Raskaaksi 2020

Mulla on flunssa mut siis lämmöt tippu taas ... Nyt on kaksi dippiä joiden jälkeen kauhu nousu. Nyt on tosi flunssaisen ja kipee olo ja jotenkin etoo tupakan haju ja alkoholin haju just kuin oviksen aikana on. Outo lima kurkussa ja maistuu oudolle. Rintojen arkuus tosiaan puuttuu nyt ku katselin ne ja tutkin kyhmyt niin hitusen arkuutta mut muuten voin vaikka seinään juosta ja niihin ei satu vaik on tosi turpeat ja varsinkin nännit. Oisko sittenkin voinu tärpätä kävi mielessä mut sit heti mietin et ei.. pitäis tissien olla muka arat ja kauheita viiltoja alavatsalla, nyt se on turvonnut ja kovempi mut ei sillee nippailuu mitään. Vain yhdessä kohdassa oleva kipu välillä mut sekin on enemmän oikealla puolella ja kun käy veskis niin seki häviää melkein kokonaan mut mini repiminen siin oli. Jotenkin tiedostaa alavatsan mutta ei se kipee oo.

Plussataan nyt kaikki <3

Mulla on flunssa mut siis lämmöt tippu taas ... Nyt on kaksi dippiä joiden jälkeen kauhu nousu. Nyt on tosi flunssaisen ja kipee olo ja jotenkin etoo tupakan haju ja alkoholin haju just kuin oviksen aikana on. Outo lima kurkussa ja maistuu oudolle. Rintojen arkuus tosiaan puuttuu nyt ku katselin ne ja tutkin kyhmyt niin hitusen arkuutta mut muuten voin vaikka seinään juosta ja niihin ei satu vaik on tosi turpeat ja varsinkin nännit. Oisko sittenkin voinu tärpätä kävi mielessä mut sit heti mietin et ei.. pitäis tissien olla muka arat ja kauheita viiltoja alavatsalla, nyt se on turvonnut ja kovempi mut ei sillee nippailuu mitään. Vain yhdessä kohdassa oleva kipu välillä mut sekin on enemmän oikealla puolella ja kun käy veskis niin seki häviää melkein kokonaan mut mini repiminen siin oli. Jotenkin tiedostaa alavatsan mutta ei se kipee oo.

Plussataan nyt kaikki :Heartred

Mulla ei ollut juuri lainkaan tuota kipua rinnoissa tässä km. raskaudessa, että kyllä mä näkisin, että sulla on ihan hyvät mahdollisuudet plussata ja pidän kädet ristissä, että pysyisi matkassa mukana :)

En laittaisi paljoa tuon testin varaan. Tein itse saman testin viime syksynä 3 päivää ennen oletettujen kuukautisten alkua ja oli nega. Sain plussan vasta kun kuukautiset oli myöhässä 2 pv.

okei! Ehkä mä en siis heitä toivoani vielä kokonaan:happy:
Ei mulla kyllä oireita oo ollut.. tai mitään sellasta mikä eroaisi muista kierroista..

Mulla ei ollut juuri lainkaan tuota kipua rinnoissa tässä km. raskaudessa, että kyllä mä näkisin, että sulla on ihan hyvät mahdollisuudet plussata ja pidän kädet ristissä, että pysyisi matkassa mukana :)
mullakaan ei ole ollut keskenmenneessä eikä myöskään onnistuneessa raskaudessa rinnat kipeät. en pitäis sitä oireena joka kaikilla on oltava. itsellä sitten vain tummuu ja on turpeet, mut ei ihan plussa-aikoihin vielä

Zarar_ ja Turvonnut joo muistan et kkm raskaudesta rinnat ei olleet arat mutta tuulimunassa oli tosi tosi kipeet, turvonneet ja oudot ja suihkussa itkin ääneen ku vesi koski...

Kyl on etovaa oloo ollu ja positiivinen viba mut silti tuntuu et vaikka mitä on niin en mä plussaa.. toivon toki ja kunnon liimaa, nyt on sama outous kuin kkm raskaudesta et oon tosi kalpea ja sit haisee joku ihme kemikaali nokassa ja mietin et mistä se tulee.. ei oo paha haju mut outo ja metallinen ja nyt se polttava pistos kipu lähti ja on se et tiedostan mun alavatsan mutta se ei oo kipee eikä alaselkä oo kipee niinku yleensä ku menkat tulossa. Silti on outoo et dpo0-5 oli oireet ja ne hävisi.. muistan dpo2 ku otin ekan lugen et oli tosi kettuuntunut olo mut se hävisi ja oireet väheni myös, eli alkuun oli rinnat arat, nyt on turpeat ja nännit semmoset oudot ja kuumat. Myös maha on kuuma ja posket mut nenänpää ja kädet kylmät... Hassua.

