Raskaaksi 2019

Aspiriinista kannattaa huomioida, että pakkausselosteessa lukee, ettei sitä saisi käyttää raskauden aikana. Eli varmaan ainakin kannattaa vähän jutella lääkärin kanssa ensin olisiko omaan tilanteeseen siitä apua.

Minä nautin täällä siitä ettei tarvitse tikuttaa tai miettiä sen kummemmin. Nyt siis on jokin varhainen dpo niin kaikki tarvittava on tehty ja oireitakaan ei voi miettiä kun kiinnittyäkään ei pitäisi ennen ensi viikkoa. Oi kun osaisi ottaa näin rennosti koko kierron.

Niin mäkin haluaisin. Ehkä hoidoissa sitten selviää jotain tai ei? Eihän teilläkään smoothie ollut selvinnyt? Maalikon järjenjuoksulla yhdistän sen ovulaatioon, joku siinä on oudosti, kun alkavat aina heti sillon ja just kun viime kierrossa ei ollut näitä eikä ovulaatiota.

Mut hei, sulla on kyl ovis pakosti lähellä, oli jo niin tumma liuska. Huomenna?

Ei oo selvinny ei. Oon itseasias kertonu 5 eri lääkärille asiasta, joista 2 lapsettomuuslääkäreitä, eikä mitään. Ja tutkimuksista ei oo löytyny mitään. On se kyllä kumma. :shifty: endo, tai sit joku tietyntyyppinen keltarauhasen vajaatoiminta esim et follikkelinkehityksessä joku häikkä josta seuraa et munasolu on huonolaatuinen tai sitä ei oo joskus ollenkaan, mikä ei tuota hyvää ja kunnolla toimivaa keltarauhasta, vaikka proge olikin hyvä (yhdessä kierrossa mitattu 35 ja tiputteluki oli sillo alkanu jo), tai mun limakalvo ei jostain syystä enää reagoi keltarauhaseen oikein ja alkaa vuotaa.. Toisaalta jos limis ei reagoisi keltarauhaseen niin sillon kyl lugejen ei pitäis poistaa tiputtelua. Nää on näitä mun omia diagnooseja ja näitä oon lukenut ihan tutkimuksista asti mut on myös ristiriitaisia tuloksia.
Mulla on tuntuma et meillä on Nipanderi kuitenkin vähän erilaiset vuodot. Oon ymmärtäny et sul alkaa melko heti oviksesta ja on sit usein aika runsasta ja punasta(?), mulla alkamine on vaihdellu kaikkea väliltä dpo2-dpo10 ja alkaa ihan vaaleanruskeana tuhruna pyyhkiessä, sit tummuu ruskeeksi ja pikkuhiljaa alkaa tulla enemmän esim. tippoja pikkuhousunsuojaan ja muutamia päiviä ennen menkkoja joskus tullu tosi paljonkin tummanruskeaa/punaista et pitäny tamponi laittaa, joskus taas vähemmän ja pärjää pikkuhousunsuojalla. Toki vaikka vuodot ois erilaiset niin voi kai syy olla samakin tai et vuodot samankaltaiset mut syy silti eri.

Jee NewMoon! <3

Täällä testi polttelee kaapissa ja huomenna tai ylihuomenna.. Taas nostaa toiveet korkealle..

Aspiriinista kannattaa huomioida, että pakkausselosteessa lukee, ettei sitä saisi käyttää raskauden aikana. Eli varmaan ainakin kannattaa vähän jutella lääkärin kanssa ensin olisiko omaan tilanteeseen siitä apua.

Minä nautin täällä siitä ettei tarvitse tikuttaa tai miettiä sen kummemmin. Nyt siis on jokin varhainen dpo niin kaikki tarvittava on tehty ja oireitakaan ei voi miettiä kun kiinnittyäkään ei pitäisi ennen ensi viikkoa. Oi kun osaisi ottaa näin rennosti koko kierron.

Mutta täälläkin forumilla oli jonkun niminen aloitus, jossa jollekin ihan lääkäri oli määränny rv 7:lle asti tmv aspiriinia..

Huh taas paljon viestejä, yritin lukea mahdollisimman monta sivua :grin

Edz onnea plussasta! Onko viivat jo alkaneet vahvistua?

Onko muilla kokemuksia siitä cb earlystä? Mie yritin aluksi odottaa ens torstaihin (dpo 15), mutta aion sittenkin testata jo maanantaina dpo 12, kun en kestä enää :nailbiting: Ainakin pakkaus väittää, että 4pv ennen menkkojen oletettua alkamista pitäs olla 96% varma tulos.

Onko muilla kokemuksia siitä cb earlystä? Mie yritin aluksi odottaa ens torstaihin (dpo 15), mutta aion sittenkin testata jo maanantaina dpo 12, kun en kestä enää :nailbiting: Ainakin pakkaus väittää, että 4pv ennen menkkojen oletettua alkamista pitäs olla 96% varma tulos.
No tuo josta laitoin kuvan on just se. No mul tuli haalea viiva kuten näkyy, oli vaikea saada ees kuvaa.. Mietin nyt et onko vain viivanpaikka tms apua

Mutta täälläkin forumilla oli jonkun niminen aloitus, jossa jollekin ihan lääkäri oli määränny rv 7:lle asti tmv aspiriinia..

