Onnea paljon <3Dpo 12 ja oli pakko nousta jo kello 5 testailemaan. Onneksi ei tarvitse pregcheckin kanssa arpoa:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onnea paljon <3Dpo 12 ja oli pakko nousta jo kello 5 testailemaan. Onneksi ei tarvitse pregcheckin kanssa arpoa:
Mä nään usein positiivisista unta :) ainakin jos tiedän et meinaan aamulla testata. Myös tärppikierrossa näin unta.. hyvä et edes mun unissa tärppää![]()

Mul on fiilis että vois skipata 2 viikkoo ku oli näköjään ovuloimaton kierto. Kuitenkin. Koska menkkoi ei oo eikä kyl oo oireita ku ne perusjutut ja nekin rupee olla taputeltu. Kyl vois oireilu loppuu kun nukuttaa ja on pöhnä olo koko ajan.Voisko jo skipata viikonlopun yli siihen et menkat alkaa.. Yrittämisen alussa sitä piinaili mahdollista plussaa vaan ja kokoajan jännitti, nyt lähinnä vaan miettii että onko siteitä ja muita vermeitä tarpeeks kaapissa. Ei vaan uskalla ees toivoa plussaa. Tissit edelleen tosi kipeet mut ei muuten mitää. Ja ne on aina oviksen jälkeen kipeenä siihen saakka ku menkat alkaa![]()
Mä taas just lopetin kaiken ylimääräsen otin parina päivänä yhen ylimääräsen foolihapon ja liikuntaa olin lisänny/painoa pudottanut just ennen tätä, mutta muutoin jätin kaikki greipit ja vippaskonstit pois ehkä se osittain sit rauhotti päätä kun ei miettiny muuta ku millon käy salilla ja mitä söisPäätettiin miehen kanssa kokeilla tammikuussa ketoilua taas, tai ainakin vedetään hiilarit minimiin ja alkoholia ei nautita :) Joulun aikana on aina joku viinilasillinen ja saunaolut otettu. uuden vuoden aattona otetaan varmaan skumpat ja sitten skipataan kaikki turhat. Siksi tänään mässäilen suklaata, saa pois kaapista kaikki jouluherkut. Muutenkin tuntuu että nyt on pakko vaan saada painoa pois, niin voi eliminoida paino riskitekijöiden listasta. Viimeksi kun aloitin, niin ehdin toteuttaa sitä 3-4vko ennen kuin tuli positiivinen raskaustesti ja neuvolassa sitten kiellettiin laihduttamista. Olisihan se ollut kiva saada tuo nyytti syliin mutta kun ei ollut tarkoitettu. Mietin myös neuvolaan soittamista tai terveyskeskukseen... Olisi helpompaa jos saisi tukea tähän lääketieteellisesti myös.
Mitähän muuta vippaskonesteja voisi ottaa ensi kiertoon? kertokaa ihmeessä teidän :) greippimehu, vitamiinit ja ketoruokailulla ajattelin aloittaa. Toki sitten jotain jumpan muodossa myös, aamupäivällä ja iltapäivällä tulee 2,5km varmaan reippailtua ainakin kun yritys muuttaa toiseen sijaintiin!

Päätettiin miehen kanssa kokeilla tammikuussa ketoilua taas, tai ainakin vedetään hiilarit minimiin ja alkoholia ei nautita :) Joulun aikana on aina joku viinilasillinen ja saunaolut otettu. uuden vuoden aattona otetaan varmaan skumpat ja sitten skipataan kaikki turhat. Siksi tänään mässäilen suklaata, saa pois kaapista kaikki jouluherkut. Muutenkin tuntuu että nyt on pakko vaan saada painoa pois, niin voi eliminoida paino riskitekijöiden listasta. Viimeksi kun aloitin, niin ehdin toteuttaa sitä 3-4vko ennen kuin tuli positiivinen raskaustesti ja neuvolassa sitten kiellettiin laihduttamista. Olisihan se ollut kiva saada tuo nyytti syliin mutta kun ei ollut tarkoitettu. Mietin myös neuvolaan soittamista tai terveyskeskukseen... Olisi helpompaa jos saisi tukea tähän lääketieteellisesti myös.
Mitähän muuta vippaskonesteja voisi ottaa ensi kiertoon? kertokaa ihmeessä teidän :) greippimehu, vitamiinit ja ketoruokailulla ajattelin aloittaa. Toki sitten jotain jumpan muodossa myös, aamupäivällä ja iltapäivällä tulee 2,5km varmaan reippailtua ainakin kun yritys muuttaa toiseen sijaintiin!
Oliko aukkari jo?![]()
Mä taas just lopetin kaiken ylimääräsen otin parina päivänä yhen ylimääräsen foolihapon ja liikuntaa olin lisänny/painoa pudottanut just ennen tätä, mutta muutoin jätin kaikki greipit ja vippaskonstit pois ehkä se osittain sit rauhotti päätä kun ei miettiny muuta ku millon käy salilla ja mitä söis![]()
Parin tunnin päästä ja jännittääää. Siis aina kaikki ylimääränen muuteki jännittää äääh

