Raskaaksi 2019

Lisäsin itseni, kun täällä näköjään joka päivä käyn :shy:

Tänään vielä näkyi hailura, en tiedä, näkyykö enää edes kuvassa.
IMG_20200110_082155.jpg

Kiitos kaikki mukana jännäilystä! :nailbiting::hello2

Äsken tunsin vihlaisuja täysin samassa kohdassa kuin edellisraskaudessa. Tuntui oudolta :bag: Kkm:n todennut lääkäri kertoi keltarauhasen olleen ko. kohdassa ja aiheuttaneen tuntemukset. Mutta mikä olisi todennäköisyys, että samassa kohdassa tuntuisi nyt... Ehkä oli joku haamu kipu tai en mä tiedä. En oo kamalan paljon (aiempiin kiertoihin verraten) edes miettinyt raskautta tai sen mahdollisuutta nyt. En siis usko, että tuntisin asioita nyt vain niitä toivoessani... :confused005

Olisi hurjan huojentavaa olla taas raskaana. Nyt muhun vain iski pessimismi, etten varmasti ole. Ja silti vain on jokin tunne, joka sanoo muuta.

Voi kun olisi raskaus :Heartred

Mulla ollut ovismaisia kipuja munasarjoissa ja vihlaisuja kohdunnapukassa, mutta myös menkkamaisia kipuja alamahalla, ihan kuin ovis ja menkat olis alkamassa yhtäaikaa :confused2
Rinnat kipeytyi eilen, mut ne nyt muutenki ollu oudot, koska maidon tulo jatkuu vaikka ei enää niin paljoa, eikä oo enää hetkeen paitakaan kastunut :grin mutta me ollaan nyt ihan käytetty ehkäisyä, tosin katsotaan nyt kuinka kauan, vielä ainakin tuntunut oikealta.

NewMoon, mikä sun tarkka laskettu aika on?

Sammie, mä en ainaskaan kuvassa enää nähnyt viivaa. Toivottavasti viikonloppuna on eri tilanne, hyvältä kyllä vaikuttaa :)

Mun piti tällä viikolla käydä niissä infektiovetikokeissa mut unohdin :bag: tänään ollaan lapsen kanssa kotona, niin en tiedä kehtaanko lähteä. Ei kyllä varmaan ole ongelma sekään jos menee vasta ensi viikolla, lääkäri kuitenkin soittaa vasta helmikuussa.

NewMoon, mikä sun tarkka laskettu aika on?

Sammie, mä en ainaskaan kuvassa enää nähnyt viivaa. Toivottavasti viikonloppuna on eri tilanne, hyvältä kyllä vaikuttaa :)

Mun piti tällä viikolla käydä niissä infektiovetikokeissa mut unohdin :bag: tänään ollaan lapsen kanssa kotona, niin en tiedä kehtaanko lähteä. Ei kyllä varmaan ole ongelma sekään jos menee vasta ensi viikolla, lääkäri kuitenkin soittaa vasta helmikuussa.

Livenä näkyi vielä selvä hailura. Sellainen kuin plussatessa joskus dpo9-10. Kuvassakin näkyy, mutta ei näköjään enää täällä.

Tuskin tuossa tilanteessa ensi viikko on ongelma. Ihan kyllä mahtavaa, kun niin monella asiat etenee! :Heartred

Täällä mies ei oikein ota tätä hommaa tosissaan. Ekalla kierrolla pelkäsi että tulen raskaaksi no en tullu. Nyt kun pitäs taas menkkojen jälkeen aloitella, sanoin että ois hyvä joka toinen päivä. Niin vastaus oli että ei ole ennenkään ollut niin ei nytkään ole. 2 lasta kun ennestään ja nukkuvat meidän sängyssä, jos haluaa sen hetken niin pitää saada lapset omaan sänkyyn nukkumaan. Ja ne kun vielä saattaa vetää tosi myöhään joten itselläkin jo uni alkaa tulla. :banghead:
En ymmärrä oikeesti näitä miehiä miks pitää olla niin vaikeita? Miksei voi ajatusmaailmaa muuttaa ja olla joka toinen päivä? Miksei voi auttaa saamaan lapsia yhdessä nukkuu sinne omiin sänkyihin jotta saisi sen ajan illasta?

