Raskaaksi 2019

Tämäpä. Jos nyt jotain pitää tässä paskassa hakea, niin oon sitä mieltä, että jos tää pitää jollekin tapahtua, niin hyvä että jos se oon mä. Koen kuitenkin, että ellen nyt kuoleman tuomiota saa, että mulla vois olla ihan hyvät henkiset ja psyykkiset voimavarat tämän asian yli pääsemiseksi.

Ei siis kyllä poista sitä tosiasiaa, että oon itkenyt useaan otteeseen silmät päästäni pelkästä ajatuksesta, että en sais ehkä enää ikinä vauvaa. Mutta aina niinä hetkinä kun voin ajatella yli tämän lapsi asian, tiedostan että mulla on elämässä paljon muitakin kun äitiyteen liittyviä tavoitteita.

Olet uskomattoman sinnikäs ja rohkea! Voimia! ❤️

Jännä, ei mua oikein pelota oman hengen puolesta (tässä kohtaa), googlailun tuloksena kuitenkin syövistä se, minkä ennusteet on ihan hyvät. Lapsi haaveet kyllä joutuu unohtamaan, hoitona on koko värkin poisto munasarjoineen päivineen:sad010mies tossa jo meinas että onhan niitä vaihtoehtoja, mut en tiedä lähettäiskö adoptioprosessin tosissaan. Ei siinä muuten, mutta kun se prosessina on niin hiton pitkä:sorry: noh, yritän olla menemättä asioiden edelle. Onneksi on niin paljon kalenterissa ohjelmaa, että perjantai tulee aika pian.

Ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon, voihan asia olla myös niin että ne ei kerro puhelimessa vaikka uutiset/tulokset ois muutakin kuin huonoja. Oot ajatuksissani! Kerro heti perjantaina miten kävi :Heartred

Tämä on hauska miten suhteellista ikä on. Minä täytän maaliskuussa 39 :nailbiting: (mies on muutaman vuoden nuorempi) ja meidän esikoinen on jo 5v. Välillä mietin sitäkin, että olenko ihan hullu kun vielä haluan aloittaa vauvan kanssa uudelleen.o_O Edellinen kun on niin ihanan omatoiminen jo.
Olen miettinyt tätä ivf hommaa, että en aio kyllä loputtomiin yrittää. Mutta katsotaan nyt nämä meidän pakastealkiot ja mietitään sitten vieläkö tuntuu siltä, että halutaan toinen kierros.

Ja kyllähän se naista syö, kun miettii olisiko tämä ollut helpompaa, jos olisi aloittanut toisen yrittämisen aiemmin. Ei paljon lohduta vaikka tietää, ettei silloin ollut hyvä hetki. Mitenkään.

Noh, pari päivää eteen päin ja mieli on varmasti taas parempi.

Tsemppiä :Heartred

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! Outoa kuinka tuntuu että tässä kuussa ei olis yhtään itkenyt tai saanut raivareita tän vauva asian takia. Mies on tehnyt niin pitkää päivää meidän uudella kämpällä että mietin miten se jaksaa.. Itekki oon ihan kuitti vaikka käyn vaan töissä, hoidan lapset ja kodin ja sit pakkaan ja käyn hakeen tavaraa miehelle. Onneks tää viikko on kohta ohi. Ensi tiistaina olis sitten ensikäynti..

Apua en kestä. Itkettää niin paljon! Siellä se pieni heilui :Heartred
Viikot oletettua pienemmät, 9+5 crl vajaa 3cm eli pieni on hän vielä. Uusi ultra sovittiin seulontoja varten 10.11 klo. 7.30 kun viikkoja on riittävästi. Sydän tykytteli kuulemma hyvää tahtia siellä ja kovasti pieni pyöritteli käsiä ja jalkoja, ei apua mikä kaveri :love7
Täysin ei voitu sulkea sitä onko terve yksilö, mut kuulemma hyvältä näytti, aivolohkotkin alkaneet kehittymään ja ne näytti päällepäin olevan ok. Tietty tarvii odottaa sitä seulontaa, että saa tietää paremmin onko kaikki kunnossa, oltiin niin varhaisessa vaiheessa vielä.
Mut hurjaa, elämää siellä oli, kumpa kaikki sujuisi nyt hyvin :smiley-angelic001:smiley-angelic002

