Raskaaksi 2019

Huhhuh mitä juttuja :smiley-angry019
Toi on siis ihan käsittämätöntä että tullaan onnittelemaan jos vatsa jotenkin "pömpöttää" tai ihan vaan on normaalisti oikeesti,
kenellä tulee mieleen onnitella vauvasta??????
Onneksi ei ole tapahtunut omalla kohdalla, ehkä jotain etua siitä että oon muutenkin vähän pyöreempi.
Jukkapalmu siis... mua alko raivostuttaa niin paljon
siis miten joku voi käyttäytyä noin :bag:
ai jumankautaaaa........ ai että oikeen vielä vahinko :devil10

tsempit kaikille:Heartred

Missä kierronvaiheissa täällä mennään?
mulla kp22

Toi on siis ihan käsittämätöntä että tullaan onnittelemaan jos vatsa jotenkin "pömpöttää" tai ihan vaan on normaalisti oikeesti,
Onneksi ei ole tapahtunut omalla kohdalla, ehkä jotain etua siitä että oon muutenkin vähän pyöreempi.
ai jumankautaaaa........

mulla kp22

Kp4, huomenna alkaa pistely :rolleyes: olitko jo bongannut oviksen?

ai jumankautaaaa........ ai että oikeen vielä vahinko :devil10

mulla kp22

Aika samoissa mennään, kp21 nyt. Oli pakko laskea kalenterista. Kiitos myötätunnosta:Heartred ootko bongaillut ovista?

Kp6, pari päivää gonalin pistelyä takana. Heti kyl huomaa taas näissä lääkekierrossa, kun munikset on kokoajan ihan kipeenä:hungover:

Kp6, pari päivää gonalin pistelyä takana. Heti kyl huomaa taas näissä lääkekierrossa, kun munikset on kokoajan ihan kipeenä:hungover:

Mut ihana tuntea että jotain tapahtuu :joyful: mulla jo ikävä tuntemuksia, kun viime kierrossa ei tuntunut mitään. Mut enköhän kohta valita kun tuntuu raskausoireita ilman raskautta :hilarious: nyt tietää olla innostumatta ennen kuin 11-12 pvää ovitrellestä...o_O

Jos nyt oli ovuloimaton, voikohan olla että tulee enemmän kuin 2 munasolua :woot: tai voihan sitä muutenkin tulla. Tai onko sinne voinut kysta muodostua..:inpain: ultran jälkeen näkee kuin käy:wideyed:

Kp4, huomenna alkaa pistely :rolleyes: olitko jo bongannut oviksen?

Kiitos kysymästä
Mua harmittaa koska mitään varmuutta ei oo mistään onko ovis ollu jo vai ei :banghead:
testailut on menny ihan puihin töiden takia ja mun lopputulema appien & olojen perusteella on niinkin sekava kun jotain 2-9dpo :hilarious:
tosin premom näyttää että ois dpo11 mut se ei oikeesti oo mahdollista, entiedä miks se on heittäny noin.
Testailen tietty kokoajan, ku oon ihan pihalla et missä mennään ja kuuluisat kaikenmaailman olot on täällä ja tarkkailen ja etsin kokoajan jotain "tuntemuksia" :hungover:
Aika näyttää.

Voi vattu menin sit tälleen just ennen nukkumaanmenoa tottakai lukemaan iltalehteä..

"Iltalehden hallituslähteiltä saamien tietojen mukaan tilanne on Uudellamaalla nyt sellainen, että jos tartuntoja ei parin viikon aikana saada kuriin, edessä ovat valtakunnalliset koronarajoitustoimet, eli viime kevään tyyppinen koko maata koskeva koronasulku, joka uhkaisi myös joulun viettoa.
– Minusta se on ihan realistinen uhka, Mäkijärvi sanoo."

Toivon niin että hoidot ei menisi jäihin :smiley-angelic001

Voi vattu menin sit tälleen just ennen nukkumaanmenoa tottakai lukemaan iltalehteä..

"Iltalehden hallituslähteiltä saamien tietojen mukaan tilanne on Uudellamaalla nyt sellainen, että jos tartuntoja ei parin viikon aikana saada kuriin, edessä ovat valtakunnalliset koronarajoitustoimet, eli viime kevään tyyppinen koko maata koskeva koronasulku, joka uhkaisi myös joulun viettoa.
– Minusta se on ihan realistinen uhka, Mäkijärvi sanoo."

