Raskaaksi 2019

Mul olis pitänyt tänään poistaa hammas mut ei, antibiootti kuuri viikon verran ku niin tulehtunut ja ens keskiviikkona poisto. En ymmärrä.. Suomessa kai ne poistaa heti?!? Toi voi olla vaarallista ku se sano et ihan täynnä mätää just ylhäältä viisurin vieres ja levinnyt. Eipä sitä auta ku napsia viikko 3 kertaa päivässä Ab kuuri ja itku herkässä ku vuoto ei ala kunnolla ja ei ees oo mitään kipui ja onnetonta koko päivä.

Vaikka pääsin yhteen kisafinaaliin mut eipä sekään inspaa

Jannn taas samassa veneessä :hilarious::hilarious:

Joo jännä nähä mikä aamulla lämpö. Välillä sellanen olo et hitto ku pitää lämpöjäkin mitata, mut sit taas on kyllä tosi mielenkiintoista. Miks viimeks oviksessa lämpö dippas ja nyt taas ei? Miks oon merkannu kp9 kohdalle parin kierron ajan kunnon nivusjuilintaa ja nyt ku tarkemmin katsoin, ni lämmöissäkin tapahtunu aikamoinen dippi sillon. Mitä silloin voi edes tapahtua:confused:
Kaikenlisäks oon merkannut FF:n kaikki tarkasti, positiivisen ovistestin jne mutta näyttää ovista vasta ilmeisesti lämpöjen perusteella kolmen päivän päähän:bored: huoh.
On tämä oman kropan tarkkailu kyllä sellasta:banghead:
Nyt aina plussa ovistikussa ja talletteluja vielä tänään ja toivottavasti huomenna ni sitte ei auta muuta ku taas odotella:inpain:

Jannn taas samassa veneessä :hilarious::hilarious:

Joo jännä nähä mikä aamulla lämpö. Välillä sellanen olo et hitto ku pitää lämpöjäkin mitata, mut sit taas on kyllä tosi mielenkiintoista. Miks viimeks oviksessa lämpö dippas ja nyt taas ei? Miks oon merkannu kp9 kohdalle parin kierron ajan kunnon nivusjuilintaa ja nyt ku tarkemmin katsoin, ni lämmöissäkin tapahtunu aikamoinen dippi sillon. Mitä silloin voi edes tapahtua:confused:
On tämä oman kropan tarkkailu kyllä sellasta:banghead:
Nyt aina plussa ovistikussa ja talletteluja vielä tänään ja toivottavasti huomenna ni sitte ei auta muuta ku taas odotella:inpain:

Saa nähä jaksetaaks me tänää ja oisko ees hyötyä ku eile 2 krt :hilarious: mut ehkä viel illal. Aattelin mitata vaan siihe asti et nousee. Sit vaan sillon tällön ettei stressais liikaa. Kaippa noita dippejä tulee millo mistäkin. Alkoholi, univaje jne...

Tiinuliinu:Heartbigred ei sanoja. On perseestä.

Nyytti, hyvä ettei ollut mitään syöpää. Ollut tässä parin vuoden aikana lähipiirissä just rintasyöpää. Tosi pirullisia nää:sad010

Mulla on taas vuotopäivä. 3x100mg luget tekee myös aika jämähtäneen fiiliksen. Mietiskelin tässä just, että mitä mä näitäkään käytän, kun ei kerta mitään hyödytä. Dpo2.

Tämähän on jännää. Kävin tässä epätoivoissani kannasta katselemassa terveystietoja. Ei olla siis saatu mitään posti tai mitään, mutta siellä näkyi, että käynti olis suunnitteilla 28.1.20. Siellä näkyi myös, että mulle on laitettu lähetteet verikokeisiin. Suunniteltu ottopäivä 21.11, eli pari viikkoo sit. Kiva. En oo siis mistään kuullut juttuukaan tästä, nyt vaan lukaisin kannasta sattumalta. Täytyykin koittaa soitella sinne huomenna ja vähän kysellä, että onko jotain väliä että missä kohtaa kiertoa ym. Näitä verikokeita sitten otetaan.

