Raskaaksi 2019

Mun oireet hävisi kuin seinään. Nännit arat kun puin liivejä ja on turvonneet. Flunssa olo hävisi ja muutenkin olo on mainio. Ei mitään outoja kipuja eikä kyl menkkakipuja vaan tykytys molemmin puolin edelleen ja pieni repiminen semmonen et tiedostaa oman kohdun seudun mut sekin on aina kun ajattelee asiaa. Olo on tosi energinen ja positiivinen ja täynnä hullua ihme euforiaa. Mun línea negra on tummunut ja sit tietty toi hiusten outous. Mulla on pitkät pitkät hiukset ja yleensä tosi tuuheat niin nyt ne on pitkin päätä ja rasvoittuu. Rintojen sivut arat toki. Eli todennäköisesti pian tulee vuoto ja olo on hölmö kun ees mietti et olis tullu vahinko...

Mä mietin että ilmeisesti mulla vasen irrottaa kun aina ku kipu siel on niin oireet on selkeät ja oireet loppuu nopeasti myös, oikealla kun on kipu niin oireilee pitkää ja hymyy saa vähän väliä. Joten jos nyt ei menkat tuu viikon sisään niin testaan ja kun nega niin voi olla et anovulatorinen kierto oli kyseessä...

Mun oireet hävisi kuin seinään. Nännit arat kun puin liivejä ja on turvonneet. Flunssa olo hävisi ja muutenkin olo on mainio. Ei mitään outoja kipuja eikä kyl menkkakipuja vaan tykytys molemmin puolin edelleen ja pieni repiminen semmonen et tiedostaa oman kohdun seudun mut sekin on aina kun ajattelee asiaa. Olo on tosi energinen ja positiivinen ja täynnä hullua ihme euforiaa. Mun línea negra on tummunut ja sit tietty toi hiusten outous. Mulla on pitkät pitkät hiukset ja yleensä tosi tuuheat niin nyt ne on pitkin päätä ja rasvoittuu. Rintojen sivut arat toki. Eli todennäköisesti pian tulee vuoto ja olo on hölmö kun ees mietti et olis tullu vahinko...

Mä mietin että ilmeisesti mulla vasen irrottaa kun aina ku kipu siel on niin oireet on selkeät ja oireet loppuu nopeasti myös, oikealla kun on kipu niin oireilee pitkää ja hymyy saa vähän väliä. Joten jos nyt ei menkat tuu viikon sisään niin testaan ja kun nega niin voi olla et anovulatorinen kierto oli kyseessä...
Voiko pms oireena olla linea negran tummumista?:bored:

Voiko pms oireena olla linea negran tummumista?:bored:
En tiedä. Mut se on mulla ollu kkm raskaudesta asti ja nyt tummui... Kaipa se näköjään voi olla.. en kyl pidä sitä erikoisena, joskus on nännitkin tummunut mut se on ollu ku hcg ollu koholla. En tiedä, saamme nähdä tämän kierron lopun ku se tulee

Miten Suomessa korona? Täällä äsken mentiin kauppaa ja kaikki säilykkeet ja pavut jauhot lihat ja pastat riisit ja jauhot ostettu pois. Vedet ja paperit myös. No, me ostettiin vettä ja lähdettiin kerta ei saatu papuja tai lihaa. Kahvipurkki tarttui mukaan ettei sekin pääse loppuun

Pakko sen verran sanoa et kun käveltiin niin kauhukipui tuntui taas outoja repiviä ja enemmän vasemmalla. Lämmöt on normii nyt ollu eli ei koholla joten liekö keltis surkastuu.. kylmä mulla kyl välillä on ja välillä ihan tosi kuuma

En tiedä paljonko se arvo on, en pääse nyt katsomaan sitä. Mut sen näen et viime syksynä gyne on kirjoittanut mulle nimenomaan et "ei PCOS ja normaalin näköistä rakkulaa, oikeassa ehdokas lähtevään rakkulaan". Nyt taas sanoi että helminauhamaista, vaikea edes laskea rakkuloita. Pitää myöhemmin tutkia vielä lisää.

Mä oon nyt kahdeksan kuukautta testaillut ovulaatiota, ja kolme kertaa on sattunut niin etten oo testiplussaa saanut. TIedän ettei se vielä oo mikään varma merkki ovuloimattomuudesta, mutta kuitenkin. Kierrot on kyl aina pysynyt suht normaaleissa mitoissa, koskaan ei oo ollut yli 31 päivää.

