Raskaaksi 2019

Btw, on muuten nyt sitten sitä kuuluisaa muuta ajateltavaa:hilarious: että prkl jos ei tule plussaa tästäkään hommasta, niin pilipalit näille muuta ajateltavaa jutuille:hilarious::bag:

Vois kuvitella etteivät ihan heti keskeyttäisi jo käynnissä olevia hoitoja? Että jos hoitoja joudutaan rajaamaan niin sitten niiltä, joilla ei ole vielä aloitettu. Toki, eihän sitä tiedä jos siellä ei ole ainuttakaan työkykyistä lääkäriä tai jotain, mutta toivotaan nyt ettei niin pahaksi tilanne pääse. Varmasti ihan hurjan stressaavaa :sorry:

Miten muuten mennyt synarelan kanssa?

No näin luulisi toimittavan kyllä mut just tuo että jos henkilökunta on sairaana tai tulee edes flunssaoireita niin on varmasti ohjeistettu jäävän kotiin. Että jos sattuukin ettei ole resursseja. Toisaalta mietin et jos ehdin aloittaa gonalin (alkais viikon päästä) ja sit ei pääsiskää punktioon ja munikset täynnä rakkuloita, et eihän se niin voi mennä.. Huoh eipä tälle kukaan mitään voi, miehen mielestä siksi turha stressata :sick009 mut joo ooppa stressaamatta vaikkei voikaan! :bag:
9.päivä synarelaa tänään, ei vieläkään menkkoja ja neljä päivää jo myöhässä. Tiputtelu alkoi uudestaan ja on nyt vähän lisääntymään päin mut vois nyt alkaa jo! Rinnat on myös tosi kipeät ja limakalvot melko kuivat. Mut ei oikeastaan muita sivuoireita ainakaan vielä.

Mua ei pelota korona ja ymmärrän hyvin miksi kaupungit, kunnat, työnantajat ja valtiot tekee kaikkensa (vai tekeekö?) että viruksen leviämistä voidaan hidastaa riskiryhmien suojelemiseksi. Vähän ehkä ärsyttää, kun tämä hysteria alkaa tarttua mun muuten hyvin rationaaliseen mieheen. Ja ärsyttää myös tuo ihmisten hamstraaminen kun itse saattaisi oikeasti tarvita esim vessapaperia eikä sitä saa mistään :bag: mies tekee normaalisti töitä pajalla ja tytöt jatkaa hoidossa kunnes toisenlainen ohjeistus tulee. Itse olen muutenkin sairauslomalla, mutta tiedän että meillä töissä on peruttu koulutuksia, tiimit ym. pidetään etäyhteydellä, etätöitä suositaan, asiakastapaamisia vältetään ja asiat hoidetaan puhelimitse. Toki se ei ole mahdollista esim kiireellisen sijoituksen aikaan :angelic:

Mulla vuoto päättyi uudestaan, mutta eilen illalla nukkumaanmennessä tuli tosi inhottavia viiltäviä ja pistäviä kipuja kohtuun. Näin myös unta että vuoto alkoi uudestaan, pelottaa että jotain raskausmateriaa on jäänyt kohtuun. Ensi ke ajattelin tehdä r-testin kun tulee 3 vkoa tyhjennyksestä katsoakseni miten raskaushormoni on laskenut. Ajatukset on ollut nyt paljolti itsessäni ja kandissa, vauvaa en ole juuri haikaillut.

Joo mun mies on kans hieman menossa tohon hysteriaan mutta ei kuitenkaan hamstraa. Eilen oli menossa hengityssuojain päällä kauppaan. Toki, voihan se olla fiksukin ajatus. Mut näin suomalaiselle tuntuu vähä hölmöltä:hilarious: toisaalta hyvä jos on tarkka ettei sairastu ja mäkin alan ehkä jäämään pois koulusta ym jos ei ole pakko mennä ja ens viikon harrastuksesta mut lähinnä näiden hoitojen takia ettei peruunnu oman sairastumisen takia. Tänään onkin jännät paikat kun 2 rullaa vessapaperia jäljellä ja lisää pitäs mennä hakemaan laughing6

