Raskaaksi 2020

Jännä tosiaan että miten sitä löytääkin kokoajan itsensä googlettelemassa kokemuksia tai oireiluja tai parhaimmillaan pitää googletella toisten testejä ja tihrustaa niitä.. Ei se nopeuta ajankulua mut silti se google aina aukeaa.. :laughing021

No näinpä juuri! :laughing001

Ihan järjetön turvotus edelleen eilisestä oviksesta. Näytän melkein raskaana olevalta. Housut ahdistaa, vaikka perus trikoot jalassa. Katoin et ens viikon pe ois dpo 10,ja vois tehdä ekan testin :D pitkä aika odotella. Tai toki voisin jo to dpo 9 kokeilla sofin 10 herkkyistä, mut jos saaki taas turhaa viivanpaikkaa. Nop, nähtäväksi jää. Pitää yrittää ny pitää pientä piinailu taukoa :D

Täällä kp17/26-29 ja edelleen ovistesti näyttää melkein tasavahvaa. Samanlaiset viivat siis tässä jo kp13 lähtien. Taitaa olla ovuloimaton kierto, vaikka oli kyllä ovislimat ja kovat halut kp 14-15. Välillä nipistelee vasemman munasarjan kohdalle ja outoja viiltäviä alavatsatuntemuksia. Aikaisemmissa kierroissa keskenmenon jälkeen eli tämän vuoden puolella on ollut kovat jomotukset oikealla munasarjassa ovulaatiosta menkkoihin. Nyt ei ollenkaan niin kova jomotus ja tosiaan vasemmalla. En tiedä alkaako nyt vaan vihdoin keskenmenon jälkeiset hormonimuutokset olla ohi. Ehdin kuitenkin 12. viikolle raskaudessa, niin ehkä se vaikutti noihin lh-piikkeihin ja jomotuksiin, en tiedä. Ennen keskenmenoa en koskaan testannut ovista, niin en osaa sanoa testeistä. Mutta jomotuksia oli vain oviksen aikaan maksimissaan pari päivää, eikä niin kovaa kuin nyt noissa neljässä kierrossa on ollut.

Hei tuli mieleen, että onko kellään ovulaation aikaan ihan järjetön nälkä? :joyful: Mä oon joskus aiemmin valitellut miehelle, että välillä on iltaisin ihan hirveä ja sitkeä nälkä, vaikka söisikin iltapalaa. Jossain välissä tuo nälätys aina on kadonnut useiksi viikoiksi. Eilen oli tällainen supernälkäinen ilta taas ja havahduin siihen, että voiskohan tää liittyä kiertoon. Sitten googlasin asiaa ja vaikutti siltä, että joillakin muillakin on juuri oviksen aikaan tämmöistä erittäin sitkeää nälkäisyyttä. :joyful:

Jotenkin yhdistin tän nyt sitten itsekin ovisoireeksi, kun tosiaan viikkokausiksi aina on tuo iltanälkäisyys kadonnut, ja nyt oviksen aikaan oiretta taas esiintyi. Pitää tarkkailla, onko jatkossa ovispäivinä tällaista. :wink

Eilen oli myös todella alakuloinen olo illalla ja väsytti ihan hurjasti. Tosi kaksijakoisia nää ovisajan olot tuntuvat olevan, kun samaan aikaan on ilmassa semmoista energisyyttä jne, ja sit kääntöpuolena myös tämmöistä alavireisempää oloa välillä. :rolleyes:

Mulla on usein ollut ennen ovulaatiota karsee turvotus ja huono olo, syön myös äärimmäisen surkeesti. Se surkee turvonnu olo voi olla jopa 1,5 viikkoo ennen ite ovista ja välillä ollut pakko turvautua närästyslääkkeisiin vatsan takia. Mut sit oviksen jälkeen voisin tyhjentää koko jääkaapin kerralla ja ruokahalu on aivan pohjaton eikä yleensä närästä yhtään :grin mulla on myös mielitekoja, vaikken oiskaan raskaana. Ja ne on viel ihan outoja, kuten esimerkiksi peruna tai joku hedelmä :hilarious:
Mä oon nyt sen km jälkeen huomannut, että tää nälkä liittyy myös ovulaatiohetkeen ja sit sen jälkeen voimistuu. Mun tikut alkanu tummua mukavasti ja limaa tulee eli varmaan kohta puoliin tapahtuu :rolleyes:
Unettomuutta mulla esiintyy kans pitkän aikaa ennen ovista ja sellasta sisäistä levottomuuttakin, vaik välillä kaikki tuntuiskin olevan tosi jees. Ovulaation aikaan saan myös tosi herkästi paniikkikohtauksia, en tiiä miks, näin ei ennen raskautta ollut mut nyt raskauden jälkeen on. Mulla ehkä muuttui hormonitoiminta niin voimakkaasti, että ne kehossa tapahtuvat muutokset aiheuttaa alitajuntaisesti ahdistusta, kun jalkoja ja käsiä kuumottaa tms.
Ja jostain olin muutenkin lukevinani et 3kk raskauden tai synnytyksen jälkeen hormonitoiminta on kiivaimmillaan ja usein sillon tulee just kaikki hikoilut, hiustenlähtö yms. Osalla km saaneista hormonit käy ikään kuin samoin, kun niillä jotka on synnyttäneet (kai keho luulee jotenkin niin) ja estrogeeni voi mm. laskea tosi matalaksi ja kierrot venyä taikka ovulaatiot puuttua tai sitten se ottaa ylikierroksia hormoneista, jotta keho tulisi uudestaan raskaaksi ja tehostaa hormonintuotantoa (tähän varmaan perustuu se, miksi lääkäritkin usein sanoo, että helpompi tulla uudelleen raskaaksi km perään ja joillain se toimii jopa synnytyksen jälkeen näin) :bookworm:

Mut joo en ees tiiä vastasinko kysymykseen, mut kaikenmaailman ihme oireita kyllä löytyy :grin

Mä liittyisin porukkaan mukaan! :) Oon tuolla Yritystä odottavissa kirjoitellut ( kiva nähdä täällä tuttuja :Heartred ) mut nyt me on vihdoinkin päästy pitkän ja hartaan odottamisen jälkeen yrittämään. Meille siis kävi niin että odotettiin yrityksen aloitusta, nyt keväälle varatun matkan vuoksi ja kaikki varmaan tietää miten matkoille keväällä kävi. :smiley-angry017 Eli tavallaan puoli vuotta meni hukkaan, mutta noh nyt oon koittanut kääntää tän positiiviseksi ja uutta päin. Ja teidän juttuja olenkin täältä lukenut, vaikken vielä ole kirjoitellut.

Eli yk1 olisi nyt käynnistymässä ja kp 13 tällä hetkellä. Tuon pcos : in takia en joka kierrossa ovuloi joten taas peukut pystyssä että tämä olisi ( edes) ovuloiva kierto. :) Ehkä pe - su veikkaisin oviksen osuvan jos osuu.

Onko kellään ollut semmosia viiltäviä kipuja jostain tuolta syvältä nivusiin asti? Tuntuu vähän kuin jonkun neulan tunkisi nivusista sisään  :confused004 tämmösiä tullut nyt illalla muutaman kerran.

Onko kellään ollut semmosia viiltäviä kipuja jostain tuolta syvältä nivusiin asti? Tuntuu vähän kuin jonkun neulan tunkisi nivusista sisään  :confused004 tämmösiä tullut nyt illalla muutaman kerran.
Mikä sattuma! Mulla on juurikin tollasia ollut nyt jatkuvasti. En tiedä liittyykö hormonitoimintaan/keltarauhaseen/munsaoluihin vai mihin? Jotkut asennot tekee kipeää, joten voihan olla että kuvittelen ja kyseessä onkin lonkka, mikä ois ihan syvältä. Tuntuu nimenomaan tuolla syvällä nivusessa...:nailbiting:

Kp 28/28-31. Menkkoja ei kuulu. Testasin (kappas kappas) herkillä testeillä dpo 10, 11, 12 kaikki negaa ja vahvat tuntemukset raskaudesta on kaikonnut. Nyt yritän olla testailematta ennen perjantaita. Ei oo helppoa himotestailijalle tällainen odottelu

Kp1, nää menkat on tosi niukat. Koskaa ollu näin niukkoja! nyt kun mää kirjoitin asiasta, niin varmaan yöllä alkaa vuotaa kun niagara. *koputtaa puuta.

Oon saanu tiputettua painoa hitaasti tammikuusta tähän päivään -8,6kg ajattelin että sekin osaltaan auttanu nyt näihin kiertojen tasaantumiseen. Kun edellistä kiertoa ennen oli 61 päivää pitkä kierto, nyt oli toinen kierto 35 päivää.

Oon tosi yllättänyt, mulla ennen lapsia kierrot heitteli ja oli tosi epäsäännölliset. Että toivottavasti nää kierrot nyt tulee pysymään max 35 päivän pituisina.

Alinah kp1 yk 3.

Mä liittyisin porukkaan mukaan! :) Oon tuolla Yritystä odottavissa kirjoitellut ( kiva nähdä täällä tuttuja :Heartred ) mut nyt me on vihdoinkin päästy pitkän ja hartaan odottamisen jälkeen yrittämään. Meille siis kävi niin että odotettiin yrityksen aloitusta, nyt keväälle varatun matkan vuoksi ja kaikki varmaan tietää miten matkoille keväällä kävi. :smiley-angry017 Eli tavallaan puoli vuotta meni hukkaan, mutta noh nyt oon koittanut kääntää tän positiiviseksi ja uutta päin. Ja teidän juttuja olenkin täältä lukenut, vaikken vielä ole kirjoitellut.

