Raskaaksi 2020

täällä kp2 ja ei elämässäni oo ollut tällästä vuotoa menkoissa aiemmin. ei edes kemiallisten tyhjennysvuotona. kuus täyttä kuppia jo puoleentoista vuorokauteen. kai ne lääkkeet kasvatti limakalvon sit niin paljon paksummaks ja oisko se munasolujenkin kasvattelu vaikuttanu... no joo, nyt tuntuu että ehkä vähän alkaa hiljenemään, onneksi. kivut sentään ihan siedettävät, toki buranaa oon vetäny.

Alkoi tulla sen verran kipua etenkin alaselkään, että soitin Naistenklinikalle. Ei mitään kestämätöntä kipua, mutta särkylääkettä olen ottanut. Sain ajan maanantaiaamupäiväksi, huh! Kirkkaanpunaista vuotoa on edelleen.

Kipu paheni illalla aina, kun nousin makuulta istumaan tai seisomaan. Soitin taas Naistenklinikalle ja sain neuvoksi ottaa ibuprofeenia 800 mg ja soittaa uudestaan, jos en pärjää kotona. Kipu helpottui ja nukuin hyvin. Nyt ei kipua juuri ole, mutta katsotaan, miten päivä sujuu.

Kyllä tämä raskaus meni kesken. Kävin eilen Naistenklinikalla ja he vahvistivat asian ultraäänellä. Lisäksi verikokeissa selvisi, että olen rhD-negatiivinen, joten he antoivat minulle pistoksen ongelmien estämiseksi.

Minulle annettiin jo eilen Mifegyne, ja huomenna otan Cytotecia. Kotimatkalla tuli jo pieni möntti ulos, ja se tuntui kamalan surulliselta. Tuleekohan sellaisia vielä lisää? Verta on tullut jo niin paljon, että he eivät ensin meinanneet antaa mifegyneä mutta päättivät sitten kuitenkin antaa.

Vähän pelottaa huominen, että kuinka sairas olen. Ja kun vuotoa on, pitää Cytotec laittaa varmaan kielen alle, mikä voi aiheuttaa sitä kuumehorkkaa.

Kyllä tämä raskaus meni kesken. Kävin eilen Naistenklinikalla ja he vahvistivat asian ultraäänellä. Lisäksi verikokeissa selvisi, että olen rhD-negatiivinen, joten he antoivat minulle pistoksen ongelmien estämiseksi.

Minulle annettiin jo eilen Mifegyne, ja huomenna otan Cytotecia. Kotimatkalla tuli jo pieni möntti ulos, ja se tuntui kamalan surulliselta. Tuleekohan sellaisia vielä lisää? Verta on tullut jo niin paljon, että he eivät ensin meinanneet antaa mifegyneä mutta päättivät sitten kuitenkin antaa.

Vähän pelottaa huominen, että kuinka sairas olen. Ja kun vuotoa on, pitää Cytotec laittaa varmaan kielen alle, mikä voi aiheuttaa sitä kuumehorkkaa.
Eih … :sorry: olen niin pahoillani :Heartred voimia

Västäräkkinen, olen pahoillani :sorry::Heartred

Mulla tuli kyllä hyytymiä reilusti, että siihen kannattaa varautua :sorry: mutta sen tuntee yleensä aika hyvin kun jotain isompaa on tulossa ulos, jos ehtii äkkiä vessaan ja ne tulee pönttöön, niin ei tarvitse nähdä mitään :Heartred
Mulle ei sanottu et cytot kielen alle, vaan ohje oli "suun kautta", eli huitelin ne kokonaisena veden kanssa alas sen ekan annoksen jälkeen. En saanut mitään oireita muuta kuin supistuksia ja menkkakramppeja.

Kovasti voimia tyhjennykseen :Heartred

Täällä ollaan taysissa kanyyli kädessä ja odottelemassa punktiota. Noin tunnin päästä on toimenpide. Itse punktio ei jännittä, vaan se, että saadaanko sieltä mitään elävää :bag:
Mies oli käyny hoitamassa oman osuutensa supernopeesti, mutta sovittiin että ei tule tuonne toimenpiteeseen.

@västäräkkinen tsemppiä kovasti. <3

@MyyräMatikainen toivottavasti punktio sujuu kivasti ja saalis on hyvä! :smiley-angelic001

täällä kp6, menkat loppu ja nyt voi sitten vanhojen aikojen muistoksi koittaa vähän onneaan vielä luonnollisesti. jos sitä ylihuomenna alkais oviksen tikuttelun.

Västäräkille voimia ❤️

Toivottavasti Myyrän saalis oli hyvä!

