Raskaaksi 2019

Tiinu jännät paikat, mulla oli itsellä se ku monesti joko kemiallinen tai sit joku hcg nousu loppukuusta ja sit ei kuitenkaan oo vauvaa vieläkään. Oon ruvennut inhoon testejä ja pakosta vain teen. Nykyään ovistestei ja muuten en. En jaksa...

Toivoisin nii et tää ovis ohi, nyt meni maha sekasin ja limailu jatkuu jatkuu ja en muista et luomuna ikinä näin venyvä eggis tullu.

Miten Sul voi aina tärppää tai olla kemiallinen :eek: tai siis usein.. mut hyvä et otat sen noin hyvin, jos ei kunnon tärppi :Heartred ainaki hyvä et hedelmöittyy helposti :)

Minä täällä olen taustaillut ja seuraillut keskusteluja noin vuoden verran, en ole uskaltanut tai päässyt kerinnyt mukaan tsi rekata kun sitten tulinkin jo raskaaksi. Ensi kuussa laskettuaika ja ootan kaksosia. mutta jäin koukkuun tän ketjun seuraamiseen. Mutta nyt pakko kommentoida noin pahansuopaa viestiä. Kuinka kukaan voi olla noin kateellinen toiselle kemiallisistaraskauksista? Tai että joku on ollu raskaana ja saa keskenmenon ja sen jälkeen uuden silminnähden selvän punaisen haamun nii siihen pitää kuitata, että sinä et ainakaa enää luota Sofiin ja lisätä vielä tuollanen viesti, että kuinka toisella voi aina tärpätä tai että on aina kemiallisia. Huomaa kuinka nainen on toiselle susi lisääntymisessäkin. Kamalalta tuntui kun luin. Tuntui itsessäkin syvällä pahalta vaikkei minulle viesti ollutkaan osasin samaistua.

Itse sain ennen pysyvää plussaa useita kemiallisia ja keskenmenoja ja kaksi kohdunulkoista ja toivoni meinasin menettää. Oltiin jo lapsettomuus hoitoihin lähdössä mutta viimeisellä yritys kerralla raskauduin ja vielä tuplasti kun erimunaiset kaksoset. Tyttö ja poika. Esikoiset, tai esikoinen ja kuopus, kuinka se nyt kaksosista sit voisi sanoa. Mutta Jos mulle olisi sillon kukaan sanonut noin olisin kyllä murtunut ja loukkaantunut. Mulle kyllä sanottiin muuten typeriä lotkautuksia kuten perus koska vauva ku ootte ollu jo 8 vuotta naimisissa nii pitäskö jo ennen ku oon liian vanha äidiksi ja muuta tällästä perusjuttua.

Mutta tuo sinu kateellinen viesti selvästi vaikka en ymmärrä miksi kukaan kadehtisi kenenkään raskauksia jotka päättynyt keskenmenoon! ?! Hyi kannattaisi vähän miettiä mitä suustaan tai tässä tapauksessa näppäimistöltä suoltaa.
Tiinulle voimia tiedän mitä käyt läpi :Heartred tai tiedän ainakin osittain mitä käyt läpi. Toivottavasti viiva vahvistuu ainakin ovistesti näyttää lupaavalta. Voimia myös muille ja plussaustuulia ja tarratossuja!

Minä täällä olen taustaillut ja seuraillut keskusteluja noin vuoden verran, en ole uskaltanut tai päässyt kerinnyt mukaan tsi rekata kun sitten tulinkin jo raskaaksi. Ensi kuussa laskettuaika ja ootan kaksosia. mutta jäin koukkuun tän ketjun seuraamiseen. Mutta nyt pakko kommentoida noin pahansuopaa viestiä. Kuinka kukaan voi olla noin kateellinen toiselle kemiallisistaraskauksista? Tai että joku on ollu raskaana ja saa keskenmenon ja sen jälkeen uuden silminnähden selvän punaisen haamun nii siihen pitää kuitata, että sinä et ainakaa enää luota Sofiin ja lisätä vielä tuollanen viesti, että kuinka toisella voi aina tärpätä tai että on aina kemiallisia. Huomaa kuinka nainen on toiselle susi lisääntymisessäkin. Kamalalta tuntui kun luin. Tuntui itsessäkin syvällä pahalta vaikkei minulle viesti ollutkaan osasin samaistua.

