Raskaaksi 2019

Mä en jotenkin enää halua kattoo la:ta vaikka ennen katoin usein. Silloin se oli vielä jännittävää tai toivoa herättävää tms. Nykyään sen tietäminen tekee itselle asian enemmän todeksi ja sen että taas epäonnistunuu ja tulee enemmän suru :sorry:

Sama, en oo kyl koko yrityksen aikana käynyt kattoo kun kerran. Inssikierrossa.

Oon varmaan ihan kauhee ihminen ku mua rupes vituttaa niin paljon ku tuntu ihanku se mies (ari?) jotenki ois olettanu et kylhän se nyt ekasta jossei niin tokasta yrityksestä tärppää.
ja oli ihan paskana sitten kun ei tärpännytkään:wacky:
vaikka tottakai se on ikävää, kun ei tärppää

Mä oon kamala ihminen ja koen vaan jotain vahingoniloa tosta :bag: :hilarious: :troll:

Hei sori kun tass tuppaan mut bongasin että
Käytät sylkiovistestiä. Saatko sä sen miten toimimaan luotettavasti? Mä olen nimittäin itse ollu sen kans hukassa, vaikka teen sen olevinaan aamulla ekana ilman mitään toimia kielen alta. Jos satun yöllä juomaan tai otan vaikka vain ksylitolpastillin nukkuman mennessä se testi näyttää saniaisia. Tai jos testin teen et mistään ruoasta tai juomasta on vähemmän ku ”yö”välissä. Päivällä en voi tehdä ollenkaan. Ootko huomannu samaa herkkää häiriötä?

Aamulla on mun mielestä huonoin aika testata, tai sylki itsellä ainaki sellasta tahmeampaa ja sameaa, vaikka ois huuhdellut suuta, ainakin omalla kohdalla ja mulla Aamupalan jälkeen lähtee sylki vasta kunnolla erittymään. Ja vettä kannattaa juoda aina ennen ja kurlata suu. Sit odotella joku aika vaikka 5-20 min ja ottaa kielen alta sitä "juoksevaa ja puhasta" sylkeä. Ite pesen kädet, kuivaan huolellisesti ja otan sormen nivel kohtaan kielen alta sylkeä laitan kunnon tipan siihen testiin koskematta yhtään linssiin. Näin ollen ei pääse ulkopuolista likaa siihen, mikä aiheuttais väärän tuloksen. Sit annan sen kuivaa rauhassa puolesta tunnista - tuntiin, joskus aamupäivästä unohdan sen ja katon vasta illemmalla.
Turhaa saniaista en oo ite saanu, mut joskus en oo kurlannut suuta puhtaaksi ennen testiä nii saan sellasta höttöä sinne sekaan, vaikka ois oviksen aikaa testannut.

Miten Sul voi aina tärppää tai olla kemiallinen :eek: tai siis usein.. mut hyvä et otat sen noin hyvin, jos ei kunnon tärppi :Heartred ainaki hyvä et hedelmöittyy helposti :)

Ei mulla kyllä oo todellakaan aina tai edes usein tärpännyt mielestäni. Tai viime vuonna kahdesti kunnolla raskaana(=leffaviivat, mutta keskenmeno) ja kesällä yks kemiallinen, jossa kunnon haamu, joka haaleni kokonaan pois ja menkat 3päivää myöhäs. (Toki välillä jotai viivanpaikkoja tulee, joihinkin 10 herkkyisiin tulee aina ennen menkkoja, mutta en katso niitä kemiallisiksi koska menkat tulee ajallaan) Surullisia tapahtumia kaikki ja koville on ottanut. Ja sen verran koville otti viime keskenmeno, että yli kolme kuukautta sitä itkin päivittäin ja syyttelin itseäni hetkellisistä helpotuksen tunteistani ja olin ahdistunut, nii tästä syystä en uskalla itselle antaa iloita mistään pikku haamuista, kyllähän se tavallaan mieltä piristää, mut pelkään että ilo muuttuu heti suruksi ja ahdistun ja mun ahdistuneisuushäiriö ottaa vallan.
En varmaan leffaviivoistakaan enää uskaltais paljoa iloita, ennen ku pääsis yli 12 viikon ja näkisi että ultrassa kaikki ois niiku pitää.

