Raskaaksi 2019

Tervetuloa uusille:)

Ai että lomalla on ollut mahtavaa, harmi että huomenna päättyy:(

Kyllä se vaan täytyy sanoa, että työ-, koulu-, remppa-, pikkulapsiarjessa kahden aikuisen kohtaaminen on yleensä sitä, et nyt nopeesti alta pois, et pääsee nukkumaan:)) Että jos näistä sieministä ei mitään synny, niin on se nyt kumma:) noh, hauskaa on kuitenkin ollut. Se nyt on tietty pääasia:)

Tsempit muillekin!:)

Onnea jeilei. :Heartpink

Tervetuloa uudet. :happy:

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, NewMoonille ja Jesbelle erityisesti. :)
Kiitos paljon.. Hermoja raastaa luulen koko ajan et menkat alkaa mut ei. Tuloo vaan sitä valkkaria... Otin kuvan niist testeistä kuivuneista ja toisessakin on viiva ei vaan kameraan tuu ja tosi hailu mut toi uusin sit on kyl ihan selkee. Toivon mukaan se nyt siitä vahvistuu viel ja lääkäriin asap pääsisi kun nyt sain selityksen miksi haluan verikokeet ja ultraan etukäteen.

Huonolaatuinen kuva mut kummiski. 2 päivän ero noissa..

Tsemppiä kaikille ja mie jännitän josko plussa tulis vuosien ootuksen jälkeen :Heartred

Liitteet

• IMG_20190421_222859.jpg
    IMG_20190421_222859.jpg
    17.6 KB · Katsottu: 327
Lista Raskaaksi 2019 -ketjussa kirjoittelevista:

Jesbe //28v// ensimmäinen haaveissa // km ja tuulimuna takana yk4 (vuosia lapsettomuutta)

DeeDee // 29v // toinen haaveissa // ya 4/18 // km 7/18, kemiallinen 9/18 ja 4/19 // yk 9 (pitkät kierrot)

Nipanderi / toinen haaveissa / ya 12/18

Mileim // 28v // toinen haaveissa // ya 11/18

Puhvis // 28v // toinen haaveissa // ya 8/18

Rauha80/ 38v/toista haaveillaan/ya
6/18

Pene /27v/ ensimmäinen toiveissa / ya 1/2017

Keväthosu / 25v / toinen tekeillä / ya 10/2017 / yk 5

StellaMom / 32v /ensimmäinen toiveissa/ ya 7/18 / yk 7

Babakoors / 24v / ensimmäinen toiveissa ya 7/17

Miitu // 29v // kolmas toiveissa // tjot 12/2018 (virallinen ya syksy 2019 // km 12/18

JJuliaA / 19v / ensimmäinen toiveissa / ya 11/17

Jigi // 31v // toinen haaveissa // tjot 9/18

Hilma79//39v// ensimmäinen yhteinen haaveissa// ya8/17 //km 11/17

AZ/ 29v// kolmas oma haaveissa, (ensimmäinen yhteinen)// ya 9/18

Ellalaa // 28v // ensimmäinen haaveissa // tjot 9/18

Pipana// 25v // kolmas haaveissa // tjot 1/19

Tiania // toinen haaveissa // ya 4/18 // kkm 7/18

Tiinuliinu92 // ensimmäinen haaveissa // ya 2/2017 // km 8/2018

hipshops // 25v // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2018

Hillis // 28v // ensimmäinen haaveissa // ya 10/18

Amalfi // 36v // kolmas haaveissa // ya 01/18

Kosmoskukka // 37v // ensimmäinen yhteinen haaveissa (4.) // ya 5/18 // km 9/18

Emiliie10 // toinen haaveissa // 24v // yk1

Nannu79 // toinen haaveissa // 39v // yritystä 8/2017 // Kkm 10/2018

Mami91 / 27 / toinen toiveissa / ya 7/14

Wusti91 // 27koht 28 // eka haaveissa // tuulimuna 1/2018 // ya 6/2017

Mindie^^, 26v, ya ensimmäisen kerran 4/17, keskeytys 2/18, toinen haaveissa, ya 6/18