Hirveästi en oo sinällään kirjannut oireita mut oon oppinut tunnistamaan tietyt hormonit ja tää kierto sinällään poikkeuksellinen ettei oo rinnat arat, toinen on se outo haju ja sit semmonen pyörryttävä outo tajuväsy iski ihan ja tuntuu aamusin etten oo nukkunut ku illalla nyt taas energiaa (pesin pyykkiä, viikasin vanhat pois ja imuroin ja keittiön laitoin kuntoon) mut aamulla merisairas olo jos niin voi sanoo .. toivon et ois plussan oireita mut kyl se selvisi

Onko muilla mikä kierron vaihe?

mulla odottava tunne tässä ensimmäisessä kierrossa kkm (tyhjennyslääkkeiden ym.) jälkeen joka toivottavasti on käynnissä (!)
oletetut menkat oli siis 16 päivää sitten, mutta ovis ei ole kyllä vielä ollut (en tikuttele vaan luulen tuntevani sen). saa nähdä. yritän vain olla ajattelematta asiaa liikaa ja talletella tasaisen tiheästi koko alkukierron ajan.
onko kellään muuten tietoa et mikä on myöhäinen ovis, et kuinka kauan pitää olla menkkoihin et istukka kerkeää kiinnittyä kunnolla kohtuun?

jännä nähdä miten nää kierrot muuttuu aiempaan nähden. lopetin myös 1v8kk imetyksen näihin samoihin ”km-höyryihin”.

sori sekava teksti.

Testit melkein kirkkaan vaaleat jo.
Vuotoa ei näy..
5+0 olisi alkanut tänään.

Mitä kkm tapahtuu?
Tartteeko mun soittaa nyt neuvolaan ja vaatia sieltä ultraa kun viivat haalenee ja vuotoa ei näy? Vai laittaako ne vaan verikokeisiin? Vai mentävä sinne yksityiselle varhaisultraan?

Testit melkein kirkkaan vaaleat jo.
Vuotoa ei näy..
5+0 olisi alkanut tänään.

Mitä kkm tapahtuu?
Tartteeko mun soittaa nyt neuvolaan ja vaatia sieltä ultraa kun viivat haalenee ja vuotoa ei näy? Vai laittaako ne vaan verikokeisiin? Vai mentävä sinne yksityiselle varhaisultraan?
Kyllä mä oon päässyt akuuttiin.. eli oon sit vuotoineni tai no muuten vaan mennyt ja kannattaa sanoa tilanne ja että pakko päästä sinne ultraan

Eli siis kerron vaan että viikko sitten tehty selvän plussatestin viivat hävinneet kokonaan eikä vuoto ala ?

Kyllä mä oon päässyt akuuttiin.. eli oon sit vuotoineni tai no muuten vaan mennyt ja kannattaa sanoa tilanne ja että pakko päästä sinne ultraan

Eli siis kerron vaan että viikko sitten tehty selvän plussatestin viivat hävinneet kokonaan eikä vuoto ala ?

Joo näin mä tekisin! Ne varmaan ottaa ihan ekaksi verikokeen ja sit sen mukaan varmaan päättää jatkot, pakkohan sut on tutkia!

:/
Rfsun ”herkkä” Puikko joka näyttää 6pvää ennen kk alkamista oli jo ihan valkoinen.. siinä oli vahvat viivat tiistaina.

alkas nyt se perhanan vuoto edes ;(

Liitteet

• 043BD492-6B58-4F8D-8D8D-7A4250A41A1E.jpeg
    043BD492-6B58-4F8D-8D8D-7A4250A41A1E.jpeg
    38 KB · Katsottu: 219
Mulla tuntuu etten mä tuu raskaaksi tästäkään kierrosta en tiedä miksi. Epätoivoinen olo just kun muutaman kerran heti tullu raskaaksi niin tämmönen on mulle ihan uutta. Ei saisi liikaa miettiä ja stressata. Paino oli noussut +700g mutta tää olikin toinen viikko.

Olisihan se kiva painaa edes vaikka 69kg. Varmaan tää ylipaino syynä etten raskaudu nyt. Ovista ei näy vieläkään :scratch

Liitteet

• IMG_20200117_141011.jpg
    IMG_20200117_141011.jpg
    33 KB · Katsottu: 162
Bambi, soita ja kysy neuvoa päivystävästä tk:sta, sairaalasta tms. joka nyt sun alueen asiaa ajaa :)
Pääset varmasti verikokeeseen ainakin ja jos muuta oiretta niin ultraan ja tarkempiin tutkimuksiin.

Mulla tuntuu etten mä tuu raskaaksi tästäkään kierrosta en tiedä miksi. Epätoivoinen olo just kun muutaman kerran heti tullu raskaaksi niin tämmönen on mulle ihan uutta. Ei saisi liikaa miettiä ja stressata. Paino oli noussut +700g mutta tää olikin toinen viikko.

