Raskaaksi 2019

Jesbe, On se kyllä epäreilua että olet joutunut tuollaisten hoidettavaksi. Tämä nainen joka tutki mua ja otti pois mun kierukka ennen meidän yrityksiä vaikutti aika realistiselta ja oli itse äsken tullut äitiyslomalta takas. Hän siis tiesin millaista se on haaveilla ja ei halunnut antaa mulle turhaa toivoa mutta oli tukena kun kyselin tyhmiä. Hän ehdotti että tulen takas sitten ensi kesänä, juuri sen takia että olen jo yli 30, läskipainoa hieman liikaa, ja kilpirauhasongelmia. Ei välttämättä tarvitse olla este, mutta voi olla hidaste raskautumiselle. Nyt kuitenkin mennään ilman ovistestejä kunnes mun koeaika on ohi uudella työpaikalla, jos tulee tärppiä sen aikana niin en aio valittaa! Se on silti toivottu <3

Meillä on yrityskiertoja joku sata (kukapa näitä laskemaan enää moneen vuoteen). Meillä toki on tässä välissä ollut aika, jolloin poistin kaikki sovellukset, en käynyt missään palstoilla ja aloin ajattelemaan, että se oli sitten siinä.
Mutta sitten mies otti asian puheeksi, että mitä jos mennään tutkimuksiin ja hoitoihin että ei tarvi ainakaan miettiä nelikymppisenä että olisiko pitänyt. Ja sillä tiellä ollaan. Sen "tauon" aikana ei käytetty ehkäisyä ja mä ajattelin et jos ei stressaa ja antaa olla niin tärppää. No sekään ei auttanut.

Mua kyllä harmittaa tavallaan plussauutiset, mutta niihinkin on tottunut. Muut on "mennyt ohi" monet kerrat jo, vaikka me ollaan oltu jonossa ensin. Enää se ei niin pahalta tunnu, olen lähinnä surullinen meidän takia, en katkera plussanneelle/raskaana oleville.

Ja kuten huomaa, toivosta en ole luopunut, kun täälläkin pyörin. Tyhmä sitä taitaa olla, mut minkä teet. Kunhan päästään hoidot aloittamaan ja jos niistäkään ei tulosta tule niin voi sitten ajatella et kaikkemme on tehty ja näin ei vain ollut tarkoitus.
Ymmärrän pointtisi katkeruus syö ihmistä mut meidän tilanteissa olevat kai automaattisesti kokee surua ja ajattelee että miksi en minä. Se on luonnollista

Vuoden odottamisen (jos kaikki on kunnossa) ymmärrän lääkärien kannalta. Oliko se joku 20-25% mahdollisuus tärppiin/ kierto. Että annetaan luonnolle mahdollisuus eikä "sorkita" hormoneilla.

Yksityiseltä varmasti saa apua, mutta julkisella ei ns. Turhaan haluta hoitaa jos mahdollisuus on onnistumiseen luomuna (koska raha).

Enkä nyt halua loukata ketään, en varmaan osaa ajatuksiani selkeästi selittää, mutta nämä siis vaan mun ajatuksia ja näkökulmia.
Mulle hoitoihin meno oli henk. Koht. Tosi iso kynnys. Tunsin epäonnistuneen ihmisenä ja naisena, kun ei näinkään luonnollinen asia onnistu.
Mulla oli tuo epäonnistunut fiilis naisena mutta päätin vuosien jälkeen ja keskenmenon että nyt meen hoitoja kokeilemaan.
Ymmärrän hyvin pointtisi enkä loukkaannu vaik hoidossa onkin. Mutta et oo epäonnistunut

Mä oon onneksi saanut hyvää apua yksityiseltä gynekologilta vaikka vasta elokuussa 2018 jätetty ehkäisy pois. Nyt on toimintasuunnitelma yrittää muutama kierto Terolut-kuurin avulla ja jos ei edelleenkään tärppiä niin seuraava askel on ovulaation tehostaminen esimerkiksi clomeilla. Oon aika nuori (-93) vielä eli aikaa pitäisi olla mutta mulle oli tosi iso ja tärkeä juttu että gyne oltti meidät tosissaan ja saadaan apua jo näin alkumetreillä...

Ennen aikaa ei ollut mahdollisuuksia sekoittaa hormoonejasi napeilla, ja olen varma että silloinkin oli kaikenlaisia poppakonsteja ja luonnon menetelmiä mitä yritettiin. (hyppää yhdellä jalalla niin tulet helpommin raksaaksi tms.) mutta jos on se mahdollisuus tänään niin minä otan sen mielelläni, jos en tässä vuoden aikana luomuna onnistu. Ne ovat silti enimmäkseen hormoneja joita pitäisi olla jo vartalossasi, eli autat vartaloasi toimimaan "paremmin" tai eri tavalla kuin se haluaa. Itse "huijaan" vartaloani joka aamu kilpirauhaslääkkeillä, ja ilman niitä en olisi iloinen, aikaansaava, positiivinen minä. Siksi en olisi lääkkeitä vastaan tässä asiassa...

