Raskaaksi 2020

Ehkä mäkin uskaltaudun tänne kirjoittelemaan :shy:
Kolmas lapsi haaveissa ja nyt starttaa yrityskierto 3.
Kaikki kolme edellistä raskautta alkaneet yhdestä kierrosta, syksyllä keskenmennyt yhdestä tietoisesta riskistä. Joten lyhyenkin yrittämisen jälkeen tahtoo mieli olla maassa.

Lapset meillä on 3- ja 5-vuotiaat. Olisin kolmannenkin halunnut pienemmällä ikäerolla, mutta mies jarrutteli pitkään. Ja nyt ei sitten niin äkkiä enää alakaan :rolleyes:

Mä itkeskelen menkkojen alkaessa aika paljon, mutta pian tää pettymys taas vähän hellittää ja päättäväisyys vie sen tilan. Että tää on se kierto! Ja oon miehen kimpussa koko ajan :hilarious:

Ihanaa että meitä on täälä niin monta muutakin samassa tilanteessa. Laitoin eilen tosiaan viestin terveysasemalle ja kysyin voiko niiltä varata sellasta kartoitusaikaa raskauden suunnitteluun. En löytänyt netistä oikein tietoa, kun neuvolan sivuilla ei tästä asiasta mainittu. (ollaan pääkaupunkialueella, kaikkialla muulla tuntui olevan tieto että ota yhteys neuvolaan jos suunnittelet raskautta).

No, tänään tuli vastaus että neuvolasta voi varata ajan. Eikun vaan soittamaan :dance008

Enää 2,5vkoa pillereitä jäljellä, tärkeä tieto jaettavaksi :laughing001

Täällä kanssa kuumeillaan:angelic:
Oon kuumeillut tässä 3v aikana enemmän ja vähemmän, välillä on totaalisen ”EI ENÄÄ IKINÄ” olo ja nyt taas niin järkyttävä vauvakuume, että se on ihan kokoajan mielessä. Mies on 50-50, hän on tyytyväinen tähän tilanteeseen, mutta myös avoimin mielin olisi kolmanteen lapseen.
Aiemmat lapset syntynyt -11 ja -14 eli iso ikäero olisi tulossa. Nuorempi alottaa 1lk syksyllä -21, jolloin olisin suunnitelmissa äitiyslomalla.
Mietin myös jatkuvasti niitä miinuksia mitä kolmas lapsi ja jälleen vauva toisi elämään, mut ne saan aika hyvin aina kumottua tavalla tai toisella. Rahanmeno on 1 suuri tekijä sekä oman ajan menetys sekä parisuhteen ajan, jota oon/ollaan just saanu enempi. Mutta se vauva. :happy:
Mutta tänään lähtee kierukka (onhan se jo 5v ollutkin) ja heinäkuuhun asti olis tarkotus seurailla kiertoa ja pohtia vielä, että yritetäänkö kolmatta.
Mä oon 28v ja Mies 33v, eli aikaa olisi vielä reilusti, mutta lastenteko aloitettiin nuorena, ni tää olisi meille iltatähti.

Moikka kaikille!

Täällä alkaisi myös olla jälleen vauvahommat ajankohtaisia. Esikoinen syntyi 9/17 ja sisarusta kaivattaisiin. :) muutaman päivän päästä tulee kolme vuotta edellisestä plussauksesta. Yritys alotetaan vasta seuraavasta kierrosta mutta olen täällä jo hetkisen tätä palstaa lueskellu ja vitamiinit menee myös jo. Jännää että tästä tulee taas totta. Esikoinen tärppäs tokasta kierrosta. Kierrot mulla on melko säännölliset ja oviksenkin bongaan aina suht helposti. Mä olen 29 ja mies 28. Toiveikkain mielin lähdemme liikenteeseen! :)

Mulla on varmasti vikaa päässä kun nyt jo vauvakuume. Kaksoset syntyivät 7/19. Silti mie tahtoisin jo lisää Mies ei vaan oikein lämpene vielä ajatukselle Ehkä sitä kuitenkin vielä tän vuoden aikana pääsee plussailemaan
Meillä tyttö syntyi kans 7/19 vaikean raskauden päätteeksi ja silti mä olen jo hetken aikaa kuumeillut. Mieskin on täysillä mukana vaikka tuskinpa tässä hetkeen mitään tapahtuu kun menkatkaan ei ole vielä alkanut.