Tämähän on jännää. Kävin tässä epätoivoissani kannasta katselemassa terveystietoja. Ei olla siis saatu mitään posti tai mitään, mutta siellä näkyi, että käynti olis suunnitteilla 28.1.20. Siellä näkyi myös, että mulle on laitettu lähetteet verikokeisiin. Suunniteltu ottopäivä 21.11, eli pari viikkoo sit. Kiva. En oo siis mistään kuullut juttuukaan tästä, nyt vaan lukaisin kannasta sattumalta. Täytyykin koittaa soitella sinne huomenna ja vähän kysellä, että onko jotain väliä että missä kohtaa kiertoa ym. Näitä verikokeita sitten otetaan.
No mut toihan on kiva ettei sulle ilmoteta mitään, et pitäis sinne labraan mennä! Tosi kätsyä hoitaa hommat :banghead:

Dpo4, ei tunnu miltään, täysin normaali olo, harvinaisen oireeton ovulaatio. Ainakin ovistestiin tuli taas tosi vahva plussa, ja torstai-iltana alavatsaa nippaili. Rinnat ei kipeytyneet, alavatsakivut loppuneet. Odotellaan :)

Mitähän tässä vielä voisi tehdä ennen kuin pääsee tutkimuksiin hakeutumaan? Meillä on yritystä vasta puolisen vuotta, todellista, tikutettua yritystä vasta 4kk, mutta en vain usko että raskaus alkaa luonnollisesti. Alusta asti ollut sellainen tunne.
On otettu (muista syistä) peruslaboratoriokokeet, joissa kaikki ok. Ei diabetesta, ei kilpirauhasongelmia, ei anemiaa, kaikki kunnossa. On tehty tavallinen gynekologinen tutkimus, jossa ei mitään poikkeavaa, papakoe ok jne. Ovulaatiotesti näyttää vahvaa positiivista joka kuukausi, mutta raskaus ei ala.

Mulla on kans lukenu kannassa siel tutkimusten kohdalla jotain et suunniteltu antopäivä, vaikka tiesin et saan mennä millon haluan et voiskoolla vaan tollanen muodollisuus et jonku päivän heidän on pakko sinne laittaa? Mutta soittamallahan se tietty selviää:happy: hienoa kuitenkin et enää alle 2kk vastaanottoon!:gen014 Vaikka tietty tiedän hyvin odottamisen tuskan ja turhautuneisuuden :inpain:

Dpo4, ei tunnu miltään, täysin normaali olo, harvinaisen oireeton ovulaatio. Ainakin ovistestiin tuli taas tosi vahva plussa, ja torstai-iltana alavatsaa nippaili. Rinnat ei kipeytyneet, alavatsakivut loppuneet. Odotellaan :)

Mitähän tässä vielä voisi tehdä ennen kuin pääsee tutkimuksiin hakeutumaan? Meillä on yritystä vasta puolisen vuotta, todellista, tikutettua yritystä vasta 4kk, mutta en vain usko että raskaus alkaa luonnollisesti. Alusta asti ollut sellainen tunne.
On otettu (muista syistä) peruslaboratoriokokeet, joissa kaikki ok. Ei diabetesta, ei kilpirauhasongelmia, ei anemiaa, kaikki kunnossa. On tehty tavallinen gynekologinen tutkimus, jossa ei mitään poikkeavaa, papakoe ok jne. Ovulaatiotesti näyttää vahvaa positiivista joka kuukausi, mutta raskaus ei ala.

Mä sanoisin et teillä on vielä kaikki mahdollisuudet onnistua luomusti, alle vuodessa:) eihän tää varmaan lohduta jos oma tunne on mikä on (mullakin oli mut mulla oli myös tää vuotovika) mut ainakin se et mitään selvää vikaa ei oo niin puitteet on täydelliset, joillakin vaan kestää vähän pidempään vaikkei vikaa olisi. Tsemppiä!

Toi "tunne siitä,ettei tärppää" on jotenki kauheen tuttu. Meillä onnistu esikoinen kertarykäsyllä, mutta muistan, että puoli vuotta sitten melkein itkua väänsin neuvolatädille,jolle kerroin lapsihaaveistani, että olen ihan varma ettei me saada toista lasta. Tiedän, että kuulostaa typerältä niiden korvaan, jotka ei ole sitä ensimmäistäkään ole vielä saanut, mutta se mahdottomuuden tunne oli todella voimakas, ja tietty vahvistui vain,kun kaksi ekaa yrityskiertoa jäi vain yrityksen tasolle. No, mut jäi onneks tunteen tasolle, tai ainakin raskaus alkoi.