Mä taas just lopetin kaiken ylimääräsen otin parina päivänä yhen ylimääräsen foolihapon ja liikuntaa olin lisänny/painoa pudottanut just ennen tätä, mutta muutoin jätin kaikki greipit ja vippaskonstit pois ehkä se osittain sit rauhotti päätä kun ei miettiny muuta ku millon käy salilla ja mitä söis![]()

Jannnille tsempit aukkariin ja vitsit miten NewMoonin tilanne jännittää!!!
Täällä ei ihmeitä edelleenkään, dpo4 ja satunnaista jomottelua sillon tällön. Kiertokamuja?
Flon mukaan menkat alkais 5.1 Tuntuupa sinne olevan piiiitkä aika, ihan eri vuonnakin!![]()

Itse ajattelin aloittaa keto/vhh just sillä tarkoituksella että energiaa olisi enemmän. Sitten kun energiaa tulee, niin aloitan varmaan mun kävelyt taas, sellainen 30-45min alussa ja pidempiä jos jaksaa myöhemmin. Ennen mä pelasin sulkapalloa paljon, mutta se oli exän kanssa ja sillä on oma perhe yms, niin ei se nyt oikein tuu meillepäinä sellasten takia. Uintia voisin jatkaa taas :) Vesijuoksua olen harrastanut muutamaan kertaan. Tavoitteellista voisi olla esim. cooperin hyvä tulos joskus tulevaisuudessa. Itsekin olin urheilullinen ja aktiivinen tyttö nuorempana ja sitten kipirauhanen pamas ja nyt olen laiska ja väsynyt kokoajan. Vaikeeta selittää miltä se tuntuu jos ei itse ole tuntenut sitä :DHei minä kanssa! Siis palaan ketoiluun tai ainakin vhh. Olo silloin paljon parempi ja jos tosiaan saisi riskejä pienemmiksi sillä, että saisi kiloja pois. Raskaus vei jo useamman, yllätyin eilen vaa'alla lukeman laskusta, vaikka jouluruokia ja suklaata ym. nyt kulunut. Ja mulla siis bmi 35 kieppeillä.
Mulla käytössä nyt raskausvitamiinit, foolihappo (ylipainon vuoksi isompi annos), kalaöljy, maca, ubikinoni ja gelee royale. Greippimehua ei ainakaan nyt. Sain nukkumiseen lääkkeet ja greippimehua ei niiden kanssa saa käyttää. Toki noista tarkoitus päästä suht. nopeasti eroon, mutta jos raskautuisikin, niin eivät ole vauvalle haitallisia. Liikuntaa olen minäkin jo nyt maltilla lisännyt, lähinnä kävelyä. Jotenkin entisenä kilpaurheilijana kaipaisin siihenkin jotakin tavoitteellista... Ideoita?
Tuolla aiemmin tarkoitin niillä prosenteilla sarkastisesti päinvastaista. Siis että jos kkm/km riski oli meillä enää alle 3% ja silti niin kävi, niin se, että raskaaksi voisi tulla vain 5% todennäköisyydellä, ei tarkoita, etteikö raskauduttaisi. Äh, vaikea selittää.
Täällä odotellaan jos ehtisi plussa vielä tälle vuosikymmenelle :DTäällä kanssa odotetaan seuraavaa ovulaatiota aikaisintaan ensi vuosikymmenellä![]()
Itse ajattelin aloittaa keto/vhh just sillä tarkoituksella että energiaa olisi enemmän. Sitten kun energiaa tulee, niin aloitan varmaan mun kävelyt taas, sellainen 30-45min alussa ja pidempiä jos jaksaa myöhemmin. Ennen mä pelasin sulkapalloa paljon, mutta se oli exän kanssa ja sillä on oma perhe yms, niin ei se nyt oikein tuu meillepäinä sellasten takia. Uintia voisin jatkaa taas :) Vesijuoksua olen harrastanut muutamaan kertaan. Tavoitteellista voisi olla esim. cooperin hyvä tulos joskus tulevaisuudessa. Itsekin olin urheilullinen ja aktiivinen tyttö nuorempana ja sitten kipirauhanen pamas ja nyt olen laiska ja väsynyt kokoajan. Vaikeeta selittää miltä se tuntuu jos ei itse ole tuntenut sitä :D
Täällä odotellaan jos ehtisi plussa vielä tälle vuosikymmenelle :D