Ihanaa että meitä on täälä niin monta muutakin samassa tilanteessa. Laitoin eilen tosiaan viestin terveysasemalle ja kysyin voiko niiltä varata sellasta kartoitusaikaa raskauden suunnitteluun. En löytänyt netistä oikein tietoa, kun neuvolan sivuilla ei tästä asiasta mainittu. (ollaan pääkaupunkialueella, kaikkialla muulla tuntui olevan tieto että ota yhteys neuvolaan jos suunnittelet raskautta).

No, tänään tuli vastaus että neuvolasta voi varata ajan. Eikun vaan soittamaan :dance008

Jos saan kysyä niin mitä sairauksia sulla on mitä mietit raskauden kannalta? Mulla itsellä on pari perussairautta ja molempiin on olemassa lääkitys jotka on ihan ok raskauden ja imetyksen aikana. Tosin toiseen alkoi uusi lääkitys vasta viimeisimmän raskauden jälkeen muutama kk sitten mutta estettä senkään kanssa ei ole vaikka kyseessä ei olekaan ihan mikä tahansa kevyt lääkitys.

Ja juu siis mä voin tulla porukkaan mukaan kuumeilemaan. Mennään tjotilla eikä raskautuminen välttämättä ole ihan helppoa mun iän ja sairauksien takia vaikka ennestään onkin jo 5 lasta. Isommat on syntyneet vuosina 09, 10, 12 ja 14. Pienin on 19.

Heh, siitä se lähtee, toivottavasti nopsaan sitten tärppää :):grin Ei tätä jännäyksen määrää kestä, nyt vasta kp 21 ja kierto normaalisti sen 29-32pv. Vielä ei tohdi testata mut olo on outo :hilarious:

Ehkä tarvii lähteä urheilemaan tästä, et ei koko ajan oo ajatukset tässä (turvotus on jäätävä, siis sormia myöten, mut luulen et se johtuu tästä suolan ja sokerin mässäilystä) :grin onneksi opinnot alkaa ensi viikolla niin ei jää aikaa kaikenmaailman oireiden kyttäykselle :wacky:

Mulla tänään dpo15 eikä tätiä näiy. Kp 31. (normisti 28-30)Tänään sain puhtaat testitulokset eli klamydia on lähtenyt. :smiley-angelic008 vielä en uskalla testailla oisko joku siellä matkassa. Menkkakipuja on ollu ja kipua välilihassa?? On ollu myös kylmä mutta mulla se nyt ei uus asia oo. Jännää!

Plussatuulia kaikille! :smiley-bounce013

Jos saan kysyä niin mitä sairauksia sulla on mitä mietit raskauden kannalta? Mulla itsellä on pari perussairautta ja molempiin on olemassa lääkitys jotka on ihan ok raskauden ja imetyksen aikana. Tosin toiseen alkoi uusi lääkitys vasta viimeisimmän raskauden jälkeen muutama kk sitten mutta estettä senkään kanssa ei ole vaikka kyseessä ei olekaan ihan mikä tahansa kevyt lääkitys.

Laitan sulle viestin privana :)

Mä yritin nyt saada ajatuksia muualle treenin avulla, mut kävi ihan kummasti o_O
Harrastan juoksua ja se normi, minkä vetelen on noin +-8 km.. Nyt pääsin hädin tuskin 1km juosten, kun iski kammottava oksetus ja vatsan nipistys (oli siinä ohikulkijoilla ihmettelemistä, kun kyykkäilen keskellä katua :grin).. Oli pakko kävellä tuon tuosta ja loppulenkistä sain sitten vasta pidemmän pätkän juostua. Kuitenkaan koko matkasta ei tullut kuin ehkäkin 5km pitkä, koska olin ihan rikki :blackeye: Minä joka olen himohullu näiden kilometrien kyttäyksessä, luovutti, kun pahoinvoinnilta hädin tuskin pystyin hengittämään :hilarious:

Okei, tässä on 3 vaihtoehtoa: a. tulevat menkat ja hormonien sekoilu b. raskaus c. treenitauko rankan sairastelun jälkeen. Itse toivoisin tietysti vaihtoehtoa b, mutta käännyn c:hen, sillä voimat olleet niin vähissä viime aikoina kaiken kaikkiaan. Eikä vielä mitään oireita pitäisi edes olla :grin

