Raskaaksi 2020

Hei kaikille ja hyvää uutta vuotta!

Pahoittelen että oon taas ollut poissa enkä ole seurannut tapahtumia täällä, loppuvuosi oli kovin sekava ja meidän hoidot siirrettiin miehen toiveesta tälle uudelle vuodelle. Nyt kuitenkin ollaan aloitettu pistokset ja ensi perjantaina on ultraan aina varattu ja ivf aloitetaan!

Tuun lähipäivinä lukemaan kommentteja ja tapahtumia, pari plussaa pikaisesti huomasin tässä pyörähtäessäni, onnea ihanat!!! :Heartred

Just mietin sua :red-heart: onnea ivf:n :folded::Two-hearts:

Kaivan pehmotossun valmiiksi Noaidia varten ❤️

Täällä taas löysässä hirressä. Menkkojen oletin alkavan tänään, mutta näköjään kierto taas venyy. Eilen juokseminen ja tänään siivous sai menkkajomot villeiksi, ja jo toissapäivänä selvät menkkaoireet lämmönlaskuineen eli plussaan en usko. Olkapää vaatisi kyllä pienen lääkekuurin eli pakko kai huomenissa testata, ellei siihen mennessä uutta kiertoa näy.

Hei kaikille ja hyvää uutta vuotta!

Pahoittelen että oon taas ollut poissa enkä ole seurannut tapahtumia täällä, loppuvuosi oli kovin sekava ja meidän hoidot siirrettiin miehen toiveesta tälle uudelle vuodelle. Nyt kuitenkin ollaan aloitettu pistokset ja ensi perjantaina on ultraan aina varattu ja ivf aloitetaan!

Tuun lähipäivinä lukemaan kommentteja ja tapahtumia, pari plussaa pikaisesti huomasin tässä pyörähtäessäni, onnea ihanat!!! :Heartred

Heeeeei, kiva kuulla susta! Just mietinkin teidän poppoota :smiling-eyes:

Voi kiitos teille, kiva huomata etten oo täysin unohdettu vaikka oon ihan luvattoman vähän käynyt mestoilla nyt viimeisen puolen vuoden aikana! :red-heart: Kun muuttaa ekaa kertaa omakotitaloon joka on oma, niin se aika vaan katoaa aina jonnekin... Meidän hoitojen tilanne on nyt muutenkin ollut vähän tällaista eestaas sahaamista, niin ei oo oikeastaan ollut juuri intoa lukea mitään vauvajuttuja, on vaan halunnut pitää hiukan pidemmän tauon kaikesta.

Ootte kyllä kaikki olleet mun mielessä ja oon mielessäni toivonut että täältä olisi pehmotossuilla potkittu jo kaikki onnellisesti odottavien ryhmiin, onneksi jokunen onkin! Luin piiiiiiitkälle kauas viestejä ja selailin tapahtumia taaksepäin ja herkistelin teidän tilanteita. :red-heart:

Voi kiitos teille, kiva huomata etten oo täysin unohdettu vaikka oon ihan luvattoman vähän käynyt mestoilla nyt viimeisen puolen vuoden aikana! :red-heart: Kun muuttaa ekaa kertaa omakotitaloon joka on oma, niin se aika vaan katoaa aina jonnekin... Meidän hoitojen tilanne on nyt muutenkin ollut vähän tällaista eestaas sahaamista, niin ei oo oikeastaan ollut juuri intoa lukea mitään vauvajuttuja, on vaan halunnut pitää hiukan pidemmän tauon kaikesta.

Ootte kyllä kaikki olleet mun mielessä ja oon mielessäni toivonut että täältä olisi pehmotossuilla potkittu jo kaikki onnellisesti odottavien ryhmiin, onneksi jokunen onkin! Luin piiiiiiitkälle kauas viestejä ja selailin tapahtumia taaksepäin ja herkistelin teidän tilanteita. :red-heart:

Eihän me nyt sua pystytä unohtamaan ❤️ Joskus kunnon tauko vaan on hyvästä, etenkin kun elämässä on muuta uutta ja ihmeellistä. Toivottavasti saadaan sutkin pian pehmotossulla potkittua odottajiin ❤️

Nyt on käyty ultrassa.. Aika laihat tulokset sikäli, kun on lähes maksimiannostukset pistoksissa ja oikealla kasvaa 5 rakkulaa. Vasemmassa vain pieniä rakkuloita. Noh, pidetään peukkuja siitä että tässä tapauksessa laatu korvaa määrän.
Maanantaina sitten punktioon ja jännittää ihan hitosti....

