Raskaaksi 2019

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi
// ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

jannn // 33 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 29 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 27

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 34 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

Sammie // 31 // esikoinen haaveissan // ya 2/2019 // kierto 33-39 pv

Azzeliini // 35 // toinen haaveissa // ya 3/2019 //kkm 6/2019 ja 8/2019 //kierto 29-32pv vaihteleva pituus

TiinuLiinu // 31 // toinen toiveissa // ya 04/2019 // km 2/2019 // kierto 28-30

Alcyone // 43 // toinen haaveissa // ya 4/2019, kkm 8/2019 // kierto pitkä ja epäsäännöllinen

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen (~40)

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

tiino_O // 30 // kolmas // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 27-29 päivää

persimon2//29//toinen(kolmas)//y 5.2019//kku 3.19 ja kkm10.19// kierto 24-27pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 6/2019// kierto epäsäännöllinen

Nyytti // 39 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 26-29pv

Evelyn8 // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 6/2019 // kkm 9/2019 // kierto 29-35pv

Cara* // 37 // 2. haaveissa // ya 6/2019 // kierto 25-28

Mirkkunen1 // 27 // esikoinen // ya 07/2019 // kierto n. 29-32pv

Ida_Maria_ // 22/ esikoinen// ya 07/2019// kierto 27-28 pv

Taittaralla // 27 // esikoinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto ??

turotus // 21 // toinen haaveissa // tjot 7/2019

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä

Sofia2016m // 25 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // kierto epäsäännöllinen 25-35pvä

Lilja- // 29 // ensimmäinen // ya 8/2019 // kierto 28-30 pv

Jesbe // 29 // esikoinen toiveissa //ya 8/2019 tjot ei hoidot // kierto 28-40 pv

Edz // 31 // toinen toiveissa // ya 9/2019 // kierron keston keskiarvo 25 pvä

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Alexie // 27 // ensimmäinen // ya 10/2019 // kierto 27-30pv

Hems78 // 22 // ensimmäinen haaveissa // ei vielä alotettu // kierto noin 28-32pv





Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

Kassu93 // 26 // LA 21.12.2019 // esikoinen tulossa
tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Earl // 33 // LA 16.2.2020, toinen tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
Amalfi // 36v // LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Fantsu // 32 // LA 5/2020 // esikoinen
Ginger // 26 // LA 5/2020 // toinen tulossa
Pipana//26//LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
jeilei // 30 // LA 5/2020 // toinen
twisted // 31 // La 6/2020 // neljäs
AZ // 29// LA6/2020 // kolmas
Silk // 32 // LA 7/2020 // kolmas
Suklaapehmis // 28 // LA 7/2020 // toinen
Mamimam //24//LA 7//2020 // toinen
Mathilda // 37 // LA 7/2020 // ensimmäinen
mangustimamma // 38 // LA 7/2020 // kolmas


Muistini mukaan oisin lisännyt itseni tähän viime kuussa, mutta voin olla väärässäkin :grin Nyt ainakin lisätty :)
 
Täällä ei eka yrityskierto tuottanut tulosta, kp1 tänään. Masentunut olo, mutta ei toki voinut olettaa että heti onnistuu. Ehkä myös liikaa tuli ladattua odotuksia lääkkeisiin, että ne kyllä hoitaa homman. Klinikalta vastasivat tosi ystävällisesti ja saatiin jo seuraavaan follikkeliultraan aika. Meillä tää lapsettomuus on sosiaalista eikä fyysisistä syistä johtuvaa, mutta kyllä se silti stressaa kun joutuu klinikalla käymään ja hoitoihin menee tuhottomasti rahaa. Meillä on varaa max. kolmeen yritykseen ja sitten täytyy pitää tauko ja säästää rahaa. Eli 1/3 meni nyt.

Vähän nyt nolottaa tämmösestä rutista, mutta piti jonnekin päästä purkamaan. Ei olla kerrottu sukulaisillekaan vauvaprojektista, vasta hyvät uutiset haluttais kertoa.
 
Kyllä se yritys on hankalaa jopa kun hoidoissa eikä esim kuten mulla et jokin mussa niin vahvasti hylkii alkioita etten pysy raskaana.. Tosin nyt vuoto tyrehtyi mutta todellakin komppaan jannn ia et mikä on vikana ku toistuu ja toistuu ja toistuu. Kuitenkin itse haluisin lapseni kantaa eikä esim jonkun muun vatsassa.. Kramppeja alko jo tulla et kyl tää o tässä. Olis ees nähny et oliko siellä ees pussi. Tiistaina on aika lääkäriin muutenkin niin katsotaan mikä tässä on lopputulos.

