Raskaaksi 2019

Dpo4, ei tunnu miltään, täysin normaali olo, harvinaisen oireeton ovulaatio. Ainakin ovistestiin tuli taas tosi vahva plussa, ja torstai-iltana alavatsaa nippaili. Rinnat ei kipeytyneet, alavatsakivut loppuneet. Odotellaan :)

Mitähän tässä vielä voisi tehdä ennen kuin pääsee tutkimuksiin hakeutumaan? Meillä on yritystä vasta puolisen vuotta, todellista, tikutettua yritystä vasta 4kk, mutta en vain usko että raskaus alkaa luonnollisesti. Alusta asti ollut sellainen tunne.
On otettu (muista syistä) peruslaboratoriokokeet, joissa kaikki ok. Ei diabetesta, ei kilpirauhasongelmia, ei anemiaa, kaikki kunnossa. On tehty tavallinen gynekologinen tutkimus, jossa ei mitään poikkeavaa, papakoe ok jne. Ovulaatiotesti näyttää vahvaa positiivista joka kuukausi, mutta raskaus ei ala.

Mulla on jostain syystä ihan sama ajatus, että raskaus ei tuu alkamaan luonnollisesti. 7kk yritetty, kp 2 tänään.. Vaikka tiedostan että joillakin vain kestää vähän pidempään, ja tälläinen reilu puoli vuotta ei ole pitkä aika loppujen lopuksi. Yksityinen gyne koitti mua kesällä lohduttaa, että vuosi yritetään rennolla otteella ja sitten otan yhteyttä jos ei oo tärpännyt. Mulla kans verikokeet ok, gynen tutkimuksessa ja ultrassa ei löytynyt poikkeavaa. Mies ei ole käynyt siemennesteanalyysissa vielä, alkukeväällä olisi tarkoitus sitten kun vuosi yritystä lähestyy.
Tässä mun viestissä ei ollut nyt päätä eikä häntää, mutta pointti oli että et ole yksin ajatuksien kanssa! Samassa veneessä ollaan:banghead:

Kp 44, tein aamusta taas negatestin. Niin siinä siis vaan kävi, että oli kuin olikin ovuloimaton kierto. Ovislimaahan mulla tuli kp 25, mutta se oli vissiin joku härö. Mitään muita ovikseen viittaavia oireita ei ollut.

Kunhan nyt ei ihan ikuisuuksiin asti venyisi...

Täällä kp11. Ostin ekaa kertaa ikinä pcn ovistikkuja kun oon tähä mennes käyttäny aina digejä. Ja äh jotenkin ne on vaikeita ja jää epävarma olo :hilarious: tänään toinen viiva oli aavistuksen hailumpi ku kontrolli mut en voinu luottaa nii tein diginkin ja tyhjä ympyrä mutta näin digitikun viivoista et pian on plus eli varmaan huomenna. :cat: Mitä tavan ovistikkuja suosittelette? Tuntuu et noi pct on vähän huonoja kun se testiviiva jää kapeammaksi kuin kontrolli ja just toisesta reunasta tummempi kuin toisesta niin haastavampi tulkita..

Mä taas en oo ikinä käyttänyt digejä, kokemusta löytyy rfsun, sofin ja one stepin tikuista. Mä tykkäsin rfsun, sain selkeet tulokset. Nyt oon alkanut pohtimaan et ostais digejä, ei tarvisi pohtia niitä viivoja. :angelic:

Joo, se toive kun menkat ovat myöhässä tai jotain punaista vuotoa kesken kiertoo on kauhea. Varsinkin kun on näitä kemiallisia ja km tarinoita kerrottavana. Seuraavan km jälkeen pääsisi ainakin tutkimuksiin, joten kai siinä on jotain "positiivista" siitäkin. Tänään on ollut eka päivä kun vähän mietin että olisiko taas jotain kyydissä, oli sen verran älkö bussikyyti ja väsymys. Lisäksi tämä kipu ei ehkä ole ihan menkkakipuihin verrattuna kovaa... mutta en minä tiedä. En jaksa arvuutella enää oireiden perusteella, kun ei se plussakaan tarkoita oikeastaan mitään! "Tadaa, munasolu on hedelmöitynyt ja kiinnittynyt, mutta lälläslää minä lähdenkin muutaman viikon päästä pois taas, kun ei tää ollutkaan kiva kohtu!" :shifty::pompus:Vähän huumorilla yrittää keventää tunnelmaa.:hilarious::hungry:
Mulla on todennäköisesti heikentynyt teho niissä lääkkeissä kun mul tuli kp15 ennen ovis limat ja kivut mut vv holisi myös proge aloituksen jälkeen kp15 alko ja sit kokeilin uusii ovis testei niin digi hymyili kp18 ja kp19. Noh, sit siitä jokunen päivä ni testiin tuli haamu joka sit haalistui. Nyt eilen kp26 tuli beige tuhru ja ootan et kunnon menkat alkaa kun tissit kipeet, itkettää ja muut pms oireet mut menkat vaan ei ala. Mulla aiemmin tuota tuhru oo ollu vaan se on ollu joko pinkki tai tyystin ruskee ja illasta vuoto tullut. Nyt panttaa ja se tietty tuo et mitä jos ovis oliki ku digi hymyili ni toi vois olla kiinnittyminen tms mut tuskin on ja varmaan hanat aukee tänään tai huomenna.. Mut aina toivo. Nyt pääsen vihdoin tutkimuksiin mut ei oo vielä löydetty ku joku sokeri joka oli päin peetä, kilpparijutut ok yms. Huoh, salaisesti toivon että olis kiinnittyminen ja menkut jäisi pois mut sit ei uskalla iloita taas yhtään. Aattelin käydä gynel jos vuoto ei tulisi, se sitä sanoi et pitää seurata nyt et saadaan vuoto säännöllisesti tulee ja toi 10 pv kuuri on aina tuonu runsaan vuodon niin ihmettelen eilistä kovin. Mutta, kyl se tästä eikö vain

Täällä onneks vähän lämmöt nousussa. Kuis Evelynillä?

No ei :banghead:
Eilen 36,27 ja tänään 36,18. Vähän kuitenkin juilii vasemmalla puolella, oisko oviskipuja. Mistä näitä tietää. Lämpö ei kyllä tässä kierrossa dipannut ollenkaan..

No ei :banghead:
Eilen 36,27 ja tänään 36,18. Vähän kuitenkin juilii vasemmalla puolella, oisko oviskipuja. Mistä näitä tietää. Lämpö ei kyllä tässä kierrossa dipannut ollenkaan..

Paitsi tänään dippas sul :hilarious: ei mulkaa kunnon dippiä.. Pakko kattoo viel huome nouseeks enemmä

Täällä kp11. Ostin ekaa kertaa ikinä pcn ovistikkuja kun oon tähä mennes käyttäny aina digejä. Ja äh jotenkin ne on vaikeita ja jää epävarma olo :hilarious: tänään toinen viiva oli aavistuksen hailumpi ku kontrolli mut en voinu luottaa nii tein diginkin ja tyhjä ympyrä mutta näin digitikun viivoista et pian on plus eli varmaan huomenna. :cat: Mitä tavan ovistikkuja suosittelette? Tuntuu et noi pct on vähän huonoja kun se testiviiva jää kapeammaksi kuin kontrolli ja just toisesta reunasta tummempi kuin toisesta niin haastavampi tulkita..

Kyllä mä tykkään rfsuita, siis siinä mielessä, että ovat kyl mulla aika haaluja paitsi sit ihan ovisplussan läheisyydessä. Tässäkään kiertoa en testannut kun kahtena päivänä, toisena oli jo o+, varmistin digillä. Ja apteekin omista oon kans tykännyt.

Jee NewMoon :3some

Ihme siksak lämmöissä ja onneks vähän noussu oviksesta.