Mun piti testata uudestaan vasta huomenna, mut en sit tietenkään malttanut aamulla olla taas pissimättä purkkiin :oops: Tein kyl vaan onestepin typerän liuskan johon en usko yhtään, säästän noita ”oikeita” testejä vielä. Mut siis onestep näyttää ehkä ihan inasen vahvempaa haamun esiastetta kun eilinen super haalea viivanpaikka! Sen verran haalea yhä, et en nyt vielä ala juhlimaan (niin haalea, et en saa siitä mitään järjellistä kuvaa edes) mut ei oo niin toivoton olo enää tänään kun eilen :shy: Nyt sitä plussaa tänne, kiiiiiiitoooos!!!! :smiley-angelic001

Ja oireilusta, eilen illalla oli lorahtanut runsaan vv:n kaverina maailman pienin tippa (siis sellanen tippa, jota ei olis varmaan edes huomannut jos en tarkkailisi hysterian tasolla kaikkea) jotain ihan inasen rusehtavaa/punertavaa, mut lisää ei näy. Mieli tekee tepposiaan ja keksin tuostakin taas ties mitä selityksiä tukemaan mun ”raskausoireita”... :rolleyes:

Muoks. Nyt kun toi tikku on kunnolla kuivunut (toki ei saisi enää katsoa sitä ohjeen mukaan tässä vaiheessa ollenkaan), mut hailura näkyy selkeesti jopa kuvassa. Jännityksellä kohti huomista oikeaa testiä!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Liitteet

• 75B0B379-9155-4B65-A744-7088EAF59199.jpeg
    75B0B379-9155-4B65-A744-7088EAF59199.jpeg
    12.2 KB · Katsottu: 314
Muokattu viimeksi:
Okei mies ei kyl usko tohon hailuraan vielä yhtään, mut itsellä heräs toivo ehkä vähän liikaakin nyt. Yritän tässä nyt sit vaan rauhoittua ja rentoutua... :laughing021

Ja muistaa sen, et noi onestepit voi näyttää mitä sattuu. Mut kaivoin sen eilisenkin roskiksesta, ja siinä ei näy yhtään mitään - siihen verraten jopa puoliso myönsi, että on tossa tän päiväisessä jotain havaittavissa. Nyt mennään kyl taas aika syvissä vesissä, kun kuivuneita testejä pitää tiirailla...

Okei mies ei kyl usko tohon hailuraan vielä yhtään, mut itsellä heräs toivo ehkä vähän liikaakin nyt. Yritän tässä nyt sit vaan rauhoittua ja rentoutua... :laughing021

Ja muistaa sen, et noi onestepit voi näyttää mitä sattuu. Mut kaivoin sen eilisenkin roskiksesta, ja siinä ei näy yhtään mitään - siihen verraten jopa puoliso myönsi, että on tossa tän päiväisessä jotain havaittavissa. Nyt mennään kyl taas aika syvissä vesissä, kun kuivuneita testejä pitää tiirailla...

Oliks se sun eilinen pc? Siitä huomasin kun testailin km jälkeen et testiajalla tullut hailura oli pitkään kuivuttuaan kadonnut. Toivotaan sinnekin viivan vahvistumista :smiley-angelic001

MrsCherry(?) - lupaavalta vaikuttaa, toivotaan viivojen vahvistumista!:angelic::smiley-angelic001

