Raskaaksi 2019

Kp 1 tänää ja ihan täydellisen ajallaan :) eli keskenmeno ei sotkenut kiertoa, ja jos näin jatkuu nii ei tarvi ulkomaan reissulle siirrellä menkkoja, ollaan kuitenkin sielä 2vk, nii ovis osuu kivasta siihen ekalle lomaviikolle :) jos ei sit raskaus yllätä :grin tää aika menee tosi nopeaa! Nimittäin vielä neljät menkat ennen reissua :grin

Mulla on lämpöä 37,2 c ja valkovuotoa riittää. Toiveet herää, mutta samalla yritän olla toivomatta mitään :confused:

Mulla on sitä vv nyt vaan eli tiputtelu oli ja jäi. Eipä oo noin usein tehnyt mutta kyl ne menkat varmasti ihan ajallaan tulee nekin. Olisi ihanteellinen luteaali kuitenkin niin tietäisi sen puolesta että kaikki hyvin... Näin ihan ihme unia viime yönä kyllä, uneksin että olin täysin hämmentynyt kun tein vauvan ja mietin kuumeisesti kuka on isä. Sitten annoin vauvan hetkeksi mun kämppiksen hoitoon ja sit se vei sen johonkin laivalle. No, sitten hain vauvan takas ja mietin et kyllä me pärjätään vaikka isää ei olekaan ja oli kaunis lapsi. Isot ruskeat silmät ja minun näköinen muutoin.. joka muussa unessa lapsi ollut sinisilmäinen mutta nyt oli ruskeat. Toki asun maassa jossa miehet ovat ruskeasilmäisiä etten kuvittele et perii mun vihreitä.. outoa et niin kovat vauvaunet ja niin seesteinen myöskin.

Täällä keskenmeno menee näköjään samaa rataa kuin viimeksi. Vuoto alkoi tänään pari päivää tuomion jälkeen, nyt kivut on kovemmat kuin edellisen keskenmenon vuodoissa ennen varsinaista tyhjennystä. Vähän toivon että tyhjenisi itsestään ettei tarvitsisi niitä lääkkeitä ottaa, mun muutenkin huono iho räjähti ihan käsiin sen hormonipommin jälkeen.

Tuntuu että oon ihan shokkitilassa vielä, en tiedä mikä romahdus odottaa ens viikolla. Varasin jo työterveyteen ajan, ens viikon saikun saan varmaan sairaalasta. Edellisen kkm:n jälkeen olin 2,5 vkoa töissä jonka jälkeen jäin saikulle uupumuksen ja masennuksen vuoksi. Mulle on jo pariin otteeseen tänä vuonna sanottu lääkärien toimesta, että mun pitäisi jäädä uudestaan saikulle, mutten ole halunnut. Nyt kun toinen kkm tuli, en vaan kestä enää.. ja mietin vaan että mistä meitä rangaistaan. En ymmärrä mitä teen väärin etten voi pysyä raskaana.

Pahoittelut kp1 ja Koirankorva, pidän kaikki sormet ristissä ettet palaa :Heartred

Mä oon niin pahoillani, että sulle kävi näin jo toisen kerran :sorry: Voimiksia! :Heartred
En ole tilanteeseesi tarkemmin ehtinyt perehtyä, kun vasta aloittelin kirjoittelemaan tähän ketjuun, mutta tiedän miten romuna voi ihminen km. jälkeen olla. :sad010
Annat itsellesi nyt vain aikaa, saat surra just niin paljon, kun susta tuntuu, et syytä tai rankaise itseäsi - et olisi voinut tehdä mitään toisin, etkä ole tehnyt mitään väärin. :Heartpink
Mulla on kohta aikaa km. 2 kuukautta ja vieläkin surettaa, masentaa ja itkettää. Minusta se on ihan luonnollista. Vaikka nyt tuntuu mahdottomalta niin uskon, että vielä raskaus onnistuu ja sä olet vahva, selviät kyllä. Muistat, että kaikki tunteet on sallittuja, eikä nyt tarvitse jaksaa, varsinkaan yksin, me ollaan täällä tsemppaamassa. :hug013

Huoh kp1. Ja tasan 14 päivää taas oviksesta niin alko :shifty: Arvasin kyllä että ei tärpännyt kun tissi kipu loppui eilen. Alkaa aina järkky kipu oviksen jälkeen ja hiipuu päivä ennen kun menkat alkaa...

Ja siis ajoitukset hyvät ym. mutta ois vaikea silti uskoa raskaudeksi... Ja pelottaisi kovasti! Täytynee alkuviikosta testailla. Todennäköisempää lienee flunssa ja hormonihäiriö :rolleyes: Nenä onkin ollut tukkoinen.

Toivotaan pelosta huolimatta plussaa Sammie :joyful:

Entä Aida* oireita, testiä?