Mut on elämäni Aikana ultrattu monet monet kerrat, joskus on ihan oikeaoppisesti yksi johtofolli ja joskus monta kymmentä rakkulaa. Että mistä näitä tietää mistä mikäkin johtuu :confused005

Amh on kyllä sitten jännempi, sen ei pitäis hirveästi kierrosta toiseen muuttua, ainoastaan sitten iän myötä alkaa laskea. En oo kyllä kuullut että pelkästään sen perusteella olisi diagnoosia annettu. Mulla ei tosiaan oo, vaikka amh on yli kaksi kertaa korkeampi kuin viitearvon yläraja. Tuu kertoon mikä oli kun saat tietää.

1,5v sit mulla näkyi himmeästi linea negra. Sitten yritin etsiä siitä kaiken tiedon, koska en ollut raskaana. Se voi siis tulla ilman raskauttakin. Mut en nyt oikein muista mitä se oli.. Kai se liittyi tyyliin hormonihäiriöihin jne... ja ruskettumiseen liittyy myös :scratch päädyin kai siihen että rusketus ja reumalääkkeet voipi sen muodostaa. Sori en muista enää :bag:

Mut on elämäni Aikana ultrattu monet monet kerrat, joskus on ihan oikeaoppisesti yksi johtofolli ja joskus monta kymmentä rakkulaa. Että mistä näitä tietää mistä mikäkin johtuu :confused005

Amh on kyllä sitten jännempi, sen ei pitäis hirveästi kierrosta toiseen muuttua, ainoastaan sitten iän myötä alkaa laskea. En oo kyllä kuullut että pelkästään sen perusteella olisi diagnoosia annettu. Mulla ei tosiaan oo, vaikka amh on yli kaksi kertaa korkeampi kuin viitearvon yläraja. Tuu kertoon mikä oli kun saat tietää.

No nyt pääsin katsomaan sen, AMH oli 6,75. Eli onhan se korkeampi kuin yleensä mun ikäisillä, mutta viitearvojen sisällä? Mitähän tästäkin pitäs päätellä sit.

Heippa! :)

Empä mä kauaa malttanut olla poissa täältä :hilarious:
No kuitenkin, oli pakko tulla takaisin, kun kävin tässä välissä niin syvissä vesissä, ettei tottakaan.
Ensinäkin mun oireilu ei ollut kuviteltua (mun elohiiret, hermokivut, lihasheikkous, huono iho, kynnet yms.) olikin pahaa b12 vitamiinin puutosta. Tai näin sen päättelin, sillä syksyllä aktiivinen b12 vitamiini oli arvoissa, jossa puutos täysin mahdollinen - rupesin syömään vitskuja, joissa 6 eri b-vitamiinia ja raajojen tunnottomuus katosi. Noh, nyt treeni, km ja huono ruokavalio sai aikaan sen, että jostain syystä lopetin nuo b-vitskut masiksissani kuun vaihteessa ja musta tuli heti sen jälkeen kävelevä muumio. En ollut syönyt näitä vitamiineja myöskään ennen keskenmenoa, sillä olin menettänyt toivoni raskautumisen suhteen ja luulin, ettei niistä ole hyötyä, vaikka ravitsemusterapeutti oli nimenomaan painottanut erityisruokavaliossani kalkin, hivenaineiden ja b12 tärkeyttä :hilarious: Nyt mä aloitinkin uudestaan maidottomat korvaustuotteet, joissa b12 lisättynä.

Reumaa ei muuten löytynyt! :) Muut ok, mut seuraavaksi mä kinuan itselleni tuon b12 kontrollin, jos olo ei ala kohenemaan.
Mä olen nimittäin itkenyt sängyn pohjalla totaalisessa uupumuksessa tän kuukauden, mulla ei ollut mitään elämänhalua - ja se on todella outoa sekä hälyyttävää mulle. Eikä tää enää johdu vain keskenmenosta vaan siitä, että oon totaalisen kuollut, mun aivot ei toimi, kaikkialle koskee ja viimeisimpänä mulla alkoi esiintymään tasapainovaikeuksia :eek: Ikävimpinä kuitenkin nuo elohiiret, jotka on jatkuvia sekä lihasnykäykset hereillä ollessa. Mä oon ravannut lääkäreillä, mutta kukaan ei oo toistaiseksi löytänyt muuta kuin toiminnallista ja tän ylikunnon ylirasituksineen. On vaan tarjottu magnesiumia pahimpaan, josta ei mitään apua.
Lenkkipolulle en pysty palaamaan, enkä saakaan, ennen kun alkaa oma olo parantumaan. Tästä tuli nyt totaalisen sekava postaus, mutta saitte varmaan ideasta kiinni. Onneksi mulla oli fiksu fyssari ja sanoi, että kärsin juurikin lajilleen omistautuneesta naisurheilijan syndroomasta ja nyt on kuunneltava itseään kaikin mahdollisin tavoin. Lepoa, ruokaa ja kaikki mahdolliset vitamiinit tilan korjaamista varten - tärkeimpänä korosti rentoutumista, sitä, että mulla on vaikeuksia hellittää, että nyt keskitytään fyysisen lisäksi tuohon päähänkin.

