Raskaaksi 2020

Nyt on varhaisultrassa käyty. Sieltä löytyi 6+6 viikkoja vastaava pikkunen, niinku omien laskujen mukaan pitikin, ja sydänkin löi. :Heartred Nyt taidan uskaltaa siirtyä kokonaan tonne tammikuisiin kun sanottiin et keskenmenon riski enää n. 10% luokkaa. Muokkaan vaan vielä tota listaa. Ihanaa kesää teille kaikille ja toivon tänne kunnon plussa-aaltoa! :love7

Onnea!

Mulla tosiaan eka oire oli juurikin vatsa sekaisin, muuta ei silloin vielä ollut.
Onko muilla ollut tällaista? :anyone

Kp 46 ja ei menkkoja. En halua testiäkään tehdä sillä en halua pettyä :/ huomenna testi varmaan sitten..

ja Onnea Dooris!!:):Heartred

Nyt on varhaisultrassa käyty. Sieltä löytyi 6+6 viikkoja vastaava pikkunen, niinku omien laskujen mukaan pitikin, ja sydänkin löi. :Heartred Nyt taidan uskaltaa siirtyä kokonaan tonne tammikuisiin kun sanottiin et keskenmenon riski enää n. 10% luokkaa. Muokkaan vaan vielä tota listaa. Ihanaa kesää teille kaikille ja toivon tänne kunnon plussa-aaltoa! :love7

Ihanaa, paljon onnea vielä! :hello2

Mulla tosiaan eka oire oli juurikin vatsa sekaisin, muuta ei silloin vielä ollut.
Onko muilla ollut tällaista? :anyone

Mulla on ollut vatsa sekaisin nyt pari päivää, en siis tiedä vielä että tarkoittaako se mitään. Mutta jännittää nähdä, että mitä nää oireet on :)

Ymmärrän sun huolet, samoja mietteitä oli meillä ennen esikoista, oltiin molemmat sillon 33. Ja samoin ite olin lykännyt asian ajattelemista töiden ym. takia ja kyllä mietti että oliko virhe. Tsemppiä, en usko että ikä on teillä vielä mikään este :) meilläkin on lähipiirissä yksi pariskunta, joilla mitään vikaa ei periaatteessa löytynyt mistään mutta olivat jo toivon heittäneet, kun yllättäen tulikin raskaus. Näistä ei vain tiedä ikinä miten ja mikä vaikuttaa. Toivottavasti jaksat vain pysyä positiivisena niin eiköhän se teillekin tärppi vielä osu :)

Kiitos paljon. :) Toivotaan näin! Yritän pysyä mahdollisimman positiivisena, toivottavasti olisi vielä ihanan lämmin ja poutainen kesä, mukavampi piinailla. Tsemppiä myös teille!

Onnea Dooris:Heartred

Mulla paineet 120-140/75-85, eli normaalissa vielä mennään mutta korkeahkot. Lapset syntyessään ollut alle ja vähän päälle 3kg, vaikka minä kerännyt raskausaikana keskimäärin 25kg lisää painoa.

Dpo 12, testi vieläkin nega, mutta ei menkkoja. Huomenna viimeisteitään pitäisi alkaa..

Kp 13 ja Mulla iski järkyttävä ärsytys ja vtutus, sit kurkkasin kalenterista, että samalla kplla viime kuussa sama merkintä :hilarious: eli sen mukaan ois lauantaina ovulaatiopäivä :grin
Muutenki samat olot ku viime kierrossa tänä päivänä, nivusesta vihloo, pahoinvointia..

Lisäksi näin unta taas kerran että olin synnyttämässä. Nyt en tiedä ees mikä se paikka oli, mut ei ainakaa sairaalassa, ja olin ihan yksin :eek:

Muokattu viimeksi:
Onko edes mahdollista raskautua tosi pitkistä kierroista?
Katsoin että tammikuussa mulla oli 49 päivän kierto, sitten 39. ja nyt on taas 46. kierron päivä menossa.. kyllä mulla ovulaatiotikku näytti silloin toissa viikolla ovista ja oli selkeesti ovislimaa. Eli jos ei tapahtuisi ovista niin ei varmaan näyttäisi viivaa :D? eli onhan silloin mahdollisuus silti raskautua varmaan? Luin jostain kerran että jos oviksen jälkeen tulee pian menkat niin sit ei kerkee kasvaa yms.
En oikeen ymmärrä silti.

Katsoin että tammikuussa mulla oli 49 päivän kierto, sitten 39. ja nyt on taas 46. kierron päivä menossa.. kyllä mulla ovulaatiotikku näytti silloin toissa viikolla ovista ja oli selkeesti ovislimaa. Eli jos ei tapahtuisi ovista niin ei varmaan näyttäisi viivaa :D? eli onhan silloin mahdollisuus silti raskautua varmaan? Luin jostain kerran että jos oviksen jälkeen tulee pian menkat niin sit ei kerkee kasvaa yms.
En oikeen ymmärrä silti.