Mä täällä toipilaana vieläkin. Kävin apteekissa aamutuimaan, hain vähän vahvempia b-vitskuja ja päätin lopettaa kofeiinin nyt hetkeksi kokonaan. Tajusin, että sitäkin oon tainnut vetää kuppi kaupalla pitkin päivää..ei ainakaan auta näihin hermostollisiin oireisiin tai univaikeuksiin. Mä oon vaan ihan uuvuksissa, kun niin kovasti haluisin olla terve, mut tää röhäkin tuntuu kestävän ikuisuuden :sorry:
Positiivista oli, et kaupoilla ei ollut yhdeksän aikoihin juuri ketään hamstrailemassa wc-paprua niin sai ostoksetkin tehdä ihan rauhassa :grin
Mitä unettomampi oon, sitä stressaantuneempi musta tulee, enkä kykene keskittymään mihinkään muuhun kuin oireisiini ja sydän hakkaa viimosta päivää.:sad001 Mietin eilen illalla jo tosissani et jos tää näin jatkuu, niin tarviin kohta jotain rauhottavia. Kauheasti ei kyllä huvittaisi lääkärille lähteä valittelemaan, kun tulee vielä joku korona ja opiskeluterveyskin ilmoitti ottavansa käyttöön etävastaanotot :oops: ehkä mä seurailen tilannetta, että jos rupeais tasoittumaan - fyssarin kanssa puhuttiin, et voisin aloittaa sellaisessa rentoutusryhmässä, kun selvästi mä olen ihan uupunut - totesi sitten lopuksi, että ei se ole ihmekään, kun koko elämäni olen kannatellut muita. Ja jos ei tasoitu, niin kai se olis taas lääkärissä rampattava. Ottaa päähän, että koko tämä kevät meni uusiksi - ihan kaikki asiat meni toisin kuin suunniteltiin. Ja kyllä taas tunnistan itsessäni niitä stressihäiriön piirteitä.. ehkä mun olis aika hyväksyä sekin tosiseikka, että koska mä olen näin tunteva ihminen, koen kaiken kehollisestikin. Että osa oireilustakin, kuten levottomuus ja painajaisunet on todennäköisesti stressiperäisiä. Mä olen aina saanut traumatilanteissa tän reaktion jälkeenpäin, kun oireet onkin kestäneet kuukauden sijaan kolme eikä loppua ole näkynyt. Sitä en vaan vieläkään käsitä, miksi tää kaikki oli mulle niin vaikeaa. Ehkä mä nyt tosissaan haen sitä keskusteluapuakin itselleni, eihän tästä tuu kohta muuten yhtään mitään. :blackeye:

Tsemppiä joka ikiseen tilanteeseen, plussailkaahan :Heartpink

MrsCherry(?) - lupaavalta vaikuttaa, toivotaan viivojen vahvistumista!:angelic::smiley-angelic001

Mä täällä toipilaana vieläkin. Kävin apteekissa aamutuimaan, hain vähän vahvempia b-vitskuja ja päätin lopettaa kofeiinin nyt hetkeksi kokonaan. Tajusin, että sitäkin oon tainnut vetää kuppi kaupalla pitkin päivää..ei ainakaan auta näihin hermostollisiin oireisiin tai univaikeuksiin. Mä oon vaan ihan uuvuksissa, kun niin kovasti haluisin olla terve, mut tää röhäkin tuntuu kestävän ikuisuuden :sorry:
Positiivista oli, et kaupoilla ei ollut yhdeksän aikoihin juuri ketään hamstrailemassa wc-paprua niin sai ostoksetkin tehdä ihan rauhassa :grin
Mitä unettomampi oon, sitä stressaantuneempi musta tulee, enkä kykene keskittymään mihinkään muuhun kuin oireisiini ja sydän hakkaa viimosta päivää.:sad001 Mietin eilen illalla jo tosissani et jos tää näin jatkuu, niin tarviin kohta jotain rauhottavia. Kauheasti ei kyllä huvittaisi lääkärille lähteä valittelemaan, kun tulee vielä joku korona ja opiskeluterveyskin ilmoitti ottavansa käyttöön etävastaanotot :oops: ehkä mä seurailen tilannetta, että jos rupeais tasoittumaan - fyssarin kanssa puhuttiin, et voisin aloittaa sellaisessa rentoutusryhmässä, kun selvästi mä olen ihan uupunut - totesi sitten lopuksi, että ei se ole ihmekään, kun koko elämäni olen kannatellut muita. Ja jos ei tasoitu, niin kai se olis taas lääkärissä rampattava. Ottaa päähän, että koko tämä kevät meni uusiksi - ihan kaikki asiat meni toisin kuin suunniteltiin. Ja kyllä taas tunnistan itsessäni niitä stressihäiriön piirteitä.. ehkä mun olis aika hyväksyä sekin tosiseikka, että koska mä olen näin tunteva ihminen, koen kaiken kehollisestikin. Että osa oireilustakin, kuten levottomuus ja painajaisunet on todennäköisesti stressiperäisiä. Mä olen aina saanut traumatilanteissa tän reaktion jälkeenpäin, kun oireet onkin kestäneet kuukauden sijaan kolme eikä loppua ole näkynyt. Sitä en vaan vieläkään käsitä, miksi tää kaikki oli mulle niin vaikeaa. Ehkä mä nyt tosissaan haen sitä keskusteluapuakin itselleni, eihän tästä tuu kohta muuten yhtään mitään. :blackeye:

