Raskaaksi 2020

Tarvii tulla sanomaan että me mentiin keskeytetyllä lähemmäs 10 vuotta ilman ainuttakaan vahinkoa. Ja sitten kaikki kolme raskautta (ja kaksi lasta) on lähtenyt kerrasta kun on annettu tulla. Että odottele toki noita tarkempia tutkimuksia mutta ehkä sun mies vaan on niin hyvä keskeyttämään! :) Toivottavasti vikaa ei ole vaan plussaa tulee!

Me ollaan menty kanssa yli 5 vuotta keskeytetyllä ilman yhtään vahinkoa :hilarious: tosin Yk 7 nappas tuo keskenmennyt. Eli toivoa ei kannata heittää :grin

Ja asiasta toiseen:

Mulla on niiin nälkä k o k o ajan :stop: oli pakko herätä syömään appelsiineja ja jestas, miten ne maistuukaan hyviltä :hilarious: pakko lähteä varmaan huomenna hakemaan lisää niitä kaupasta ja lisäksi appelsiinimehua :grin

Me ollaan kuopuksen jälkeen menty keskeytetyllä ilman vahinkoja. Kuopus täyttää juhannuksena 3 vuotta. :grin

Mulla on nyt dpo 1 meneillään. Kaapissa odottaa 6 pc:n testiä. Saattoi olla virhe ostaa valmiiksi. Sorrun kuitenkin testaamaan tyyliin dpo 10. Pitää yrittää malttaa testaamisen kanssa :rolleyes: Tulee pitkät pari viikkoa. Onneks meillä on eteisen pinteremppa menossa niin hommaa riittää. :angelic:

Tsempit Sofia huomiselle :thumright

Mun ovistikut on ollu joka päivä tummempia ja koskaan ei oo rfsu näyttänyt kierron loppupuolella kp 26 tämmöseltä :bored:
Luonnon valossa viiva on selkeesti värikkäämpi.

Heräsin yöllä hikoiluun mut nyt taas palelen niin et hampaat kolisee :oops: tänään voisin käydä rennolla lenkillä kuukauden tauon jälkeen. Saisin muutakin ajateltavaa :hilarious:

Liitteet

• IMG_20200408_091512.jpg
    IMG_20200408_091512.jpg
    11.7 KB · Katsottu: 128
Minulla kierron lopussa ovulaatiotesti aina tummenee jonkun verran, oli raskaana tai ei. Tässä on nimittäin just viime kierron lopussa tehty testi, pari/ tai 1 päivää ennen menkkoja.
:confused005

P.S edelleen nää kuvat menee rakeiseksi kun tänne liittää. :arghh:

20200330_142935.jpg

Minulla kierron lopussa ovulaatiotesti aina tummenee jonkun verran, oli raskaana tai ei. Tässä on nimittäin just viime kierron lopussa tehty testi, pari/ tai 1 päivää ennen menkkoja.
:confused005

P.S edelleen nää kuvat menee rakeiseksi kun tänne liittää. :arghh:

View attachment 87856

Musta tuntuu että noi ovutestit on ainaki mulle ihan täyttä hepreaa, en osaa tulkita niitä enkä tiiä mitä millonkin kuuluu tehdä (onko ovun huippu menny jo ohi ku tulee kaks viivaa). Seuraava steppi ihtellä oliski jos viikon sisään alkaa menkat, että lähen noihin tutustumaan. Tikutteletteko koko kierron?

Mulle sanoi arvaus keskuksen gyne että ei ovista kannata tikuttaa kun nuo testit on (hänen mielestään) epäluotettavia... Sama ihminen oli myös sitä mieltä että ei oo väliä millon se ovulaatio tapahtuu kunhan menkat tulee ajoissa..
Että sellainen tsemppi puhelu sieltä. Ainiin ja endo ei kuulemma myöskään vaikuta raskautumiseen ja sit vasta aletaan tutkia kun on vuosi ollut aktiivista yritystä.. :blackeye::finger::arghh::smiley-angry019

Joo ei noihin ovistikkuihin ole kyllä aina luottaminen, voi johtua tummeneminen myös siitä, että olen käyttänyt nyt näitä lääkkeitä, mitkä voi muuttaa tuota omaa hormonitoiminta eli ei auta kun vain odottaa ja katsoa kuinka käy :oops:

Muuten teillä, joilla ollut km. niin onko ihonne, hiukset, kynnet olleet huonommassa kunnossa sen jälkeen?
Mä itse huomasin, että oma iho ohentunut ja kuiva, kaikki suonet hohkaa jotenkin voimakkaammin ja sit hiuksia lähtee tukoittain päästä. Kynnetkin kasvaneet hitaammin ja huonommiksi, vaikka mulla ei oo mitään puutoksia tai muutakaan mikä selittäisi tän, muuten kun hormonit. :sad001o_O

@zarar_ mää en ainakaan huomannut eroja km:n jälkeen. Toki se alkuraskaus ei ollut helppo ja mulla oli kaikki maholliset oireet, joten kun se päättyi ja kaikki oireet loppu niin fyysinen olo oli mitä parhain.