Mä oon ainakin käsittänyt että luteinisoiva hormoni nousee oli ovulaatiota tai ei. Että se ei millään tavalla ole varmistuskeino ovulaation tapahtumiselle. o_O

^ ei kai se kierron pituus sinänsä vaikuta, kunhan ovulaatio tapahtuu ja luteaalivaihe on sopivan mittainen :)

Onnea Dooris!!! :love7

ahaa okei!! No sitten hyvä! :D kiitos!

Mä oon ainakin käsittänyt että luteinisoiva hormoni nousee oli ovulaatiota tai ei. Että se ei millään tavalla ole varmistuskeino ovulaation tapahtumiselle. o_O

okei kiitos! Oon ihan pihalla:D

En oikeen ymmärrä silti.
Viiva kertoo vain lh-piikistä, joka tapahtuu ennen ovulaatiota.
Naisella voi olla kaikki ovulaation oireet, mutta jostain syystä ovulaatio ei toteudukaan.
Ainoastaan aamulämpöjä seuraamalla voi todeta ovulaation tapahtuneen. Ja tietysti sitten esim ultralla yms.

Ja kyllä pitkässä kierrossa voi raskautua :) aina voi raskautua, jos ovuloi.. oli se sitten kp14 tai kp38.

Kiinnostaa kyllä tuo lämpöjen seuranta. Mitkäs siihen on ohjeet? Ekana aamulla kun herää? Mitä appia ootte käyttäny niiden merkkaamiseen?

täällä ei vieläkään menkkoja. Maha vähän sekaisin... jospa se ennustais alkua :hungover:

Viiva kertoo vain lh-piikistä, joka tapahtuu ennen ovulaatiota.
Naisella voi olla kaikki ovulaation oireet, mutta jostain syystä ovulaatio ei toteudukaan.
Ainoastaan aamulämpöjä seuraamalla voi todeta ovulaation tapahtuneen. Ja tietysti sitten esim ultralla yms.

Ja kyllä pitkässä kierrossa voi raskautua :) aina voi raskautua, jos ovuloi.. oli se sitten kp14 tai kp38.

kiitos Vaiana! :) mun täytyy kans alkaa ens kierrona alusta mittailee noita aamulämpöjä. Eli vissiin heti herättyä samoihin aikoihin? :) en oo ikinä mittaillut!

En oikeen ymmärrä silti.
Mä raskauduin tosi pitkästä kierrosta, eli on mahdollista. :happy:

Täällä on oma ketjukin aamulämpöaiheelle (BBT - basal body temperature). Käytännössä siis seurataan ruumiinlämpöä aamuisin aina samaan aikaan. Mieluiten suusta. Mieluiten kahden desimaalin tarkkuudella. Tärkeää et olosuhteet on samat, koska kaikki voi vaikuttaa (huonelämpötila, heräily, vaatetus, alkoholi jne...). Ja sit vaan merkataan lämmöt ylös ja seurataan käyrää. Alkukierron pitäis olla matalammat lämmöt, oviksen kohalla voi tulla dippi tai sit nousee suoraan korkeammaksi. Jos lämmöt pysyy kolme päivää yhtäjaksoisesti koholla (vähintään) niin ovis on tapahtunut. ja menkkoihin sit taas laskee alas. Henkilökohtaista mikä se taso on alussa ja mikä lopussa, oman kierron oppii tuntemaan kyllä. Paljon tästä löytyy netistä tietoa kun vaan hakee :) itse käytän sellasta sovellusta kun Ovia johon merkkaan muiden tietojen lisäks myös aamulämmöt.

Täällä on oma ketjukin aamulämpöaiheelle (BBT - basal body temperature). Käytännössä siis seurataan ruumiinlämpöä aamuisin aina samaan aikaan. Mieluiten suusta. Mieluiten kahden desimaalin tarkkuudella. Tärkeää et olosuhteet on samat, koska kaikki voi vaikuttaa (huonelämpötila, heräily, vaatetus, alkoholi jne...). Ja sit vaan merkataan lämmöt ylös ja seurataan käyrää. Alkukierron pitäis olla matalammat lämmöt, oviksen kohalla voi tulla dippi tai sit nousee suoraan korkeammaksi. Jos lämmöt pysyy kolme päivää yhtäjaksoisesti koholla (vähintään) niin ovis on tapahtunut. ja menkkoihin sit taas laskee alas. Henkilökohtaista mikä se taso on alussa ja mikä lopussa, oman kierron oppii tuntemaan kyllä. Paljon tästä löytyy netistä tietoa kun vaan hakee :) itse käytän sellasta sovellusta kun Ovia johon merkkaan muiden tietojen lisäks myös aamulämmöt.
Juuri näin :) toiset käyttää Flo:tä myös. Itse käytän aamulämpöjen seurantaan Fertility Friend appia.

Jos jaksaa ja kiinnostaa, kannattaa vaikka lukea tuo BBT -ketju alusta asti. Todella hyvin tietoa ja vinkkejä. Itse luin sen ennen kuin aloitin bbt-mittauksen toista yrittäessä. :)

Eikä kannata säikähtää noita tarkkoja kriteerejä mittauksessa. Paras on, jos pystyy tekemään kaiken aina samoin, mutta itse en aina pysty ja silti on toiminut hyvin.
:)

Takaisin