Phoenix // toinen haaveissa // ya 1/18

jennnao // ensimmäinen haaveissa // ya 5/14

Helena80 // 38 // neljäs haaveissa // ya 1/19

Virvatuli89 // 29 // ensimmäinen haaveissa // ya 12/18

beibie // 25 // ensimmäinen toiveissa // ya 8/18

Otus87 // 32 // ensimmäinen // ya 3/17, kkm/tuulimuna 10/17, km 12/17 ja 2/18, kkm 5/18

Miriam_88 // 30 // ensimmäinen haaveissa // ya 3/18 // kkm 2/19

Earl // toinen haaveissa // ya 2/19

jeilei // toinen haaveissa // ya 10/18 // kkm 1/19

Aida* //toinen haaveissa // ya 11/18

jannn // eka // ya 9/18 // km 4/19

Liirumlaarum // esikoinen toiveissa // ya 1/18 // KU 4/18-> tauko // yk9

Maggie84// 6.haaveissa// ya12/18// KU 03/19

BabyMama. // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 4/19

Aamutorkku// 36// toinen toiveissa// ya 8/2018

Koirankorva//25//ya 12/18// tm 1/19 //km 4/19

Plussanneet:

Jeppis89 / 30v / ya 4/18, LA elokuun lopussa
tiiamariia / 27v / ya 8/18, LA elo-syyskuun vaihteessa
Laura666 25v, ya 6/18, LA syyskuussa
Hirvi, ya 12/2015, LA syyskuussa
jemuli // 21 // ya 11/18, LA lokakuussa
Majalis // 32v // ensimmäinen toiveissa // ya 1/19 // LA lokakuussa
Lumileopardi // 40 // kolmas haaveissa // tjot 1/19// LA 10/19
Arri // 29// ya 6/18 //LA lokakuussa
Mimosa-18 // 33 // ya 2/19 // LA 11/19
Uutukainen // 25 // ya 12/17 // LA 11/19
dadapls // 19 // ya 1/19 // LA 11/19
Iines-19 // 35 // ya 8/18 // LA 12/2019
Mami_18//33//ya 2/19// la 12/19
Holle // 31 // yk 7 // LA 12/19
Hanni_ // 25 // ya 5/18// LA 12/19
Adiida2 // 23 // ya 12/18 // LA 12/19
Kassu93 // 25 // ya 11/18 // LA 12/19

Monella ei listassa ookkaan, että monesko yk menossa, mut mää sen itelleni laitoin ja nyt päivitin ku taas yks yk lisää ja kp6 menossa jo.

Onnea plussista! :)

Huomenta pääsiäiseen! Mulla tosiaan alkoi vuoto sitten perjantaina kunnolla, eli oireet joita oli eivät olleet raskauteen viittaavia. Voihan se olla että jokin yritti kiinnittyä mutta ei vain pysynyt, en tiedä :) nyt kuitenkin mennään matkoille ensi viikonloppuna ja ei tarvitse miettiä mitään ruokien ja alkoholin välttäminen. Jotain hyvää siis tässäkin tapauksessa. Tsemppiä tänne piinailijoille, mä varmaan tuun kuikuilee taas siinä oviksen jälkeen jos siltä tuntuu :)

Tervetuloa uusille:)

Ai että lomalla on ollut mahtavaa, harmi että huomenna päättyy:sad001

Kyllä se vaan täytyy sanoa, että työ-, koulu-, remppa-, pikkulapsiarjessa kahden aikuisen kohtaaminen on yleensä sitä, et nyt nopeesti alta pois, et pääsee nukkumaan:)) Että jos näistä sieministä ei mitään synny, niin on se nyt kumma:) noh, hauskaa on kuitenkin ollut. Se nyt on tietty pääasia:)

Tsempit muillekin!:)

Aamen. Välillä on niin väsynyt, että haluis just nopeesti pois alta, mut sitten ei kerkiä yhtään tunteet
mukaan ja se on sellaista suorittamista ja sen takia miehellä varmaan vaikeuksia saada siemenet ulos.
Meillä käytiin pääsiäisenä sellainen keskustelu, että jos on liikaa suorituspaineita, niin haluisko tehdä
toimituksen kuppiin ja minä koitan itse saada ne oikeeseen osoitteeseen. Miehen mielestä hyvä idea.
Meillä ei seksi ole hauskaa kuin silloin, jos spontaanisti täysin yllättäen ryhdytään hommiin. Kuten toissa-
päivänä ja se olikin ensimmäinen kerta vuosiin :grin

