Raskaaksi 2020

Lämmin kiitos kaikille ❤️

Näköjään se on ihan sama onko oireetonta vai ei, tai merkannut ennen kuinka raskautta, kun lopputulos on aina sama. Pahoinvointi loppui eiliseen, mutta luopuisin mielelläni jo povipommina olosta ja näistä kivuista sekä mahakin voisi taas toimia normaalisti. Ehkä tää on sit tarkoitettu näin. Ihanaa kuitenkin, että teistä niin moni on päässyt odottajien joukkoon ❤️

Elea :red-heart:

Mulla ainakin mitä vanhemmaksi on tullu, niin sitä enemmän on kaikkea hormonaalista paskaa. Tuntuu, et ehkä yks viikko on normaali, muuten sitten on jos jonkinmoista oiretta ovulaatioon tai kuukautisiin liittyen :Nerd Face:

Nyt sitten taas raskauteen liittyen (musta tuntuu niin hullulta ees kirjoittaa noin, koska en tahdo uskoa vieläkään, et oikeesti oon raskaana :Weary Cat Face:)
Mulla aamut on ihan ok, mut sit iltaa kohden alkaa närästää ja ehkä ihan vähän väsyttää. Nännien kipu kasvaa ja maha turpoaa ilmasta. Mut aamuisin tosiaan on ajatuksia, et Onkohan se nyt mennyt kesken, kun ei tunnukaan juuri miltään.
Toissapäivänä ja eilen aamulla oli jotenkin pistävää kipua oikealla alavatsalla ja nyt sitä ei oo, niin tietää taas ajatukset :Nerd Face: Ei oo helppoa elää näiden ajatusten kanssa. Menis nyt äkkiä muutama viikko, niin on ultra ja tietää et onko siellä elämää vai ei.

Eilen oli tosi paha päivä mielen kanssa. Oli jotenkin niin oireeton olo, niin olin ihan varma, että kehitys on nuupahtanut tai muuta paskaa. Nyt on mieli vähän optimistisempi. Mulle ei selkeestikään sovi vapaapäivät, koska on liikaa aikaa ajatella :tears:
Luulis, et ois onnellinen, kun on ihan ok olo, mutta kissanviikset.

Illalla nukahdin nopsaan, mutta sitten heräsin jo puoli viideltä eikä millään unta uudestaan. Kävinpä sitten pissaamassa kippoon ja tein vikan digin. Ajattelin kyllä tehdä sen vasta viikon puolessa välissä, koska ajattelin et paineistun, jos siihen tuleekin viikot 2-3. Mutta onneksi siihen tuli 3+. Vähän huojensi mieltä. Vaikka voihan se kehitys silti olla nuupahtanut. Nojoo. Pessimisti ei pety niin pahoin.

@MyyräMatikainen tsemppiä. mulla oli ihan sama kompleksi silloin 4-5 viikoilla. nyt on jatkuvasti niin paha olo, ettei paljon tartte miettiä. en sit tiiä kumpi on parempi :tears: mut huomenna VU, vihdoin <3

Ihanaa Myyrä ja Move! :Two-hearts:
Mulla oli esikoisesta aika pian paha olo ja oli aika tasaisesti pienellä tauolla.

Tokasta oli pahoinvointia rv 4-6 ja sit tuli joku 3 viikon tauko kaikista oireista ja olin että voi ei ja yllätys oli suuri kun rv 9+ ultrassa olikin vielä elämää. Sit tuli se pahoinvointikin. Suurin ero oli että pahoinvointi kesti pidempään tällä kertaa.

Oireetkin voi kadota ilman että mitään pahaa ois kyseessä, minkä olen itse kokenut.

Ihanaa Myyrä ja Move! :Two-hearts:
Mulla oli esikoisesta aika pian paha olo ja oli aika tasaisesti pienellä tauolla.