Itse sain ennen pysyvää plussaa useita kemiallisia ja keskenmenoja ja kaksi kohdunulkoista ja toivoni meinasin menettää. Oltiin jo lapsettomuus hoitoihin lähdössä mutta viimeisellä yritys kerralla raskauduin ja vielä tuplasti kun erimunaiset kaksoset. Tyttö ja poika. Esikoiset, tai esikoinen ja kuopus, kuinka se nyt kaksosista sit voisi sanoa. Mutta Jos mulle olisi sillon kukaan sanonut noin olisin kyllä murtunut ja loukkaantunut. Mulle kyllä sanottiin muuten typeriä lotkautuksia kuten perus koska vauva ku ootte ollu jo 8 vuotta naimisissa nii pitäskö jo ennen ku oon liian vanha äidiksi ja muuta tällästä perusjuttua.

Mutta tuo sinu kateellinen viesti selvästi vaikka en ymmärrä miksi kukaan kadehtisi kenenkään raskauksia jotka päättynyt keskenmenoon! ?! Hyi kannattaisi vähän miettiä mitä suustaan tai tässä tapauksessa näppäimistöltä suoltaa.
Tiinulle voimia tiedän mitä käyt läpi :Heartred tai tiedän ainakin osittain mitä käyt läpi. Toivottavasti viiva vahvistuu ainakin ovistesti näyttää lupaavalta. Voimia myös muille ja plussaustuulia ja tarratossuja!

No en kyllä tarkottanu sitä pahalla :o ymmärrän jos kuulosti oudolta

Puhelimen kamera taas menossa mäsäksi. Honor 9 tyyppi ongelma et tarkennus hajoaa, tulee vaan suttua, se on kerrran jo vaihdettu :mad: joten etukamera kunniaan :hilarious:
Mutta kun ovistestejä on kaapissa, nii tein äsken :eek:

No tää on kyl lupaavan olonen! Toivotaan et rtesti vahvistuu myös. Ja pahoittelut jos loukkaannuit aiemmasta ajattelemattomasta viestistäni :Heartred

Hmm vaikka viesti ei ollut mulle, niin ei mulla käyny mielessäkään, et jann ois tarkottanu viestiä pahalla :scratch en toki tiedä miten tiinu sen otti, mutta näin ulkopuolisen mielestä.

Mä en kyllä ymmärtänyt pahalla jannn:n viestiä. Ehkä tässä on nyt kyse siitä, kun kaksi ihmistä on pitkään keskustelleet tällä palstalla, niin kaikkia sanomisia ei tule suodatettua ihan samalla tavalla kun ihan vieraalle puhuisi.. :)

No en kyllä tarkottanu sitä pahalla :eek: ymmärrän jos kuulosti oudolta

Joo toki voi olla että raskaushormoni herkkiksenä minulla meni turhaankin hon alle tai en ymmärrä jos on jotai inside läppää
Mut jotenki nauru hymiöt viel korosti sitä että ihmetellä nyt toisen raskautumista. Mutta hyvä jos ymmärsin väärin
Olen kuitenkin tätä ketjua tiiviisti sivusta lukenu niin on mieleen kuitenkin jäänyt juttuja

En usko että jannn tarkoitti mitään pahaa, usein hän kyllä täälä kannustaa ja toivoo muidenkin plussaamista. Mutta ihanaa että jaoit tarinasi ja vielä ihanempaa että odotat nyt kahta pientä aarretta, tämä luo meille muille toivoa :Heartred paljon onnea kahdesta ihmeestä :Heartred