Pahoittelut tiina km, ja jukkapalmu ja Wusti kp1 :sorry: :Heartred

Olipa huojentavaa tulla gyneltä. Kohtu ja limakalvot kunnossa, vasemmasta munasarjasta löytyi johtofollikkeli 16x19 mm. Rinnat kunnossa myös. Kysyi, haluaisinko kokeilla letroja ja teroja. Sanoin, että voisin reseptit ottaa. Sain kyllä hyvät selostukset näistä lääkkeistä, vaikka täytyy sanoa, että tiesin jo sen kaiken, kiitos foorumin :grin Kerroin, että kierroissa näkyy lyhenemistä. :yuck: Miestä suositteli spermatutkimuksiin.

Ihan kiva kuulla, että kaikki siistiä ja hyvännäköistä :) Ja oli kuulemma hyvät limat nyt kp14 :grin Lääkäri oli sitä mieltä, ettei miehen syöpä pitäis vaikuttaa onnistumiseen ennen hoitoja ja että ajoitus ei ehkä ole ollut kohdillaan vaan. Eli toivossa, että tärppi kevään aikana tulisi :rolleyes:

Olipa ihanasti kirjoitettu zarar_, kiitos! :Heartred mulla on tuon uupumuksen taustalla henkisesti hyvin raskas työ, opiskelu töiden ohella, kaksi pientä lasta sekä ay-/puolueaktiivinen mies joten arki on ollut hyvin hektistä. Vasta jälkikäteen ymmärsin mun olevan erityisherkkä ja suorittaneeni läpi koko elämäni niin, että olisin mahdollisimman täydellinen ja miellyttäisin muita. Nyt keskenmenojen myötä alkaa pikkuhiljaa hyväksymään sen oman rajallisuuden, vaikkei se helppoa ole. Sairauslomaa olisin tarvinnut alunperinkin paljon enemmän, mutta koin sairausloman häpeällisenä ja tunsin syyllisyyttä siitä. Nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin levätä, en ole edes edellistä lokakuun keskenmenoa käsitellyt. Lääkärit on kyllä olleet ihan superymmärtäväisiä ja muistuttaneet monesti siitä, miten paljon raskaus ja keskenmeno vaikuttaa hormoneihin ja hormonit hyvinvointiin.

Nojoo, päivä kerrallaan mennään. Osalle keskenmeno on varmasti helpompi käsitellä, mutta mä koen että mulla varsinainen surutyö on vielä edessä. Toivon paranevani tästä tapporäkätaudista pian että pääsen lenkille ja uimaan. Tästäkin tulee vaan entistä masentavampi fiilis kun makaa kotona herkkuja syömässä..

.Mulla Vv ollu pari päivää sellasta voidemaista/ maitomaista, niukkaa kylläkin. Tänään tuli sellainen ovismainen limaklöntti. Tänään oon ollu ihmeen energinen vaikka tuli nukuttua vajaa 6h. Illasta on alkanu pissattaa, mut mulla kyl tulee ihan normistikin päiviä jolloin ravaan herkästi pissalla. Alavatsassa tuntuu ehkä vaimeaa paineen tunnetta/ polttelua, mut en oo kyllä varma. Jos ei raskaus niin pääasia ettei väsää mitään tynkäkiertoa:smiley-angelic001

.Mulla Vv ollu pari päivää sellasta voidemaista/ maitomaista, niukkaa kylläkin. Tänään tuli sellainen ovismainen limaklöntti. Tänään oon ollu ihmeen energinen vaikka tuli nukuttua vajaa 6h. Illasta on alkanu pissattaa, mut mulla kyl tulee ihan normistikin päiviä jolloin ravaan herkästi pissalla. Alavatsassa tuntuu ehkä vaimeaa paineen tunnetta/ polttelua, mut en oo kyllä varma. Jos ei raskaus niin pääasia ettei väsää mitään tynkäkiertoa:smiley-angelic001

Ootko suunnitellut milloin testata? :)

Ootko suunnitellut milloin testata? :)
Saatoin ehkä testaa tänään, josta opinkin että en testaa enää :woot: testaan varmaankin torstaina eli kp 25 ja dpo 13. Flo kyllä ennustaa menkkoja jo tiistaille, mutta viime kierrot ollu 25 ja 27 pv, eli en usko.

koskas sä meinasit??:bag:

Nii ja seki (vaikka kukaan ei kysyny ni kerron kumminkin) et söin viimeks töissä vähän ennen 12 ja sen jälkeen oon syöny 2 riisikakkua ja pari pähkinää eikä mulla oo yhtään nälkä!! :wideyed: Normisti syön sen 4-5 krt päivässä o_O

Saatoin ehkä testaa tänään, josta opinkin että en testaa enää :woot: testaan varmaankin torstaina eli kp 25 ja dpo 13. Flo kyllä ennustaa menkkoja jo tiistaille, mutta viime kierrot ollu 25 ja 27 pv, eli en usko.

koskas sä meinasit??:bag:

Hyvä kysymys.. . Huomenna /ylihuomenna voisi näkyä, mutta jos vasta myöhemmin, niin sitten tietäisi varmuudella... Ja toisaalta saisi olla toiveikas pidempään. Ennen keskiviikkoa kuitenkin, silloin gynekäynti kystaan liittyen.

Takaisin