Miehet ei varmastikaan osaa suhtautua raskausyritykseen samalla tavalla kuin me naiset. Meillä oli vähän päinvastainen tilanne eilen illalla. Aloin itse olla jo sen verran kipeä, ettei tehnyt mieli. Mies alkoi kiehnätä kyljessä ja myhäili, että kuitenkin haluat komean adoniksen siittiöitä. :hilarious: taisin siihen naurahtaa ja hoidettiin pikaiset. Kysyin eilen mieheltä, että osaako hän kuvitella tilannetta milloin kieltäytyisi seksistä tai kokisi suorituspaineita. Edelleenkään ei osannut samaistua, mutta en ihmettele hänet tuntien. Meillä lapset nukkuu omissa sängyissä joten voidaan kyllä iltaisin sängyssä hommailla jos mieli tekee ja jaksetaan. Vaihtelun vuoksi sohva on joskus kiva. :grin

Meillä minä olen se haluavampi osapuoli, myös ilman raskausyritystä. Haluton olin vain raskauden aikana. Tuntuu, että kun olen tuosta joka toinen päivä-ajatuksesta puhunut, niin mieskin siitä innostunut nimenomaan raskausyrityksen vuoksi :wideyed:Mullehan se sopii :rolleyes:

Meillä kans mies on se aktiivisempi ja ei tarvitse paljon hoputtaa makkariin:grin mulla taas selvästi oviksen jälkeen ei haluta eikä tee niin mieli. Mutta jos mies aloitteen tekee niin en mä ala vastaan sanomaan :p

Varsinkin pms ajat on vaikeita kun tietää että menkat tulossa, tekis mieli vaan olla ne pari päivää eristyksissä kaikilta

Mulla on nyt dpo1 kun ei tikuilla kiinni saatu mut lämmöt nousi 0,4 astetta ja kivut oli jne jne joten ilmeisesti nyt tänä iltana aloitan luget? Mulla ollu niin että o plussasta 3 päivän päästä mut nyt ei selvää plussaa tullu niin vissiin tänään alkaa niiden laitto tonne ...

Oli pakko laskea kalenterista et nyt on kp11/29. Ei oo vielä ovis kipuja tai limoja ollut, luultavasti alkuviikosta. Siitä sit tasan 2vkoa niin menkatkin alkaa:finger:

Yks kaveri on parasta aikaa synnyttämässä, toinen laitto viestiä kun tuskailee pahoinvointia alkuraskaudessaan. Minä se tässä pohdin et teenkö iltakävelyn alkoon ja haen vinkkua. Kuulostanpas katkeralle, mutta tänään on ollut vähän hankalampi päivä. Ehkä pistän kynttilät palaamaan ja otan lasin viiniä.

Ihanaa viikonloppua kaikille:Heartred

Oli pakko laskea kalenterista et nyt on kp11/29. Ei oo vielä ovis kipuja tai limoja ollut, luultavasti alkuviikosta. Siitä sit tasan 2vkoa niin menkatkin alkaa:finger:

Yks kaveri on parasta aikaa synnyttämässä, toinen laitto viestiä kun tuskailee pahoinvointia alkuraskaudessaan. Minä se tässä pohdin et teenkö iltakävelyn alkoon ja haen vinkkua. Kuulostanpas katkeralle, mutta tänään on ollut vähän hankalampi päivä. Ehkä pistän kynttilät palaamaan ja otan lasin viiniä.

Haet ja otat tottakai. Mul kans töissä yhtä tuskaa ku yhen mahaa ihaillaan koko ajan. Mul pää kipee eilen ja tänää :arghh:

Täällä mies ei oikein ota tätä hommaa tosissaan. Ekalla kierrolla pelkäsi että tulen raskaaksi no en tullu. Nyt kun pitäs taas menkkojen jälkeen aloitella, sanoin että ois hyvä joka toinen päivä. Niin vastaus oli että ei ole ennenkään ollut niin ei nytkään ole. 2 lasta kun ennestään ja nukkuvat meidän sängyssä, jos haluaa sen hetken niin pitää saada lapset omaan sänkyyn nukkumaan. Ja ne kun vielä saattaa vetää tosi myöhään joten itselläkin jo uni alkaa tulla. :banghead:
En ymmärrä oikeesti näitä miehiä miks pitää olla niin vaikeita? Miksei voi ajatusmaailmaa muuttaa ja olla joka toinen päivä? Miksei voi auttaa saamaan lapsia yhdessä nukkuu sinne omiin sänkyihin jotta saisi sen ajan illasta?