Joo toki voi olla että raskaushormoni herkkiksenä minulla meni turhaankin hon alle tai en ymmärrä jos on jotai inside läppää
Mut jotenki nauru hymiöt viel korosti sitä että ihmetellä nyt toisen raskautumista. Mutta hyvä jos ymmärsin väärin
Olen kuitenkin tätä ketjua tiiviisti sivusta lukenu niin on mieleen kuitenkin jäänyt juttuja

No onhan se hyvä että hedelmöittyy helposti. Ei se mitään vittuilua ollut. Ja tietty haluisin itsekin hedelmöittyä joskus. Yhden km olen kokenut enkä sitä halua kenellekään. Varmasti täällä on tunteita paljon, kateutta, epätoivoa, raskaushormoneja jne..eikä kaikkia tunteita näytetä. Mutta pahaa en toivo kellekään. Jäi itsellekin siitä omasta viestistä olo että ottaakohan joku nyt pahalla.. mutta en kerennyt pahoittelemaan. Anteeksi nyt kuitenkin.

Otan vielä kantaa tähän keskusteluun, että ainakin itsellä ei ole helppoa tuoda itseään ilmi kirjoittamalla. En osaa muotoilla asioita samalla tavalla, kun miten puhuisin kasvotusten. Saattaa välillä tulla tyly tai tönkkö vaikutelma viesteistä, siis ainakin mun. Mutta kun en osaa luontevasti kirjoittaa ja tuoda asioita esiin. Eli saattaa tulla helposti väärinymmärryksiä täällä palstalla, vaikka kukaan ei mitään pahaa tarkottaisikaan:Heartred on kuitenkin aina eri asia viesteillä keskustella kun sitten ihan kasvotusten

No tää on kyl lupaavan olonen! Toivotaan et rtesti vahvistuu myös. Ja pahoittelut jos loukkaannuit aiemmasta ajattelemattomasta viestistäni :Heartred

En mä kyllä loukkaantunut :)
Toki se etten koe itseäni kovin hedelmälliseksi tai että olisin usein saanut kemiallisia oli vähän ihmetys itelle, muttei se millään tavoin kyllä loukannut mua :D

Mansikka ihana ku noin huolestut toisen tunteista :) mulla kuitenkin kaikki ok, enkä osannut lukea sitä viestiä mitenkään pahansuopana. Hyvää loppuraskautta, toivottavasti tässä itse kukin pääsisi joskus sinne asti :) uskon että joskus, kun on sen aika :)

Muistaakseni täälä on ennemminkin ollu joku tämmönen et joku sivusta seuraaja pahoitti mielensä toisen puolesta tms.?

Meinaa mennä hermo ja jaksaminen esikoisen etäkouluun. Täs aamun kärsinyt aaltoilevasta pahoinvoinnista, vihlovasta päänsärystä ja huimauksesta ja sit pitäny tihrustaa missä kaikkialla on tehtäviä ja sit lapsella pitäs järjestää liikuntatunti sisälle. Oon saanu just siivottua kaiken tiptop eilen, nii nyt pitäs tehdä sohvatyynyistä ym temppurata ja pallotella sisällä, seinää vasten ym, meillä on joka seinällä tauluja ja hyllyjä nii ei nappaa alkaa niitä ottaa alas. Ja lisäksi pitäs askarrella jotain samperin silppua ja siitä tehdä askartelujuttuja.. Hohhoh.
Niin unohtamatta näitä teams palavereita ja nyt tulee joku whatsapp ryhmäkin mihin pitää vahtia ettei lapsi kirjottele muuta ku koulujuttuja. Ja Ei hele, 7-8vuotiaille teams palavereita klo 11 ja tuolloin klo 10 ja 9 ja 11.42 ja sit lisänä koira vetää rallia ku kävi vetämäs tortut takapihalle ja poika juoksee koiran perää kesken teamsin ja äitillä hermo tiukassa ku ei oo korvia kummallakaan, mut ei uskalla komentaakaan ettei kaikki kuule. Ei vaan meinaa enää pää pysyä täs mukana :banghead: :grin
Pääsispä nää jo kouluu nii elämä helpottas ees siltä saralta. Ei tarvi muistaa 5610 eri koulujuttua, sivustoa, paperia, koetta, tehtävää ja palaveria ja läksyä palauttaa ym. Sit pitää muistaa vielä se että ei oo vanhemman tehtävänä toimia opettajana, vaan ope on edelleen ope ja vanhemmat vanhempia. Näitten ekaluokkailaisten kohdalla ainaki vielä pitää olla opena näin äitinäki, ei muute tulis mitää tehtyä.