Tsemppiä joka ikiseen tilanteeseen, plussailkaahan :Heartpink

Onko sun ferritiini mitattu? Tuli vaan mieleen, kun itsellä matalat rauta-arvot aiheuttaa samankuuloisia oireita, ja mulla itseasiassa b-vitamiini pahentaa jostain syystä niitä oireita. Sain ihan unettomuutta/ahdistusta yms b-vitskuista..

Onko sun ferritiini mitattu? Tuli vaan mieleen, kun itsellä matalat rauta-arvot aiheuttaa samankuuloisia oireita, ja mulla itseasiassa b-vitamiini pahentaa jostain syystä niitä oireita. Sain ihan unettomuutta/ahdistusta yms b-vitskuista..

Ei oo suostuttu mittaamaan, kun hb niin hyvä. :sad001
Yksityiseltä varmaan saisin, jos kävisin kinuamassa. Nyt ei vain ole varaa. :sorry: B-vitamiini ollut mulla kyllä alakanttiin aiemminkin.
Ja osasyy kyllä varmaan tää stressikin. Mulla oli tää unettomuus yms. jo ennen vitamiineja, joten omalla kohdalla kyse varmaan jostain muusta, kuin b- vitskuista. Ruokahalu ainakin parani, mut muuta en vielä oo huomannut.

Ei oo suostuttu mittaamaan, kun hb niin hyvä. :sad001
Yksityiseltä varmaan saisin, jos kävisin kinuamassa. Nyt ei vain ole varaa. :sorry: B-vitamiini ollut mulla kyllä alakanttiin aiemminkin.
Ja osasyy kyllä varmaan tää stressikin. Mulla oli tää unettomuus yms. jo ennen vitamiineja, joten omalla kohdalla kyse varmaan jostain muusta, kuin b- vitskuista. Ruokahalu ainakin parani, mut muuta en vielä oo huomannut.

Mullakin hb ollut 140 kun ferritiini 16 eli käytännössä tyhjä rautavarasto.. :/ Että eipä se hirveesti kerro. Mä seuraan ihan ite nykyään tota ferritiiniä, oon käynyt Synlabilla mittaamassa. Toki nyt keskenmenojen jälkeen mitataan julkisen kautta.

Mullakin hb ollut 140 kun ferritiini 16 eli käytännössä tyhjä rautavarasto.. :/ Että eipä se hirveesti kerro. Mä seuraan ihan ite nykyään tota ferritiiniä, oon käynyt Synlabilla mittaamassa. Toki nyt keskenmenojen jälkeen mitataan julkisen kautta.

Joo, oon tätäkin kyllä pitänyt mielessä. Tarvii vähän selvitellä asiaa, jos tuo olo ei ala parantumaan ihan tavan levolla ja vitamiineilla. :)

Jahas jahas, mulla alkoi menkat. Viisi päivää punktion jälkeen. Enpä osannut ihan vielä odottaa.

Mutta olipahan kerrankin lyhyt kierto, 15 päivää :grin

Joo, varsinkin oma haju on tosi voimakas, mut myös jotkin muut hajut. Tosin nuorempana tätä samaa ollut myös kiertoon liittyen. Aika jännät on oireet sulla!
Niin on. Ja tisseihin tosiaan kylmä tekee kipeää ihan kunnolla... Häntäluu kipeytyi tänään ja ihan ihme raskas olo. Oma haju se tosiaan outo on

Ylilyöntikerhosta taas päivää. Eniten ahdistaa kaikki, varsinkin tämä korona!

Vedin tänään ihan mielettömät pultit tolle rakkaalle (lue kpäälle:hilarious:) puolisolleni aiheesta korona.