Nyt on käyty ultrassa.. Aika laihat tulokset sikäli, kun on lähes maksimiannostukset pistoksissa ja oikealla kasvaa 5 rakkulaa. Vasemmassa vain pieniä rakkuloita. Noh, pidetään peukkuja siitä että tässä tapauksessa laatu korvaa määrän.
Maanantaina sitten punktioon ja jännittää ihan hitosti....

Mullahan kasvoi oikealla 3 sopivan kokoista ja yks pienempi. Vasemmalla oli vain antraaleja, jotka ei siis ollu lähteny kasvamaan. Eli lähdettiin punktoimaan kolmea. Gonal-f annostus oli koko ajan 375iu.
Punktiossa yllätykseksi saatiinkin 10 munasolua, joista 7 oli kypsää. 3 tosin vain hedelmöittyi, liekkö olleet ne hyvät kolme, mitkä näkyi ultrassa. Mutta siltikin, munasolujen määrä oli positiivinen, kun menin sinne aika maani myyneenä.

Tsemppiä hirveesti punktioon❣

Kiitos!
Eilinen päivä meni melkoisessa myllerryksessä, lähdin asunnolta klo 6:30 ja pääsin takaisin klo 20:30. Kun on lähes puoli vuotta ollut pois Tampereelta niin päivä oli yhtä juoksua, jotta ehtii tavata kaikki työkaverit. Silti osa jäi tapaamatta ja osan kanssa ehdittiin tavata vain pikaisesti.
Tosiaan eilinen viesti tänne oli vain pikainen huutelu että täällä ollaan, mutta täältä pesee tarkempaa tietoa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Eli ultra oli kivulias ja vaikea, mulla on vasen munasarja kohdun takana piilossa ja se tulee vaikeuttamaan asioita myös punktiossa koska se tulee esille vain painamalla mahasta lujaa ja tarvittaessa siihen pyydetään toinen lääkäri avuksi. Tähän saakka olen itse painanut mahasta munasarjaa esiin ultratessa, mutta punktiossa en sitä itse tee, enkä haluaisikaan tehdä. Mä haluan vain maata ja kärsiä. :Face With Tears Of Joy: Huhhuh.

Vasemmalla on siis 1 / 13mm ja 2 / 10-11mm. Nämäkin punktoidaan jos ne vain saadaan, mutta lääkäri ei edes laskenut näitä mukaan koska ovat niin pikkasia.

Oikealla on 1 / 22mm, 2 / 18mm, 1 / 16mm, 1 / 13-14mm.

Tuon yhden suuren follin vuoksi mut asetettiin maanantaina ensimmäiseksi potilaaksi, jottei se vain ehdi karkaamaan ennen punktiota. Maanantai on heillä kuulemma aivan täyteen buukattu punktioista ja mun aikaa jouduttiinkin hieman selvittelemään ja muiden aikoja ilmeisesti hieman siirtelemään (pahoittelut jos täällä tätä lukee nyt joku jonka aikaa siirrettiin mun punktion vuoksi! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:), jotta mut saatiin sinne ekojen joukkoon.

Lääkemääräykset:
Mulla on ollut tähän saakka lääkityksenä menopur 300 & jarruna fyremadel 0,25

Käynnin jälkeen määrättiin vielä ennen punktiota yksi annos bemfola 300 (~sama kuin menopur mutta saa yksittäispakattuna ton 300 yksikköä). Ja 2 annosta fyremadelia. Toinen eiliselle illalle ja toinen tälle aamulle.
Lisäksi Ovitrelle + gonapeptyl tälle illalle. Huomenna ei enää tarvitse onneksi pistellä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mulla oli/on myös ongelmia vasemman munasarjan kanssa kun jää suolten taakse piiloon. Ultrat ennen punktiota oli yhtä tuskaa!
Punktiossa onneksi saatiin näkyviin helposti kun ne follit siellä painoi ja munasarjat "tuli alemmaksi".

Tsemppiä sulle, toivottavasti pienemmät kerkee myös mukaan!
Toivotaan! Mulla yleensä ei ultratessa satu, mutta tää kyseinen lääkäri on melko kovaotteinen. Oon varmaan kaikilla taysin klinikan lääkäreillä ollut ultrattavana ja tämä lääkäri on selkeästi heistä kaikista riuskaotteisin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Mutta katsotaan mitä sieltä maanantaina eteen tulee! Jännitys nousee, koitan pitää ajatuksia muualla ja pohtia millä saan ajan kulumaan maanantaihin saakka. Anoppi toki on pitänyt mua kiireisenä kun tänään on koko päivä juostu shoppailemassa. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Toivotaan! Mulla yleensä ei ultratessa satu, mutta tää kyseinen lääkäri on melko kovaotteinen. Oon varmaan kaikilla taysin klinikan lääkäreillä ollut ultrattavana ja tämä lääkäri on selkeästi heistä kaikista riuskaotteisin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Mutta katsotaan mitä sieltä maanantaina eteen tulee! Jännitys nousee, koitan pitää ajatuksia muualla ja pohtia millä saan ajan kulumaan maanantaihin saakka. Anoppi toki on pitänyt mua kiireisenä kun tänään on koko päivä juostu shoppailemassa. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Huomiselle jotain mielekästä tekemistä niin ollaan jo maanantaissa. Mä täällä virittelen jo hyvin toiminutta pehmotossua valmiiksi. Kaikella ystävyydellä hus, pois loputkin täältä ❤️