Täällä lähti heti rattaat pyörimään; soitin neuvolaan aamulla ja sieltä laitettiin kiirelähete sairaalaan tuon minun diabeteksen takia. Sairaalasta soitettiin jo aikaa iltapäivällä. Kuten oon jo jossain aiemmin sanonut, edellinen raskaus oli ihan todellista kaaosta sokerien kanssa, nyt jo viimekerrasta viisastuneena osaan vähän ennakoida ja olen jättänyt hiilarit minimiin ja välttelen kaikkia viljatuotteita, sokeri/rasvajuttuja, maitotuotteita ja makeita hedelmiä. Tietty harkinnan mukaan saa syödä ja insuliinilla voi korvata satunnaisia herkutteluja, mut no, nyt on sellanen olo, että mulla on insuliinikynä toisessa kädessä ja omena toisessa, vartoon sotarintaman rajoilla ja katson päättäväinen ilme kasvoilla kohti tulevaisuutta ja insuliinikynää pyöritellen julistan "sodan" alkaneeksi; Let The Battle begin. Okei, meni ehkä hieman dramaattiseks... :oops:

Anteeksi, en ole taas varmaan viikkoon kirjoittanut. On ollut niin simmonen tunne ettei tärpännyt. Se jotenkin vei halut pyöriä vauvapalstalla. Oon tänään ja eilen koittanut lukea viestejä ja jakaa arvioinneilla sympatiaa ja tsemppiä ja onnitteluja. Luin tuolta että on tullut randomeita arviointeja niin jos ootte saaneet multa vanhoihin viesteihin niin ne on tarkoituksella. Paitsi mitään ikäviä en ole jakanut, jos simmosia on niin ne on vahinkoja tai siitä bugista. Nyt ei pysty niin monesta viestistä oikeen mitään sanomaan. Mut tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille.

Mulla on nyt kp30 ja dpo13 tai dpo15. Vuoto alkoi niukkana nyt illasta, joten huomenna kp1. :( Ainakin kierto oli nyt normaalimman mittanen. :)

Mulla on kans lukenu kannassa siel tutkimusten kohdalla jotain et suunniteltu antopäivä, vaikka tiesin et saan mennä millon haluan et voiskoolla vaan tollanen muodollisuus et jonku päivän heidän on pakko sinne laittaa? Mutta soittamallahan se tietty selviää:happy: hienoa kuitenkin et enää alle 2kk vastaanottoon!:gen014 Vaikka tietty tiedän hyvin odottamisen tuskan ja turhautuneisuuden :inpain:

Niinpä, ihanaa kyl:happy093vielä kun niillä olis joku hoitomuoto korjata mut. Joskus mulle puhuttiin, et jos nää alkaa runsastumaan (niin ku nyt on alkanu käymään) ni vois kokeilla jotain laserleikkausta tms. Jännä nähdä mitähän sieltä sitten eteen tulee. Vähättelyä en ainakaan jaksa, kyllä sillä on jo pakko olla väliä näissä lapsentekopuuhissa, että ovulaatiosta alkaa melkeinpä menkkavuoto.

Minulle kerran sanottu, että heidän täytyy laittaa jokin päivämäärä, vaikka sitten saakin itse varata ajan. Voi Siis olla tosiaan niin!

Täällä kroppa ihan sekasin. Eilen muka kp1 ja kunnon vuotoa oli jo, vaikka yleensä ensin tuhruttelee. Nyt sitten ei enää yön jäljiltä mitään. Voisiko nyt vain alkaa kunnolla, että pääsisi uuteen kiertoon. Nyt kuitenkin jo kp39, jos ne menkat ei eilen sitten alkaneetkaa.

Muokattu viimeksi:
Täällä onneks vähän lämmöt nousussa. Kuis Evelynillä?

Anteeksi, en ole taas varmaan viikkoon kirjoittanut. On ollut niin simmonen tunne ettei tärpännyt. Se jotenkin vei halut pyöriä vauvapalstalla. Oon tänään ja eilen koittanut lukea viestejä ja jakaa arvioinneilla sympatiaa ja tsemppiä ja onnitteluja. Luin tuolta että on tullut randomeita arviointeja niin jos ootte saaneet multa vanhoihin viesteihin niin ne on tarkoituksella. Paitsi mitään ikäviä en ole jakanut, jos simmosia on niin ne on vahinkoja tai siitä bugista. Nyt ei pysty niin monesta viestistä oikeen mitään sanomaan. Mut tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille.