Movelle mukavia muisteluhetkiä!

Täällä toinen rokotus osui ovisoireiden paikkeille. Ahkerasta talletteluista huolimatta tähän(kään) kiertoon en siis usko, mutta ovisoireet tuli taas takaisin! Foolihapot on lopussa, joten mietin pitäisikö tilata samalla ens kiertoon pitkästä aikaa ovistestejä. Jos edes niillä nyt sattuisi saamaan jotain tolkkua tähän kehon sekoiluun.

Foorumin ulkoasu muuttunu ja kaikki hyvät hymiöt on hävinny Anguished Face

Elea, saatiin 10 solua Clapping Hands Light Skin Tone
Tosin niistä varmaan ainakin 7 on raakaa. Epikriisissä oli "oikealla 3 isompaa follikkelia ja nämä punktoidaan ongelmitta. Vasemmalla noin 4-5 pienempää follikkelia ja nämä myös punktoidaan," Perjantain ultrassa vasemmalla puolen oli vain antraalit, ettei ollu lähteny lainkaan kasvamaan. No, sit olikin, joten eihän ne oo voinu ehtiä kypsyä Confounded Face Mut jos tämä kierros ei tuota tulosta, niin toivottavasti lääkärit osaa sitten tehdä jotain lääkityksen kanssa, että saatais kaikki kasvamaan tasaisesti. Mullahan oli kokonaisuudessaan 10 antraalifollia aiemmissa ultrissa, eli kertooko tuo punktion tulos nyt sen, että kaikissa ois nyt ollutkin jotain toimintaa.
Perjantain ultrassa tuntui, että lääkärillä oli kiire. Sen vasemman puolenkin vilkas ja sano " voiiii eihän täällä ole lähteny yhtään kasvamaan" ja että "kolme sieltä voidaan punktoida tiistaina"

Toivotaan kuitenkin, että noi kolme olis ollu kypsiä. Ainakaan ne ei ollu tyhjiä, kun kerkesin jo sitäkin ressata, että entä jos munarakkulat on tyhjiä. Eilen tunteet meni kyllä nii vuoristorataa, että huhheijakkaa.

Ainiin. enkä tietenkään muistanu puhua huumattuna mitään siitä icsistä, epikriisissä oli, että suunnitellaan ivf hoitoa, tarvittaessa icsi sperman laadusta riippuen.

Oiskohan sulla Elea nyt vasta ovis rokotuksen takia?

Muokattu viimeksi:
Myyrä, toivon teille niin kovin parasta lopputulosta ❤️ Mulla oli viime viikolla jo kaikki mahdolliset oviksen oireet, mutta voisko rokote sitten niin paljon vaikuttaa? Tosin jos vanhuksillekin rokote on saanut aikaan menkat, kaikki on mahdollista. Tää arpominen on niin syvältä jostakin et taidan vaan kallistua ensi kierrossa pitkästä aikaa niihin ovistesteihin. Osaapahan sitten nykyisellä kierron heittelyllä miettiä paremmin tarpeen tullen sitä toistakin testaamista.

Eilen juteltiin miehen kanssa pitkät pätkät ja vielä ei olla valmiita luovuttamaan. Yritetään kuitenkin mennä rennosti eteenpäin ja talletella fiilisten mukaan. Ennemminkin ollaan kyllä oltu toistemme kimpussa kuin teinit eikä väkisin touhuilut. Ekasta rokotteesta asti kun kierto on ollut mitä on, otetaan päivä kerrallaan. Josko tää kehon toiminta joskus vielä tästä tasoittuisi. Katsotaan sitten alkuvuodesta aikaisintaan onko tässä yrittämisessä enää mitään järkeä.

@Elea82 ♥️
Ei meilläkään pakkopullalta oo tallettelut missään vaiheessa maistunu, vaan pikemminkin just tuo et niinku teinit toisten kimpussa

Ei oo puhelua tullu Tampereelta, niin ehkä siellä joku on sit ainaki hedelmöittyny. On tämäkin melko piinallista Huomenna pitäis aloittaa terolut tukilääkkeenä.

Tän päivän oon ottanu ihan rauhallisesti, vaikka kipuja ei oikeestaan ole. Mut saapahan kerrankin hyvällä omallatunnolla vaan makoilla sohvalla

Oli aivan kamala päivä eilen. Aamulla otetusti Cytotecista tuli iltapäivällä hirveän kovat kramppaavat kivut, jotka jatkuivat monta tuntia. Kipulääkkeetkään eivät enää auttaneet, joten jouduin menemään taas päivystykseen. En saanut käyttää Kela-taksia, vaikka tuskin pystyin seisomaan ja kävelemään ulos taksiin. Sain lisää kipulääkettä, joka ei tosin vähentänyt kipuja yli tuntiin. Lopulta suurin osa verestä tuli ulos ja myöhemmin myös yksi hyytymäklöntti. Kivutkin laimenivat ja pääsin kotiin.

