Raskaaksi 2020

Noniin kävin rekisteröitymässä tässä välissä :grin hymiöt katosi tekstistäni johonkin bittiavaruuteen, mutta asia nyt tuli varmasti selville :angelic:

Tänään kävin eilen sovituissa labroissa no labraan meno ei tällä kertaa onnistunutkaan näin vain. Eilinen hoitaja oli unohtanut tehdä lähetteen labroihin ja sen ohjeen eilen sain syömättä ja juomatta labraan ennen klo 10:00. Menin klo 8:00 12h juomattomuuden ja syömättömyyden jälkeen ja labrassa ei lähetettä onneksi sain sen pyydettyä terveysaseman potilastoimistosta. Kilpisrauhas kokeita puolitoista viikkoa edellisista kokeista silti uudestaan ne TSH ja T4V myös perusverenkuvaan sain lähetteen ja tulokset tuli tänään iltapäivällä jo.Kaikki juomattomuus ja paasto turhaan :sad001 Nyt ainakin 3kertaa kilpisrauhas labrat otettu klo 15:00, 11 : 30 ja 9:00 kellon aikaan melkein peräkkäisinä viikkoina. Tämän päivän tsh oli viiterajoissa tulos 0,88 ja t4v 19(muistaakseni) viiterajoissa se myös muut labrat myös normaalit. Nyt odotan lääkäri aikaa missä käydään nykytilanne astman osalta, missä myös katsotaan näitä labroja kans. Ihmettelen, että kahdessa aiemmassa labrassa matalat arvot vaikka 11 : 30 labra otettu heidän määräysten perusteella olevaan kellon lyömään ennen klo 14:00. Oireita kaikesta huolimatta on oireet kai sitten johtuvat jostain muusta...

5dpo Heitsu

Mä taidan siirtyä tänne kans seurailemaan, jospa sitä itsekkin pääsis tämän vuoden puolella raskautumaan. Kolme lasta jo ennestään, nuorin täyttää huhtikuussa 3v. Kauhea vauvakuume ollut jo puolisen vuotta, nyt vaan pitäisi toi mies tosta saada innostumaan taas vauvasta :) Hormoonikierukka mulla on mutta pidetään peukkuja jotta sen saisi poistattaa tässä Tammikuun aikana :)

Täällä kans uus perheenperustaja :) Menossa viimeinen ehkäisypillerikuukausi ja sitten annetaan pienen tulla. Ollaan aika rentoja ja rauhallisia, ja pitkään puhuttu että tulee jos tullakseen, eli ei ruveta päivien laskuun sinänsä. Ehkä sitten ajatus muuttuu jos ei pientä ala kuulua :) Jännä kutkutus kun tietää että jotain ihanaa saattais olla luvassa!

Noi erityisvitamiinit aloitin jo ja foolihappoa tullut otettua syksyn mittaan ja muutenkin tullut kiinnitettyä huomio terveisiin elämäntapohin. IIK! :grin

Seuraava ovis pitäisi olla siinä 10.1 tienoilla. Kyllä meinaan peittoja taas heti heilutella. Mies ei ole vielä ihan satasella mukana, lähinnä sitä huvittaa mun innostus tällä hetkellä. Eiköhän sekin kyllä mielellään peittoja lähde heiluttelemaan taas, sentään sen lempi puuhaa :laughing001 hyvää uutta vuotta kaikille ja toivotaan klo 00 kaikille plussaa tälle vuodelle!!!! :hello2:smiley-angelic001

Meillä mies sama. Vaikka edellisessä keskenmenneessäkin tuntui, että hän oli jopa enemmän innostunut ja alkoi järjestelemään meille elämää vauvan kanssa (mm. pyysi töissä työtehtävien muuttamista että olisi enemmän iltaisin vapaalla) ja silitteli ja pussaili vatsaa, koko ajan onnellisena höpötteli kuinka onnellinen on kun olen raskaana ja nyt koko ajan suunnittelee että kohta sitä taas mennään ja sitten mennään maaliin asti. Mutta SILTI se ahdistuu kun puhun ovulaatioista ja "hyvistä päivistä", joten päätin antaa vain luonnon hoitaa homman ja pidän suun supussa milloin se peittojen heilutteli on parasta aikaa :grin On noi miehet kyllä välillä niin hassuja. :laughing014