Viikot oletettua pienemmät, 9+5 crl vajaa 3cm eli pieni on hän vielä. Uusi ultra sovittiin seulontoja varten 10.11 klo. 7.30 kun viikkoja on riittävästi. Sydän tykytteli kuulemma hyvää tahtia siellä ja kovasti pieni pyöritteli käsiä ja jalkoja, ei apua mikä kaveri :love7
Täysin ei voitu sulkea sitä onko terve yksilö, mut kuulemma hyvältä näytti, aivolohkotkin alkaneet kehittymään ja ne näytti päällepäin olevan ok. Tietty tarvii odottaa sitä seulontaa, että saa tietää paremmin onko kaikki kunnossa, oltiin niin varhaisessa vaiheessa vielä.
Mut hurjaa, elämää siellä oli, kumpa kaikki sujuisi nyt hyvin :smiley-angelic001:smiley-angelic002

Ihanaa ja toivotaan että kaikki menee hyvin tästä eteenpäinkin :love7

Ihanaa, zarar! :love017 Nyt kaikkea hyvää, uskoa ja luottoa tulevaan! Tuo on piinaavaa aikaa, mutta lopulta koko raskausaika menee aivan liian nopeasti :Heartred

Täällä 39+2 ja edelleen yhtenä kappaleena :nailbiting:

Menkat alkoi lähes kellon tarkasti äsken, eli kp 1. Täytyis jaksaa klinikalle ilmottaa, mutta soitan sinne varmaan huomenna. Eli ivf kutsuu, apua. Vaikka tiesin että luultavasti sinne joudumme niin kyllä sitä viimiseen asti toivoi että inssit ois riittäneet.. Mut en oo nyt itkua vääntänyt, tää on tätä ja näillä mennään! Tiedossa nyt välikierto ja sit alkaa pistämiset.

Zarar, aivan ihanaa! Toivotaan että kaikki menee tästä edespäinkin hyvin ja varmasti meneekin:Heartred

Onnea Zarar hyvistä ultrakuulumisista❤️

Mulla oli eilen eka seurantaultra. 18 munista oli kypsymässä, suunnilleen samankokoisia. Tänään aloitan jarrupiikin Bemfolan lisäksi. Perjantaina seuraava ultra. Punktio todennäköisesti ensi viikon alussa. Olo on toistaiseksi ollut hyvä, muutamana päivänä vähäistä päänsärkyä. Ja vähäistä turvotusta alavatsassa.

Pahoittelut Jukkikselle kierron alkamisesta❤️

Onnea ihanista ultrakuulumisista! :love7
Sä taisit vähän veikatakin vähemmän viikkoja kuin neuvola laskenut?

Joo siis mä itse laskin et nyt ois 9+6 joten tosi lähellä sitä mitä olin ite laskenut, päivällä vaan poikkesi siitä :) Ihan tosi paljon huojensi tämä tieto, että kaverilla kova meno mahassa :HeartredKonkretisoitui kaikki ihan uudella tavalla, jotenkin se tunne kun tajusi, että siellä on elämää, oli ihan maaginen. Kaiken lisäksi tyyppi näytti jo lähes minikokoiselta ihmiseltä :angel7
Sain ultrakuvat mukaan ja uuden ajan parin vkon päähän seulontoihin. Tosi jännää vieläkin, mutta nyt voin kuitenkin edes vähän hellittää miettimään sitä, että ehkä tämä voisi onnistua ja ehkä se oma vaisto olikin vain suunnatonta pelkoa, sitä ettei uskaltanut kiintyä kun pelkäsi, että menettää sen. Mutta eihän tuota pientä otusta voi olla rakastamatta, kävi miten vain :Heartred
Ehkä yritän vielä vain luottaa, että tällä kertaa kaikki järjestyisi. Että kehitys jatkuisi ja vauva olisi terve, mun lääkkeistä huolimatta. Toisaalta, mä luulen, ettei plussaa olisi tullut, jos en olisi ikinä saanut lääkkeitä perussairauteeni. Yritän olla soimaamatta niiden syömisestä itseäni, sillä tiedän, että lääkitys on mulle erikoislääkärin painavalla harkinnalla laitettu, ja että hän kyllä tietää, miten tilannetta parhaiten kannattaa hoitaa raskaanakin. Joskus sitä vain oma mieli lähtee lennolle, kun niin moni lääkäri ja kätilö on lääkevastaisia, vaikka tämä lääkitys mikä mulla on, pitäisi olla ihan vaaraton. Siksi tosi hyvä, kun neuvola ja muut pesee kätensä näistä, niin ei tule ylimääräistä sekaannusta tilanteeseen, vaan ainoastaan pkl lääkärillä oikeus ajaa alas lääkkeitä tai ottaa niihin kantaa :)

Jännäily jatkuu, vaikka kyllä tämä huojensi. Pelko pysyy varmaan mielessä vähän koko raskauden ajan. Kiitos kuitenkin kaikille onnen toivotuksista :Heartred Ihan jokaiselle toivon raskautta tässä ryhmässä. Ootte te sen ansainneet jo moneen kertaan :Heartpink

Ihanaa, paljon onnea! :love7

Takaisin