Raskaaksi 2019

Pillereiden lopetuksen jälkeen voi osalla mennä jonkin aikaa että keho palautuu, en siis sinuna vielä huolehtisi tässä vaiheessa :) Mutta ottaahan se vähän koville kun muut kertovat että onnistuvat heti vaikka kuinka osaisikin olla iloinen toisen puolesta!

Kyllä ehdottomasti oon kavereiden puolesta onnellinen, mä huolestun vasta vuoden päästä mutta koska oon nyt heti kaikki mulle tyyppi niin, ymmärrätte kyllä

Jesbe jos jostain löydät first resbonsen nii se ainaki antaa viivaa jos antaa, herkkyys muistaakseni jopa 6.5.

Oli puhetta siitä, että joskus aikoinaan esim äiti ei oo saanut testiin viivaa. Otetaan huomioon, että kotitestejä tuli ensimmäistä kertaa matkkinoille 70 luvulla ja 80-90 luvulla testien herkkyys oli ehkä 100. 80 luvun testit tehtiin yli viikko menkkojen poisjäämisen jäljeen. Mutta tiedän kyllä tapauksia, jolla testit ei kunnolla näytä, vaikka raskaana olis.
Jep, äiti kävi neuvolassa koska tiesi olevansa raskaana mutta siellä ei testi näyttäny plussaa. No se ravasi siellä niin kauan et sai viivat molmista 90 luvulla (varmaan heikommat testit ei sen puoleen). Itse en saanut rv8 neuvolassa ku ei raskaana ja myöhemmin selvisi asia. No huomiseen ei oo pitkä aika ja aion saada verikokeisiin ajan ja etta he ultraa.
Jos en ole raskaana niin en ole elämä jatkuu, jos olen niin elämä jatkuu silloinkin

Plussa vai ei puolella yritin selittää tiettyjä asioita. Tiada92 ihana kun puolustit minua. Alinah sinun viestiä en kokenut loukkaavana. Holle laitto fiksun viestin. Suski75 ei. Hän minusta haastoi riitaa ja nyt olen rahaton, kielitaidoton ja ilman tukiverkkoa ja kaikki selvisi sillä kun en päässy lääkäriin heti

Jotkut asiat lienee yksityisiä täälläkin .

Ootte oikeasti ihanin ryhmä tällä foorumilla <3

Pillereiden lopetuksen jälkeen voi osalla mennä jonkin aikaa että keho palautuu, en siis sinuna vielä huolehtisi tässä vaiheessa :) Mutta ottaahan se vähän koville kun muut kertovat että onnistuvat heti vaikka kuinka osaisikin olla iloinen toisen puolesta!

Itse lopetin ehkäisyn viime vuoden heinä-elokuun vaihteessa ja kroppa meni aivan sekaisin.. nyt vasta alkanut kierto tasaantumaan 32-35 päivien väliin/tienoolle..

Mulle pikkusisko ja pari kaveria ihmetellyt että "miten sulla niin kauan meni, itsellä tasaantu heti ekalla kierrolla" niin oli kiva olla siinä että niin, jokaisella kun se on yksilöllistä..

Meillä alkoi yritys nyt vasta tässä kierrossa, mutta halusin juuri sen takia lopetta e-pillerit ajoissa että kierto kerkeää tasaantumaan ja olisi suurinpiirtein säännöllinen kun aletaan yrittämään :)

Meillä mennyt nyt yli 8v ilman plussan plussaa. No ei kai näillä eväillä kun siittiöissä ongelmaa ja mun kierto muuten ok, mut luteaalivaihe 9 päivää (ja yleensä alkaa dpo 7 tiputtelee jo)
Onneksi tässä kierrossa alkaa ivf :smiley-bounce013 tai no ymmärtääkseni on icsi jos tulokset miehellä samat kun viimeksi.

Teillä on ollut kyllä pitkä odotusaika, mutta ihanaa että pääsette nyt hoitoihin ja pidetään peukkuja että näillä tarttuisi teille vihdoin pikkuinen matkaan :)

Itse lopetin ehkäisyn viime vuoden heinä-elokuun vaihteessa ja kroppa meni aivan sekaisin.. nyt vasta alkanut kierto tasaantumaan 32-35 päivien väliin/tienoolle..