Hän olisi tahtonut lähteä juhlimaan kaverinsa synttäreitä (yleensä mulla ei koskaan ole mitään tällaisia vastaan, että tuli varmaan vähän puskista sillekin:hilarious:) sanoin että juu ei käy. En halua että juo sieminiään nyt pökerryksiin. No se oli ok. Jos hän menee autolla. Minä että ei käy. Että nyt ei mennä hakemaan mitään korona virusta mistään näin lähellä hoitoja. Mies tietenkin kokee mun käytöksen ylireagointina ja minä hänen käytöksen vähättelynä ja välinpitämättömyytenä. :bag:

Soppa valmis, onneksi tulin töihin, niin ei mee koko ilta riidellessä:bag: kun tältä töistähän tämä korona ei voi tarttua:hilarious: elämme hulluuden aikaa:hilarious:

Ylilyöntikerhosta taas päivää. Eniten ahdistaa kaikki, varsinkin tämä korona!

Vedin tänään ihan mielettömät pultit tolle rakkaalle (lue kpäälle:hilarious:) puolisolleni aiheesta korona.

Hän olisi tahtonut lähteä juhlimaan kaverinsa synttäreitä (yleensä mulla ei koskaan ole mitään tällaisia vastaan, että tuli varmaan vähän puskista sillekin:hilarious:) sanoin että juu ei käy. En halua että juo sieminiään nyt pökerryksiin. No se oli ok. Jos hän menee autolla. Minä että ei käy. Että nyt ei mennä hakemaan mitään korona virusta mistään näin lähellä hoitoja. Mies tietenkin kokee mun käytöksen ylireagointina ja minä hänen käytöksen vähättelynä ja välinpitämättömyytenä. :bag:

Soppa valmis, onneksi tulin töihin, niin ei mee koko ilta riidellessä:bag: kun tältä töistähän tämä korona ei voi tarttua:hilarious: elämme hulluuden aikaa:hilarious:

Mä niiiin ymmärrän sua :hilarious: sano se miehelle et palstan muijat on sun kanssa samaa mieltä :hilarious:

Mä täällä oottelen tietoa joutuuko karanteeniin, en siis ite oo ollu reissussa mutta.. se oma matka perutaan, sekin vituttaa. Jos joutuu karanteeniin --> ei seksiä ovulaation aikaan -->ei lasta tälle vuodelle, toisaalta vituttaa niin paljon toi työilmapiiri että vois vaikka ollakkin pari viikkoo himassa :BangHead
Tulos oli onneksi negatiivinen, laitoin jo miehelle viestin että vois tulla kotiin meijän pitää tehä lisää ihmisiä tähän maailmaan :hug003

Eilen illalla alkoi menkkajomot ja aamulla oli lämmöt tipahtanut 36.25. Iltapäivällä alkoikin vuoto joten dpo11->kp1. Enpähän kerennyt turhan takia testailemaan :rolleyes:

Apua :hilarious: meillä kävi pieni "vahinko" :grin
Siis tarkoitus ei ollut kyllä nyt mitenkään yrittää, koska mun fyysinen olotila on mitä on mut meni niin sanotusti rojut ränniin, vaikka keskeytetyllä yritettiinkin :hilarious:
No nyt on vasta niin alkukierto et en usko et mahkut kovin suuret, päinvastoin.. Mut toisaalta mun kerroilla on tapana heittelehtiä eli voi olla lyhytkin. :grin
Kylläpä sitä nyt taas sattuu ja tapahtuu, droppaan nyt ainakin foolihapot sun muut suositusten mukaisesti, lie vaikka tällä olis jotain positiivista vaikutusta mielialaan, sen verran hymyilytti molempia tää:grin

Mulla menossa dpo 7, eli periaatteessa maanantaina vois testailla dpo 9 :grin
Mut en oo jotenki aatellutkaan asiaa.
Tuo korona lietsonta on kyllä kakspiippunen juttu. Kansa sais rauhoittua ostostensa kanssa, mut hallitus sais mun mielestä sulkee koulut yms. Ja matkustuskielto sekä kotiinpalaville pakkokaranteeni 2vk ja sit vois katsoa kuinka tilanne rauhoittuu. Jos tuo kotiinpalaavien karanteeni oltas laitettu heti ku Italiassa tilanne räjähti käsiin, oltas päästy paljon vähemmällä.

Muokattu viimeksi:
Takaisin