Voi toki olla noin mitä tiina sano ettei miehet aina osaa suhtautua samalla tavoin kuin itse mut kantsii varmaan puhua miehen kans asiat et haluaako hän oikeasti nyt lapsen vai ei. Tuo että pelkäsi että tuut heti raskaaksi on aika voimakas ilmaisu, jos siis ns tosissaan pelkäsi. Kyl meilläkin miestä jännittää ja pelottaakin välillä lapsen saaminen, ja kyllä muakin, mutta molemmat kuitenkin sitä haluaa täysillä. Mut jos mieskin haluaa lasta niin luulisi sen näkyvän jos on motivaatiota. Sit jos keskustelun jälkeen mies edelleen on sitä mieltä et lapsi saa tulla niin vois ehkä vaatia häneltä myös sen suuntaista käyttäytymistä/puhetta, että sulle tulee paha mieli siitä jos antaa ymmärtää taas hetken päästä muuta. Toki aina ei voi jaksaa esim joka toinen päivä harrastaa jne mut ymmärsit varmaan mitä tarkoitan. Toivottavasti selviää!

Mäki hain, taidan juoda puol pulloa :smiley-ashamed005

Jannn, meillä kans töissä yks raskaana. Suoraan sanottuna vituttaa kun en pääse edes siellä pakoon tätä aihetta, ennen oli ihanaa kun siellä sai nollattua ajatukset kun ei ollut puheena raskausjutut ja vauvat. Toki ite aina livahdan meneen kun aihe kääntyy siihen:bored:

Jannn, meillä kans töissä yks raskaana. Suoraan sanottuna vituttaa kun en pääse edes siellä pakoon tätä aihetta, ennen oli ihanaa kun siellä sai nollattua ajatukset kun ei ollut puheena raskausjutut ja vauvat. Toki ite aina livahdan meneen kun aihe kääntyy siihen:bored:
Itse en koe tarpeelliseksi tehdä omasta mahdollisesta raskaudesta isoa asiaa töissä. Oon nyt ovuloinut, on ajoitettu kaikki just preciis oikein ja pian alkaa luget mutta jos nyt plussa tulisi nii en kokisi et pitäisi jauhaa ja myös ku masu kasvaa niin en koe että se pitäisi olla jutun aihe koko ajan.. mulla ehkä jopa ahdistaa ajatus et muut kyselee et miten menee jne jne

Mulla tulee TAAS eggistä :arghh: kp 37 menossa. Ensimmäisen kerran tässä kierrossa oon merkannut eggikset 27.12, sen jälkeen niitä on tullut aina parin päivän välein. Hormonit on ihan täysin sekaisin. Toivottavasti uusi kierto kuitenkin jossain vaiheessa alkaa itsestään. Ei jaksais mitään progepelleilyäkin vielä.

Itse en koe tarpeelliseksi tehdä omasta mahdollisesta raskaudesta isoa asiaa töissä. Oon nyt ovuloinut, on ajoitettu kaikki just preciis oikein ja pian alkaa luget mutta jos nyt plussa tulisi nii en kokisi et pitäisi jauhaa ja myös ku masu kasvaa niin en koe että se pitäisi olla jutun aihe koko ajan.. mulla ehkä jopa ahdistaa ajatus et muut kyselee et miten menee jne jne

Niin, mulla vähän sama. Jos kysyttäis voinnista yms niin vastaisin ja kertoisin mut en haluis et se ois kahvihuoneen pää puheenaihe kokoajan. Just ku ei ikinä tiedä muiden taustoja ja onko vaikea aihe..

Takaisin