Liitteet

• Screenshot_20191203-121139_Flo.jpg
    Screenshot_20191203-121139_Flo.jpg
    14.9 KB · Katsottu: 153
Mitä luulette tarviinko teroluteja kun viimeks oli niin hyvä proge? Siis et eritän varmaan ihan iteki sitä tarpeeks...:scratch

Hyvä NewMoon:rolleyes::happy:

Aikamoista siksakkia jannnilla. Mä en kyl selväksi dipiksi sanoisi. Aikamoista touhua tämäkin :smiley-angry003saa nähdä mitä huomenna...

Liitteet

• Screenshot_20191203-123533_Gallery.jpg
    Screenshot_20191203-123533_Gallery.jpg
    13.2 KB · Katsottu: 173
mä jouduin eilen menemään naistenklinikkalle, ku vuoto ei tahdo loppua millään. Tänään kp11?? ja vuodan edelleen runsaasti kirkaanpunasta ja olotila on ihan loppu. keskenmenon jälkeen oli vaan 2 vuodotonta päivää ja lääkäri oli selkeesti sitä mieltä, et nämä eivät ole kuukautiset. kohtu oli täynnä hyytymiä ja yks kysta löydettiin oikeelta munasarjasta :banghead:. sain nyt primolutit joiden pitäis lopettaa vuoto ja sit 10pv jälkeen pitäis tulla kuukautiset:bag:. Et saa nähä kerkeenkö vielä tänä vuonna ovuloimaan, olis niin ihanaa tehä positiivinen raskaustesti joulu aamuna, mut turhia minä taidan toivoa :sorry:

Hyvä NewMoon:rolleyes::happy:

Aikamoista siksakkia jannnilla. Mä en kyl selväksi dipiksi sanoisi. Aikamoista touhua tämäkin :smiley-angry003saa nähdä mitä huomenna...

Joo ei näistä ota selvää :bag::arghh:

Tiinu, voi vitsit, siellä siis pieni sinnitteli kuitenkin tähän asti! Mitähän siellä munanjohtimessa sit näkyi, mitä ne epäili? Voiko olla et vaan se vuotaa pois eikä tämä kohdussa oleva? Koska seuraava ultra/tarkistus? Vitsit mikä tilanne, tsemppiä ihan kauheasti :Heartred
Se on jännä miten toiset on vaan tosi herkkiä ja tietää/vaistoaa asioita etukäteen, niinkuin sinä ja twisted!

Oli siis ilmeisesti kohdunulkoinen ja sisäinen raskaus, ei kuitenkaan aivan vastannut viikkojakaan. (Kohdunulkoinen oli vähän jo pienentynyt, liekö kroppa itsekseen sen sieltö kuivattaa pois) Eilen lisääntyneet kivut ja vuoto ja jo aamulla ollut uhkaava keskenmeno niin ei siinä oikein toivoa oo. Ens viikolla ultra, paitsi jos isompia kipuja niin pitää olla heti yhteyksissä. Nyt valitettavasti vuoto on lähes loppunut, eilen jo iltaa kohden väheni ja yöllä ei ollut tullut oikein mitään, tänäänki vaan hyvin hyvin vähän. Ei tullut tarpeeksi että olis jo itsekseen hoitunut :(
Vähän menkkamaista jonotusta ollut. Kaikki raskausoireet on kuitenkin jo poissa, rinnatkin "lässähtänyt" joten se on selvä merkki keskenmenneestä.
Haluaisin vaan nyt sen perhanan kunnon km vuodon että pääsis eteenpäin. Vissiin vasta ens viikolla voi olla mahdollista saada lääkkeellinen keskeytys, tosin en tiedä kuinka kohdunulkoinen sellaseen sit reakoi. Ei kokemusta eikä hajuakaan tälläsistä.

No voihan jepa jee taas. Mun poliaika, joka piti olla ensi maanantaina, siirrettiin uudenvuoden aatoksi :shifty::shifty::shifty: Ihan super ihanaa hei.