Joo, lääkärin määräämänä varmasti tosiaan käytetään. Joskus lääkkeiden kanssa mietitään että hyöty on isompi kuin haitta. Ja nuo raskausajan kiellot on yleensä vain sitä että ei ole tutkittu joten varmuuden vuoksi kielletään. Mutta yritin siis sanoa että kannattaa jututtaa lääkäriä että olisiko apua. Omin päin syödessä saattaisi olla mahdollista että olisikin haitaksi.

Ei oo selvinny ei. Oon itseasias kertonu 5 eri lääkärille asiasta, joista 2 lapsettomuuslääkäreitä, eikä mitään. Ja tutkimuksista ei oo löytyny mitään. On se kyllä kumma. :shifty: endo, tai sit joku tietyntyyppinen keltarauhasen vajaatoiminta esim et follikkelinkehityksessä joku häikkä josta seuraa et munasolu on huonolaatuinen tai sitä ei oo joskus ollenkaan, mikä ei tuota hyvää ja kunnolla toimivaa keltarauhasta, vaikka proge olikin hyvä (yhdessä kierrossa mitattu 35 ja tiputteluki oli sillo alkanu jo), tai mun limakalvo ei jostain syystä enää reagoi keltarauhaseen oikein ja alkaa vuotaa.. Toisaalta jos limis ei reagoisi keltarauhaseen niin sillon kyl lugejen ei pitäis poistaa tiputtelua. Nää on näitä mun omia diagnooseja ja näitä oon lukenut ihan tutkimuksista asti mut on myös ristiriitaisia tuloksia.
Mulla on tuntuma et meillä on Nipanderi kuitenkin vähän erilaiset vuodot. Oon ymmärtäny et sul alkaa melko heti oviksesta ja on sit usein aika runsasta ja punasta(?), mulla alkamine on vaihdellu kaikkea väliltä dpo2-dpo10 ja alkaa ihan vaaleanruskeana tuhruna pyyhkiessä, sit tummuu ruskeeksi ja pikkuhiljaa alkaa tulla enemmän esim. tippoja pikkuhousunsuojaan ja muutamia päiviä ennen menkkoja joskus tullu tosi paljonkin tummanruskeaa/punaista et pitäny tamponi laittaa, joskus taas vähemmän ja pärjää pikkuhousunsuojalla. Toki vaikka vuodot ois erilaiset niin voi kai syy olla samakin tai et vuodot samankaltaiset mut syy silti eri.

Joo totta. Mulla ei just joinain päivinä kyl oo toivoakaan pärjätä ilman sidettä. Mut tää on erilaista kun menkkavuoto kumminkin. Voi olla monta tuntia vuotamatta ja sit tulla sellaisina isoina ryöppyinä. Ja joo, punaista, ei tosiaan mitään ruskeaa tai jotain tuhrua tai pikkuista pyyhintävuotoa:arghh::bag: nää siis ihan oikeesti vois olla jonkun ihmisen menkat (ei mun, se on sitten enemmän sitä härän kurkku osastoa)

Joo totta. Mulla ei just joinain päivinä kyl oo toivoakaan pärjätä ilman sidettä. Mut tää on erilaista kun menkkavuoto kumminkin. Voi olla monta tuntia vuotamatta ja sit tulla sellaisina isoina ryöppyinä. Ja joo, punaista, ei tosiaan mitään ruskeaa tai jotain tuhrua tai pikkuista pyyhintävuotoa:arghh::bag: nää siis ihan oikeesti vois olla jonkun ihmisen menkat (ei mun, se on sitten enemmän sitä härän kurkku osastoa)
Toi on niin epäreilua.. En osaa yhtään ees lohduttaa. Onko kokeiltu isompaa annosta lugeja? Ku mun kaveri vetää 2 kertaa 200 mg jos ei jo enempi ku hänellä ilman syytä vuotaa heti oviksen jälkeen ja sit 2 viikon menkat siihen melkein. Oliko 11 pv menkat niin joo.. Ei kiva ja tohon on pakko saada apuja

Onko oireita? :woot:

Onko oireita? :woot:

Ei mitään runsaita oireita, mutta ekaan yrityskiertoon verrattuna erilaisia. Dpo 1-4 oli ihan hirveä jomottelu vasemmalla, ja sitten oon tuntenut dpo 6-8 välillä ihan jotain hetkellisiä vihlaisuja ja alavatsaa jomotteli dpo 8. Nyt pari päivää ollut täysin oireetonta.

Toi on kyllä inhottavaa kun ei mitään syytä löydy, tai ainakin ite aattelisin et helpompi ois suhtautua kun joku konkreettinen juttu olis kyseessä. Mulla on kaks lääkäriä epäillyt endoa, mut ultrassa ei mitään näy. Mun ystävällä oli tosi vaikea endo ja siitä johtuvaa lapsettomuutta, vaikka ultra oli puhdas. Hän sai onneksi lapsen hoidoilla, tähystysleikkauksen jälkeen :Heartred

Mulle sanottiin puol vuotta sitten, että epäillään vatsakalvolla olevaa endometrioosia, minkä ei pitäis vaikuttaa raskautumiseen, mutta jos raskaus ei ala niin sitten pääsen tähystysleikkausjonoon. Toki pelottais mennä tommoseen toimenpiteeseen, joten toivon et siihen asti ei tarvis mennä.

Tsemppiä NewMoon!

Alexie toivottavasti plussa tulis!

Jann, millainen se seksijoulukalenteri on? :hilarious:

Miun piti vielä digi tehdä kaapista. Joko sitä alkas uskomaan, että siellä on joku.

Liitteet

• IMG_20191201_101914.jpg
    IMG_20191201_101914.jpg
    11.5 KB · Katsottu: 230
Takaisin