Plussapuhurit kaikille!
 
Täällä ei eka yrityskierto tuottanut tulosta, kp1 tänään. Masentunut olo, mutta ei toki voinut olettaa että heti onnistuu. Ehkä myös liikaa tuli ladattua odotuksia lääkkeisiin, että ne kyllä hoitaa homman. Klinikalta vastasivat tosi ystävällisesti ja saatiin jo seuraavaan follikkeliultraan aika. Meillä tää lapsettomuus on sosiaalista eikä fyysisistä syistä johtuvaa, mutta kyllä se silti stressaa kun joutuu klinikalla käymään ja hoitoihin menee tuhottomasti rahaa. Meillä on varaa max. kolmeen yritykseen ja sitten täytyy pitää tauko ja säästää rahaa. Eli 1/3 meni nyt.

Vähän nyt nolottaa tämmösestä rutista, mutta piti jonnekin päästä purkamaan. Ei olla kerrottu sukulaisillekaan vauvaprojektista, vasta hyvät uutiset haluttais kertoa.

Saattaa olla tyhmä kysymys, mut mitä tarkoittaa sosiaalisista syistä johtuva lapsettomuus?
:bag:
 
Onko täällä kohtalotovereita, että on itse kuumeillut kauan ja mies ei lämmennyt ajatukselle? Itse olen siinä iässä, että raskausuutisia tulee tuon tuosta. Toki olen vilpittömän iloinen heidän puolestaan, mutta samalla tulen välillä tosi surulliseksi, siitä että miksi me ei voitaisi jo yrittää :sad001
 
Aida, eipäs vielä kirvestä kaivoon. Mä en saanut esikoista tikulle ollenkaan:happy:

Kyllähän meitä sitten yllättävän monia täällä vielä on:sad001 itellä on taas vaihteeksi ihan hyvä fiilis käynnissä (vaik just pyörähti vuos täyteen:bag: yritystä) ekaa kertaa oon ollut melkeen sen normi kolme viikkoa menkkojen välissä vuotamatta, tää on ollut niin luksusta. Tosin uskon että johtuu siitä, et kierto varmaan ovuloimaton, eikä siitä et olisin jotenki mystisesti parantunut.

Jannn, noni, nyt peukut pystyssä:happy:

Jesbelle Tsemppiä tilanteeseen, kamalaa tuollainen:sad001
 
Alexie, totta kai saa tuntua pahalta, vaikka mistä syistä hoidoissa olisi. Kyllä sitä jokainen haluaisi saada lapsensa ilmaiseksi, ilman klinikalla ravaamista ja lääkkeiden käyttöä. Tsemppiä tuleviin kiertoihin :smiley-angelic003

Viivi, mulla oli aikoinaan sama tilanne. Vauvakuume iski verrattain nuorena, oltiin molemmat miehen kanssa vielä opiskelijoita. Ihan järkeväähän se siinä tilanteessa oli joo odottaa pari vuotta, mutta eipä se biologinen kello järkipuhetta kuunnellut.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ei eka yrityskierto tuottanut tulosta, kp1 tänään. Masentunut olo, mutta ei toki voinut olettaa että heti onnistuu. Ehkä myös liikaa tuli ladattua odotuksia lääkkeisiin, että ne kyllä hoitaa homman. Klinikalta vastasivat tosi ystävällisesti ja saatiin jo seuraavaan follikkeliultraan aika. Meillä tää lapsettomuus on sosiaalista eikä fyysisistä syistä johtuvaa, mutta kyllä se silti stressaa kun joutuu klinikalla käymään ja hoitoihin menee tuhottomasti rahaa. Meillä on varaa max. kolmeen yritykseen ja sitten täytyy pitää tauko ja säästää rahaa. Eli 1/3 meni nyt.

Vähän nyt nolottaa tämmösestä rutista, mutta piti jonnekin päästä purkamaan. Ei olla kerrottu sukulaisillekaan vauvaprojektista, vasta hyvät uutiset haluttais kertoa.
Kyllähän se on ihan ymmärrettävää että harmittaa, varsinkin kun tietää että ei voi kovin montaa kertaa yrittää putkeen. Toivottavasti tää kierto olis se plussakierto!
 