Ennen aikaa ei ollut mahdollisuuksia sekoittaa hormoonejasi napeilla, ja olen varma että silloinkin oli kaikenlaisia poppakonsteja ja luonnon menetelmiä mitä yritettiin. (hyppää yhdellä jalalla niin tulet helpommin raksaaksi tms.) mutta jos on se mahdollisuus tänään niin minä otan sen mielelläni, jos en tässä vuoden aikana luomuna onnistu. Ne ovat silti enimmäkseen hormoneja joita pitäisi olla jo vartalossasi, eli autat vartaloasi toimimaan "paremmin" tai eri tavalla kuin se haluaa. Itse "huijaan" vartaloani joka aamu kilpirauhaslääkkeillä, ja ilman niitä en olisi iloinen, aikaansaava, positiivinen minä. Siksi en olisi lääkkeitä vastaan tässä asiassa...

Samoja ajatuksia. Itsellä myös kilppariongelmia ja kehoni tarvitsee säännöllistä "avustusta" eli lääkityksen. Ajattelen että kehoni myös sattuu tarvitsemaan apua raskautumiseen joten siksi olen hakeutunut hoidon piiriin.

En minäkään ole lääkkeitä vastaan.
Mutta jotenkin tämä on ollut niin iso juttu mulle/meille että siitä tuli vuosien mittaan isompi mörkö. Mut ehkä se aika vaan vaadittiin että meistä olisi tähän. Esim. 5v sitten en tiedä olisko riittänyt kantti. Me ollaan kyllä kasvettu molemmat tässä vuosien aikana ja parit kriisit selätetty, että ehkä nyt vaan oli meidän aika.
Tämä on varmaan kaikille "pelätyille" asioille sama, että itse kasvattaa sitä möröksi kun ei silloin joskus uskaltanut tehdä sitä. Mä olin autoonnettomuudessa nuorena ja jos en olisi heti hypännyt takasin ratin taakse niin en varmaan ajaisi enää. Olen varovaisempi mutta ajan. Minäkään en huuda että kaikki mömmöt heti, vaan katson miten tämä vartalo toimii nyt ja sitten kyselen apuja jos se ei toimikaan. Tässä on kai se ydinkysymys, kumpi on isompi mörkö mahdollisista vaihtoehdoista? Itse ainakin taistelen loppuun asti että saisin oman käärön :)

Niinhän se on!
Meillä tuntui menevän monta vuotta siihen että aina mietittiin et mennään "Sitkun on sitä ja tätä tehty/saavutettu".
Mutta ollaan kyllä sitä lasta haluttu. Toki sitä miettii et jos olis aiemmin niin ei olis ollut näitä muutoksia estämässä, mut jossittelu on turhaa nyt.
Nyt vain ottamaan se askel eteenpäin vaikka se olisikin pelottava, ja lopputulos on epävarma. Näin minä tein kun vaihdoin työpaikkaa 5,5vuoden jälkeen. Monta kertaa ajattelin että mitä mä teen? Samaan tulokseen tulin kuitenkin joka kerta, en tiedä mitä hyvää tästä tulisi jos en kokeile! Samaa ajattelen tässäkin asiassa... Tsemppiä teille :rolleyes:

Pitkä aikahan on suhteellinen käsite.. Mulla on sama tilanne kuin AZ:lla että puolisen vuotta yritystä mutta parhaillaan vasta yk5 pitkien kiertojen takia. Nyt jo apuna Terolut vaikka "vaan" 6 kuukautta yritystä takana. Tuntuu että nämä kuluneet kuukaudet ovat olleet pitkiä ja täynnä pettymyksiä. Luulin että tärppi olisi tullut jo ..

Miksköhän mä sain letrozolet vaik mullaki pitkät kierrot eikä oo tärpänny 6 kuukaudessa.. Niin no mulle gyne sano et voin mennä keväällä labraan (kilppari ja hormoneita tsekkaa) jos haluun ja ei oo tärpänny. Menin jo tammikuussa. Muuten ok mut progesteroni matala. Enkä ees tiedä onko kunnolla matala koska oli vasta ollu ovis..