Tervetuloa, Tepsu19 ja Marmani :welcome

Paljon onnea, jeilei :happy093

Adiida2, kyllähän se on vaikeaa odottaa neuvolaan asti. Mä en oo koskaan mennyt varhaisultraan
osittain rahan takia ja osittain siksi, että mulla oli niin voimakkaat raskausoireet, mm. pahoinvointi,
että totesin vauvan pysyvän hyvin kyydissä :grin Ja niinhän ne pysyi. Tuulimunaraskaudessa viiva
haaleni nopeasti ja oireet hävisivät, niin en olisi varhaisultraan edes kerennyt. Meninkin sitten
suoraan ultrattavaksi Tayssiin.

Meneekö teillä noin muuten hyvin parisuhteessa? En tiedä mitä seksi teille merkitsee, mutta kertomasi kuulostaa hieman huolestuttavalta..

Harvoin mullakaan tekee mieli seksiä kunnolla. Km jälkeen yllättäen oli halut korkealla jonkun aikaa, vieläkin jokseenkin. Mies tulee tosi nopeesti niin ehkä sekin yks syy. Ja kyllä meil muuten menee hyvin. Vkloppusin tekee enemmän mieli, arkena ei ku väsy.

Kävin ennen kuutta wc ja oli tosi kipee oikee kylki/oikee puoli vatsa. Pelkäsin jo umpparia. nyt en oo viel noussu et onko viel kipee, ehkä oli vaan ilmaa. Tein o ja r testitki. Negaa.

Meneekö teillä noin muuten hyvin parisuhteessa? En tiedä mitä seksi teille merkitsee, mutta kertomasi kuulostaa hieman huolestuttavalta..

Minultako kysyit? Kyllä meillä menee mielestäni hyvin. Pari viime vuotta on ollut vähän raskaampia, kun
ollaan muutettu useamman kerran (ostettiin isompi koti, johon ei päästy heti, vaan piti olla muutama kk
vuokralla). Meillähän on kolme erityislasta, joiden haasteet ovat päivittäin arjessa. Meillä molemmilla on
vaativa työ, mutta ollaan puhallettu yhteen hiileen nyt tätä arkea kahdeksan vuotta. Hyvä asia meidän
suhteessa on se, että me puhutaan paljon. Itse olen alunperin ollut mököttäjä eikä mies ikinä tiennyt,
mikä minua vaivaa. Hän opetti minut puhumaan asioista ja siitä lähtien on mennyt paljon paremmin.
Hän on ollut tosi tyytyväinen suhteeseen eikä esim. kaipaa seksiä, kuin kerran viikossa tai harvemmin.
Siitähän meillä on viime aikoina riitoja tullut, kun itse kaipaan useammin ja varsinkin nyt, kun vauva
saisi tulla. Mutta sekin saatiin puhumalla kuntoon ja nyt on rauha maassa. Meillä mies on rauhallinen
ja harkitseva. Itse olen turvallisuuden hakuinen, mutta silti mieleltäni levoton ajoittain. Mies nauraakin,
kun kerkeen minuutissa miettiä kymmeniä asioita. Meillähän on pojalla ADHD, että olisko mullakin
jotakin sellaista, ken tietää. Ei se kuitenkaan niin paljon häiritse, että sille tarttisi jotakin tehdä.