Mulle pikkusisko ja pari kaveria ihmetellyt että "miten sulla niin kauan meni, itsellä tasaantu heti ekalla kierrolla" niin oli kiva olla siinä että niin, jokaisella kun se on yksilöllistä..

Meillä alkoi yritys nyt vasta tässä kierrossa, mutta halusin juuri sen takia lopetta e-pillerit ajoissa että kierto kerkeää tasaantumaan ja olisi suurinpiirtein säännöllinen kun aletaan yrittämään :)
Joo tuo onkin tosi yksilöllistä. Itselläni tasaantui myös kierto suunnilleen heti kun lopetin hormoniehkäisyn noin kolme vuotta sitten. Meillä ei siis voi laittaa sen piikkiin miksei ole tärpännyt kun kroppa ehti palautua pari vuotta ennen yrityksen aloitusta :dontknow

Mulla ei palautunut pillereiden jälkeen kierto kuin vasta terolutilla. Sit sain sen toimiin tietyllä ruokavaliolla ja tietyillä luonnonaineksilla... 30 pv kierto oli monta vuotta mut nyt se meni ihan jopa 40 päiväiseksi

Kaikki ollaan niin yksilöitä

Mua itseäni henkilökohtaisesti ärsyttää suuresti juuri ne jotka on juuri sillee " miten ihmeessä sulla ei palautunut heti, kyllä mulla vaan ymsyms"

Itse siis sain aluksi käyntiin akupunktiolla ja siitä alkoi pikkuhiljaa tasaantumaan. Helmikuussa myös kävin verikokeissa ja huomattiin että ferritiiniarvo 23, aloin syömää rautaa niin se toi ihan erilaiset menkat myös..

Juuri loppui menkat ja ennen niitä nauroin puolisolle että nää onkin sitten vikat mitä odotan (että pääsi tää kierto alkaa ja pääsee yrittämään) ja seuraavia en sitten haluakkaan

Täällä on ny ihan plussattu kotosalla. Huominen niin jännittää et onko siel ketään jne...

En kyl oo ikinä saanut tommosia viivoja ja en nyt kuuntele muiden mielipiteitä enää koska se stressaa.

Oon kummiski täällä supporttaamassa kaikkia <3

Mua itseäni henkilökohtaisesti ärsyttää suuresti juuri ne jotka on juuri sillee " miten ihmeessä sulla ei palautunut heti, kyllä mulla vaan ymsyms"

Itse siis sain aluksi käyntiin akupunktiolla ja siitä alkoi pikkuhiljaa tasaantumaan. Helmikuussa myös kävin verikokeissa ja huomattiin että ferritiiniarvo 23, aloin syömää rautaa niin se toi ihan erilaiset menkat myös..

Juuri loppui menkat ja ennen niitä nauroin puolisolle että nää onkin sitten vikat mitä odotan (että pääsi tää kierto alkaa ja pääsee yrittämään) ja seuraavia en sitten haluakkaan
Joo on todella ärsyttävää kun ihmiset vertailee itseään muihin. Sama pätee myös siihen kun ihmiset tietää että itse yrittää lasta, ja sitten kysyvät että no oletteko hommailleet tarpeeksi ja syötkö terveellisesti yms vai miksi ei onnistu? Todella raskasta :meh:

Mä jouduin kans rautakuurille, kun verikokeissa helmikuun lopussa tsekattiin
kilppariarvojen lisäksi moni muu juttu. Mun kilppariarvoista toinen oli ihan
mitä sattuu ja koska tiedän, et jos ne tai rauta-arvot on pielessä, raskautuminen
on vaikeaa eikä tämä ikäkään enää auta asiaa. Mulla ollut lääkitys vajaa-
toimintaan kohta 8 vuotta. Nyt on vointi paljon parempi ja
nukun öisin paremmin. Olen myös jotenkin positiivisempi nykyään.

Mun leposyke on tippunut 79 yhtakkii ja lämmöt on korkeat. Oon todella todella väsynyt et varmaan rauta.... Taidan kipaista hakemassa sitä .

Mun leposyke on tippunut 79 yhtakkii ja lämmöt on korkeat. Oon todella todella väsynyt et varmaan rauta.... Taidan kipaista hakemassa sitä .

