Raskaaksi 2020

Joo, julkinen päätti näin, meidän kanssa ei keskusteltu lainkaan asiasta eikä meille edes kerrottu ennenkuin oltiin ivf suunnittelukäynnillä.
Vedin siitä kyllä pienet pultit ja räkä poskella vollotin lääkärille puhelimitse että miten mä koen tän vääräksi ja tää on ihan syvältä ja miks te teette näin ja miksei meiltä oo kysytty tai edes kerrottu mitään että näin on suunniteltu. Kuulemma koska ollaan lahjasoluhoidoissa niin meillä ei ole mitään päätösvaltaa meidän hoitoihin, että jos munasolukeräyksestä ei ois saatu tyyliin yhtään solua, niin ois saatu toinen kierto, mutta koska saatiin kerättyä muutama niin Case closed. Tää on nyt se yks ja ainoo kierto.

Minähän en noista normaalitavoista mitään ymmärrä, mutta eihän tuo voi olla noin! Täytyyhän teillä nyt joku sananvalta olla, kun kyse on kuitenkin teidän tulevaisuudesta!

Ollaan tässä muutama päivä sulateltu ja googletettu, mietitty ja itketty helpotuksesta ettei mitään vakavaa, mutta myös surusta sillä meidän tuloksettomalle yritykselle on nyt muukin syy kuin mun ikä ja hormonit. Nimittäin miehen hormonit on sillä tasolla, että raskaus m olisi kuulemma ”aikamoinen ihme”. En taida jaksaa enää uskoa ihmeisiin…

@Noaidi lle kovasti tsemppiä ja nyt kolmelle alkiolle superisti kiinnittymisvoimia :Heartred

@Elea82 halirutistus sinne :Heartred on tuo varmasti ihan hirvittävä paikka. onneksi olette toistenne tukena. voimia!

@Noaidi lle kovasti tsemppiä ja nyt kolmelle alkiolle superisti kiinnittymisvoimia :Heartred

@Elea82 halirutistus sinne :Heartred on tuo varmasti ihan hirvittävä paikka. onneksi olette toistenne tukena. voimia!

Kiitos Move:red-heart: Yhtään ei lohduta se, että oireet on kuitenkin olleet lähes 2 vuotta! Edellinen lääkäri vaan ei nähnyt tarpeelliseksi tutkia, koska seksipuolella ei ongelmia ollut :Smirking Face:

Tsemppiä kovasti! Saako näitä korjattua hormoneilla tms?

Kiitos ❤️ Puutosta hoidetaan hormoneilla, mutta se lopettaa myös miehen luonnollisen tuotannon jolloin siittiöitä ei todennäköisesti synny. On toki mahdollista tuotannon käynnistyvän myöhemmin, mutta hoito vie aikaa ja meillä tulee nopeasti mun ikäkin vastaan. Ehdottivat yksityisen lapsettomuuspuolelle kääntymistä ennen hormoneita, mutta tähän meillä ei nyt mahdollisuuksia ole :disappointed-face:

Tämä tai, jos mies vitkuttaa vähän kuurin aloitusta, ensi kierto on siis todennäköisesti meidän viimeiset mahdollisuudet ja onnistumisen todennäköisyys aika olematon. Mikäli ensimmäinen lääkäri olisi ottanut oireet todesta oltaisiin nyt yrittämässä yhä mahdollisuuksien ollessa sentään paremmat. Tarviiko sanoa, että pännii ja pahasti?!

Ollaan tässä muutama päivä sulateltu ja googletettu, mietitty ja itketty helpotuksesta ettei mitään vakavaa, mutta myös surusta sillä meidän tuloksettomalle yritykselle on nyt muukin syy kuin mun ikä ja hormonit. Nimittäin miehen hormonit on sillä tasolla, että raskaus m olisi kuulemma ”aikamoinen ihme”. En taida jaksaa enää uskoa ihmeisiin…
Voi Elea :loudlycrying::Broken Heart: varmasti ottaa niin paljon päähän!

Lämmin kiitos kaikille myötäelämisestä ❤️ Ei oikein miehen lisäksi muualle voi asiasta purkautua.

Mies tahtoo vielä uskoa onnistumiseen, koska ”viitteitä siitä on ollut”. Uskon hänen kuitenkin olevan mua enemmän sokissa, koska se suurin vika onkin hänessä. Jos ikä ei tulisi vastaan niin teoriassa 1,5 vuoden päästä voisi ehkä vielä onnistaa. Tai sitten ei. Toivottavasti oon ainut täällä, jolle jää tästä yrittämisestä käteen tyhjä syli!

Siis oliko niin että julkinen päätti teidän hoitomuodot? Että 5 inssiä ja yks ivf ja thats it? Siis jos oli niin oon ihan hirveen vihanen sun puolesta kun eihän noin voida tehdä ilman asiakkaan kanssa juttelua ja suostumista! Ei vaan voi! Teille kuuluis ihan sama 3 ivfää niinkun hyvin monelle muullekin jos munasoluja ja alkioita saadaan (niinkuin ootte hyvin saaneet). Toki niitä muita ivfiä ei välttämättä ja toivottavasti tarvita mutta kyl niiden olemassaolon tietäminen olisi toivoa tuovaa.