Me ollaan oltu yhdessä kohta 20 vuotta, sitä sietää juhlia kunnolla :joyful:

On se niin, että pitkässä suhteessa on väistämättäkin välillä seesteistä, arkista ja äärimmäisen tylsää ja ruuhkavuodet hengittää niskassa. Ainakin meillä. Eikä se sitä tarkoita, että suhde olisi silti hirveä ja kamala:) Sitten on taas hetkiä, kun ollaan kuin vastatavanneita:)

Hyvä Helena, että olette saaneet keskusteltua asiasta ja vaihtoehtoja löytyy:)

Juu Helena80, kysyin sinulta. Tiedän sen hyvin, että jokaisella on arjessa omat haasteensa. Minulle vaan särähti korvaan kun kerroit, että seksi on hauskaa luokkaa kerran vuodessa. Ja kerroit myös miehesi suorituspaineista. Kyllä minusta tuntuisi pahalta jos mieheni kärsisi suorituspaineista. Haluaisin ainakin selvittää mistä johtuu (en tarkoita ettette olisi selvittänyt). Asiahan ei minulle kuulu, mutta mietin vaan miten suhde kestää uuden vauvan saapuessa jos tilanne on jo nyt haastava. Ja tämä pohdinta ei tarkoita sitä, etteikö suhde kestäisi.

Jesbe jos jostain löydät first resbonsen nii se ainaki antaa viivaa jos antaa, herkkyys muistaakseni jopa 6.5.

Oli puhetta siitä, että joskus aikoinaan esim äiti ei oo saanut testiin viivaa. Otetaan huomioon, että kotitestejä tuli ensimmäistä kertaa matkkinoille 70 luvulla ja 80-90 luvulla testien herkkyys oli ehkä 100. 80 luvun testit tehtiin yli viikko menkkojen poisjäämisen jäljeen. Mutta tiedän kyllä tapauksia, jolla testit ei kunnolla näytä, vaikka raskaana olis.

Juu Helena80, kysyin sinulta. Tiedän sen hyvin, että jokaisella on arjessa omat haasteensa. Minulle vaan särähti korvaan kun kerroit, että seksi on hauskaa luokkaa kerran vuodessa. Ja kerroit myös miehesi suorituspaineista. Kyllä minusta tuntuisi pahalta jos mieheni kärsisi suorituspaineista. Haluaisin ainakin selvittää mistä johtuu (en tarkoita ettette olisi selvittänyt). Asiahan ei minulle kuulu, mutta mietin vaan miten suhde kestää uuden vauvan saapuessa jos tilanne on jo nyt haastava. Ja tämä pohdinta ei tarkoita sitä, etteikö suhde kestäisi.

Aika monen mies kärsii suorituspaineista, mitä olen aiheesta lukenut. Ja olen kyllä tehnyt kaikkeni, että omalla miehellä
tilanne helpottuisi. Ja nyt niin tuntuu olevankin. Olen aina halunnut neljä lasta ja mies haluaa toteuttaa toiveeni. Voihan
olla, ettei enää edes tärppää, kun ikää jo niin paljon. Meidän lapset on jo sen verran isoja, että pärjäisimme iltatähden
kanssa. Haasteita on juu, mutta kyllä meidän lasten eteen on tehty kaikki, että elämä sujuisi ja he oppisivat kaiken
tarvittavan. Olen Nipanderin kanssa täysin samaa mieltä parisuhteesta. Varsinkin pitkissä suhteissa tulee hiljaisempia
kausia, muttei suhde silti välttämättä huono ole. Ei meillä ainakaan ero ole edessä, kun sitoudutaan sataprosenttisesti
yhteiseen arkeen.

On se niin, että pitkässä suhteessa on väistämättäkin välillä seesteistä, arkista ja äärimmäisen tylsää ja ruuhkavuodet hengittää niskassa. Ainakin meillä. Eikä se sitä tarkoita, että suhde olisi silti hirveä ja kamala:) Sitten on taas hetkiä, kun ollaan kuin vastatavanneita:)

Hyvä Helena, että olette saaneet keskusteltua asiasta ja vaihtoehtoja löytyy:)

Olen täysin samaa mieltä. On meilläkin kausia/hetkiä, jolloin on taas niin rakastunut olo. On se jännää, mut
hyvä niin <3

Olen itsekin ollut mieheni kanssa yhdessä jo pitkään. En silti voi sanoa, että meillä olisi ollut mitenkään tylsiä aikoja. Mielestäni parisuhde paranee vanhetessaan jos sitä jaksaa vaalia. Edelleen käymme kuukausittain treffeillä, harrastamme seksiä useamman kerran viikossa, käymme kahden kesken lomamatkoilla ja nautimme normaalista arjesta.
Mutta kaikki ei sovi kaikille ja sitä rataa.