79 eikö ole aika korkea leposyke?

Joo on todella ärsyttävää kun ihmiset vertailee itseään muihin. Sama pätee myös siihen kun ihmiset tietää että itse yrittää lasta, ja sitten kysyvät että no oletteko hommailleet tarpeeksi ja syötkö terveellisesti yms vai miksi ei onnistu? Todella raskasta :meh:

Ja ylipäänsä se, että kokoajan kysellään ootko raskaana ja toista putkeen yms. Just vaihettiin autoa, ni heti kysyttiin, et onko (taas?) pulla uunissa?

Ite en sillain oo ahdistunut siitä, jaksan kyllä puhua tästä aiheesta vaikka maailman tappiin saakka. Että onnea vaan aina sille, kuka millonkin erehtyy kysymään:))

79 eikö ole aika korkea leposyke?
Onko? Vitsit mä oon ihan hukassa täällä, kuvittelin et se on hurjan matala Mulla on niin hemgastynyt olo portaissa ja väsyttää ja heti ku treenaa niin syke nousee samantien 120. No, voihan se olla melko korkea.. Mut sydän tuntuu tykyttävän miljoonaa

Ja ylipäänsä se, että kokoajan kysellään ootko raskaana ja toista putkeen yms. Just vaihettiin autoa, ni heti kysyttiin, et onko (taas?) pulla uunissa?

Ite en sillain oo ahdistunut siitä, jaksan kyllä puhua tästä aiheesta vaikka maailman tappiin saakka. Että onnea vaan aina sille, kuka millonkin erehtyy kysymään:))
Muakaan ei ahdista se että kysellään oonko raskaana tai milloin aiotaan "hankkia" lapsi. Mutta ärsyttää kun ihmiset alkavat neuvomaan miten niitä lapsia tehdään tai kyseenalaistaa oman tietämyksen asiaa kohtaan. Eiköhän jokainen vähän pidempään lasta yrittänyt ole jo kokeillut ja ottanut selvää jokaisesta jutusta joka voisi auttaa raskautumiseen :grin

Onko? Vitsit mä oon ihan hukassa täällä, kuvittelin et se on hurjan matala Mulla on niin hemgastynyt olo portaissa ja väsyttää ja heti ku treenaa niin syke nousee samantien 120. No, voihan se olla melko korkea.. Mut sydän tuntuu tykyttävän miljoonaa

Onhan se kotona vaikee saada kunnolla leposyke, tai aina voi vähän jännittää tai ei oo tarpeeks levänny. Mut "hyvä" on semmonen 50-70. Mulla 60-80 usein :D mut kerran terkkaris mittas ihan niil tarroilla rinnasta ku makoilin närästyskipujen takia niin oli 50 ja kysy urheilenko paljon, en oikeestaan.. Mut voi muutenki olla matala. Ei kyl ikinä oo lähellekää nii matala ku muulloin mitannu. Tuntuu et aika korkee syke usein. Raskaana nous helposti. Nytki tuntuu mut voi olla muistaki syistä..

Kiva että on muitakin me miehen kanssa ootettiin ja ootettiin ja pohdittiin koska pillerit jättää pois no ne jäi 12/18 ja kavereista yks tuli ekasta oviksesta ja toinen ekan kerran kierukan läpi... itellä heti kierto tuli säännölliseksi 29pv sitä väkisinkin miettii onko ootettu liian kauvan, oonko jo liian vanha, mitäs jos en vaan enää tuu raskaaksi oon siis 34 ja mies 35 ja ekaa lasta yritellään..

No mä olin 28, 30 ja 33, kun lapset syntyivät. Nyt olen kohta 39 ja vasta ekaa kertaa huolissani, tärppääkö. Tässä iässä ajattelen, että teillä on hyvin aikaa vielä! Nyt kun olen jutustellut +-45 -ryhmässä, niin siellä monesti mulle sanotaan, että teillä on vielä hyvin aikaa ja sinähän olet vielä nuori. Että perspektiivi muuttuu iän myötä :grin

Nyt on kyllä semmoinen vuoden äiti -olo. Kun mies ei pysty tramppaa rakentamaan, niin minä olen
ekaa kertaa pystytellyt sitä. Huh, kun onkin homma, vaikka kaksi toimivaa kättä!

Takaisin