Meillä vähän eri tilanne kun lahjasoluhoidot yksityisellä julkisen maksusitoumuksella, mutta kyllä meilläkin julkinen saneli mitä tehdään.. Esim yksityinen klinikka halusi kaksi inssiä ja sitten heti ivf, jos en raskaudu. Mutta julkinen määritteli että on tehtävä kolme inssiä ennen kuin voidaan siirtyä ivf. Ja niin tehtiin.

Ja oon tosi pahoillani Noiadi :Broken Heart:

Olihan sulla kilpparit katsottu? Mulla itellä ne oli inssien aikaan vinksallaan, sain lääkityksen ennen ivf. Korjatkaa jos oon väärässä, mutta vajaatoiminta tekee sen että alkio hedelmöittyy muttei kiinnity..? Oliko se näin?

Mulla ilmeisesti oma kilppari ollut laiska lapsesta saakka, oireilen mutta ei oo saatu labroilla kiinni. Aloitettiin hoidot tammikuussa ja sillon se oli ok, kesällä oli tuloksettomat inssit ja sillon palasi oireet, jotka miellän vajisoireiksi, mm. nestettä kertyy, ääni käheytyy, vatsan toiminta menee huonoksi.. Sitten tsh olikin jo yli 3, kun täällä meillä se raja on lapsettomuushoidoissa 2,5. Oon voinut nyt paljon paremmin, tyroksiini tulee olemaan loppuelämän käytössä.

Meillä vähän eri tilanne kun lahjasoluhoidot yksityisellä julkisen maksusitoumuksella, mutta kyllä meilläkin julkinen saneli mitä tehdään.. Esim yksityinen klinikka halusi kaksi inssiä ja sitten heti ivf, jos en raskaudu. Mutta julkinen määritteli että on tehtävä kolme inssiä ennen kuin voidaan siirtyä ivf. Ja niin tehtiin.

Ja oon tosi pahoillani Noiadi :Broken Heart:

Olihan sulla kilpparit katsottu? Mulla itellä ne oli inssien aikaan vinksallaan, sain lääkityksen ennen ivf. Korjatkaa jos oon väärässä, mutta vajaatoiminta tekee sen että alkio hedelmöittyy muttei kiinnity..? Oliko se näin?

Mulla ilmeisesti oma kilppari ollut laiska lapsesta saakka, oireilen mutta ei oo saatu labroilla kiinni. Aloitettiin hoidot tammikuussa ja sillon se oli ok, kesällä oli tuloksettomat inssit ja sillon palasi oireet, jotka miellän vajisoireiksi, mm. nestettä kertyy, ääni käheytyy, vatsan toiminta menee huonoksi.. Sitten tsh olikin jo yli 3, kun täällä meillä se raja on lapsettomuushoidoissa 2,5. Oon voinut nyt paljon paremmin, tyroksiini tulee olemaan loppuelämän käytössä.
Joo multa katsotaan kilpparit sillee suht säännöllisesti eikä niissä oo mielestäni ollut mitään ihmeellistä.

Noaidi, otan osaa suruun, ettei pieni pystynytkään matkassa! :Broken Heart:

Ja Elea82, otan osaa myös teidän suruun! :Broken Heart:

Miks tää näyttää edelleen tältä? Mä oon vuotanut jo viikon, mä vuodan edelleen ja lauantaina tuli hyytymät pihalle ja tää on jumalauta vahvempi ku viikko sitten. Miksei se haalistu jo?!?

Liitteet

• IMG_20220207_125729.jpg
    IMG_20220207_125729.jpg
    677.6 KB · Katsottu: 140
Vasen on tänää ihan väkisin tiristetystä lirusta ja oikee viikko sitten ennen vuotoja.

Jätin aamulla taysiin soittopyynnön, mun on pakko saada verikokeet ennenku mulla lähtee järki

Liitteet

• IMG_20220207_130828.jpg
    IMG_20220207_130828.jpg
    1 MB · Katsottu: 136
Vasen on tänää ihan väkisin tiristetystä lirusta ja oikee viikko sitten ennen vuotoja.

Jätin aamulla taysiin soittopyynnön, mun on pakko saada verikokeet ennenku mulla lähtee järki

Toivottavasti pääset pian verikokeisiin ihan mielenrauhankin vuoksi!

Täällä menkkoja ei kuulu, ei näy. Ei yhtään jonoja, tiputtelua, ei niin mitään muuta kuin järjetön väsymys. Oisin jo testejä tehnyt ison kasan, ellei ne lääkärin sanat kaikuisi päässä. No ehkä se kp 1 joskus tulee.

Tää ei oo enää ees haamu.....

Liitteet

• IMG_20220207_144741.jpg
    IMG_20220207_144741.jpg
    1,015 KB · Katsottu: 142
Joo, verikokeisiin komennettiin. Sanoivat että voi se olla ihan oikea raskauskin mutta ei kuulemma kovin hyvältä näytä... Mut katsotaan mitä tapahtuu

Takaisin