Toivon niin että hoidot ei menisi jäihin :smiley-angelic001

Mä en tosiaan usko että enää hoitoihin vaikuttaisi, paitsi jos henkilökuntaa tarvittaisiin muualla. Toivotaan että ei mene jäihin :smiley-angelic001

Hyvä vaan jos rajat menee kiinni. Eikä itseä haittaa maan sisäisetkään rajojen sulut.

Siis ihan uskomatonta:mad: kuinka kukaan kehtaao_O:mad:

Jukkikselle hyviä löylyjä ja sympaattisia ajatuksia:Heartred

Kosmos, niinpä, en tajua miten kaikki on koko ajan raskaana:puke_r sit nää iänikuiset, sekin raskautui kun teki sitä ja tätä, pliis, korvat vuotaa verta jo:BangHead myös sellainen yltiöpäinen positiivisuuspaska saa välillä sapen kiehumaan. Nyttenkin huomaa, että jengi vähän henkeä pidätellen seuraa itteä töissä, kun arvaavat et on taas hoitokierros käynnissä kun on kesken päivän omia menoja:violent001 tekis mieli sanoa että unohtakaa kaikki tämä asia nyt hetkeksi, kyllä mä sitten kerron kun on jotakin mistä kertoa:angryfire

Kaverilla oli pahoja komplikaatioita synnytyksessä. Pistää sekin välillä miettimään, että entä jos tää onkin sittenkin tarkoitettu näin. Olis kyllä kamalaa, kun väen vängällä on lapsia halunnut niin sitten kävis jotain tosi traagista:sad010 mutta järjellä tietenkin tiedän ettei tällainen pohdinta pidä paikkaansa ja se, että synnytyksessä tai raskaudessa kävisi jotain, on vain aivan yhtä huonoa tuuria kuin tämä lapsettomuustaistelukin:sorry:

Joo siis eniten vituttaa toi positiivinen "kannustaminen". Kun millään aforismeilla tai tsempeillä ei pysty takaamaan että tää paska tästä vielä perhosiksi muuttuu. Kuuntelin eilen ihan superhyvän podcastin lapsettomuudesta ja perheestä. Siinä puhuttiin myös miten pitäisi kohdata lapseton tai oikeastaan ihan kuka tahansa näihin asioihin liittyen!

Ja siinä myös sanottiin hyvin, että lapsettomuuden kanssa kamppailevalle ei saa vyöryttää niitä omia tunteitaan kannettavaksi (sääliä, surua, kiusaantumista tms) vaan ne pitää käsitellä itse ja olla vaan lapsettoman tunteita kannattelemassa. Se on kyllä hiton rankkaa jos joku tulee silleen "mulla on niin paha mieli sun puolesta" ja sitten joutuu alkaa siinä lohduttelemaan toista, vaikka ei todellakaan itse jaksaisi. Ja että pitäisi kutsua aina esim synttäreille, ristiäisiin yms ja jättää lapsettomalle se päätös osallistumisesta. Mulla on yksi kaveri joka sai just vauvan ja ghostas meidät elämästään. Sen esikoinen oli myös mun lapsen kaveri. Ja sitten tietenkin nää jotka tietää hoidoista, mutta ei ikinä kysy miten mä jaksan..

Se podcast on Spotifyssa "Todella perheestä: lapsettomuuden ja perheen yhteensovittaminen". Kertoo myös miten työelämä ei tue lapsettomuushoitoja!

Oikealla nippailee jo vaikka en oo pistellytkään vielä :hilarious: mutta tää alkoi jo ennen menkkoja o_O kääk jos tulee yli 2 munasolua:hungover:

Ihan älyttömän törkeää! Keneltäkään, missään ei pitäisi kysyä raskaudesta, ihmiset kertoo jos haluaa ja jos ei kerro, niin sitten se ei kuulu muille.