Joo mulla ei muuta, oon niin väsynyt et ajatus ei pysy kasassa, meillä ollaan vatsaflunssassa ja koronaa odotellaan:nailbiting:

Tsempit teille kaikille omiin tilanteisiin! :angelic:
Palaillaan :rolleyes:

Heippa! :)

Empä mä kauaa malttanut olla poissa täältä :hilarious:
No kuitenkin, oli pakko tulla takaisin, kun kävin tässä välissä niin syvissä vesissä, ettei tottakaan.
Ensinäkin mun oireilu ei ollut kuviteltua (mun elohiiret, hermokivut, lihasheikkous, huono iho, kynnet yms.) olikin pahaa b12 vitamiinin puutosta. Tai näin sen päättelin, sillä syksyllä aktiivinen b12 vitamiini oli arvoissa, jossa puutos täysin mahdollinen - rupesin syömään vitskuja, joissa 6 eri b-vitamiinia ja raajojen tunnottomuus katosi. Noh, nyt treeni, km ja huono ruokavalio sai aikaan sen, että jostain syystä lopetin nuo b-vitskut masiksissani kuun vaihteessa ja musta tuli heti sen jälkeen kävelevä muumio. En ollut syönyt näitä vitamiineja myöskään ennen keskenmenoa, sillä olin menettänyt toivoni raskautumisen suhteen ja luulin, ettei niistä ole hyötyä, vaikka ravitsemusterapeutti oli nimenomaan painottanut erityisruokavaliossani kalkin, hivenaineiden ja b12 tärkeyttä :hilarious: Nyt mä aloitinkin uudestaan maidottomat korvaustuotteet, joissa b12 lisättynä.

Reumaa ei muuten löytynyt! :) Muut ok, mut seuraavaksi mä kinuan itselleni tuon b12 kontrollin, jos olo ei ala kohenemaan.
Mä olen nimittäin itkenyt sängyn pohjalla totaalisessa uupumuksessa tän kuukauden, mulla ei ollut mitään elämänhalua - ja se on todella outoa sekä hälyyttävää mulle. Eikä tää enää johdu vain keskenmenosta vaan siitä, että oon totaalisen kuollut, mun aivot ei toimi, kaikkialle koskee ja viimeisimpänä mulla alkoi esiintymään tasapainovaikeuksia :eek: Ikävimpinä kuitenkin nuo elohiiret, jotka on jatkuvia sekä lihasnykäykset hereillä ollessa. Mä oon ravannut lääkäreillä, mutta kukaan ei oo toistaiseksi löytänyt muuta kuin toiminnallista ja tän ylikunnon ylirasituksineen. On vaan tarjottu magnesiumia pahimpaan, josta ei mitään apua.
Lenkkipolulle en pysty palaamaan, enkä saakaan, ennen kun alkaa oma olo parantumaan. Tästä tuli nyt totaalisen sekava postaus, mutta saitte varmaan ideasta kiinni. Onneksi mulla oli fiksu fyssari ja sanoi, että kärsin juurikin lajilleen omistautuneesta naisurheilijan syndroomasta ja nyt on kuunneltava itseään kaikin mahdollisin tavoin. Lepoa, ruokaa ja kaikki mahdolliset vitamiinit tilan korjaamista varten - tärkeimpänä korosti rentoutumista, sitä, että mulla on vaikeuksia hellittää, että nyt keskitytään fyysisen lisäksi tuohon päähänkin.

Joo mulla ei muuta, oon niin väsynyt et ajatus ei pysy kasassa, meillä ollaan vatsaflunssassa ja koronaa odotellaan:nailbiting:

Tsempit teille kaikille omiin tilanteisiin! :angelic:
Palaillaan :rolleyes:

Kiva nähdä! En haluu huolestuttaa, mut kaverilla oli ton tyylisiä oireita, ja sillä todettiin MS-tauti.. eikö kukaan ole siitä puhunut/sulkenut pois? Tsemppiä :Heartred

Jaaha, toi omakanta on kyl yks:mad: taas alkoi ottaa päähän. Oli tullut raportti mun ekasta käynnistä. Siinä lukee jotain ihan puutaheinää...

