Raskaaksi 2020

Mulle nimenomaan lääkäri sano et puikkoa ja rasvaa kun oli tossa ekan kolmanneksen aikana hiiva :)

Joo no eiköhän me uskalleta, kun ei pitäisi olla raskaus juuri mahdollinenkaan. Todennäköisesti ei oo hiivaa, mutta samapa tuo :rolleyes: Joskus ehkä noin 1,5 vuotta sitten oli ensimmäistä kertaa hiiva ja vielä kahdesti ja silloin oli rajut oireet. Otin tablettihoidon. Sen jälkeen ei oo ollu.

Eikö niin että sulla on vauva vasta muutama kk? Mun kuopus oli 3 kk kun ekat menkat tuli, sitten siitä seuraavat menkat tuli vasta kun vauva 6 kk. Täysimetin, eli se ehkä syynä. Mietin että synnytyksen jälkeen aika monillakin saattaa ottaa aikaa ennenkuin kuukautiset palautuu säännöllisiksi :)? Silti mulla oli mukamas ovis-oloja vauvan ollessa 3 kk-6 kk välillä, vaikkei vuotoja ollutkaan, en tiedä sitten onko mahdollista olla oviksia ilman vuotoja :wink.

Joo, kolmisen kuukautta hän on :happy: Osittaisimetin alusta lähtien. Nyt alkaa olla 2kk imetyksen lopettamisesta ja ehkä oli yhet menkat vajaa 3vk imetyksen lopettamisesta ja 2vk jälkivuodon loppumisesta. Tai aika outoa jos jälkivuoto ois loppunut ja sitten vajaa 2vk siitä oli kunnolla taas hanat auki o_O Nyt viisi viikkoa siitä kun edellinen vuoto alkoi. Harmittaa vaan epätietoisuus :sorry:

Joo, kolmisen kuukautta hän on :happy: Osittaisimetin alusta lähtien. Nyt alkaa olla 2kk imetyksen lopettamisesta ja ehkä oli yhet menkat vajaa 3vk imetyksen lopettamisesta ja 2vk jälkivuodon loppumisesta. Tai aika outoa jos jälkivuoto ois loppunut ja sitten vajaa 2vk siitä oli kunnolla taas hanat auki o_O Nyt viisi viikkoa siitä kun edellinen vuoto alkoi. Harmittaa vaan epätietoisuus :sorry:
Täällä synnytyksestä 1v2kk 2kk tulee täyteen ens viikolla. Itellä alkoi 6vk jälkivuodosta kuukautiset ja tokat jo 10pvän päästä ekoista silloin soitin tk ja neuvolaan miten näin tiheään sieltä sanoivat, että hyvin voi tuossa vaiheessa olla vielä synnytyksen jäljiltä sekaisin kierto silloin synnytyksestä oli 2kk. Tuon lyhyen kierron jälkeen on ollut tosi epäsäännöliset kuukautiset 26-150kp väliin kierrot yleensä lähemmäs 100kp. Kierrot oon saanut katkastua primoluteilla(keltarauhashormooni) primolutit sain kierron katkasuun aikoinaan, kun yritetiin poikaa ivf hoitojen kautta ja silloisesta ajasta jäänyt niitä jäljelle. Soitin apuja tähän ongelmaan joulukuussa kun oli menossa 150kp(katkesi ilman primolutej) sieltä sanoivat vielä vähän aikaa synnytyksestä voivat kuulema sekoilla 1-2v synnytyksestä kierto vaikka ei imetä tai ois minimi imetys kerrat. Vaatimalla vaadin silloin päästä lääkäriin selvityksiin, kun ei imetystä ollut silloin kuviossa ja mennään korvikkeella no ottivat perusverenkuvan ja kilpisrauhaskokeet ei löytynyt niistä edes syytä miksi kierto sekoili/sekoilee.Hyvin voi olla sulla kyse tästä ajasta, ettei oo aikaa kulunut tarpeeksi.

Mulla on nyt dpo 6 ja alavatsalla ollut tuntemuksia dpo 4 lähtien, turvotusta ja nippailua. Mulla oli nyt ovulaatio tosi myöhäisessä vaiheessa kiertoa (kp27), joten pelkään luteaalivaiheen jäävän liian lyhyeksi ja kuukautisten alkavan alkuviikosta. Nyt siis kp33 ja jos en ois päivittänyt Flon kiertoa, niin kuukautiset olisivat Flon mukaan alkaneet huomenna. Nyt siis kp1 siirtynyt jo kp:lle 42 :sorry:

Joten luultavasti omat tuntemukset alavatsalla johtuu vaan nyt alkavista kuukautisista ja yk 3 odottaa.

Onko muilla kokemuksia siitä, että ovulaatio olisi myöhäisessä vaiheessa kiertoa ja silti raskautuminen onnistunut?