Onpas täällä tullut paljon plussia, onnea kaikille.

Täällä kp 2 ja zumenon ja kortisoni aloitettu, huomenna saa ilmoittautua neljänteen passiin. Jospa tämä lääkkeellinen kierto tois viimein tuloksen. Ristiriitaisia tunteita enkä edes halua toivoa..

Noaidi, Miten punktio meni?
Kiitos kysymästä, ihan hyvin. :smiling-eyes:
Olin päivän eka potilas, lääkkeet ei oikein toimineet ku vasta punktion jälkeen :tears:. Eli keräys oli aivan hirveätä tuskaa ja vasurin vaikean sijainnin vuoksi jouduttiin pistämään kohtulihaksen läpi jotta saatiin keräys onnistumaan. Aloin vuotaa aika reilusti ja lattia oli aivan veressä mun jäljiltä, onneksi rauhoittui kuitenkin suht nopeasti. :smiling-eyes:
Munasoluja saatiin kerättyä 7 ja torstaina sitten kohti tuoresiirtoa. :folded: Kipuja on, mutta ei mitään ylitsepääsemättömän pahoja.

Siirto meni hienosti ja nyt piinapäiville! Milloin porukka on uskaltanut siirron jälkeen testailla? Joko saa? :rolling:
Alkio näytti kuulemma hyvältä ja kaikki oli ok, luokituksia ei mainittu.

punktiossa saatiin 7 solua, joista 6 kypsiä.
Niistä 5 hedelmöittyi ja yksi alkio siirrettiin 3 päiväisenä. Loput 4 jatkavat vielä jakautumista 5 päiväisiksi jonka jälkeen siirretään pakkaseen jos ovat jaksaneet niin pitkälle. :)

Tsemppiä Noaidi piinailuun ❤️ Toivottavasti täällä pyörinyt plussapuhuri vie sinutkin mennessään!

Täällä ovis lähestyy ja arvatenkin miehen työputki osuu taas samaan saumaan. Ennakkoon talleteltu innokkaasti kyllä, mutta eipä ole odotukset korkealla.

Siirto meni hienosti ja nyt piinapäiville! Milloin porukka on uskaltanut siirron jälkeen testailla? Joko saa? :rolling:
Alkio näytti kuulemma hyvältä ja kaikki oli ok, luokituksia ei mainittu.

punktiossa saatiin 7 solua, joista 6 kypsiä.
Niistä 5 hedelmöittyi ja yksi alkio siirrettiin 3 päiväisenä. Loput 4 jatkavat vielä jakautumista 5 päiväisiksi jonka jälkeen siirretään pakkaseen jos ovat jaksaneet niin pitkälle. :)
Tsemppiä piinailuun ja plussatuulia :Two-hearts:
Aikaisintaan on näkynyt testissä neljä päivää siirrosta, mutta siirretty alkio oli viisipäiväinen. Eli dpo9 näkyi mulla, mut ei oo ollenkaan tavatonta, et näkyy vasta pari päivää myöhemmin.

Tsemppiä piinailuun ja plussatuulia :Two-hearts:
Aikaisintaan on näkynyt testissä neljä päivää siirrosta, mutta siirretty alkio oli viisipäiväinen. Eli dpo9 näkyi mulla, mut ei oo ollenkaan tavatonta, et näkyy vasta pari päivää myöhemmin.
Eli käytännössä silloin kun nimenomaan alkio on 9 pvä ikäinen niin vois jo näkyä testissä. AAAAAAAAAA Mut mut sittenhän mä voin alkaa lutraan sen pissan kanssa jo paljon aikaisemmin ku mä aattelin :tears::smiling face with heart-eyes: Mä aattelin et ihan vaan vasta kun kuukausi vaihtuu niin uskaltaa alkaa testailee... mut periaatteessa sit ku ovitrellesta on se 10 pvä niin se ei enää näy, ja kun alkio on 9 pvä vanha niin se VOI jo näkyä. uuuuuu

Takaisin