Nipanderi: Kiitos! Olen ollut ihan maassa tämän kierron ajan ja heitin sen kirveen sinne kaivoon jo pari viikkoa sitten. :hungover: :hilarious: Sait piristettyä. Kiitos!
Sekin tosin auttoi, että käytiin tänään pankissa neuvottelemassa lainasta. Nyt päästään ihan tosissaan katselemaan taloja. :happy: Tosin minä olen kyllä niin kranttu, että saa nähdä kuinka käy.:wacky:
Ihanaa että olet saanut olla vuotamatta! Pidän peukkuja että ovulaatio olisi silti tapahtunut ja tilanne parantunut.:wink
 
Saattaa olla tyhmä kysymys, mut mitä tarkoittaa sosiaalisista syistä johtuva lapsettomuus?
:bag:

Se että ei ole suhteessa miehen kanssa/sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa voisi "luomusti" saada lapsen, eli esim. naispari tai itsellinen nainen kyseessä. Nyt HUS on aloittamassa hoidot sosiaalisin perustein naispareille ja itsellisille naisille julkisella puolella, tähän asti on päässyt vain yksityiselle. Toki myös naisparilla tai itsellisellä naisella voi tulla kysymykseen lapsettomuushoidot, jos raskaus ei ala klinikalla nopeaan ja löytyy jokin selittävä tekijä. Sitä ennen ei saa kela-korvauksia, eli mulle ei kuulu kela-korvaukset ollenkaan.

Sori oli vähän epäselvästi muotoiltu, tarkotin lähinnä sitä että klinikalla hoidoissa oleminen on rankkaa vaikka fyysisesti ei ole mitään lapsettomuutta aiheuttavaa tekijää. Ja ei ollu yhtään tyhmä kysymys :)

Muoks. En nyt ymmärrä tuota Tuisman "tyhmä" reaktiota. Haluaisin täsmentää, että en missään nimessä rinnasta lapsettomuutta kohdanneiden ja naisparien/itsellisten naisten kokemuksia toisiinsa! Kaikki sympatia heille, jotka lapsettomuutta ovat kohdanneet ja on tietenkin paljon raskaampaa olla lapsettomuushoidoissa kuin mikä esim. oma tilanne on :sad001 Toivon totisesti, että jokaiselle lasta toivovalle lapsi suotaisiin :Heartred

Jos taas negatiivinen olo johtuu ennakkoluuloista naisparien ja/tai itsellisten naisten vanhemmuutta kohtaan, toivoisin että ihminen pysähtyisi miettimään, että meitä perheitä on täällä maapallolla niin paljon erilaisia, tärkeintä on se että lapsella on rakastavia ja turvallisia vanhempia/vanhempi ja muita aikuisia elämässään. Meidän lapsi tulee syntymään erittäin toivottuna ja rakastettuna, ja omalle lapselle tullaan kertomaan kaikenlaisista perheistä, niin heteroydinperheistä kuin yksinhuoltajaperheistä, monikulttuurisista perheistä jne. Me ollaan kaikki yhtä hyviä ja arvokkaita nykyisinä/tulevina vanhempina, sitä ei seksuaalinen suuntautuminen, sukupuoli, uskonto tai muu vanhemmuuteen liittymätön asia määritä :Heartbigred
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä se yritys on hankalaa jopa kun hoidoissa eikä esim kuten mulla et jokin mussa niin vahvasti hylkii alkioita etten pysy raskaana.. Tosin nyt vuoto tyrehtyi mutta todellakin komppaan jannn ia et mikä on vikana ku toistuu ja toistuu ja toistuu. Kuitenkin itse haluisin lapseni kantaa eikä esim jonkun muun vatsassa.. Kramppeja alko jo tulla et kyl tää o tässä. Olis ees nähny et oliko siellä ees pussi. Tiistaina on aika lääkäriin muutenkin niin katsotaan mikä tässä on lopputulos.

Plussapuhurit kaikille!

Toivon niin kovin, että kaikki olis hyvin. Paljon voimia sinne :Heartred
Ymmärrän ihan täysin tuon, että lapsen haluaa itse kantaa. Musta on töykeää, että yhdelle ystävälle tyrkytettiin koko ajan lapsettomuushoitojen ajan adoptiota vaihtoehdoksi lähipiirin taholta. Mulla kans on ollut aina vahva toive olla raskaana ja kokea millaista se on, ei sitä vaan pysty selittämään.
 