Kummallisinta vain, että en saanut sykkeitä nousemaan, vedin niin matalilla et kun pääsin kaupan eteiseen meinasin pyörtyä :eek:
No joo, ehkäpä kroppa on vaan kovilla ja kunto laskenut vuodelevon jälkeen :silent Tarvii nyt hetki tehdä vissiin vaan lihaskuntoa ja kävellä :sad001

Mä yritin nyt saada ajatuksia muualle treenin avulla, mut kävi ihan kummasti o_O
Harrastan juoksua ja se normi, minkä vetelen on noin +-8 km.. Nyt pääsin hädin tuskin 1km juosten, kun iski kammottava oksetus ja vatsan nipistys (oli siinä ohikulkijoilla ihmettelemistä, kun kyykkäilen keskellä katua :grin).. Oli pakko kävellä tuon tuosta ja loppulenkistä sain sitten vasta pidemmän pätkän juostua. Kuitenkaan koko matkasta ei tullut kuin ehkäkin 5km pitkä, koska olin ihan rikki :blackeye: Minä joka olen himohullu näiden kilometrien kyttäyksessä, luovutti, kun pahoinvoinnilta hädin tuskin pystyin hengittämään :hilarious:

Okei, tässä on 3 vaihtoehtoa: a. tulevat menkat ja hormonien sekoilu b. raskaus c. treenitauko rankan sairastelun jälkeen. Itse toivoisin tietysti vaihtoehtoa b, mutta käännyn c:hen, sillä voimat olleet niin vähissä viime aikoina kaiken kaikkiaan. Eikä vielä mitään oireita pitäisi edes olla :grin

Kummallisinta vain, että en saanut sykkeitä nousemaan, vedin niin matalilla et kun pääsin kaupan eteiseen meinasin pyörtyä :eek:
No joo, ehkäpä kroppa on vaan kovilla ja kunto laskenut vuodelevon jälkeen :silent Tarvii nyt hetki tehdä vissiin vaan lihaskuntoa ja kävellä :sad001

Voin vaan kuvitella vastaantulijoiden reaktiot näin uuden vuoden jälkeen :laughing002

Lääkäri oli vastannut ja kattonut labrat tiistaina ja oli teksti, että labrat normaalit tsh tiistaina oli 0,88 viitearvoissa. Mietin oliko tuo 0,88 arvo ihan totuuden mukainen arvo, kun olin paastonnut ja menin 9:00 labraan.Aiemmat tulokset ollu ali kanttiin ja kilpisrauhaskokeet täytyy ottaa ennen klo 14:00 ja yks ennen kello 14:00 arvo syömisen ja juomisen jälkeen oli alakanttiin.Noilla arvoilla 0,88 arvolla erikoisia oireita on mitkä kertoisi jonkunlaisesta kilpisrauhas ongelmasta vai johtuisiko oireet jostain muusta.

7dpo

Tervetuloa uusille ja kaikille oikein ihanaa uuden vuoden alkua! :hello2
Niin toivon että tämä 2020 vuosi olisi se vuosi niin meille, kuin jokaiselle teistä, jolloin saadaan pienen pieni käärö kainaloon tuhisemaan tai vähintään aluille:Heartred

Menkat meni hyvin kivuttomasti ja rauhassa ohitse uuteen vuoteen, kp 7 nyt menossa. Tosi ihana fiilis kun pääsi taas tähän itse kiertoon sekä yritykseen mukaan edellisen 55 päiväisen kierron jälkeen. Eipä minulle tänne muuten erikoista. Kuun loppua odotellen, laatuaikaa miehen kanssa viettäen siihen saakka. :p

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja toivottavasti moni saisi ++++ :thumleft

Lääkäri oli vastannut ja kattonut labrat tiistaina ja oli teksti, että labrat normaalit tsh tiistaina oli 0,88 viitearvoissa. Mietin oliko tuo 0,88 arvo ihan totuuden mukainen arvo, kun olin paastonnut ja menin 9:00 labraan.Aiemmat tulokset ollu ali kanttiin ja kilpisrauhaskokeet täytyy ottaa ennen klo 14:00 ja yks ennen kello 14:00 arvo syömisen ja juomisen jälkeen oli alakanttiin.Noilla arvoilla 0,88 arvolla erikoisia oireita on mitkä kertoisi jonkunlaisesta kilpisrauhas ongelmasta vai johtuisiko oireet jostain muusta.