No sain letrot kuitenkin. Nyt sitä kuvittelee et ei ainakaan ilman niitä tärppää, ens kierrosta alotan. Sithän sitä pettyy kahta kauheemmin jos niidenkään avulla ei... Miestä ei oo tutkittu.
Miten te tekisitte kun 30tabua ja 5 pitäs syödä ekassa kierrossa. 25 jäljellä. Syönkö tokassa kierrossa 10 ja kolmannel 10 ja vikassa 5 vai kaks ekaa 5 ja kaks vikaa 10.. Tajuuko joku x) Labrat ois toisessa kierrossa sit tsekkaa onko proge noussut.

A-Z: olen aika samaa mieltä, meillä yritys on alkanut silloin heinäkuussa 2018, ja tosiaan olen joka kierto käyttänyt ainakin yksi raskaustesti, jopa silloin kun kuukautiset ovat alkaneet. Vain ollakseen varma. Nyt tiedän kuitenkin että vartalo viestii mulle kyllä jotain jos nyt tärppää. Mutta meidän reilu 6kk yritykseen sisältyy melkein 9 kiertoa jo. Eli 9 kertaa on saanut pettyä, ja se tuntuu vaikka eihän se ole niin pitkä aika vielä. Veetuttaa vaan suoraan kun näkee instagramissa, fbssä tms sosiaalisessa mediassa että tutut ja puolitutut saavat vauvoja tai ilmoittavat raskausuutisiaan eteenpäin! Haluan olla itsekin siinä ryhmässä mukana!

Mä olen päättänyt että menen lääkärille hakemaan apua kesällä/kesän jälkeen jos ei ole täppiä näkynyt. Täytän 33 tänä vuonna, ja en halua odottaa kauemmin, varsinkin jos uutiset ovat huonot. Meen vaikka yksityiselle tarkastukseen jos julkisella sanotaan että pitäisi odottaa vielä. Tämä kierto on mennyt tosiaan ilman sen enempää tarkkailua tai mitään, ja nyt kun se "huonoin" aika olisi raskautua niin karma varmaan heittää lumipalloa naamaa sanoilla "itsehän sinä halusit tulla raskaaksi!" :D Itkisin onnesta ja nauraisin karmalle kiitokset! :p

Täällä kans joka kerta se sattuu kun näkee muita isojen mahojen kanssa ja osittain mietin sitäkin jos en olisi saanut keskenmenoa niin missä vaiheessa olisin. Itse en edes jaksa tehdä ovulaatiotestejä kun jotenkin saan niistä ehkä enemmän ressiä ja sit menee mahdollisuudet kun vaan miettii että joko nyt tärppäis. Jopa viime kierrossa en tehnyt raskaustestiä ja olin hyvin ylpeä itsestäni :happy:
Tähän lisäksi kuuntelen kun kaveri on menossa kierrossa 2 ja vasta saanut ekat kuukautiset pillereiden jälkeen ja nyt jo valittaa kuinka rankkaa on henkisesti katsoa sitä yhtä viivaa testissä.. Kun ihmiset ei ymmärrä että muillakin saattaa olla rankkaa ja ois melko ihme että heti olisi edes tärpännyt.. Mä voin vaan kuvitella mitä muutkin käy päässänsä läpi. Isot jaksamishalit ja kyllä meidänkin vuoro on pakko tulla :hug013

Mä oon onneksi saanut hyvää apua yksityiseltä gynekologilta vaikka vasta elokuussa 2018 jätetty ehkäisy pois. Nyt on toimintasuunnitelma yrittää muutama kierto Terolut-kuurin avulla ja jos ei edelleenkään tärppiä niin seuraava askel on ovulaation tehostaminen esimerkiksi clomeilla. Oon aika nuori (-93) vielä eli aikaa pitäisi olla mutta mulle oli tosi iso ja tärkeä juttu että gyne oltti meidät tosissaan ja saadaan apua jo näin alkumetreillä...

Mullaki sama, otin kierukan pois syyskuun alussa. 2 kiertoo olin ovuloimatta, tuli pikku paniikki ja menin yksityiselle. Nyt sain terolut ja eka kierto niiden kanssa.

Olen ollut 23 vuotiaana raskaana mutta tein abortin. elämäntilanne ei ollut hyvä. (ero jne)

Olen nyt 31 ja kova vauva kuume. Kaikki oli kunnossa kun testejen mukaan...

Kyllä haamu tai viivanpaikka näkyy, en ole varma kumpi. Kuitenkin noi siniväriset viivat on aika epäluotettavia kun helposti antaa viivanpaikkaa :sad001
Sanopa muuta ja tässä vaiheessa se pitäisi olla jo plussa mun mielestä... Kesällä plussasin jo 3+4 mun muistin mukaan

Takaisin