Kumma homma, meillä lapsettomuushoidossa naistenklinikalla (2017-2018) nimenomaan painotettiin käyttämään ovulaatiotestejä. Varsinkin niitä clearblue kaksoishormoonia mittaavia digitaalisia ovulaatiotestejä.

@zarar_ mää en ainakaan huomannut eroja km:n jälkeen. Toki se alkuraskaus ei ollut helppo ja mulla oli kaikki maholliset oireet, joten kun se päättyi ja kaikki oireet loppu niin fyysinen olo oli mitä parhain.

Okei! Mulla oli kyllä just toisinpäin et siinä alussa oli tosi hyvä olo ja kun päättyi niin kaikki olikin surkeempaa :facepalm: mut tosi yksilöllistä ilmeisesti! Ainakin muistelin et joku kirjoitteli täällä et hiukset voi huonommin :wideyed:
Tosin oon nyt kyllä raskauden jälkeen tiputtanut huomaamattani lähes 7 kiloa eli ei kai ihme oo, että keho muuttunut ja se pieni syömishäiriön poikanen tuntuu nakuttelevan välillä olkapäällä. :stop:

Mutta mä kävin lenkillä ja jestas, et kädet turposi, hikoilin tosi paljon ja kuuma oli kun mikä, tuli pieni nestehukka ja täällä itteäni nesteyttelen. Joka kevät sama juttu :facepalm: ja juoksin nyt sen 7km, mutta huomaan, että lajia tarvitsee varmaan vaihtaa. En saa näistä lenkeistä oikein mitään irti, varmaan aivot jotenkin vielä siinä ylirasituksessa talven kovan treenin jälkeen eikä siitä hetkessä sitten palaudutakaan. :sorry: Mulle varmaan parempi olis nyt vaan ihan tavan lihaskunto ja pienet pyörälenkit. Korkeasykkeiset nyt huitsin nevadaan ja vaan sitä palauttelua.
Tänään ollut taas ihme ahdistus-päivä. :oops:

Okei! Mulla oli kyllä just toisinpäin et siinä alussa oli tosi hyvä olo ja kun päättyi niin kaikki olikin surkeempaa :facepalm: mut tosi yksilöllistä ilmeisesti! Ainakin muistelin et joku kirjoitteli täällä et hiukset voi huonommin :wideyed:
Tosin oon nyt kyllä raskauden jälkeen tiputtanut huomaamattani lähes 7 kiloa eli ei kai ihme oo, että keho muuttunut ja se pieni syömishäiriön poikanen tuntuu nakuttelevan välillä olkapäällä. :stop:

Mutta mä kävin lenkillä ja jestas, et kädet turposi, hikoilin tosi paljon ja kuuma oli kun mikä, tuli pieni nestehukka ja täällä itteäni nesteyttelen. Joka kevät sama juttu :facepalm: ja juoksin nyt sen 7km, mutta huomaan, että lajia tarvitsee varmaan vaihtaa. En saa näistä lenkeistä oikein mitään irti, varmaan aivot jotenkin vielä siinä ylirasituksessa talven kovan treenin jälkeen eikä siitä hetkessä sitten palaudutakaan. :sorry: Mulle varmaan parempi olis nyt vaan ihan tavan lihaskunto ja pienet pyörälenkit. Korkeasykkeiset nyt huitsin nevadaan ja vaan sitä palauttelua.

Voin samaistua tohon ahdistukseen. Kävin sielä gynellä ja se oli jotenkin tosi tökerö.. Oon joko nyt vasta ovuloimassa tai sitten sielä on kysta. Veikkaan että kysta koska mähän sain sen ovulaatio plussan tai melkein plussan jo viikko sitten. Niin eihän se ovulaatio nyt voi olla uudesta. Eli munasolu ei oo irronnut. Vit..

Toki mullakin kaikki tuntui surkeemmalta, kun fiilis oli ihan paska :sorry: Mut fyysisesti olo parani ja seki sillon ärsytti. :grin

Huh kuulostaa melko hurjalle tahti sulla. Nyt koita kuunnella omaa kehoa ja mitä se tarvitsee :Heartpink Hyvä että pääset välillä sen sairaanhoitajan kans välillä jutteleen, se on tärkeää myös silloin kun fiilis on itsellä parempi. On mieletön askel jo se, että osaa pyytää apua henkiseen kuorman purkuun!