Tokasta oli pahoinvointia rv 4-6 ja sit tuli joku 3 viikon tauko kaikista oireista ja olin että voi ei ja yllätys oli suuri kun rv 9+ ultrassa olikin vielä elämää. Sit tuli se pahoinvointikin. Suurin ero oli että pahoinvointi kesti pidempään tällä kertaa.

Oireetkin voi kadota ilman että mitään pahaa ois kyseessä, minkä olen itse kokenut.
Nää on tosi kannustavia kokemuksia, kiitos siis jakamisesta :red-heart:

Ois pitäny kirjoittaa päiväkirjaa pojista, mut enpä oo kirjoitellut. Toki varsinkin nuoremman odotusaikana kirjoittelin yhelle palstalle, mut musta sinne on tehty jotain eikä vanhat viestit näy :Face Without Mouth:

Totta. Hyvä pointti!
Tää on hyvä koti, niin hankala jatkaa matkaa :No Evil Monkey:

Mä oon yleensä sitä mieltä, että kotiin saa aina palata, mutta nyt toivon koko sydämestäni ettette palaa. Vierailla saatte kyllä, vaikka kuinka usein :red-heart: Tosin taitaa tulla aika hiljaista täällä, kun valtaosa jatkanut jo matkaansa.

Blastobaby kyydissä, testipäivä jouluaatto :Grimacing Face: Niinku oikeesti. Kohtalo pääsee taas paiskomaan paskaa naamaan oikein XXL-kokoisella lapiolla jos huonosti käy :Cat Face With Wry Smile:

Sanoin lääkärille et en varmasti odota sinne aattoon asti ja pilaa jouluani. Sain "ohjeistuksen" siihen milloin testitulos vasta näkyy luotettavasti, että ainakin tuonne pp11 pitäisi odottaa. En sanonut mitään, mut ajattelin että "tietäisitpä vaan.." :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Ymmärrän miks ne ohjeistaa noin, mut ärsyttää kun itellä on melko hyvin realiteetit hallussa kyllä mitä tulee testaamiseen ja etenkin varhaiseen testaamiseen :Smiling Face With Halo:

Sain valmiiksi pari verikoelähetettä myös, sillä klinikka on kiinni jouluaatosta peräti tammikuun alkuun. Eli silloin vasta voin ilmoittaa sinne tuloksen. Jos negaa, niin vois tehä heti perään uuden PASsin, mut uskon et haluisin välikierron sitten. Menee muuten niin monimutkaiseksi kun menkat alkais klinikan loman aikana ja niin edelleen.

Toivotaan, että tarrais blastobaby tiukasti kiinni :red-heart:

Mulla alko sattumaan menkkamaisesti mahaan tuossa muutamia tunteja sitten ja aina vaan sattuu :Nerd Face: voikohan tässä vaiheessa jo fyysinen rasitus tehdä tota?

Toivotaan, että tarrais blastobaby tiukasti kiinni :red-heart:

Mulla alko sattumaan menkkamaisesti mahaan tuossa muutamia tunteja sitten ja aina vaan sattuu :Nerd Face: voikohan tässä vaiheessa jo fyysinen rasitus tehdä tota?
En tiedä mikä tekee, mutta menkkajomoja on ajoittain. Aina jos sulla on joku vaiva, kysy vaan multa, niin huomaat ettet oo ainoa :tears:

@Chard oi ihanaa! Nyt toivotaan, että blasto tarraa kiinni ja pääset mukaan tähän plussapuhuriin :red-heart:

Ooo, täytyy kaivaa pehmotossu Chardia varten esiin ja toivoa nyt parasta! Kaikki vaan lempeästi potkittuna vihdoin odottajien puolelle ❤️

Myyrä toivottavasti vaan odottajan kolotuksia ❤️
Kiitos :red-heart:
Mä en tiedä kumpaa pelkään enemmän, negaa vai plussaa (ja sen mukanaan tuomaa huolta, ahdistusta, pelkoa ja mahdollista keskenmenoa) :Face Without Mouth:

Takaisin