Edit. Poika kuitenkin edelleen jaksaa olla reipas, vaikka ikävä kouluun ja kavereita on hirmu kova. Onneksi on noin ihana lapsi jo entuudestaan :Heartred ilman esikoista tuskin koskaan olisin edes lasta halunnut. Hän kun oli ihana ylläri aikoinaan niin vasta sitten oon tajunnut sen rakkauden omaa lasta kohtaan. Ja että haluaisin toisenkin.

Muokattu viimeksi:
Muistaakseni täälä on ennemminkin ollu joku tämmönen et joku sivusta seuraaja pahoitti mielensä toisen puolesta tms.?

Meinaa mennä hermo ja jaksaminen esikoisen etäkouluun. Täs aamun kärsinyt aaltoilevasta pahoinvoinnista, vihlovasta päänsärystä ja huimauksesta ja sit pitäny tihrustaa missä kaikkialla on tehtäviä ja sit lapsella pitäs järjestää liikuntatunti sisälle. Oon saanu just siivottua kaiken tiptop eilen, nii nyt pitäs tehdä sohvatyynyistä ym temppurata ja pallotella sisällä, seinää vasten ym, meillä on joka seinällä tauluja ja hyllyjä nii ei nappaa alkaa niitä ottaa alas. Ja lisäksi pitäs askarrella jotain samperin silppua ja siitä tehdä askartelujuttuja.. Hohhoh.
Niin unohtamatta näitä teams palavereita ja nyt tulee joku whatsapp ryhmäkin mihin pitää vahtia ettei lapsi kirjottele muuta ku koulujuttuja. Ja Ei hele, 7-8vuotiaille teams palavereita klo 11 ja tuolloin klo 10 ja 9 ja 11.42 ja sit lisänä koira vetää rallia ku kävi vetämäs tortut takapihalle ja poika juoksee koiran perää kesken teamsin ja äitillä hermo tiukassa ku ei oo korvia kummallakaan, mut ei uskalla komentaakaan ettei kaikki kuule. Ei vaan meinaa enää pää pysyä täs mukana :banghead: :grin
Pääsispä nää jo kouluu nii elämä helpottas ees siltä saralta. Ei tarvi muistaa 5610 eri koulujuttua, sivustoa, paperia, koetta, tehtävää ja palaveria ja läksyä palauttaa ym. Sit pitää muistaa vielä se että ei oo vanhemman tehtävänä toimia opettajana, vaan ope on edelleen ope ja vanhemmat vanhempia. Näitten ekaluokkailaisten kohdalla ainaki vielä pitää olla opena näin äitinäki, ei muute tulis mitää tehtyä

Samaistun.. Aamu Alko sillä että koira oli syönyt paskaa ja oksensi ne keittiön matolle. Yks huutaa kyynää ja terotinta ja ekaluokkalainen huutaa apua tehtävienkaa ja 4v ei osaa olla hiljaa omien hommiensa kanssa. Itse yrität tunkee aamupalaa suuhun ja vaan selviytyä Lapsien läksyistä ja omista hommista :troll:

Samaistun.. Aamu Alko sillä että koira oli syönyt paskaa ja oksensi ne keittiön matolle. Yks huutaa kyynää ja terotinta ja ekaluokkalainen huutaa apua tehtävienkaa ja 4v ei osaa olla hiljaa omien hommiensa kanssa. Itse yrität tunkee aamupalaa suuhun ja vaan selviytyä Lapsien läksyistä ja omista hommista :troll:

Tsemppiä! Nää koiratkin vissiin on jotenkin mukana tässä, että asiat pitää tehdä oikein vaikeaksi välillä :)
Meidän rakkimus oli merkannut(kevät ja tytöt) yhden sukkapussukan jossa oli puhtaat mutta vielä lajittelemattomat sukat "muutamalta" pesukerralta.sain sitten pestä koneellisen sukkia ja laittaa ne about 100 sukkaa kerralla kuivumaan :hilarious:
Edit. Toki omaaki vikaa ku jätin sen lattialle ja en oo saanu lajiteltua niitä, koska vihaan sukka pyykkiä ja parittomia sukkia. Parilliset on helppo laittaa suoraa omiin laatikkoohin, mutta parittomat tuonne pussiin

Me ollaan täällä aika pitkään kirjoiteltu ja tiivis porukka muodostunut. Uskon että tässä ajassa on myös muodostunut tietynlainen ymmärrys toistemme välillä ja ulkopuolisen silmiin/korviin saattaa kuulostaa erilaiselta, kun mitä on tarkoitettu :happy:
En usko että täällä kukaan pahalla toiselle mitään sanoo, vaikka oman riittämättömyyden/kykenemättömyyden/turhautumisen tunteiden syövereissä saattaa joskus tulla töksäytettyä joku asia/mielipide "ei niin kaunokielisesti".

Täällä dpo5 ja ei niinmitään tuntemuksia. Onneks päivät eteneenopeasti näiden kolmen vintiön kanssa. Tuon erityisen koulunkäynti kyllä vie paljon aikaa ja energiaa, onneks kohta on viikonloppu!
Saatiin kahdesti viikossa 1h jolloin koulunkäynninohjaaja soittaa pojalle ja tekevät yhdessä hommia! :)
Jospa sais kohta hommat tehtyä, niin voitas ottaa koirat ja lähteä vetämään vähän ketjuja purtsille, siis tuo toinen koirista, en minä :grin

Muokattu viimeksi:
V

jop tämän toki tiedän ja estroahan siinä mitataan. Hyvässä kierrossa mulla tuli ensin osittaista ja sit saniainen kyl selkeesti ja sit kaks pv siitä ovisplus tikkuun.
tuntuu et mulla se selvästi on kiinni ruokailusta tms koska eihän se voi vaihdella tolleen tyyliin aamu ilta iltapäivä aamu. Ja siis se saniainen oli eilen aamulla nolla ja illalla aivan täydellinen mutta aamulla ei yhtä muruakaan. Ja tätä siis muulloinkin eikä vaan nyt. En tiedä :sad001 pöh
Tsemppit testiin ja toiv ei ala vuoto!

Olitko juonut vettä ennen testiä?
Mulla tekee aina höttöä/ei näy yhtään mitään, sellasta jos en juo/kurlaa vettä suussa ennen testiä, vaikka olis ovis aika.

Nyt mulla tuli tällänen. Olin juonu vettä vartti ennen. Eli siinä on vähän tuollasta höttöä, mutta muuten saniaista. Toki tää on viime kerrasta vähän ohentunut nuo saniaiset. Ne oli paksumpia ja paksumpi rajaisia kuin nyt.
Mut menkkojen aikaa tää on sellasta et sielä täälä ohuita saniaista yksittäisinä muuten höttöä /selvää.
Ja sen oon huomannut et sen pitää antaa kuivaa välillä tunninkin,muute se sylki ei oo tarpeeksi kuivaa.

Liitteet

• IMG_20200417_131543.jpg
    IMG_20200417_131543.jpg
    27.6 KB · Katsottu: 175
Muokattu viimeksi:
Sama, en oo kyl koko yrityksen aikana käynyt kattoo kun kerran. Inssikierrossa.