Meillä mies on ihanan lämmöllä mukanan, yhteinen juttu selkeästi meillä. Kirjoitelee kaikkia kivoja nimiä muistiin, mikä on musta tosi liikuttavaa :D

Meillä myös mies mukana, muttei ihan noin innokkaasti, kuin Muumimuki teillä :grin ja BabyMama tutun kuuloista.. :hilarious:
Täällä menkat pitäisi alkaa viimeistään ensi viikolla, mut en uskalla toivoa mitään.. oireita on mut pahoin pelkään pms-oireiluksi.. :sorry:

Mr. Muumimuki onkin oikea aarre ❤️ ollaan molemmat tällaisia pesijöitä ja harkittiin pitkään halutaanko vauvaa, mutta kyllä se oikealta tuntuu.

Oon koko päivän vaan lukenut raskausasioita ja laitoin viestiä oman alueen terkkariin, että pitääkö muutaman perussairauden takia tehdä joku alkukäynti. Sitten pitää käydä myös gynellä kun en hetkeen ole käynyt. En millään malttaisi odottaa siihen että lopetan pillerit, kai sinne voi mennä jo nytkin? :rolleyes:

Oon ihan varma että tää mun rauhallisen seesteinen olo lähtee vielä lapasesta :hilarious::laughing014

Zarar: on kyllä jännä miten kaiken voi ajatella olevan raskautta ja sit se onkin ihan muuta. Mulla oli tullut kaikki oireet tässä joitain viikkoja sitten (väsymys, turvotus, nipistely, ärtyneisyys jne.) ja oli pakko testata, mutta oletettu negatiivinen. Mut elättelin toiveita ylläristä :laughing002 toivon teille plussaa!

Muokattu viimeksi:
Joo tää on kyllä kummallista, miten joko kroppa tai mieli tekee kepposia! :shifty::joyful: Meidänkin piti aloittaa ihan rennolla meiningillä, mutta mulla ei pysynyt kyllä homma hanskassa alkuunkaan, ihan liian tiiviisti tarkkailin kaikkea mahdollista ja sit suunnittelin kaiken ihan viimosen päälle tarkasti. :woot: Nyt oli pakko alkaa relaamaan, niin stressin täyteinen syksy oli muutenkin et :wtf:
Nyt oon oppinut tuntemaan kiertoa pikkasen paremmin, niin tietää jo vähän mitä sit odottaa :grin ihmettelen vaan kun ei ole se perinteinen ihmisviha vielä puskenut päälle, mut vielähän se kerkiää tulla monta kertaa.. :hilarious:

Meille teki kyllä hyvää se, kun ei ed. kierrossa voitu edes yrittää, kun mä sairastin 3 viikkoa putkeen tiukkaa virustautia ja sillon sovittiinkin, että jätetään toistaiseksi tikuttelut ja liiat vahtaamiset pois. Tosin sen verran kärryillä kuitenkin oireista oon et oviksen osaan tunnistella ilman tikkujakin. Miehelle tuntuu olevan helpompi tää letkeä asenne, kun itehän oon liian suunnitelmallinen kaiken suhteen, siksi tekikin hyvää heittäytyä fiilispohjalle. Katsotaan, mitä tuleva pitää :shy:

Mr. Muumimuki onkin oikea aarre ❤️ ollaan molemmat tällaisia pesijöitä ja harkittiin pitkään halutaanko vauvaa, mutta kyllä se oikealta tuntuu.

Oon koko päivän vaan lukenut raskausasioita ja laitoin viestiä oman alueen terkkariin, että pitääkö muutaman perussairauden takia tehdä joku alkukäynti. Sitten pitää käydä myös gynellä kun en hetkeen ole käynyt. En millään malttaisi odottaa siihen että lopetan pillerit, kai sinne voi mennä jo nytkin? :rolleyes:

Oon ihan varma että tää mun rauhallisen seesteinen olo lähtee vielä lapasesta :hilarious::laughing014

Zarar: on kyllä jännä miten kaiken voi ajatella olevan raskautta ja sit se onkin ihan muuta. Mulla oli tullut kaikki oireet tässä joitain viikkoja sitten (väsymys, turvotus, nipistely, ärtyneisyys jne.) ja oli pakko testata, mutta oletettu negatiivinen. Mut elättelin toiveita ylläristä :laughing002 toivon teille plussaa!

