Raskaaksi 2019

Ei:sad010raajat pystyssä että ei nyt alkais. Ja voihan olla normaaliakin. Ite vuosin ihan härän kurkusta onnistuneen raskauden alussa. Olin sillon ihan sata että menee kesken. Nää aikaiset testaukset on kyl, kun ei tiedä jos kemiallinen tjn. Voi kun ei ois!
Joo, no viime raskaudessa vuosin todella vähän, vuoto ei juurikaan yltyny ja lopulta kun ultrattiin, näky että oli siellä jotai ollu mutta jo ihan "kasassa" ja lähes poistunu. Eli vähäsyys vuodossa ei lohduta. Eipä siinä, tällä kertaa ei varmaan ees surettais. Tähän oon jo valmistautunut. Tätä ei varmaan ees laskettais keskenmenoks, enkä vielä pääse tutkimuksiin.
 
Ei:sad010raajat pystyssä että ei nyt alkais. Ja voihan olla normaaliakin. Ite vuosin ihan härän kurkusta onnistuneen raskauden alussa. Olin sillon ihan sata että menee kesken. Nää aikaiset testaukset on kyl, kun ei tiedä jos kemiallinen tjn. Voi kun ei ois!

Tätä oon joskus miettinyt että mistä sen sitten oikeesti voi tietää onko raskaana vai ei, jos menkkamaiset vuodotkaan ei satavarmasti ole merkki uudesta kierrosta. Joku täällä joskus kirjoittikin että tekee välillä testejä menkkojen jälkeen. Pakko myöntää että välillä on ollut itselläkin mielessä vuosien varrella, näiden menkkojen aikaan taas tosi voimakkaasti. Samalla kuitenkin miettii että typerä akka, ota nyt järki käteen. Menkat on menkat eikä siitä toiveajattelulla muuksi muutu.
 
Aamulämpö 37.22 ja hetken jo riemuitsin että nyt se ovis sitten kuitenkin tuli. Mutta ylös noustessa sellainen tunne, kuin joku löisi moukarilla päähän... Poskiontelot ja keuhkot täynnä räkää ja karsea olo. Lämmöt ei siis tarkoita mitään. No, nyt oli sitten pakko lasten kanssa selvitäkseni ottaa flunssajuomaa, jossa on tulehduskipulääkettä, kofeiinia ja iso annos C-vitamiinia. Kaikki noista saattaa kai haitata ovista, joten toivottavasti se nyt on kaikesta huolimatta sitten kuitenkin jo tapahtunut, koska tämän jälkeen se ovis ei varmaan ainakaan tule.
 
Tätä oon joskus miettinyt että mistä sen sitten oikeesti voi tietää onko raskaana vai ei, jos menkkamaiset vuodotkaan ei satavarmasti ole merkki uudesta kierrosta. Joku täällä joskus kirjoittikin että tekee välillä testejä menkkojen jälkeen. Pakko myöntää että välillä on ollut itselläkin mielessä vuosien varrella, näiden menkkojen aikaan taas tosi voimakkaasti. Samalla kuitenkin miettii että typerä akka, ota nyt järki käteen. Menkat on menkat eikä siitä toiveajattelulla muuksi muutu.

Tämäpä. Itse en tällä yritys kerralla ole tehnyt kertaakaan, koska ei ole ollut raskausfiilistä. Sillon onnistuneesta kyllä oli. Teinkin testin vuotojen jälkeen, koska oireet. Mulla on molemmissa raskauksissa(siis myös tuulimunassa) ollut tosi vahvat oireet aikaisin. Just tissi kipu, turvotus, hormonifinnit, oksentaminen, väsyttänyt aivan niin pahasti, et ihan kun joku olis vetänyt puolilta päivin lekalla päähän.
 
Tsemppiä Koirankorva! Kaikki toiveet siinä, ettei olisi pieni vaarassa :Heartred

Mangustimammalle paranemista!

Minulla Kp13 ja mitään sanomaton olo. Ovulaatiotuntemuksia ei vielä oikein ole ja seksiäkin ollut olemattoman vähän.

Eilen taas jäin lukemaan kilpirauhasen vajaatoiminnasta, eikä mulle oikein auennut vieläkään, miksi en ole saanut lääkitystä kokeiltavaksi... Vajaa vuosi sitten TSH ollut 3,6 ja T4-V 12,8, eikä mitään kuulemma tehdä. Mitään muutakaan selittävää ei ole oireille (hurja väsymys, painonnousu, palelu, jatkuva turvotus, vatsavaivat jne.) löytynyt. Kun nettiä lueskelee, niin raskautta yrittäessä pitäisi olla TSH alle 2,5. Voisiko kiikastaakin kilppariarvosta? Kannattaisko vielä mennä toiselle lääkärille?
 
Tämäpä. Itse en tällä yritys kerralla ole tehnyt kertaakaan, koska ei ole ollut raskausfiilistä. Sillon onnistuneesta kyllä oli. Teinkin testin vuotojen jälkeen, koska oireet. Mulla on molemmissa raskauksissa(siis myös tuulimunassa) ollut tosi vahvat oireet aikaisin. Just tissi kipu, turvotus, hormonifinnit, oksentaminen, väsyttänyt aivan niin pahasti, et ihan kun joku olis vetänyt puolilta päivin lekalla päähän.

