaa oikein hyödyllisiltä. Täytyy lueskella noista tarkemmin, kun ehtii.

Jotenkin on omasta tk:sta ja neuvolasta semmonen tunne, että ihan helpolla ei varmaankaan tommosia myönnä. Varsinkin kun yrittämistä vasta puoli vuotta takana. Mutta tietysti eipä sitä tiedä ellei selvitä.
 
Muokattu viimeksi:
Okei! Noihan kuulostaa oikein hyödyllisiltä. Täytyy lueskella noista tarkemmin, kun ehtii.

Jotenkin on omasta tk:sta ja neuvolasta semmonen tunne, että ihan helpolla ei varmaankaan tommosia myönnä. Varsinkin kun yrittämistä vasta puoli vuotta takana. Mutta tietysti eipä sitä tiedä ellei selvitä.
Kyl ne aika herkästi kirjoittaa ne kun esim loman ajaksi oli menkat tulossa nii siirsin keltarauhasvslmisteella aikoja sitten
 
Tervetuloa uusille ja toivottavasti plussaatte nopeasti!:wink

Mulle ei kuulu mitään uutta, mutta elän mukana muiden tilanteissa :):nailbiting:

Kävin tekemässä treenin pitkästä aikaa, kun olo "tasoittunut" ja juoksin sen 7km, juoksu sujui älyttömän kevyesti - olisin voinut juosta vaikka miten pitkään ja nytkin vetäsin aika kovalla vauhdilla tuon.. :hilarious: pitäisi ottaa vähän rauhallisemmin, kun selkä vaivanut hermokipuineen, mut ei malttanut. Onneksi torstaina fyssari.
Huomaa kyllä, että olen ihan sekaisin - mielialat vaihtelevat ärsytyksestä tasaisuuden kautta itkuun, olen turvonnut kuin pallo (jalat, maha, kasvot), tekee mieli suolaista ja makeaa samaan aikaan sekä hikoilen ja palelen vuoron perään :shifty: Nytkin treenin jälkeen oli pakko itkeä - sellaista syvää henkistä kipua pois. Jospa tämä tästä.

Itse oon miettinyt, että onkohan mulla limakalvossa jotain vikaa, ettei se alkio vaan jaksa pysyä kyydissä, kun limakalvo liian ohut tms, kaipa tuonkin pääsee sitten seuraavan puolen vuoden kuluttua tarkistamaan, jos usein käy näin niin kun nyt tai plussaa ei kuulu. :sorry:
Jälkitarkastusaika 3.2...odotellaan joskos menkat tulisi ja pääsisi tästä kärsimyksestä.:wacky:

Semmosta täällä, plussia odotellen!:rolleyes:
 
Pitkään myös seuraillut täältä taustalta ja nyt rohkaistuin kirjoittamaan. Täällä haaveena toinen lapsi, esikoinen nyt eskari-ikäinen. Ikää alkaa vain jo olemaan, täytän tänä vuonna jo 37.
Esikoinen aikanaan sai alkunsa pillerin unohduksesta alkoholinhuuruisen illan päätteeksi. Synnytyksen jälkeen en ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Alkuun kondomilla, sitten keskeytetyllä ja nyt joulukuusta lähtien on menty loppuun asti. Kierto on ollut suht säännöllinen 27-29 vrk ja ehdinkin jo vähän innostua kun kuukautiset oli pari päivää myöhässä.
Mutta sieltähän ne tänään alkoivat.
Jännityksellä siis uuteen kiertoon :)
 
Olikos täällä linjoilla muita, jotka odottelee vielä yritystä? Meillä yritys alkanee maaliskuussa ( hope so) ja en meinaa jaksaa _millään_ odottaa!!! Ääh oon kuumeillu (vasta) vuoden ja nyt ku alkaa olee lähellä ni en jaksais odottaa ees tätä paria kiertoa:smiley-bounce013:dance011

eli ei mulla mitään asiaa, oli vaan pakko saada sanotuksi :hilarious:

Mamma vitskut aloitettu joulukuussa, gynellä käyty, verikokeissa käyty ja hammaslääkärissä käyty eli i’m so ready:cheers
Mut vitun mies kun vielä pihtaa siittiöitä :hilarious:
 
Huh tänne tulee kauheasti viestejä jos ei tosi aktiivisesti seuraa!! Hyvä vain, että on keskustelua, mutta tollona ei millään muista mikä oli kenenkin tilanne :wacky:
Enivei, tervetuloa uusille. Sekä kuumeilijoille että jo yrittäville! :happy:
Omassa tilanteessa ei uutta. Huomaan että tulevien menkkojen ärsytys on jo alkanut, toivottavasti alkavat torstaina niin olen kartalla omasta kierrosta. Tosiaan ei ole odotuksia plussaan, sen helvetin vuodon takia peitot heilui vain kerran tässä kierrossa (toissa päivänä), eli aivan liian myöhään. Nyt toivon että kuukautiset olisi viimein normaalit, eikä kestäisi toista viikkoa niin pääsisi taas oikeasti yrittämään ja kuvittelemaan oireita! :laughing002
 
Olikos täällä linjoilla muita, jotka odottelee vielä yritystä? Meillä yritys alkanee maaliskuussa ( hope so) ja en meinaa jaksaa _millään_ odottaa!!! Ääh oon kuumeillu (vasta) vuoden ja nyt ku alkaa olee lähellä ni en jaksais odottaa ees tätä paria kiertoa:smiley-bounce013:dance011

eli ei mulla mitään asiaa, oli vaan pakko saada sanotuksi :hilarious:

Mamma vitskut aloitettu joulukuussa, gynellä käyty, verikokeissa käyty ja hammaslääkärissä käyty eli i’m so ready:cheers
Mut vitun mies kun vielä pihtaa siittiöitä :hilarious:

Täällä! :greet025

Kolmatta kuumeilen, olen jo vuoden päivät kuumeillut. "Vauva" on nyt 16kk. Aikaisintaan maaliskuussa alkais yritys - jos alkaa. Mulla ei ole vielä kierto käynnistynyt ja mies pihtaa täälläkin. Pitää mokoma sitä varmana ehkäisykeinona, ja niinhän se onkin kun täysillä pihtaa. Ei siis ole satasella kolmannelle lämmennyt vaikka nostaakin aiheen esille aina silloin tällöin.

Ei mullakaan mitään asiaa ollut. Käyn täällä tiuhaan lueskelemassa ja muita jännäämässä, ois kiva itsekin päästä jakamaan uutisia...:hilarious:
 
Täällä! :greet025

Kolmatta kuumeilen, olen jo vuoden päivät kuumeillut. "Vauva" on nyt 16kk. Aikaisintaan maaliskuussa alkais yritys - jos alkaa. Mulla ei ole vielä kierto käynnistynyt ja mies pihtaa täälläkin. Pitää mokoma sitä varmana ehkäisykeinona, ja niinhän se onkin kun täysillä pihtaa. Ei siis ole satasella kolmannelle lämmennyt vaikka nostaakin aiheen esille aina silloin tällöin.

Ei mullakaan mitään asiaa ollut. Käyn täällä tiuhaan lueskelemassa ja muita jännäämässä, ois kiva itsekin päästä jakamaan uutisia...:hilarious:
I feel you :hilarious: Toivottavasti päästään molemmat tositoimiin keväällä :joyful::joyful:
 
Takaisin
Top