Mulla on nyt kp30 ja dpo13 tai dpo15. Vuoto alkoi niukkana nyt illasta, joten huomenna kp1. :sad001 Ainakin kierto oli nyt normaalimman mittanen. :)
Tiedän tuon tunteen, ettei ole tärpännyt. Mulla tosiaan oli vahva fiilis että ei ollut tärppiä tullut kun sain mun kemiallisen/varhainen km. Sitten yhtäkkiä menkat olivat myöhässä ja testissä pieni viiru. Toisella kertaa tiesin jo 2-3 päivää ennen, mutta en uskaltanut iloita. Nyt jos kolmas kerta tulee, niin en tiedä miten reagoida. Edellinen tyhjennys oli aika fyysisesti ja henkisesti kova paikka minulle. Tästä on jo 2 kk, mutta kun varasin neukkareita töissä huhtikuulle jo, niin siellä se laskettu aika loisti mun edessä. Itsekin olen ottanut etäisyyttä palstoihin ja keskittynyt muuhun, koulu ja työ vie paljon aikaa minulta nyt.

Vähän lisää omanapaa; Aamulla tuli täyteen 1 vko menkkojen oletetusta alkamispäivästä Flon mukaan. Kuten sanoin, en tiedä milloin tämä kierto alkoi tai milloin tyhjennysvuoto loppui ja menkat alkoivat, kuitenkin siitä on jo 5 vko kun "toinen vuotokierros" alkoi. Ei ole ollut mitään kummempia oireita. Vähän vatsaa ja selkää on särkenyt, mutta se tosiaan voi olla tulevia menkkoja.
Viime viikon loppupuolella oli hieman punertavaa pinkkiä vuotoa, tällä hetkellä on ollut vain kellertävää valkovuotoa, ei mitään paljon edes.Muutamina aamuina on ollut hieman äklö olo, varsinkin bussissa, mutta olen muutenkin matkapahoinvoinnin uhan alla kun matkustan bussissa. (Varsinkin kun kuljettaja osaa vain kaasuttaa ja jarruttaa)
Eilen illalla jäin miettii, että mitä jos? Mä en edes uskalla ajatella sitä asiaa enää. Mä työnsin ajatusta pois, halusin ajatella muuta kuin raskautta. Ja nyt kun ensimmäistä kertaa ajattelin että pitäisikö testiä tehdä niin tiedän että vuoto alkaa ihan kohta varmasti! Taidan odottaa viikonloppuun kuitenkin, koska, silloin ehkä jaksaa aamulla tehdä testiä. Enkä tiedä onko minulla testejä kotona enää, paitsi ovistestit.

Mites muilla? Perus piinapäivät?

Lämpöjen dippi on varma merkki menkoista, mut eei ku pysyy ylhäällä vaik antibiootit syöty ja paratabsit. Eilinen ihan beige vuoto tyrehtyi eka siihen teelusikalliseen ja sitte tuli kynnen kokoinen läntti. Ei todellakaan haise, mutta ei ole mun menkat. Saa nähä tulisiko tänään. Ikinä oo ollu et tolle tiputtaa just ennen mensuja ihme vuotoo ja antaa ootella vuotoo. Tietenki vauva kuumeinen aattelee et kiinnittymisvuoto pliiiis. Naurettavaa ku mä oon tyhmä. Tsemppiä muille <3

Tiedän tuon tunteen, ettei ole tärpännyt. Mulla tosiaan oli vahva fiilis että ei ollut tärppiä tullut kun sain mun kemiallisen/varhainen km. Sitten yhtäkkiä menkat olivat myöhässä ja testissä pieni viiru. Toisella kertaa tiesin jo 2-3 päivää ennen, mutta en uskaltanut iloita. Nyt jos kolmas kerta tulee, niin en tiedä miten reagoida. Edellinen tyhjennys oli aika fyysisesti ja henkisesti kova paikka minulle. Tästä on jo 2 kk, mutta kun varasin neukkareita töissä huhtikuulle jo, niin siellä se laskettu aika loisti mun edessä. Itsekin olen ottanut etäisyyttä palstoihin ja keskittynyt muuhun, koulu ja työ vie paljon aikaa minulta nyt.