Mä kans oon vaan nyt käyny kattoon et ois vielä joulukuinen. Muuten en oo käyny katteleen muutakun plussa kierrossa.

Toivotaan että tää fucking korona loppuu ja hoidot jatkuu, niin ärsyttävää seurata vierestä kun hoidot on tauolla tän takia :shifty:

Tein tänä aamuna dpo14 testin, samalla soimaten itseäni siitä et tuhlaan testin tähän vaikka selvähän se on, etten ole raskaana. Ja negahan se olikin. Eiköhän menkat tule kohta.

Soitin sitten yksityiselle klinikalle, ja sain sinne skype-aikaa ja ens kiertoon voidaan yrittää ovulaation induktiota letrozolilla. Hirvittää kyllä nää yksityisten hinnat, ja oon muutenkin kauhean skeptinen näiden yksityisten klinikoiden suhteen (huonoja kokemuksia, oon tainnut joskus täällä niistä avautuakin). Mulla on ennakkoluulo, että ne yrittää vaan myydä tarpeettomiakin käyntejä ja tutkimuksia ja kuppaavat niistä mahdollisimman paljon rahaa. :confused: Mutta no, vauvakuumeisenahan sitä maksaa kaikesta joka voi tätä prosessia auttaa...

Ihan PMS-paskapäivä ollut muutenkin. Heti aamulla kiukkuilin miehelle siitä, että keittiö on sotkuinen. Kun mies sitten huomautti, että suurin osa sotkuista on minun jäljiltäni, niin aloin kiukkuilla siitä, että no miksi hän ei voi minun jälkiäni siivota, kyllähän minäkin siivoan usein hänen jälkiään. :smiley-angry016 Onneksi mies oli ymmärtäväinen ja totesi vain, että "onko huono aamu?" :smiley-ashamed005 Ehkä tää tästä.

Tein tänä aamuna dpo14 testin, samalla soimaten itseäni siitä et tuhlaan testin tähän vaikka selvähän se on, etten ole raskaana. Ja negahan se olikin. Eiköhän menkat tule kohta.

Soitin sitten yksityiselle klinikalle, ja sain sinne skype-aikaa ja ens kiertoon voidaan yrittää ovulaation induktiota letrozolilla. Hirvittää kyllä nää yksityisten hinnat, ja oon muutenkin kauhean skeptinen näiden yksityisten klinikoiden suhteen (huonoja kokemuksia, oon tainnut joskus täällä niistä avautuakin). Mulla on ennakkoluulo, että ne yrittää vaan myydä tarpeettomiakin käyntejä ja tutkimuksia ja kuppaavat niistä mahdollisimman paljon rahaa. :confused: Mutta no, vauvakuumeisenahan sitä maksaa kaikesta joka voi tätä prosessia auttaa...

Ihan PMS-paskapäivä ollut muutenkin. Heti aamulla kiukkuilin miehelle siitä, että keittiö on sotkuinen. Kun mies sitten huomautti, että suurin osa sotkuista on minun jäljiltäni, niin aloin kiukkuilla siitä, että no miksi hän ei voi minun jälkiäni siivota, kyllähän minäkin siivoan usein hänen jälkiään. :smiley-angry016 Onneksi mies oli ymmärtäväinen ja totesi vain, että "onko huono aamu?" :smiley-ashamed005 Ehkä tää tästä.

Ihanaa että edes jotkut yksityiset sitten on auki kuitenkin. Ja ehkä on taas jotain mitä odottaa ja luo toivoa :angelic: ja ihana mies :grin ja oon kyllä samaa mieltä noista yksityisistä, mähän laitoin palautetta jo siitä mun gynestä. Mut mä annan tosi herkästi palautetta:hilarious: jos maksan käynnistä yli 200 yksityiselle niin odotan sen asiakaspalvelun sit olevan hyvää :nailbiting:

Takaisin