Pitää vaan yrittää olla positiivisella asenteella, vaikka kakkaa sataa taivaalta. Ennemmin asennoidun kemialliseen ja menkkoihin, nii voi yllättyä positiivisesti.

Enkä kovin hedelmällinen oo, kun 1,5 vuotta ollaan yritetty ja vauvaa ei oo vieläkään sylissä :(

Muokattu viimeksi:
Aamulla on mun mielestä huonoin aika testata, tai sylki itsellä ainaki sellasta tahmeampaa ja sameaa, vaikka ois huuhdellut suuta, ainakin omalla kohdalla ja mulla Aamupalan jälkeen lähtee sylki vasta kunnolla erittymään. Ja vettä kannattaa juoda aina ennen ja kurlata suu. Sit odotella joku aika vaikka 5-20 min ja ottaa kielen alta sitä "juoksevaa ja puhasta" sylkeä. Ite pesen kädet, kuivaan huolellisesti ja otan sormen nivel kohtaan kielen alta sylkeä laitan kunnon tipan siihen testiin koskematta yhtään linssiin. Näin ollen ei pääse ulkopuolista likaa siihen, mikä aiheuttais väärän tuloksen. Sit annan sen kuivaa rauhassa puolesta tunnista - tuntiin, joskus aamupäivästä unohdan sen ja katon vasta illemmalla.
Turhaa saniaista en oo ite saanu, mut joskus en oo kurlannut suuta puhtaaksi ennen testiä nii saan sellasta höttöä sinne sekaan, vaikka ois oviksen aikaa testannut.
Oikeesti :wideyed::oops: Mä olen joskus päivällä kokeillut niin että mistään suuhunpantavasta on pari kolme tuntia ja saanut aina saniaiset :oops: Mulla on joskus aamuyöllä tosi paha olo ja otan hörpyn appelsiinimehua. Silloin on varmat saniaiset aamulla. Vai voiko olla että hapan tekee sitten sen? Ja siis korostan että noi on tullu siis jopa silloin kun ultralla varmistettiin että olen aivan nollatilassa alakerrassa, ainoatakaan follia ei näkyny ja limis alle 1mm :sorry:
Pitääpäs kokeilla tota sun taktiikkaa

Niinvaan se uus kierto lähtee käyntiin. Nukkumaan mennessä oli housuihin tullu verta ja pönttöön tuli kans. Kiva sanoo miehelle joka on tulos pesee hampaita et haetko mulle pikkarit, narulta oli ottamas stringei nii sanoin vaan et ei kun pikkarit sit se kävi hakee kaapista mulle pikkarit et sain vaihdettua puhtaat housut jalkaan. Viel ei olis edes menkkojen pitäny alkaa ku on vast kp26 yleensä alkanu aikasintaan kp28 nyt lähiaikoina on jopa pitkittyny kierrot sinne kp30+

Niinvaan se uus kierto lähtee käyntiin. Nukkumaan mennessä oli housuihin tullu verta ja pönttöön tuli kans. Kiva sanoo miehelle joka on tulos pesee hampaita et haetko mulle pikkarit, narulta oli ottamas stringei nii sanoin vaan et ei kun pikkarit sit se kävi hakee kaapista mulle pikkarit et sain vaihdettua puhtaat housut jalkaan. Viel ei olis edes menkkojen pitäny alkaa ku on vast kp26 yleensä alkanu aikasintaan kp28 nyt lähiaikoina on jopa pitkittyny kierrot sinne kp30+

Äh, no voi kakka taas:banghead: eikä vois olla jotain kiinnittymistä? Joo tiedän, hakuammuntaa näin meidän kohdalla. Itekin uskon että oma kierto on vaihteeksi mennyt vuotojen takia aivan harakoille. Miksi ei voi vaan tärpätä:bag::banghead::Heartred

No se vaihtelee, jos edes bongaan sen. Mut yleensä oviksen ja menkkojen välissä 15pv. Olettaisin et ovis on ensiviikon viikonloppuna, eli noin viikko ton gyne käynnin jälkeen.