Täällä painitaan samanlaisen asian kanssa. Dpo10 ja kp 32/28. Tänään tuli nega testiin, mutta testailen loppuviikosta jos ei tätiä kuulu :)

Mulla sama juttu.
Rfsu semmonen hailu ja rfsu herkkä täys nega. Dpo10 ja vielä odotellaan menkkoja. Tänään ei ole edes pyyhkiessä tullut mitään.:confused005

täällä tänään Dpo 10 ja nega oli testi. Kp 32/28.. eiköhän loppuviikosti nää mikä juttu... välillä paha olo ja alavatsa pinkee. Tänään kävin kerran tarkistamassa alkoiko menkat kun tuntui lämpimiä valahduksia. Vetistä valkovuotoa vain.

Täällä painitaan samanlaisen asian kanssa. Dpo10 ja kp 32/28. Tänään tuli nega testiin, mutta testailen loppuviikosta jos ei tätiä kuulu :)
Täälläkin kp 37/35 ja testit negaa. Katsotaan mitä tuleman pitää. Ei kannata munkaan heittää pyyhettä kehään, sillä esikoisestakaan en plussannut vaikka kierron mukaan kuukautiset oli jo todella paljon myöhässä.

Iltaa pitkästäaikaa, oon pitänyt nyt vähän taukoja foorumista, ainakin yrittänyt :hilarious:

Mut siis Jes, ihanaa paljon onnea plussista ja tervetuloa uusille :happy:Täällähän on ollu oikeen piina viikot meneillään. Mulla on tänään kp9, onko ketään samoissa kierron vaiheissa? Flo ennustaa ensi maanantaille ovista :wacky: Viime kierto olikin pitkä ja tuntui ihan ikuisuudelta kun Ovis oli vasta Kp21.. Nyt jaksaa taas pitää lipun korkeella. Nyt siis keskenmenon jälkeen startannut yk3.

Täällä alkamassa menkat, flo ennustaakin niiden alkavan nyt keskiviikkona. Tässä illalla nipistelly munasarjoissa ja jotain hentoa punaista havaittavissa pyyhkiessä.

Eli aamulla todennäköisesti se kp1. Nyt kp35.

kp31 ja edelleenkään ei tätiä :shy:

esikoisen yrityksessä kierto tasaantui samantien (eka kierto pillereiden jälkeen 24pv, sen jälkeen 28-29) mutta nyt ei tietty voi sanoa mitään, jos raskaus ja synnytys on vaikuttanu tilanteeseen. mulla siis kylläkin synnytyksestä jo kohta 2v3kk ja imetyskin loppui yli puoli vuotta sitten. silloin aikoinaan tein ekan, ainoan ja positiivisen testin kyllä vasta 3pv odotettujen menkkojen ollessa myöhässä. miten maltoin odottaa :laughing002

Mäkin sain yöllä kunnon oviskivut. Voi luoja, ei oikein tiennyt missä asennossa olis ollut. Nyt aamusta edelleen juilii alamahaa, koko kohdun alue arkana. Että mega ovista se sielä kehitteli, nii siksi oli päivää-kahta normaalia myöhemmin :D

Iltaa pitkästäaikaa, oon pitänyt nyt vähän taukoja foorumista, ainakin yrittänyt :hilarious:

Mut siis Jes, ihanaa paljon onnea plussista ja tervetuloa uusille :happy:Täällähän on ollu oikeen piina viikot meneillään. Mulla on tänään kp9, onko ketään samoissa kierron vaiheissa? Flo ennustaa ensi maanantaille ovista :wacky: Viime kierto olikin pitkä ja tuntui ihan ikuisuudelta kun Ovis oli vasta Kp21.. Nyt jaksaa taas pitää lipun korkeella. Nyt siis keskenmenon jälkeen startannut yk3.

Mulla on tänään kp9 että aika samoissa mennään! Mulle tosin ovisennusteet vasta ens viikon lauantaille, mutta kierroksi ennuste on 33 päivää.

Hei tuli mieleen, että onko kellään ovulaation aikaan ihan järjetön nälkä? :joyful: Mä oon joskus aiemmin valitellut miehelle, että välillä on iltaisin ihan hirveä ja sitkeä nälkä, vaikka söisikin iltapalaa. Jossain välissä tuo nälätys aina on kadonnut useiksi viikoiksi. Eilen oli tällainen supernälkäinen ilta taas ja havahduin siihen, että voiskohan tää liittyä kiertoon. Sitten googlasin asiaa ja vaikutti siltä, että joillakin muillakin on juuri oviksen aikaan tämmöistä erittäin sitkeää nälkäisyyttä. :joyful:

Jotenkin yhdistin tän nyt sitten itsekin ovisoireeksi, kun tosiaan viikkokausiksi aina on tuo iltanälkäisyys kadonnut, ja nyt oviksen aikaan oiretta taas esiintyi. Pitää tarkkailla, onko jatkossa ovispäivinä tällaista. :wink

Eilen oli myös todella alakuloinen olo illalla ja väsytti ihan hurjasti. Tosi kaksijakoisia nää ovisajan olot tuntuvat olevan, kun samaan aikaan on ilmassa semmoista energisyyttä jne, ja sit kääntöpuolena myös tämmöistä alavireisempää oloa välillä. :rolleyes:

Eikö niin että sulla on vauva vasta muutama kk? Mun kuopus oli 3 kk kun ekat menkat tuli, sitten siitä seuraavat menkat tuli vasta kun vauva 6 kk. Täysimetin, eli se ehkä syynä. Mietin että synnytyksen jälkeen aika monillakin saattaa ottaa aikaa ennenkuin kuukautiset palautuu säännöllisiksi :)? Silti mulla oli mukamas ovis-oloja vauvan ollessa 3 kk-6 kk välillä, vaikkei vuotoja ollutkaan, en tiedä sitten onko mahdollista olla oviksia ilman vuotoja :wink.