Just viikonloppuna harmittelin, kun menkat ei ole vieläkään alkaneet (tänään kp 43) ja sitten on niin pieni kp ultran aikaan (ainakin toivon että uusi kierto on alkamassa, eikä veny ikuisuuksiin :smiley-angelic001) ettei sieltä todennäköisesti paljastu yhtään mitään järkevää. No nyt on sitten pyyntöihin vastattu ja on järkevämpi ultrausaika kierron kannalta, mutta onhan toi nyt vähän tympeetä mennä uutenavuotena lääkäriin. Varsinkin kun suunnitelmissa oli viettää uuttavuotta ihan eri paikkakunnalla. Ja tympeetä sekin, että joutuu vain lisää odottelemaan. Vaikka toki suhteellisen nopeasti ollaan päästy hoitoihin, eikä tulevassa kierrossa muutenkaan varmaan olisi vielä mitään aloitettu.

Joku kysyi että onko vuosi yritystä kalenterivuosi vai yk 12. Itsellä tämmöisenä pitkien kiertojen erikoisnaisena oli yk 9 menossa, kun esikoista tehdessä tuli vuosi täyteen, että kyllä siinä ihan vain kalenterivuotta katsotaan.

Joo, just noiden pitkien kiertojen takia mietin, että onhan se pakko olla kalenterivuosi.. Pelottaa vaan minkälainen vastaanotto on, kun soittaa lääkäriin. Niin kaikkea sitä tuleekin miettineeksi :sad001

Joo, just noiden pitkien kiertojen takia mietin, että onhan se pakko olla kalenterivuosi.. Pelottaa vaan minkälainen vastaanotto on, kun soittaa lääkäriin. Niin kaikkea sitä tuleekin miettineeksi :sad001

Mä oon kans miettinyt tulevaa kevättä jos/kun on aika soittaa lekurille, millainen vastaanotto on ja millainen prosessi alkaa. Miehelle puhuin eilen että jos saadaan yksi lapsi, niin aloitan heti pillerit tai otan kierukan. En halua enää tätä yritys vaihdetta ja kaikkea epätietoisuutta.

Oli siis ilmeisesti kohdunulkoinen ja sisäinen raskaus, ei kuitenkaan aivan vastannut viikkojakaan. (Kohdunulkoinen oli vähän jo pienentynyt, liekö kroppa itsekseen sen sieltö kuivattaa pois) Eilen lisääntyneet kivut ja vuoto ja jo aamulla ollut uhkaava keskenmeno niin ei siinä oikein toivoa oo. Ens viikolla ultra, paitsi jos isompia kipuja niin pitää olla heti yhteyksissä. Nyt valitettavasti vuoto on lähes loppunut, eilen jo iltaa kohden väheni ja yöllä ei ollut tullut oikein mitään, tänäänki vaan hyvin hyvin vähän. Ei tullut tarpeeksi että olis jo itsekseen hoitunut :sad001
Vähän menkkamaista jonotusta ollut. Kaikki raskausoireet on kuitenkin jo poissa, rinnatkin "lässähtänyt" joten se on selvä merkki keskenmenneestä.
Haluaisin vaan nyt sen perhanan kunnon km vuodon että pääsis eteenpäin. Vissiin vasta ens viikolla voi olla mahdollista saada lääkkeellinen keskeytys, tosin en tiedä kuinka kohdunulkoinen sellaseen sit reakoi. Ei kokemusta eikä hajuakaan tälläsistä.
Mullakin lähti km itsestään pienentymään. Ei km vuotoja ilman lääkeapuja kuitenkaan, tuhruja ja kipuja oli kuitenkin. Jotenkin tiesin ettei tämä nyt tässä ole normaalia mutta joku pieni toive oli kokoajan että olisi se 1% jolla on kauhutarina kerrottavana mutta loppuisi hyvin. Ei ollut! Tässä odotellaan ensimmäisiä normaali kuukautisia tyhjennysvuodon jälkeen. En kutsuisi edellisiä ihan normaaleiksi (hyytymiä ja vuodot kuin pistetty sika). Tsemppiä sinne, muista keskustella asiasta miehesi kanssa! Se auttaa oikeasti.

Takaisin