Mä oon paristi ollut viikkoa ennen ovista ultrassa. Kyl siel on johtofolli jo ollut (tosin mulla tuntuu et letrot on nyt vähän oikea-aikaistanut tota mun ovista) ja limakalvo ollut hyvä ym.

Must tuntuu et tää on ovuloimaton ku ei noi lämmöt nouse ellen herää myöhemmin..Toiv ei kilppariongelmia.. jännä et kuitenki nippaillu mahassa.. Ääh tuskaa..jos ovuloimaton ni luulis et menkat alkaa aiemmi tai myöhemmi ku normaalisti

Must tuntuu et tää on ovuloimaton ku ei noi lämmöt nouse ellen herää myöhemmin..Toiv ei kilppariongelmia.. jännä et kuitenki nippaillu mahassa.. Ääh tuskaa..jos ovuloimaton ni luulis et menkat alkaa aiemmi tai myöhemmi ku normaalisti

Toivottavasti ei olis :) mutta niinkun tiedät niin ei pidä liikaa luottaa lämpöihinkään, ovis voinut silti olla. Mutta senhän sitten näkee kahden viikon sisään. Ootko miettiny et vaan luopuisit nyt loppukierrosta mittaamisesta?

Toivottavasti ei olis :) mutta niinkun tiedät niin ei pidä liikaa luottaa lämpöihinkään, ovis voinut silti olla. Mutta senhän sitten näkee kahden viikon sisään. Ootko miettiny et vaan luopuisit nyt loppukierrosta mittaamisesta?

Joo pitäis luopua :hilarious: kiitos ku jaksat vastailla mun tyhmiin panikointeihin :p mittaan vielä viikonloppuna varmaan, tosin sit on varmaan korkeella kun herää myöhemmin, eilenki oli.. Ja tän yön nukuin huonosti, voi vaikuttaa..

@TiinuLiinu kuin sun testit etenee?
Kokeilin huvikseen sylkihommaa viel illalla hampaanpesun jälkeen, odottelin jonkun tunnin verran. Ja pam taas ihan tyylipuhdas saniainen. Aamulla ei ollut taas mitään, eikä siis oletustakaan et mulla olis nyt mikään ovis :sorry:

Äh, no voi kakka taas:banghead: eikä vois olla jotain kiinnittymistä? Joo tiedän, hakuammuntaa näin meidän kohdalla. Itekin uskon että oma kierto on vaihteeksi mennyt vuotojen takia aivan harakoille. Miksi ei voi vaan tärpätä:bag::banghead::Heartred
En usko et on kiinnitymistä kivut ja vuoto on sitä luokkaa et menkat alko. Oli kuitenkin jo kp26/dpo12.
En tiiä et vaikuttiko menkkojen aikaistumiseen ku oon syöny oviksesta lähtien 2 helokkiöljykapselia päivässä. Ostin ne miehelle psoriin mut ei se niit syöny niin mä sit syön ne pois kaapista:sad001

@TiinuLiinu kuin sun testit etenee?
Kokeilin huvikseen sylkihommaa viel illalla hampaanpesun jälkeen, odottelin jonkun tunnin verran. Ja pam taas ihan tyylipuhdas saniainen. Aamulla ei ollut taas mitään, eikä siis oletustakaan et mulla olis nyt mikään ovis :sorry:

Testit loppu eilen, enkä hakenut vielä uusia. Katsotaan alkaako huomenna menkat, jos ei nii testaan :) jos nyt jaksan odottaa siihen asti.

Jos estrogeenit on koholla, nii sehä voi tehä kans sitä saniaista.

Löysinkin tälläsen tekstin donnan sylkiovistestin tiedoista
"Hedelmällisyys-sylkitesti perustuu estrogeenitason muutoksen seurantaan kuukautiskierron aikana. Juuri ennen ovulaation alkamista (2-3 vrk), naisen estrogeenitaso kohoaa ja tämä aiheuttaa kehon nesteiden (sylki, kohdunkaulanlima ym.) suolatason dramaattisen kohoamisen. Täten kehon nesteiden suoloja seuraamalla voidaan päätellä ovulaation alkamisajankohta. Kliinisissä kokeissa on todettu, että hedelmällisenä aikana otetussa sylkinäytteessä voidaan kuivunutta näytettä mikroskoopilla tutkittaessa havaita suolojen muodostamia selkeitä viuhkamaisia kidemuodostelmia."

