Raskaaksi 2019

Kiitos newmoon viestistä! Pitkän matkan ootte kulkeneet tähän asti. Tulee itselle ihan urpo olo kun kitisen alle vuoden yrityksellä täällä, en voi kun vain kuvitella miltä teistä on tuntunut vuosien ajan. Nyt muistankin kun joskus puhuit tuosta esiasteesta, hui kamala. Onneksi asioilla on tapana lopulta järjestyä ja saatte parhaimman mahdollisen palkinnon syksyllä :Heartred

Mun mielestä pitäisi km jälkeen saada jos maitoa tulee.... Tai mistäpä minä tiedän, en edes tiennyt että sitä myydään

Lueskelin noita keskussairaalan sivuja ja siellä puhutaan vaan synnyttäneistä ja vauvaa imettävistä.
Tietysti vaihtoehto ois vaan soittaa lääkärille ja pyytää sitä prolaktiinin estäjää, mutta jotenkin on jo tarpeeksi saanu lääkärillä hypätä, nii ei enää jaksais. Toivottavasti tämä menee ohi täs alkuvuodesta :)

Kiitos newmoon viestistä! Pitkän matkan ootte kulkeneet tähän asti. Tulee itselle ihan urpo olo kun kitisen alle vuoden yrityksellä täällä, en voi kun vain kuvitella miltä teistä on tuntunut vuosien ajan. Nyt muistankin kun joskus puhuit tuosta esiasteesta, hui kamala. Onneksi asioilla on tapana lopulta järjestyä ja saatte parhaimman mahdollisen palkinnon syksyllä :Heartred
Kyl toi vuosi on pitkä aika. Mul alko yritys vuonna 2014. Tosin ollut nyt kesän alussa vaihtuvuus joten lähtölaskenta alusta (erosin ja sitten seurustella aloin ihmisen kanssa kenet jo tosin tunsin mutta silti uus suhde ja päätettiin että tjot ku mulle niin hoettu etten raskaudu) se raskautuminen ei ole ilmeisesti vaikee vaan pysyminen

Vuotaa vuotaa... Olisikohan yrittänyt kuitenkin jotakin, kun alkoi vuotokin vähän liian aikaisin normaaliin nähden.

On selvästi haalennut. Hidastahan se lasku on. Kun miettii että toisilla ne hcg arvot voi olla esim. Jo rv 7-8 jopa 229 000 mIU/ml, nii kyllä siinä useampi viikko menee että laskee. (jossain englannin kielisellä sivulla oli että kun on "täydellinen" keskenmeno, eli istukka ym poistunut, nii hcg arvo puolittuu 15 tunnissa. Tosin en sit tiedä sen paikkaansa pitävyyttä, koska ihmiset on niin yksilöitä) Onko sulla otettu noida hcg arvoja verestä?
Mulla ne oli viikko sitten vielä päälle 1200. Ja silti näin jo koetta edellisenä päivänä, että testissä oli haallennut viiva haamuviivaksi, tulkitsin sen melkein negaksi sillon, vaikka sit yli testiajan se kyllä vahvistui, mut oli silti aika tosi haalu. Virtsassa se määrä toki voi olla pienempi kuin veressä :confused005 kai nämäkin riippuu ihmisestä kuinka hormonit erittyy esim. virtsaan :scratch toivottavasti päästään molemmat pian normaali kiertoon takaisin :Heartred