Olisihan se kiva painaa edes vaikka 69kg. Varmaan tää ylipaino syynä etten raskaudu nyt. Ovista ei näy vieläkään :scratch

Ei se painokaan aina välttämättä ole esteenä, nimim. Normaalipainoinen eikä raskaus ole alkanut helposti, itseasiassa varmaan olis hyvä olla vähän painavampi :hilarious: Kierto kun voi reistailla niin monesta eri syystä..
Tsemppiä sinne! :)
Mä odottelen niitä menkkoja..

Jep, täytyy ensin järjestellä asioita että pääsen edes käymään sinne. Se on toisessa kaupungissa ja Neuvolan soittoaika on Seuraavan kerran 12-13 maanantaina, sinne ne nämä asiat ohjas viimeksikin. Vähän vaikea vaan samana aamuna päästä täältä peräkyliltä vauvan ja taaperon kanssa ilman autoa. :D

aattelin vaan tänne purkaa tätä hämmästyksestä ymmyrkäisenä olevaa päätä.. josko jollain ois vahingossa ollut sama tilanne, tietäisi miten tämä _voisi_ täsrä edetä. Viivojen uudelleen vahvistuminen kun taitaa aika epätodennäköistä enää olla..

Bambi, soita ja kysy neuvoa päivystävästä tk:sta, sairaalasta tms. joka nyt sun alueen asiaa ajaa :)
Pääset varmasti verikokeeseen ainakin ja jos muuta oiretta niin ultraan ja tarkempiin tutkimuksiin.

Jep, täytyy ensin järjestellä asioita että pääsen edes käymään sinne. Se on toisessa kaupungissa ja Neuvolan soittoaika on Seuraavan kerran 12-13 maanantaina, sinne ne nämä asiat ohjas viimeksikin. Vähän vaikea vaan samana aamuna päästä täältä peräkyliltä vauvan ja taaperon kanssa ilman autoa. :D

aattelin vaan tänne purkaa tätä hämmästyksestä ymmyrkäisenä olevaa päätä.. josko jollain ois vahingossa ollut sama tilanne, tietäisi miten tämä _voisi_ täsrä edetä. Viivojen uudelleen vahvistuminen kun taitaa aika epätodennäköistä enää olla..
Mulla haamuili ja katosi koko viiva mut keskeytyi sitten pidemmillä viikoilla.. en usko et ne haamut oli syy vaan se et mulla ei virtsaan erity kuten esim vereen

Vuoto alkoi äsken. Onneksi ei ollut kkm.
mutta tätä vähän aavistelin kun ei viivat vahvistuneet.

Mutta kaipuu kolmoselle jäi tästä ylläristä. Josko se oli tän tarkoitus :oops:

Vuoto alkoi äsken. Onneksi ei ollut kkm.
mutta tätä vähän aavistelin kun ei viivat vahvistuneet.

Mutta kaipuu kolmoselle jäi tästä ylläristä. Josko se oli tän tarkoitus :oops:
Ikävää mut tsemppiä sinne!

Mä oon vaan tehnyt kesken menneitä.. tai kemiallisia.. nyt alkoi kortisonikuuri taas kun mulla on autoimmuunisairauksia niin noi nyt liitti sen tähän et aina joskus tietyil dpoilla tulee lentsu ja sehän on hyvä ku elimistö ottaa vastaan alkion, mut mun elimistö hylkii kaikkea niin onneksi toi reumalääke saatiin kuntoon.

Mä päätin ennakkoon tästä kierrosta, että nyt otan iisisti enkä stressaa enkä kuulostele olemattomia oireita. Tässä sitä kuitenkin ylläripylläri ollaan, menkkojen oletettuun alkuun 4 päivää ja viimeiset 20 min olen käyttänyt ensimmäisten raskausoireiden googlailuun. Ja mulla tietysti muka on ne kaikki. :hilarious: Testailemaan en ole sentään vielä alkanut.

Eilisestä asti on kyl ollu kumman etova olo ja palelee sekä väsyttää koko ajan + rintoja aristaa, MUTTA taapero on kuumeessa ja töissäkin on ollut paljon sairastelua (oon siis päikyssä töissä) ni ei olis ihme jos oisin vaan tulossa kipeeks. Ja tissit tulee mulla kyllä aina kipeeks jo reilu viikko ennen menkkojen alkua.

Eli tiedostan kyllä et todnäk ei tärpännyt tälläkään kertaa. Kamalaa vaan ku mieli toimii näin, automaattisesti kuulostelee kroppaansa aivan liikaa ja sit saa taas pettyä Isosti.

Huh, avautuminen aiheesta ehkä helppas vähän. Tuntuu et mies ei pian jaksa enää kuunnella ku jauhan aiheesta haha.

Takaisin