Mun miesystävällä on taipumusta masennukseen (en tarkoita että sinulla olisi sama asia siis), ja itseä välillä stressaa eniten ne ajan jaksot kun hänellä menee tosi hyvin. Niistä putous on yleensä korkeampi, ja sellainen tasapaksu tahti on selkeästi pidempi kestoisempaa ja kaikin puolin rauhallisempaa, ja etenkin onnellisempaa. Ja on se vaatinut myös minulta paljon työtä tukea häntä ja mukautua tilanteeseen, kuitenkaan itseäni muuttamatta. Ei siis ole tarkoitus verrata teitä keskenään, vain kun mainitsit tuosta syömishäiriöstä niin tuli omia kokemuksia mieleen vaikkakin toisena osapuolena. Ja omasta kokemuksesta huomasin kuinka tärkeää (ja vaikeaa) se avun hakeminen on.

Huh en tiedä mistä tämä purkaus nyt tuli, tarkoitus ei siis missään nimessä mitenkään pahalla sanoa ja oon huono ilmaisemaan ajatuksiani ylipäänsä. Pointti kai oli että oot hienolla matkalla ja oon tavallaan ylpeä susta miten ihanasti ja rehellisesti kirjoittelet sun kokemuksista :Heartpink

Toki mullakin kaikki tuntui surkeemmalta, kun fiilis oli ihan paska :sorry: Mut fyysisesti olo parani ja seki sillon ärsytti. :grin

Huh kuulostaa melko hurjalle tahti sulla. Nyt koita kuunnella omaa kehoa ja mitä se tarvitsee :Heartpink Hyvä että pääset välillä sen sairaanhoitajan kans välillä jutteleen, se on tärkeää myös silloin kun fiilis on itsellä parempi. On mieletön askel jo se, että osaa pyytää apua henkiseen kuorman purkuun!

Mun miesystävällä on taipumusta masennukseen (en tarkoita että sinulla olisi sama asia siis), ja itseä välillä stressaa eniten ne ajan jaksot kun hänellä menee tosi hyvin. Niistä putous on yleensä korkeampi, ja sellainen tasapaksu tahti on selkeästi pidempi kestoisempaa ja kaikin puolin rauhallisempaa, ja etenkin onnellisempaa. Ja on se vaatinut myös minulta paljon työtä tukea häntä ja mukautua tilanteeseen, kuitenkaan itseäni muuttamatta. Ei siis ole tarkoitus verrata teitä keskenään, vain kun mainitsit tuosta syömishäiriöstä niin tuli omia kokemuksia mieleen vaikkakin toisena osapuolena. Ja omasta kokemuksesta huomasin kuinka tärkeää (ja vaikeaa) se avun hakeminen on.

Huh en tiedä mistä tämä purkaus nyt tuli, tarkoitus ei siis missään nimessä mitenkään pahalla sanoa ja oon huono ilmaisemaan ajatuksiani ylipäänsä. Pointti kai oli että oot hienolla matkalla ja oon tavallaan ylpeä susta miten ihanasti ja rehellisesti kirjoittelet sun kokemuksista :Heartpink