Ja estrogeenihän toki on jokaisella naisella, mut jos ne tasot onkin koko ajan sen verran korkeat että antaa sitä saniaista? En tiedä o_O
Ja se että aamusta ei tuu on kyllö vähän jännä, ehkä ne kohoaa iltaa kohden.

Pitääpä itsekin testata nyt. Mulla tulee kyllä niin aamusta ku illasta, jos on tullakseen. Ehkä se vaan ei toimi kaikilla samalla tavalla o_O
Toki onhan ihmisten syljessäki eroja.
Kokeileppa putsata suu vedellä ja sitten heti ottaa näyte puhtaasta syljestä. Nii sitten sinne ei kerkeä muodostumaan mitään ylimäärästä juttua.

Puhelimen kamera taas menossa mäsäksi. Honor 9 tyyppi ongelma et tarkennus hajoaa, tulee vaan suttua, se on kerrran jo vaihdettu :mad: joten etukamera kunniaan :hilarious:
Mutta kun ovistestejä on kaapissa, nii tein äsken :eek:

Liitteet

• IMG_20200417_100220.jpg
    IMG_20200417_100220.jpg
    24.6 KB · Katsottu: 267
V
Testit loppu eilen, enkä hakenut vielä uusia. Katsotaan alkaako huomenna menkat, jos ei nii testaan :) jos nyt jaksan odottaa siihen asti.

Jos estrogeenit on koholla, nii sehä voi tehä kans sitä saniaista.

Löysinkin tälläsen tekstin donnan sylkiovistestin tiedoista
"Hedelmällisyys-sylkitesti perustuu estrogeenitason muutoksen seurantaan kuukautiskierron aikana. Juuri ennen ovulaation alkamista (2-3 vrk), naisen estrogeenitaso kohoaa ja tämä aiheuttaa kehon nesteiden (sylki, kohdunkaulanlima ym.) suolatason dramaattisen kohoamisen. Täten kehon nesteiden suoloja seuraamalla voidaan päätellä ovulaation alkamisajankohta. Kliinisissä kokeissa on todettu, että hedelmällisenä aikana otetussa sylkinäytteessä voidaan kuivunutta näytettä mikroskoopilla tutkittaessa havaita suolojen muodostamia selkeitä viuhkamaisia kidemuodostelmia."

Ja estrogeenihän toki on jokaisella naisella, mut jos ne tasot onkin koko ajan sen verran korkeat että antaa sitä saniaista? En tiedä o_O
Ja se että aamusta ei tuu on kyllö vähän jännä, ehkä ne kohoaa iltaa kohden.

Pitääpä itsekin testata nyt. Mulla tulee kyllä niin aamusta ku illasta, jos on tullakseen. Ehkä se vaan ei toimi kaikilla samalla tavalla o_O
Toki onhan ihmisten syljessäki eroja.
Kokeileppa putsata suu vedellä ja sitten heti ottaa näyte puhtaasta syljestä. Nii sitten sinne ei kerkeä muodostumaan mitään ylimäärästä juttua.
jop tämän toki tiedän ja estroahan siinä mitataan. Hyvässä kierrossa mulla tuli ensin osittaista ja sit saniainen kyl selkeesti ja sit kaks pv siitä ovisplus tikkuun.
tuntuu et mulla se selvästi on kiinni ruokailusta tms koska eihän se voi vaihdella tolleen tyyliin aamu ilta iltapäivä aamu. Ja siis se saniainen oli eilen aamulla nolla ja illalla aivan täydellinen mutta aamulla ei yhtä muruakaan. Ja tätä siis muulloinkin eikä vaan nyt. En tiedä :sad001 pöh
Tsemppit testiin ja toiv ei ala vuoto!

Takaisin