Vähän lisää omanapaa; Aamulla tuli täyteen 1 vko menkkojen oletetusta alkamispäivästä Flon mukaan. Kuten sanoin, en tiedä milloin tämä kierto alkoi tai milloin tyhjennysvuoto loppui ja menkat alkoivat, kuitenkin siitä on jo 5 vko kun "toinen vuotokierros" alkoi. Ei ole ollut mitään kummempia oireita. Vähän vatsaa ja selkää on särkenyt, mutta se tosiaan voi olla tulevia menkkoja.
Viime viikon loppupuolella oli hieman punertavaa pinkkiä vuotoa, tällä hetkellä on ollut vain kellertävää valkovuotoa, ei mitään paljon edes.Muutamina aamuina on ollut hieman äklö olo, varsinkin bussissa, mutta olen muutenkin matkapahoinvoinnin uhan alla kun matkustan bussissa. (Varsinkin kun kuljettaja osaa vain kaasuttaa ja jarruttaa)
Eilen illalla jäin miettii, että mitä jos? Mä en edes uskalla ajatella sitä asiaa enää. Mä työnsin ajatusta pois, halusin ajatella muuta kuin raskautta. Ja nyt kun ensimmäistä kertaa ajattelin että pitäisikö testiä tehdä niin tiedän että vuoto alkaa ihan kohta varmasti! Taidan odottaa viikonloppuun kuitenkin, koska, silloin ehkä jaksaa aamulla tehdä testiä. Enkä tiedä onko minulla testejä kotona enää, paitsi ovistestit.

Mites muilla? Perus piinapäivät?
Ymmärrän tuon. Mulla tuli viime kierrossa yllätys plus (verikoe myös) ja määrättiin lisä proge, no ei pysynyt ja vuoto tuli. Päätettiin et 3kk tutkitaan missä vika ja sitte yritetään jos yritetään. No ei menny sekään progen syönti putkeen ku 10 päivän jälkeen tuli beigee pari tippaa ja nyt oottelen vuotoa. Toki aina toivoo et joo kiinnittymisvuoto mut itse tietää ettei oo nyt siitä varmaan kyse.. Huoh, kyl tunnen oloni vähän tyhmäksi mutta kyl me onnistutaan vielä <3

Ymmärrän tuon. Mulla tuli viime kierrossa yllätys plus (verikoe myös) ja määrättiin lisä proge, no ei pysynyt ja vuoto tuli. Päätettiin et 3kk tutkitaan missä vika ja sitte yritetään jos yritetään. No ei menny sekään progen syönti putkeen ku 10 päivän jälkeen tuli beigee pari tippaa ja nyt oottelen vuotoa. Toki aina toivoo et joo kiinnittymisvuoto mut itse tietää ettei oo nyt siitä varmaan kyse.. Huoh, kyl tunnen oloni vähän tyhmäksi mutta kyl me onnistutaan vielä :Heartred
Joo, se toive kun menkat ovat myöhässä tai jotain punaista vuotoa kesken kiertoo on kauhea. Varsinkin kun on näitä kemiallisia ja km tarinoita kerrottavana. Seuraavan km jälkeen pääsisi ainakin tutkimuksiin, joten kai siinä on jotain "positiivista" siitäkin. Tänään on ollut eka päivä kun vähän mietin että olisiko taas jotain kyydissä, oli sen verran älkö bussikyyti ja väsymys. Lisäksi tämä kipu ei ehkä ole ihan menkkakipuihin verrattuna kovaa... mutta en minä tiedä. En jaksa arvuutella enää oireiden perusteella, kun ei se plussakaan tarkoita oikeastaan mitään! "Tadaa, munasolu on hedelmöitynyt ja kiinnittynyt, mutta lälläslää minä lähdenkin muutaman viikon päästä pois taas, kun ei tää ollutkaan kiva kohtu!" :shifty::pompus:Vähän huumorilla yrittää keventää tunnelmaa.:hilarious::hungry:

Täällä kp11. Ostin ekaa kertaa ikinä pcn ovistikkuja kun oon tähä mennes käyttäny aina digejä. Ja äh jotenkin ne on vaikeita ja jää epävarma olo :hilarious: tänään toinen viiva oli aavistuksen hailumpi ku kontrolli mut en voinu luottaa nii tein diginkin ja tyhjä ympyrä mutta näin digitikun viivoista et pian on plus eli varmaan huomenna. :cat: Mitä tavan ovistikkuja suosittelette? Tuntuu et noi pct on vähän huonoja kun se testiviiva jää kapeammaksi kuin kontrolli ja just toisesta reunasta tummempi kuin toisesta niin haastavampi tulkita..

Takaisin