Mitä teillä maksaa kaikkineen yksi yritys? Teillä vissiin inssit menossako?
Toivottavasti seuraava toisi jo plussan!

n. 950€ / yks yrityskierto. Tähän summaan sisältyy follikkeliultra ennen ovulaatiota ja inseminaatio (+lahjasolut). Inseminaatiot nyt menossa siis, ei olla vielä ehditty puhua missä vaiheessa suositellaan IVF-hoitoa. Eikä oikein uskalleta miettiä sitä vaihtoehtoa, kun siihen ei ole rahaa vielä :sorry:

Mutta ollaan toiveikkaita, että 2. tai 3. inssi toisi plussan, kun ultrassa kaikki ollut ok.
 
n. 950€ / yks yrityskierto. Tähän summaan sisältyy follikkeliultra ennen ovulaatiota ja inseminaatio (+lahjasolut). Inseminaatiot nyt menossa siis, ei olla vielä ehditty puhua missä vaiheessa suositellaan IVF-hoitoa. Eikä oikein uskalleta miettiä sitä vaihtoehtoa, kun siihen ei ole rahaa vielä :sorry:

Mutta ollaan toiveikkaita, että 2. tai 3. inssi toisi plussan, kun ultrassa kaikki ollut ok.
Toivottavasti teillä tärppää, niin ootan et mun sisko kohta alkaisi samaan juttuun ku te puolisosi kanssa :)
 
Pikainen päivitys, kävelin alakerran veskiin niin koko mahan veti ihan kivikovaks ja hirveä hyytymä ulos ja varmaan puolet koko limakalvosta samalla. Se siitä. Ei oo enää yhtään toivoa että se ei ois ollu joko tm tai km. Kemiallinen ei, tämä oli puhdas kesken. Sen verran on kokenut että nyt saa heittää hanskat tiskiin ja nyt seukit 3kk pidän vain progea eli alotan kp15 huolimatta ovulaation ajankohdasta (mulla ei vielä tuolloin tuu ja käytetään ehkäisyä tuon 3 kk) ja sen 10 pv kuurin. Pysyy kierto ja alan tekemään jotakin mielekästä ja vaadin päästä tutkimuksiin. Tämä on niin epäreilua etten osaa enää sanoa muuta kuin että hyvä että nyt eikä myöhemmin. Se olis ehkä ollut vielä kauheampaa. Onneks tällä kertaa en kertonut kenellekään kuin niille läheisille jotka nyt tietää miten kävi. Eli joo ei tuu kesävauvaa mut teille kaikille pikaplus ja palaan asiaan kun oon valmis. Kiitos kun ootte niin ihania :Heartred
 
Toivottavasti teillä tärppää, niin ootan et mun sisko kohta alkaisi samaan juttuun ku te puolisosi kanssa :)

Kiitos :) Tsemppiä sun siskolle kans tulevaan. Ja vaikka tää yrittäminen onkin stressaavaa niin silti oon kyllä niin onnellinen, että tällanen mahdollisuus on olemassa :Heartred On tosi kiitollinen olo niitä ihmisiä kohtaan, ketkä omia sukusolujaan on lahjoittaneet, että useammalla ihmisellä on perheeseen mahdollisuus.
 
Pikainen päivitys, kävelin alakerran veskiin niin koko mahan veti ihan kivikovaks ja hirveä hyytymä ulos ja varmaan puolet koko limakalvosta samalla. Se siitä. Ei oo enää yhtään toivoa että se ei ois ollu joko tm tai km. Kemiallinen ei, tämä oli puhdas kesken. Sen verran on kokenut että nyt saa heittää hanskat tiskiin ja nyt seukit 3kk pidän vain progea eli alotan kp15 huolimatta ovulaation ajankohdasta (mulla ei vielä tuolloin tuu ja käytetään ehkäisyä tuon 3 kk) ja sen 10 pv kuurin. Pysyy kierto ja alan tekemään jotakin mielekästä ja vaadin päästä tutkimuksiin. Tämä on niin epäreilua etten osaa enää sanoa muuta kuin että hyvä että nyt eikä myöhemmin. Se olis ehkä ollut vielä kauheampaa. Onneks tällä kertaa en kertonut kenellekään kuin niille läheisille jotka nyt tietää miten kävi. Eli joo ei tuu kesävauvaa mut teille kaikille pikaplus ja palaan asiaan kun oon valmis. Kiitos kun ootte niin ihania :Heartred

Voi ei, oon niin pahoillani. Tutkimukset kuulostaa järkevältä sitten kun jaksat, epätietoisuus varmasti kamalinta. Jaksamista ja voimia sinne :Heartred
 
Takaisin
Top