Mä epäilen että mulla joko ovulaatio oli 2pv sitten, tai sitten kroppa sitä vasta kehittelee. Kipuja oli pari päivää sitten, mutta nyt alkanut muut olot epäilyttää, että ehkä se onkin vasta tulossa. No, sen näkee sitten.
Muutenkin olo alkaa olla melkein kuin normaali ihmisellä. Hemoglobiini arvot nyt vähän vielä haittaa normaali elämää, nyt vasta alkanut enemmän päässä pyörimään, esim. Nopeasti noustessa tai jos imuroin tai muuta, nii pakko istua välillä, ettei mee taju. Ärsyttävää, mutta onneksi ohimenevää :) rinnat edelleen turpeat. Voisin alkaa imettää jos olis vauva. Aika hullua. Alanko kohta myymään maitoa vastasyntyneiden osastolle vai mitä o_O sais ainaki hyödyn irto tuostakin vaivasta. Täälä saa äidinmaidosta 20€/l ja voin sanoa että multa irtois useampi litra päivässä. Mutta taitaa olla että keskenmenon jälkeen ei tätä oikeutta myydä maitoa ole. Kun aina puhutaan vaan vauvan ylijäämästä maidosta o_O

Ei oo vielä, tammikuun puolivälissä otetaan hcg. Lähinnä tsekataan, että on laskenut odotetusti.

Toi ovishan kuulostaa hyvältä ja herättää toiveita notmikierrosta! Tuo maidon nousu sen sijaan... Kamalaa :sad001

Kuinka kauan sun km nyt onkaan?

Jep tuntuu äärettömän pitkälle tämä aika toukokuusta tähän.. Ja tuntuu niin oudolle että gynet toitottaa että se vuosi on normi aika, älä huolestu vielä sun muuta. Vaikea ottaa rennosti, mutta yritän ajatella että kevät tulee nopeasti ja pääsee sitten tutkimaan asiaa. En jostain syystä usko tärppiin ennen sitä, oon niin pessimistinen ihminen :joyful:

Jep tuntuu äärettömän pitkälle tämä aika toukokuusta tähän.. Ja tuntuu niin oudolle että gynet toitottaa että se vuosi on normi aika, älä huolestu vielä sun muuta. Vaikea ottaa rennosti, mutta yritän ajatella että kevät tulee nopeasti ja pääsee sitten tutkimaan asiaa. En jostain syystä usko tärppiin ennen sitä, oon niin pessimistinen ihminen :joyful:
Mäkin oon ton testin kans et ei vain voi uskoa

Ei oo vielä, tammikuun puolivälissä otetaan hcg. Lähinnä tsekataan, että on laskenut odotetusti.

Toi ovishan kuulostaa hyvältä ja herättää toiveita notmikierrosta! Tuo maidon nousu sen sijaan... Kamalaa :sad001

Kuinka kauan sun km nyt onkaan?

Katsoin ihan kalenterista, ku sinne oon merkannut, muisti vähän huono jo asian suhteen(liekö joku suojausmekanismi, koska mulla yleensä ylihyvä muisti) 4vk sitten alkoi tiputteluvuoto, siitä viikon päästä pientä hyytymävuotoa, yhden päivän kuin menkoissa, luulin et se oli siinä, mutta siitä meni viikko(eli 2vk sitten) ku aukes ne hanat ja useita tunteja sitä verta ja hyytymää tuli. Että 2-3vk siitä varsinaisesta keskenmenosta. Istukan palasia tuli vielä viikko sitten, ennen cytoteciä. Eli ne istukan palat piti arvoa ylhäällä, vaikka yhden ultran mukaan niitä ei enää ollutkaan, vasta viikko sitten ne näkyi ultrassaki. Eri ultraaja kylläkin. Tää oli kaikista empaattisin ultraaja mikä nyt viikko sitten oli.
Se kohdunulkoinen selvittely oli 5-3 vk sitten muistaakseni ,sillo n. 3vk sitten näkyi se hentoinen syke ennen hyytymäistä vuotoa.(tää ihan ulkomuistista, en oo kalenteriin merkkaillut kohdunulkoisesta)

Tulipa sekava teksti. Mutta tosiaan. Varmaan tuo 2vk on lähin aika keskenmenosta. Vaikkakin vielä viikko sitten lauantaina tuli viimeiset istukan palaset.