Mm. Tatuointi otettu vuosi sitten, informoitu karenssista? Ööö, mitäh?? Muuten ihan jees, mut mun viimeisin tatuointi on ainakin 6-7 vuotta vanha:mad: enkä varmasti oo voinut vahingossakaan sanoa mitään muuta! Eikä meille kyllä puhuttu mistään karenssiajasta, mut ilmeisesti nyt ei kumminkaan olla missään karenssista kun hommat jatkuu:hilarious:

Kiva nähdä! En haluu huolestuttaa, mut kaverilla oli ton tyylisiä oireita, ja sillä todettiin MS-tauti.. eikö kukaan ole siitä puhunut/sulkenut pois? Tsemppiä :Heartred

Juu no ei pitäisi ms, als tai muutakaan olla verikokeet Ok ja refleksit tallella :hilarious: tietty jos jatkuu eikä katoa niin sitten katsotaan uudestaan, mut tää tila tuli mulle pahan virustaudin jälkeen ja mun b12 puutosoireet oli tosi samanmoisia jo aiemmin. Verikokein viimeeksi tuo puutos todentui, hoidettiin tabuilla ilman seurantaa, kun olo koheni niin hyvin. Niin ja stressihän mulla on kova. Meillä ei suvussa ole ko. Sairauksiakaan, ainoana vaan ollut tuon b12 puutetta ja mä oon joutunut syömään happosalpaajia gastriitin uusiutumisen myötä, jotka taas vähentää b12 imeytymistä.
Mut katsellaan, kiitos tsempistä:Heartred
Mä en nimittäin nyt lähde katastrofiajatteluun ensimmäiseksi, kun taipumusta siihen muutenkin ja oon lukenut varmaan koko netin läpi, eihän tästä elämästä tuu muuten mitään jos aina pelkään kaikenmoista :violent001

Muokattu viimeksi:
Näihin voi vaatia muutosta!

Karenssihan on 4kk muistaakseni jos tatuoinnin ottaa, mut joo, oisko mennyt potilaat sekaisin?

En tiennyt karenssista. Siis vaikuttaako lapsettomuushoitoihin? En taidakaa sit ottaa lähiaikoina uutta :bag: mullaki lukee aina jotain hieman väärin, mut ei noin räikeästi!

Jos on noin vahvoja oireita kyllä pitäisi testin jo näyttää, tee ihmeessä pc se on ainakin tosi luotettava :happy: eihän oireita ole jos raskaushormonia ei oo kehossa.

(paitsi jos kuvittelee omaavansa joka kierto kaikki oireet niinkuin minä :hilarious:)

No kun just toi, oon niin monta kertaa kuvitellut kaiken et pelkään taas vaan kuvittelevani, vaikka onkin voimakkaammat oireet. Mut toiveikkuuskin oli voimakkaampi tässä kierrossa, joten jos vaan oon niin sekaisin raskaushalussani, et kuvittelen pahoinvointia ja tuntemuksia. :confused005 Huomenna aamulla kyl testaan, ja ehkä su sit uudestaan jos ei huomenna vielä olisi mitään... Voi kun tulisi nyt se plussa!!!:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001 :Heartred:sign19:sign17

Joo vaikuttaa. Lapsettomuushoitojen aikana ei kannata ottaa, koska se tosiaan vaikuttaa.
Meiltäkin kysyttiin, koska viimeisin on otettu.

Tämmöisen löysin tälleen aamusta:

"
Seulonnat uusitaan aiemmin, jos:
 on tapahtunut altistus veri- tai seksiteitse
 nainen tai mies on ottanut tatuoinnin tai lävistyksen
 matkailu seuraavissa maissa: latinalainen Amerikka, Melanesia, Karibia, Etelä-Japani tai
Keski- ja Etelä-Afrikka
 kuukauden kestänyt matkailu ulkomailla kohdemaasta riippuen

Hoitoa saavien henkilöiden velvollisuutena on ilmoittaa yllämainituista tilanteista
hoitoyksikköön. Suosittelemme, että siirrät tatuoinnin ja/tai lävistyksen ottamisen
lapsettomuushoitojen jälkeiselle ajalle. Näin vältetään tarpeettomat viivytykset hoidoissa ja
pariskunnalle mahdollisesti aiheutuvat lisäkustannukset."

Multa ei oo vielä otettu tautitestejä. Mut juu ehkäpä lykkään.

Takaisin