7dpo

Ei pitäisi vaikuttaa arvoon, vaikka paastositkin - se puolestaan vaikuttaisi, jos kokeet olisi sellaiset, että paasto vaaditaan ja et paastoaisi :)
Vaikken lääkäri olekkaan niin kyllä vähän vaikuttaisi siltä, että kilpparisi temppuilee:think005 Oireitahan voi olla silloinkin, kun arvot rajoilla mut itse vaatisin varmaan seurantaa esim. kuukauden päähän, et onko muutosta tapahtunut suuntaan tai toiseen.
Tsempit sinne, toivottavasti selviää syy oireiluun!

- Mulle iski törky hedari päälle, migreeniltä vähän vaikuttaisi... näinköhän ne menkat vaan kohta sieltä sitten puskee päälle etuajassa :sorry:

Tsemppiä Heitsu1996 labrojen pyörittelyyn. :happy:

Zarar sulla on niin stressi että ei ihme että tulee hedari! Lähetän sulle tsemppiä ja niskahierontaa että päänsärky hellittää eikä mitkään menkat ala :3some

Täällähän ei tänään ollu neuvola sitten auki, joten huomenna uusi yritys soittaa sinne. Kuka kirjoitti että otan rauhallisesti raskauden suunnittelun, en minä ainakaan, katselen ovistestipakkauksia :laughing021

Joo mulla nyt tää vauvailu riistäytynyt ihan käsistä :grin siis en koe yhtään itseäni stressaantuneeksi, mul on vaan liikaa aikaa kyttäilyyn, kun kerrankin sattu loma mukavaan saumaan :cool:
Toivon täällä, et johtuis jostain muusta tää migge :smiley-angelic001 Mulla kun tota hortonin neuralgiaa ollut ihan lapsesta saakka ja siinä sekaisin myös tää hormonaalinen migreeni niin hyvä coctail eli voi tulla vähän millon vaan ja mistä vaan :whacky011

Muumimukille tsempit yritykseen sit kun se alkaa, rennoin mielin :angelic::grin Ja tsempit tietysti muillekin plussatuuliin!:rolleyes:

Lista Raskaaksi 2020-ketjussa kirjoittelevista:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_ /21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79 /40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

KatMa /36/kolmas/kkm kevät-19/yritys alkanut jo syksy - 18

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. /29/esikoinen/yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 /28/esikoinen/yritys alkanut 8/19

jjuliea /27/esikoinen/yritys alkanut 11/19

Nostellaas tätä kun tullut niin paljon uusia taas :)

No niin lisäämpä itseni tuonne listan loppuun :)

Lista Raskaaksi 2020-ketjussa kirjoittelevista:

Heitsu1996 /23/kolmas/epävarma ajankohta vielä tällä hetkellä.

tiuhtimus /27/kolmas/yritys alkanee joskus 8/20 tienoilla.

Hems78 /22v(-96)/ei lapsia/hyvin epäselvä milloin aloitetaan(korjaan sittenkun on varmaa)

Tips /35/kolmas/yritys alkaa 3/20 aikoihin

Niemja /27/neljäs/tjot

Leonoora /27/neljäs/8/19

Ida_Maria_/21/ensimmäinen/yritys alkanut 7/19

Helena80 /39/neljäs/ya 1/19

Miitu /30/kolmas/yritys alkanee loppuvuodesta 2019

Riikkaso /25/kolmas/yritys alkaa syys-marraskuussa 2019

Turvonnut /31/toinen/yritys alkanut 7/19

Hentta88 /30/kolmas/yritys alkanut 9/19

Piitula79/ 40/toinen/yritys alkanut 5/19

Elliephant /25/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19 (loppukuusta)

Alexie /27/ensimmäinen/yritys alkanut 10/19

Viivi92 /27/ ensimmäinen/ yritys alkaa kesä 2020

Jesbe /29/ esikoinen / yritys alkanut tjot mutta varsinainen yritys ensi vuoden puolella

Peekaboo /34/ toinen/ yritys alkanut 10/19

Alcyone /43/toinen/yritys alkanut 4/2019, kkm 8/2019

KatMa/ 36/ kolmas/kkm kevät-19/yritys alkanut jo syksy - 18

Carnation /25/esikoinen/yritys alkanut 9/19

Lace1411 /27/toinen/yritys alkanut 11/2019

BabyMama. / 29 / esikoinen / yritys alkanut 4/2019 / keskeytynyt km 11/19 rv12+0

moana91 / 28 / esikoinen / yritys alkanut 8/19

jjuliea / 27 / esikoinen / yritys alkanut 11/19

zarar_ / 23 / esikoinen / yritys alkanut 7/19

Takaisin