- Niin ja voi sitä testien määrää, kun kuvittelee ne oireet ja testailee - eikä meinaa millään uskoa sitä negaa :banghead::oops: et siks en oo ees testejä vielä hakenut, kun riistäytyy sekin sitten käsistä, jos alotan liian aikasin :grin

Hei! Tulin tänne kertomaan jännästä tilanteestani.

Menkkani loppuivat 3 päivää sitten, mulla on suht. säännöllinen kierto 31 päivää. Tein tänään huvikseni ovistestin, ja siihen pärähti samantien vahva plussa, vaikka menkoista on 3 päivää!

Menkat olivat aavistuksen ruskeammat kuin yleensä mutta oikeestaan yhtä runsaat. Tein myös raskaustestin, se oli nega. Voiskohan tää ovistesti näyttää mulla varhaista raskautta, onhan se kuulemma mahdollista, kun sekin reagoi raskaushormooniin. Ovistesti voi kuulemma paljastaa raskauden ennen raskaustestiä. Tässä kuva ovistestistä. Jännittää!

Liitteet

• IMG_20200101_181154.jpg
    IMG_20200101_181154.jpg
    16 KB · Katsottu: 188
Meillä jotenkin ollaan kummatkin hillitty sitä vauvasta puhumista, mut usein kun valitan tai syön tms mies saattaa vastata vaan että niin sää oot raskaana :angelic: miehen porukat ja sisko antoi kyllä jouluna ymmärtää hyvin selkeästi että odottavat jo sitä ilmoitusta että koska tulee vauvauutisia.. En nyt siinä alkanu selittelee että noh kovasti on työnalla :angelic:

:thumright

Meillä oli jo ennen yritystä tuollaisia hienovaraisia vihjailuja sukulaisilta ja mä koin ne kyllä tukaliksi, koen edelleen :confused2
Ehkä siksikin, kun jotkut tuntuu tuttavapiiristä ajattelevan, että niitä lapsia vaan siunaantuu tuon tuosta sen enempää yrittämättä :bored: Miehellekin kerkesin jo yks kerta ripittämään, et jos ei ala kuulua ja vielä joku jotain vihjailee niin täräytän sitten suoriltaan, että ei niitä lapsia niin vaan tule, että kaikilla se nyt ei vaan onnistu tavanomaisin keinoin tai, että niitä ei kaikki kuule saa :laughing002:shifty:
Eli me ollaan siinä mielessä oltu aika hissunkissun asian suhteen, stressaan muuten asiaa liikaa niin tarvii tätäkin vauvahössäilyä rajoittaa :grin

Heissan pitkästä aikaa!

Mulla menossa kp15. Tässä kuussa tulee vuosi täyteen yrittämistä. Meillä nyt tulee hieman
taukoa yrittämiseen, kun mun mies ei voi oikein hyvin. Joulukuussa alkoi karsastaa ja nähdä kaiken
kahtena. Eilen kävi magneettikuvassa, jonka jälkeen lähetettiin suoraan TAYSiin selkäydinpunktioon.
Nyt epäillään aivokasvainta. Hän on ihan rikki, samoin minä. Päivä kerrallaan mennään. Pian
pääsee lisätutkimuksiin. Punktion jäljiltä on tosi huonossa kunnossa, päätä särkee kamalasti.
Sovitusti pidettiin uudenvuodenbileet eilen niin saatiin muuta ajateltavaa. Tänään on sitten
itketty vuoron perään. Lapsille on kerrottu asia avoimesti ja pyydetty halimaan isiä. Toivon,
että pääsemme juhlimaan yhteisiä 80 -juhlia, kun kumpikin täyttää 40 tänä vuonna <3

Luin osan viesteistä ja toivon kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin <3