Tämä. Meillä oli ensikäynti niin miehen kaveri kyseli että noh kumpi tulee? Mies vastasi vain että no ei kumpikaan että ämmä (minä, ei siis hauku mua mutta miehet yo know) on vetäny viinaa kun äijät ja tupakkaa ku korsteeni. Tämä siis oli hieman rankan muuttoviikonlopun jälkeen kun tuli otettua vähän enemmän kun muutama.. :grin

Anteeks omaanapaa mut voi vittu mua vituttaa! Mun siskopuoli soitti äsken ja kertoi et on raskaana, huhtikuussa la. Aluksi yritti ummet ja lammet selittää miten oli "taas" vahinko (5.lapsi) ja miten se nyt pääsi yllättää. Mun oli pakko stopata siihen ja sanoa että en nyt pysty kuunnella. Hän siis tietää et ollaan hoidoissa jne.. Mut ei kun puhelu jatkui niin, et hän kertoili miten vaikeaa on ollut alkuraskaus ja tokaisi et "on teilläki siis varmasti ollu vähän vaikeaa tässä" USKOMATONTA. Oon niin raivona:finger002

Ja omena, tosi törkeää käytöstä. Eikö aikuisilla ihmisillä jumalauta ole mitään tilannetajua??? Ei tulis itelle mieleenkään udella toiselta mitään tollasta.

Pitää varmaan mennä happihyppelylle et rauhotun:laughing001

Musta tuntuu että kukaan ei ymmärrä ellei oo itse kokenut.. Vituttaa kun ihmiset on sillai "noh kyllä se siitä sieltä tulee älä reissaa". Yeh right :hilarious: jos tää stressi estäis lasten saannin niin miten niitä lapsia on synytyny sotien aikaan :woot:

Musta tuntuu että kukaan ei ymmärrä ellei oo itse kokenut.. Vituttaa kun ihmiset on sillai "noh kyllä se siitä sieltä tulee älä reissaa". Yeh right :hilarious: jos tää stressi estäis lasten saannin niin miten niitä lapsia on synytyny sotien aikaan :woot:

Jeps. Ja kun mun stressit tuskin maagisesti vaikuttaa miehen simppoihin, mikä on se isoin syy lapsettomuuteen:facepalm::rolleyes:

Onnenomena: Aivan käsittämätön kommentin olet saanut!! Siis niin pisti ärsyttämään, että jos tollanen olis omalle kohdalle sattunut olisin varmaan raivopäissäni haistattanut *itut. :hilarious::shifty:
Niin kun täälläkin on tosi hyvin jo sanottu, ei missään tilassa ikinä tai koskaan mennä kenenkään painon varassa kommentoimaan raskautta, kun mistä hemmetistä sitä voi muka silmin ykskaks nähdä, kun kyllähän ihmisen paino vaihtelee elämän aikana aika varmasti muulloinkin kun raskaana. Huh hoijaa mitä porukkaa :finger::mad:
Paino kun on muutenkin jokaisen täysin henkilökohtainen asia, eikä se kuulu muille piukuakaan.

Ja Jukkis: Ymmärrän niin täysin ton sun tuskasi ja ennen kaikkea ärsytyksen. Ihan älytön oli toikin case. Ite hermostun kyllä aina näistä : oho oli vahinko, kuudes lapsi tulossa, mitäköhän pitäis tehä. Meillä tämmönen ystäväpariskunta, ja onneksi tajusivat pitää suun kiinni kun kuudes raskaus heillä alkoi ja mulle tuli samaan aikaan keskenmeno (saatiin tietää vähän myöhemmin). Olivat päätyneet aborttiin ja uhriutui sit mulle hiukan myöhemmin alkukesästä, miten kauheaa se oli, miten masentavaa ja yksinäistä jne (yhtään tilannetta väheksymättä), mut mä en olis halunnut kuulla, kun toiset lähtee kysymättä. Ja lopulta sanoi mulle et sori oon niin pahoillani teidän puolesta. Se siitä ja teki mieli näyttää :finger: ja lähtee vetämään, sillon tuntui tosi epäreilulta. Uskomatonta, et ihmiset puhuu ja puhuu vaik sanoisit, ettet pysty nyt just kuuntelemaan on niin vaikeaa. Ihmeellistä.

Tsemppiä molemmille :Heartred

Mites Sininen Kirahvi, oliko sulla virallinen testipäivä tänään?

Ei oo täällä kaikki tosiaan mennyt kuin Strömsössä. Mulla tosiaan sit on myöhäinen lievä hyperi, oon klinikan seurannassa. Kaikki ihan hyvin, tilanne rauhallinen ja olo alkoi eilen hiljalleen paranemaan. Huomenna saan tietää hcg:n. Siihen asti kyllä jännittää. Tänään kotitestiin plussa.

Tsemppiä ihan kauheasti jokaiselle teistä omiin tilanteisiin❤️

Liitteet

• 31880785-68D7-4132-9E76-EB248E586D47.jpeg
    31880785-68D7-4132-9E76-EB248E586D47.jpeg
    9.4 KB · Katsottu: 185
Takaisin