Tänään olen nukkunut paljon pitkin päivää. Hemoglobiinini on pudonnut tämän keskenmenon aikana niin, että täytyy syödä rautatabletteja monta kuukautta. Toivottavasti pahin on nyt ohi.

Päällimmäisenä on kuitenkin toivo, joka tästä raskaudesta heräsi. Ehkäpä tulen vielä raskaaksi, ja saan vauvan!

@Elea82 tsempit! toivottavasti ovisoireet oli hyvä merkki :)

@MyyräMatikainen täällä jännäillään kans miten sun solut pärjää. hyvä kun oot saanu levätä!

@västäräkkinen raskas kokemus siellä, voimia ja nopeaa palautumista <3

mä aloittelin tänään kp8 ovistikuttelun ja olen ihan optimistinen, kun tässä vaiheessa jo hailakka viiva oli nähtävissä :) josko se ovis tulis suunnilleen ajallaan ja päästäis sekä reissuun että PASiin ens kierrossa Clapping Hands

@Elea82 tsempit! toivottavasti ovisoireet oli hyvä merkki :)

@MyyräMatikainen täällä jännäillään kans miten sun solut pärjää. hyvä kun oot saanu levätä!

@västäräkkinen raskas kokemus siellä, voimia ja nopeaa palautumista :Heartred

mä aloittelin tänään kp8 ovistikuttelun ja olen ihan optimistinen, kun tässä vaiheessa jo hailakka viiva oli nähtävissä :) josko se ovis tulis suunnilleen ajallaan ja päästäis sekä reissuun että PASiin ens kierrossa Clapping Hands

No siis täähän on ihan hullua piinailua Anguished Face
Ei oo puhelin soinu. Vielä. Miten voikaan olla ihminen näin pessimisti Clown Face

Minne te ootte menossa lomailemaan?

Mehän varattiin kesällä juovuspäissään viikon reissu kreikkaan huhtikuussa. Ja jos tästä raskaus alkaa, silloin on noin rv32. Onneksi matka ei maksanu 200e kahdelta, niin ei oo kovin kova tiputus jos päätetäänkin olla lähtemättä. Jotenkin silloin kesällä ajatteli, että hoidot alkaa vasta myöhemmin syksyllä.

En osaa päättää, et testaanko ens viikolla pregnylin poistumista kehosta (pistin 10000iu, kauankohan menee, kun se poistuu? 11 päivää?) vai odotanko suosista sinne testipäivään. Jos huomenna siirto, niin virallinen testipäivä on VASTA 16.10 Beaming Face With Smiling Eyes

^ espanjaan olis tarkoitus lähteä :) haha, toi odottaminen on kyllä niin vaikeeta. tässä välikierrossakin on pakko laskea etappeja, koska en millään pysty odottamaan sitä seuraavaa kiertoa ja mahdollista PASia...nyt on odotuslistalla se o+, ja sitten sen jälkeen vasta menkat. tsemppiä siirtoon, jos pääset sinne tänään (toivottavasti!) :Heartred ja kyllä sitä normaaliraskaudessa varmaan uskaltaa vielä viikolla 32 matkustaa, kuulostais ihanalta :)

Kuulostaapa ihanalta Espanja, aurinkoa ja lämpöä
Toivottavasti kaikki ajoitukset osuu nappiin.

No siis pakkohan tää elämä on nyt syklittää, muuten tulis hulluksi. Taidan jo kyllä vähän olla Beaming Face With Smiling Eyes
Mies lähtee kymmeneltä töistä ja sillä menee vartti kotiin ja siitä lähetään ajelemaan.

Ois kyllä ihanaa, jos julkinenkin puoli antais jotain väliaikatietoja. Toki aina on vähän päässy huokaisemaan, kun on päässyt taas yhden päivän eteenpäin.

Kysyin eilen mieheltä, et mitä se veikkaa hedelmöittyneiden määräksi, vastasi et 5. Aika kova, jos ois noin paljon. Mun veikkaus on 2-3.
Nyt varmaan pakastetaan loput, jos on pakastettavaa.
Meillä on myös suostumus 2 alkion siirtoon. Mut vähän ollaan mietitty, et halutaanko sittenkään Beaming Face With Smiling Eyes

Takaisin