:thumright

Meillä oli jo ennen yritystä tuollaisia hienovaraisia vihjailuja sukulaisilta ja mä koin ne kyllä tukaliksi, koen edelleen :confused2
Ehkä siksikin, kun jotkut tuntuu tuttavapiiristä ajattelevan, että niitä lapsia vaan siunaantuu tuon tuosta sen enempää yrittämättä :bored: Miehellekin kerkesin jo yks kerta ripittämään, et jos ei ala kuulua ja vielä joku jotain vihjailee niin täräytän sitten suoriltaan, että ei niitä lapsia niin vaan tule, että kaikilla se nyt ei vaan onnistu tavanomaisin keinoin tai, että niitä ei kaikki kuule saa :laughing002:shifty:
Eli me ollaan siinä mielessä oltu aika hissunkissun asian suhteen, stressaan muuten asiaa liikaa niin tarvii tätäkin vauvahössäilyä rajoittaa :grin

Me ei olla kans puhuttu muille, enkä mäkään kuin mun yhdelle ystävälle ja yhdelle toiselle läheiselle vanhemmalle ihmiselle. Jotenkin ei halua alkaa siihen hössötykseen toisten kanssa vaan on tunne että haluaa olla rauhassa tän uuden tilanteen kanssa.

Ja sit, kaikella rakkaudella, en jaksa alkaa kuunnella ystävien hyväntahtoisia vinkkejä ja jokos teillä, tää toimi meillä, kun ollaan päätetty mennä omaan tahtiin rauhassa. :smiley-angelic006

Heissan pitkästä aikaa!

Mulla menossa kp15. Tässä kuussa tulee vuosi täyteen yrittämistä. Meillä nyt tulee hieman
taukoa yrittämiseen, kun mun mies ei voi oikein hyvin. Joulukuussa alkoi karsastaa ja nähdä kaiken
kahtena. Eilen kävi magneettikuvassa, jonka jälkeen lähetettiin suoraan TAYSiin selkäydinpunktioon.
Nyt epäillään aivokasvainta. Hän on ihan rikki, samoin minä. Päivä kerrallaan mennään. Pian
pääsee lisätutkimuksiin. Punktion jäljiltä on tosi huonossa kunnossa, päätä särkee kamalasti.
Sovitusti pidettiin uudenvuodenbileet eilen niin saatiin muuta ajateltavaa. Tänään on sitten
itketty vuoron perään. Lapsille on kerrottu asia avoimesti ja pyydetty halimaan isiä. Toivon,
että pääsemme juhlimaan yhteisiä 80 -juhlia, kun kumpikin täyttää 40 tänä vuonna :Heartred

Luin osan viesteistä ja toivon kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin :Heartred
Pahoitteluni kovasti minkä ootte joutunut kokemaan <3 <3 voimia kovasti jos epäilys sattuu aiheeliseksi.

Mulla on varmasti vikaa päässä kun nyt jo vauvakuume. Kaksoset syntyivät 7/19. Silti mie tahtoisin jo lisää Mies ei vaan oikein lämpene vielä ajatukselle Ehkä sitä kuitenkin vielä tän vuoden aikana pääsee plussailemaan

Heissan pitkästä aikaa!

että pääsemme juhlimaan yhteisiä 80 -juhlia, kun kumpikin täyttää 40 tänä vuonna :Heartred

Luin osan viesteistä ja toivon kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin :Heartred

:Heartbigred teille! Elämä on niin arvaamatonta, ikinä ei voi tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu. :sad001Toivottavasti kuitenkin kaikki päättyisi hyvin. Tsemppiä!

Uusi yrittäjä ilmoittautuu! Tai no, olen kirjoitellut foorumilla säännöllisen epäsäännöllisesti aiemminkin ja tätä ketjua seuraillut jo jonkin aikaa taustalta.

Meillä on siis toiveissa toinen lapsi, esikoinen on nyt 2,5v. Meneillään on yk4 ja jo nyt turhauttaa, vaikka tiedän ettei olla oikeasti edes yritetty vielä kauaa. Likka tärppäsi aikoinaan ekasta yrityskierrosta ilman sen kummempaa päivien laskeskelua ja salaa vähän oletin toisen tulevan yhtä helposti. Ei saisi olettaa mitään. :smiley-ashamed004
Asiaa ei auta yhtään se, että kaikki muut maailman ihmiset tuntuvat olevan juuri nyt raskaana. :hilarious: Ehkä niihin vain kiinnittää tavallista enemmän huomiota nyt, kun itselläkin olisi vauva niin kovasti toiveissa.

No mutta. Positiivisia ajatuksia ja paljon plussia tälle vuodelle kaikille!

Takaisin