Kierrothan menee aina niin että ensin ovis ja sitten menkat. Siks on niitä tapauksia joissa tullut raskaaksi synnytyksen jälkeen ennen edes ekoja menkkoja. :)

Hei tuli mieleen, että onko kellään ovulaation aikaan ihan järjetön nälkä? :joyful: Mä oon joskus aiemmin valitellut miehelle, että välillä on iltaisin ihan hirveä ja sitkeä nälkä, vaikka söisikin iltapalaa. Jossain välissä tuo nälätys aina on kadonnut useiksi viikoiksi. Eilen oli tällainen supernälkäinen ilta taas ja havahduin siihen, että voiskohan tää liittyä kiertoon. Sitten googlasin asiaa ja vaikutti siltä, että joillakin muillakin on juuri oviksen aikaan tämmöistä erittäin sitkeää nälkäisyyttä. :joyful:

Jotenkin yhdistin tän nyt sitten itsekin ovisoireeksi, kun tosiaan viikkokausiksi aina on tuo iltanälkäisyys kadonnut, ja nyt oviksen aikaan oiretta taas esiintyi. Pitää tarkkailla, onko jatkossa ovispäivinä tällaista. :wink

Eilen oli myös todella alakuloinen olo illalla ja väsytti ihan hurjasti. Tosi kaksijakoisia nää ovisajan olot tuntuvat olevan, kun samaan aikaan on ilmassa semmoista energisyyttä jne, ja sit kääntöpuolena myös tämmöistä alavireisempää oloa välillä. :rolleyes:

Mulla myös aina oviksen aikaan järkyttävä nälkä! Sama menkkojen alkaessa. Oon yrittäny nyt pudottaa vähän painoa ja noi on just ne ajat kun sorrun ja pahasti :sorry:

Mullakin julmettu nälkä oviksesta kierron loppuun. :sad001 Ylipainoakin löytyy reilusti, ettei kyllä tue tätä raskautumista.

Täällä nega... Nyt toivon, että raskaus alkais, eikä taas tule nämä kierto-ongelmat mitä oli ennen esikoista. Pelottaa myös, että ne 5kg mitkä on tulleet esikoisen vauva-aikana vaikuttaa, kun jo pienikin painonousu voi vaikeuttaa raskautumista. :oops:

Käytättekö te erityistä pre-seed-liukuvoidetta vai ihan tavallista? En tiedä, kannattaisiko laittaa enemmän rahaa tuollaiseen, kun tutkimusta ei näytä kauheasti olevan.

Ovulaatio tuntuu lähestyvän, mutta testit loppuivat, joten eikun apteekkiin!

Nyt on kumma. En piinaile yhtään, piti ihan käydä flosta laskemassa mikä dpo(5), ku yleensä kyllä täysin perillä mikä kp ja dpo. Ainaki nyt ollu fiilis ettei ees tuu kiusausta rupee testailee liian aikasin. Ihan hyvä näin ni pystyy välillä vähän rentoutuakin tässä yrityksen keskellä. :) Aattelin et vois lähtä tänään lähirannalle uimaan koiran kanssa ku on niin nätti sää. Katotaa tarkeneeko :hilarious:

Kierrothan menee aina niin että ensin ovis ja sitten menkat. Siks on niitä tapauksia joissa tullut raskaaksi synnytyksen jälkeen ennen edes ekoja menkkoja. :)

Joo siis tietenkin näin asia menee, sen ymmärrän, mutta mulla oli mielestäni kaksikin kertaa ovulaatio-limaa ym haluja vauvan ollessa 3-6 kk, mutta kuukautiset ilmaantui 3 kuukauden jälkeen seuraavan kerran vasta kun vauva oli reilu puolivuotias. Että lieneekö mahdollista ovuloida tällä tavoin, sitä olen miettinyt? Ehkä olen vain kuvitellut ovikset, en silloin ole niitä tikutellut eli varmoja oviksia ei ole olleet, mutta olen aina ainakin mukamas tunnistanut ovikset aika selkeästi :happy:... mutta ollaan vältelty silloin touhuamista kun olen niin tuntenut että ovis lähellä ja näitä varmoja päiviä noudattamalla ollaan saatu just sen verran lapsia kun ajateltukin. Nyt tähän yritykseen olen eka kertaa noita ovistestejä edes käyttänyt, koska ajatellut että oishan se kiva maksimoida onnistuminen, kun ikääkin taas enemmän :happy:. Ja kun noita ovistestejä jäi kuopuksen yrityksestä iso kasa, koska sillon en ehtinyt niitä edes käyttää, koska silloin tärppäsi ekasta kierrosta.

Takaisin