Meille olisi siis voinut tulla kaksoset. Jos vaan kaikki olis ollut kunnossa. Silti mun aivot vaan ajattelee että kesävauvaa ei suotu, vaikka periaatteessa pitäs puhua monikossa, että kesävauvoja o_O aika hullua. No ei tuu vauvaa eikä vauvoja, nii sinällään ei väliä sanamuodolla.

Mutta sinällään kun ajattelee, niin maito nousi rintoihin muistaakseni tiistaina tai keskiviikkona, eli 2-3 pv cytotecin jälkeen. Yleensä maito nousee 2-3 päivää synnytyksestä. Eli sinällään keskenmeno päättynyt ehkö sillon la, eli tavallaan kroppa luulee et. Oon sillon synnyttänyt. Tosin mun rinnat alkanut vuotaa raskausaikana jo toisella kolmanneksella, nii sitä ehkä ei voi sillee verrata. :scratch

Tänään taitais olla o+ päivä. En oo testaillut, mutta panettaa sitä luokkaa, että vois rakastella vaikka kenkätelinettä tai mitä tahansa, joten lähellä ollaan ainakin. Illalla siis jälkeen miehenkaatopuuhia, jos näiltä muilta lihaskivuilta tässä pystyy:hilarious: suomeksi, täytyy siis käydä sidekaupoilla:bag:

Negaa vaan näyttää. Ei sitten tärpänny todennäköisesti. Edelleen liian aikaista testata mutta veikkaan että ei nyt vaan onnistunut

Liitteet

• IMG_20191229_150713.jpg
    IMG_20191229_150713.jpg
    25.3 KB · Katsottu: 198
Katsoin ihan kalenterista, ku sinne oon merkannut, muisti vähän huono jo asian suhteen(liekö joku suojausmekanismi, koska mulla yleensä ylihyvä muisti) 4vk sitten alkoi tiputteluvuoto, siitä viikon päästä pientä hyytymävuotoa, yhden päivän kuin menkoissa, luulin et se oli siinä, mutta siitä meni viikko(eli 2vk sitten) ku aukes ne hanat ja useita tunteja sitä verta ja hyytymää tuli. Että 2-3vk siitä varsinaisesta keskenmenosta. Istukan palasia tuli vielä viikko sitten, ennen cytoteciä. Eli ne istukan palat piti arvoa ylhäällä, vaikka yhden ultran mukaan niitä ei enää ollutkaan, vasta viikko sitten ne näkyi ultrassaki. Eri ultraaja kylläkin. Tää oli kaikista empaattisin ultraaja mikä nyt viikko sitten oli.
Se kohdunulkoinen selvittely oli 5-3 vk sitten muistaakseni ,sillo n. 3vk sitten näkyi se hentoinen syke ennen hyytymäistä vuotoa.(tää ihan ulkomuistista, en oo kalenteriin merkkaillut kohdunulkoisesta)

Tulipa sekava teksti. Mutta tosiaan. Varmaan tuo 2vk on lähin aika keskenmenosta. Vaikkakin vielä viikko sitten lauantaina tuli viimeiset istukan palaset.

Meille olisi siis voinut tulla kaksoset. Jos vaan kaikki olis ollut kunnossa. Silti mun aivot vaan ajattelee että kesävauvaa ei suotu, vaikka periaatteessa pitäs puhua monikossa, että kesävauvoja o_O aika hullua. No ei tuu vauvaa eikä vauvoja, nii sinällään ei väliä sanamuodolla.

Eli melko samoissa mennään. Mulla raskaus päättynyt 3 vkoa sitten, mutta tosiaan viikko sitten loppu raskausmateriaali tuli ulos. Tuo, kun mainitsit "empaattisimman ultraajan"... En tiedä, onko sulla samanlainen kokemus, mutta olin aika järkyttynyt siitä, miten kylmiä hoitajat olivat yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Kukaan ei tuntunut ymmärtävän, että menetin lapsen, enkä solumöykkyä.

Takaisin