En pahastunut, puhuit ihan totta ja lohduttavia sanoja :Heartbigred
Ensinäkin mulle isoin askel oli jo se, että hain apua, mutta sitäkin isompi askel oli se, että myönsin itselleni (minulle pärjäävälle, järkevälle ihmiselle tosi kova paikka) että mulla on tälläinen sairaus nimeltä paniikkihäiriö ja siihen kuuluu laaja-alainen ahdistuneisuushäiriö. Itken tämän sanoessani, koska en olisi halunnut olla heikko vaan vahva. Kukapa ei haluaisi. Masennuspisteet mulla oli koholla, vaikken tunne itseäni joka hetki masentuneeksi, mutta jotain sinnepäin olevaa tähän liittyy.
Häpeän monesti itseäni paniikkikohtausten jälkeen ja itken sitä, ettei tälläinen ihminen ansaitse lapsia, että olen muiden silmissä automaattisesti huono vanhempi, jos lapsia saan. Mä olen aina ollut suorapuheinen ja avoin, mä en halua salata sitä, mikä painaa, vaikka osa pitää sitä huonona asiana. Se on kai osittain mun selviytymiskeino.
Yksi paniikki tulikin nyt lenkin jälkeen, olin kyllä aamulla juonut kahvia, se voi vaikuttaa, mutta treeni oli varmaankin hermostolle nyt liian raskas. Mulla oli vaan taas tarve todistaa itselleni, että mä pystyn siihen, vaikka väkisin. Sitä ei pitäisi tehdä. Lenkin jälkeen itkin, koska treeni ei tuntunut miltään (ei hyvältä eikä huonolta) ja sitten vyöryi se suunnaton ahdistus kun sydän jyskytti ja ajattelin taas pakonomaisesti sydänvikaa. Kävin suihkussa ja suuntasin ajatukset pois kehostani ja kohtaus lipui pois. Mä olen jo orientoitunut siihen, että saan jonkin paniikkilääkityksen. Ja jos olen nyt raskaana, paniikit varmasti vain pahenevat. Olen kyllä halukas kokeilemaan kaikki muut konstit ennen lääkkeitä, etenkin jos raskaus alkaa, mutta jos on pakko joudun turvautumaan lääkkeisiin myös raskausaikana. Onhan ihmisillä sairauksia, joita pitää hoitaa ja tämä on kohdallani sellainen. :sorry: Tiedän, että mun kohdalla aloitetaan varmaan terapia tai vähintään psykologin käynnit, sillä olen vielä kuitenkin nuori ja työikäinen.
Olen aina ennen ollut tosi tasapainoinen, en tämänkaltainen sekoilija. Mut kai mun on vaan myönnettävä, että keskenmeno rikkoi mun sietokynnyksen. Tietysti mietin, miten neuvola suhtautuu tilanteeseeni, kun kontakti on psyk. puolella, mutta luulisi niiden ennenkin tehneen yhteistyötä. Mä olen kuitenkin tosi myönteinen avulle.
Mies ymmärtää mua kyllä ja sitä ei haittaa mun paniikit. Se on myös ainoa ihminen, joka saa mut rauhoittuneeksi :Heartred
Jos raskaudun äitini saa varmaan slaagin, mutta olis kannattanut sen miettiä näitä asioita, kun lapsia aikanaan teki, miten niitä kasvatetaan ja mitä pelon lietsominen aiheuttaa. Kaipa mä myönnän, ettei omat perheoloni olleet lähelläkään normaalia, kun isovelikin kävi ensimmäisen kerran psykiatrilla vaikeiden kuoleman pelkojen vuoksi 5-vuotiaana. Kesti ilmeisesti 23 -vuotta ymmärtää asia.
Tasaisena pitäisi elämä yrittää pitää. Nyt vaan lepoa ja rauhallisia asioita yhdessä miehen kanssa. :angel7

Voin samaistua tohon ahdistukseen. Kävin sielä gynellä ja se oli jotenkin tosi tökerö.. Oon joko nyt vasta ovuloimassa tai sitten sielä on kysta. Veikkaan että kysta koska mähän sain sen ovulaatio plussan tai melkein plussan jo viikko sitten. Niin eihän se ovulaatio nyt voi olla uudesta. Eli munasolu ei oo irronnut. Vit..

Minkä kokoinen kysta? Saitko Letrot?

Minkälaisia muutoksia nänneissä voi tapahtua alkuraskaudessa? Oon lukenut vaan tummumisesta ja kivuista, voiko olla muutakin? Mun nännit on olleet tänään vähän arat, etenkin oikea. Molempiin nänneihin on ilmaantunut vaaleat alueet ja mietin voiko olla raskausoireita, lähinnä ehkä toivon sitä

Minkä kokoinen kysta? Saitko Letrot?

Ei se gyne kertonut kokoo, ei vissiin kauheen suuri kun epäili että se vielä irtoaa? . Oli siis muutenkin tosi epäasiallinen mun mielestä, jos mä maksan tuosta 210e niin olisin odottanut vähän parempaa asiakaspalvelua.. Ei ottanut kuuleviin korviin mun sanoja :( pitäisköhän laittaa palautetta.. Tiedän että meidän kohdalla ei oo kyse vielä lapsettomuudesta mutta tuntu et se oli kyllä niin kyllästynyt työhönsä..

Minkälaisia muutoksia nänneissä voi tapahtua alkuraskaudessa? Oon lukenut vaan tummumisesta ja kivuista, voiko olla muutakin? Mun nännit on olleet tänään vähän arat, etenkin oikea. Molempiin nänneihin on ilmaantunut vaaleat alueet ja mietin voiko olla raskausoireita, lähinnä ehkä toivon sitä
mä tuun tänne huutelee. mulla 4+3 viikot ja plussauksesta eka tuli maidonnousun tunne ja nyt on tummuneet sekä pelkät nännit ihan punaisena ja arat. luulen et rinnoissa voi tapahtua mitä vain et se on raskausoire. vaaleista alueista en kyl tiedä. arkuus on ainakin yleistä alkuraskaudessa. plussatuulia:dance008

Voisiko kuitenkin olla, että ovis vaan on myöhässä? Kun ei kuitenkaan tullut sitä tummaa plussaa tikkuun. Mikä kp sulla on menossa?

Takaisin