Olen itsekin ollut mieheni kanssa yhdessä jo pitkään. En silti voi sanoa, että meillä olisi ollut mitenkään tylsiä aikoja. Mielestäni parisuhde paranee vanhetessaan jos sitä jaksaa vaalia. Edelleen käymme kuukausittain treffeillä, harrastamme seksiä useamman kerran viikossa, käymme kahden kesken lomamatkoilla ja nautimme normaalista arjesta.
Mutta kaikki ei sovi kaikille ja sitä rataa.

Onkos teillä lapsia?

Niin, me olemme erilaisia. Hienoa, jos teillä sujuu hyvin!

Meillä treffejä on ehkä kerran kahdessa kuussa. Aikaa ei löydy käydä sen useammin. Jos kaksin lähdemme reissuun,
menemme hotelliin yöksi ja kerran kävimme Islannissa muutaman päivän reissulla lasten ollessa pieniä. Olen meidän
tahtiin ihan tyytyväinen, sillä eräs tuttavaäitini sanoi, etteivät he ole käyneet ulkona kaksin sen jälkeen, kun esikoinen
syntyi. Ja heidän esikoinen on nyt kuudennella luokalla ja heillä on myös kolme pienempää lasta. Olin aika ihmeissäni,
mutta asia ei minulle kuulu, joten en sanonut mitään. Tulin vain kotiin sen keskustelun jälkeen ja totesin miehelle, että
me huolehdimme jatkossa kahdenkeskisestä ajasta. Äitini myös muistuttaa asiasta säännölisin väliajoin sen takia, että
omat vanhempani eivät ole asiasta huolehtineet keskenään, vaikka vielä yhdessä ovatkin. Yhteinen aika on oikeasti
tärkeää.

Meillä on myös niin, että mies käy työmatkoilla suht usein ja minä hoidan talouden silloin yksin. Minä en yksinään lähde
paljon mihinkään, koska en tykkää matkustaa ilman miestä. Ainoastaan työn puolesta leirikoulureissuille lähden, kuten
nyt viime viikolla Tallinnaan. Ja olihan muuten mies täällä kaivannut minua kovasti :)

Todella paljon taas tekstiä tullut sitten viime käynnin. Ei tahdo millään pysyä perässä.

Monta uutta oli ainakin tullut, tervetuloa kaikille!

Onnea selkeistä plussista kassu ja jeilei!

Onko kosmoskukka testaillut jo uudestaan?

Täällä yks piinaviikkolainen ilmottautuu! Testejä on niin paljon että riittää. Niinpä kastoin tänään jo yhden, että on vertailtavaa kun päivät menee eteenpäin ja ehkä mahollisesti alkaa tikussa jotain näkymään.

Onko täälä tuoreita kokemuksia Raskauskeijulta tilatuista one step r-testi liuskoista. Herkkyys 25mlu. Näyttääkö ihan selkeetä negaa aina silloin ku pitääkin vai näyttääkö viivanpaikkoja?

Olen ehdottomasti samaa mieltä, että yhteinen aika on todella tärkeää. Ja meillä ei ole vielä lapsia. Tiedän, että suhde muuttuu lapsien myötä, mutta ainakin kovasti olemme lupailleet, että pidämme kiinni yhteisestä ajasta :-D ei kai loppupeleissä kenenkään asiat kuuluisi toiselle, mutta ei se mielestäni tarkoita sitä etteikö voisi mielipidettään kertoa. Turhan monet eroaa siitäkin syystä, että ovat unohtaneet vanhemmuuden myötä olla myös kumppaneita toisillensa.

Ja en edelleenkään väitä, että meidän tapa elää elämää on ainut ja oikea.

Nuppunen, mä en oo tilannut Raskauskeijulta, koska mun tuttavaäiti myy
niitä tuotteita :D Ettei vaan paljastu nämä mun vauvahaaveet. Mut oon
kuullu niistä hyvää!

Takaisin