Eli yk1 olisi nyt käynnistymässä ja kp 13 tällä hetkellä. Tuon pcos : in takia en joka kierrossa ovuloi joten taas peukut pystyssä että tämä olisi ( edes) ovuloiva kierto. :) Ehkä pe - su veikkaisin oviksen osuvan jos osuu.
Hii! Tervetuloa mukaan ja onnea yritykseen!:angelic:
Kp1, nää menkat on tosi niukat. Koskaa ollu näin niukkoja! nyt kun mää kirjoitin asiasta, niin varmaan yöllä alkaa vuotaa kun niagara. *koputtaa puuta.

Oon saanu tiputettua painoa hitaasti tammikuusta tähän päivään -8,6kg ajattelin että sekin osaltaan auttanu nyt näihin kiertojen tasaantumiseen. Kun edellistä kiertoa ennen oli 61 päivää pitkä kierto, nyt oli toinen kierto 35 päivää.

Oon tosi yllättänyt, mulla ennen lapsia kierrot heitteli ja oli tosi epäsäännölliset. Että toivottavasti nää kierrot nyt tulee pysymään max 35 päivän pituisina.

Alinah kp1 yk 3.
hienosti olet saanut tiputettua!:dance008 Täällä kova painonpudotus urakka kans käynnissä!

Täällä ollut nyt useemman päivän nännit ilmeisesti ovulaatioon liittyen kauheen arat:wideyed: kellään muulla samaa oviksen aikaa ?:anyone

Kp 37 tänään.. :shy: Kuinka pitkä kierto tää voikaan olla? Pitäisiköhän ihan piruuttaan ryhtyä vielä ovulaatiota tikuttamaan :laughing001

Mulla on nyt tänään ja eilen ollut ja ihmettelen. Kolme päivää sit tuhrutti ja eilen tuli joku ruokalusikallinen verta tuskin niin paljoa ja tänään menkat jo loppui päivällä. Pyyhkies tuli vähän ja oon vähän huolissaan ku muniksii jomottaa ja ihme tommonen kipu mut mul välillä vetää vaginaan asti. Autsh

Muoks ja varsinkin kun ottaa ison harppauksen tai äkkiliikkeen

Kp2 ja menkat loppu. Mahti limis

Mää oonki aiemmin tänne kirjoittanut parin viestin verran, mut tässä nyt ollut kaikkea muuta ajateltavaa, niin en ole paljon foorumia kerennyt seurailemaan.

Mutta mutta. Meillä mennään tjt ja toki nyt kun menkat on jokusen päivän myöhässä, niin jännittää, että josko jo. Testit kyllä näyttää negaa, mutta menkkoja ei kuulu.

Mutta haaveissa on pikkuinen. :love7

Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!

Joku kyseli kipuja nivusiin asti ja mulla ainakin juilii oviksen ja menkkojen aikaan!

ON: oon pitäny edelleen hiljaiseloa ja yrittänyt miettiä muuta kun vauva asiaa, piinapäivät käsillä ja täältähän mie itteni löydän :angelic: kp23 ja dpo 2! Gelee royalit nyt tässä kierrossa käytössä.

Plussatuulia kaikille ja aurinkoisia päiviä! :Heartbigred

Eilinen ovistesti, limatkin on sen mukaset et + tulee varmaan tänään tai perjantaina. Saas nähdä kuinka hyvin ehditään talletteleen. :hilarious:
Ja muoks, tänään kp11.

Liitteet

• IMG_20200506_193239.jpg
    IMG_20200506_193239.jpg
    16.3 KB · Katsottu: 161
Muokattu viimeksi:
Minä täällä taas hei!

Ei tartte odottaa testausta lauantaille, kp1 alkoi tänään, kierto oli sen 29 päivää.

Hieman ketuttaa kieltämättä, mutta toisaalta en kyllä oikeasti ajatellut, että olisi kovin todennäköistä raskautua tuosta kierrosta, kun aloitettiinkin hieman keskenkaiken.

Ei kun uuteen kiertoon! Mies ainakin vaikutti innokkaalta päästessään taas yrittämään :grinAjattelin sittenkin olla vielä tikuttamatta ovulaatiota, ainakin tämän kierron. Mutta punkkua vois kyllä ostaa :hilarious:

Nyt ehkäpä vasta se oikea yk1, kun lähdetään alusta saakka :wink

Kiva jännittää täällä vielä, kuinka teidän muutama käy, jolla ei vielä menkat oo alkanu! :smiley-bounce013

Mulla oli silloin kun kysta puhkesi.

Tänään dpo14 kp29 apteekin omalla haamujen haamu. Kemiallisessa oli alusta asti vahvempi viiva, eli varmaan sellainen taas. Sain muuten siitä ekasta tikusta paremman kuvan, alla edellisen kierron puhdas nega.

Liitteet

• 20200507_065716.jpg
    20200507_065716.jpg
    16.8 KB · Katsottu: 208
  • 20200506_103051.jpg
    20200506_103051.jpg
    19.6 KB · Katsottu: 200
Täällä kp39/35 ja testi nega. Jossain se toivonkipinä kuitenkin säkenöi että menkat ei ala ja ois jotain kyydissä. :angelic:
Mieskin näki unta, että tein positiivisen raskaustesti ja sanoi, että oli niin onnellinen. :Heartred

Takaisin