Mulla ei ollut mitään oireita alkuraskaudessa, eikä ole nytkään. Enemmän tää on vaan sellaista toiveajattelua kuin mitään etiäistä, luulen ma.
 
Tätä oon joskus miettinyt että mistä sen sitten oikeesti voi tietää onko raskaana vai ei, jos menkkamaiset vuodotkaan ei satavarmasti ole merkki uudesta kierrosta. Joku täällä joskus kirjoittikin että tekee välillä testejä menkkojen jälkeen. Pakko myöntää että välillä on ollut itselläkin mielessä vuosien varrella, näiden menkkojen aikaan taas tosi voimakkaasti. Samalla kuitenkin miettii että typerä akka, ota nyt järki käteen. Menkat on menkat eikä siitä toiveajattelulla muuksi muutu.

Mä näitä mietin kans välillä. Mut nyt ainakin lääkäri käski tekemään testin vaikka menkat tulisinkin mut jos on vähänkin jotenkin oudot tai jotenkin erillisen menkat. Kun niitten letroja ei saa käyttää jos on raskaana. Niin mun on varmaan pakko tehdä vaikka olis mimmoset menkat että saan mielenrauhan:hilarious:
 
Jaahas, katotaan yltyykö täällä vuoto. Heräilin yöllä kipuihin, joita oli myös esim tuulimunaraskauden alussa eikä sillon ollu mitään vuotoja. Mut nyt alko haalea tiputteluvuoto

Voi ei, toivotaan nyt että ei yltyis ja pikkuinen pysyis mukana:smiley-angelic001
 
Mulla on ollu tiputteluvuotoa/tuhruvuota kummassakin noista mun lapsista ihan raskauden alkuvaiheessa, mutta se oli kyl tosi vähäistä.

Täällä tänään kp9 jai mitään ihmeempiä. Perjantaina ja vielä vähän eilen tuli tiputteluvuotoa sen aukiolotutkimukseen jäljiltä.
 
Tsemppiä Koirankorva! Kaikki toiveet siinä, ettei olisi pieni vaarassa :Heartred

Mangustimammalle paranemista!

Minulla Kp13 ja mitään sanomaton olo. Ovulaatiotuntemuksia ei vielä oikein ole ja seksiäkin ollut olemattoman vähän.

Eilen taas jäin lukemaan kilpirauhasen vajaatoiminnasta, eikä mulle oikein auennut vieläkään, miksi en ole saanut lääkitystä kokeiltavaksi... Vajaa vuosi sitten TSH ollut 3,6 ja T4-V 12,8, eikä mitään kuulemma tehdä. Mitään muutakaan selittävää ei ole oireille (hurja väsymys, painonnousu, palelu, jatkuva turvotus, vatsavaivat jne.) löytynyt. Kun nettiä lueskelee, niin raskautta yrittäessä pitäisi olla TSH alle 2,5. Voisiko kiikastaakin kilppariarvosta? Kannattaisko vielä mennä toiselle lääkärille?

Kyllä!! Mäkin meinaan kysyä yksityiseltä samalla kun käyn reuman tiimoilta. Hän on myös sisätautien lääkäri. Katsotaan onko ehdoton ei vai antaako kokeilla vaikka puoli vuotta.. Menen vähän alle kahden viikon päästä. Haluaisin lääkkeet, ties vaikka olisi siitä kiinni.. Täältä jostain vanhasta alotuksesta luin, että joku jolla oli TSH 2,80, sai todella nopeasti lääkityksen, koska noilla lukemilla jo riski keskenmenoon. Joku sitten jolla 2,70, ei saanut mitään ja sanottiin että ei vaaraa...
 
Tsemppiä Koirankorva! Kaikki toiveet siinä, ettei olisi pieni vaarassa :Heartred

Mangustimammalle paranemista!

Minulla Kp13 ja mitään sanomaton olo. Ovulaatiotuntemuksia ei vielä oikein ole ja seksiäkin ollut olemattoman vähän.

Eilen taas jäin lukemaan kilpirauhasen vajaatoiminnasta, eikä mulle oikein auennut vieläkään, miksi en ole saanut lääkitystä kokeiltavaksi... Vajaa vuosi sitten TSH ollut 3,6 ja T4-V 12,8, eikä mitään kuulemma tehdä. Mitään muutakaan selittävää ei ole oireille (hurja väsymys, painonnousu, palelu, jatkuva turvotus, vatsavaivat jne.) löytynyt. Kun nettiä lueskelee, niin raskautta yrittäessä pitäisi olla TSH alle 2,5. Voisiko kiikastaakin kilppariarvosta? Kannattaisko vielä mennä toiselle lääkärille?
Mä oon kanssa paljon miettiny tota jos ottais vaikka gynen oviksen aikaan ja kysyis samalla... alotan myös huomenna koistisen sport valmennuksen saa muuta ajateltavaa ja ittensä taas ruotuun ja tietty vähän painoa pois ja sitä kautta saamaan viimein sen plussan

Taidan siis ihan soittaa huomenna jonnekki yksityiselle ja vähän kysellä miettiä sitte varaako ajan ja mitä se maksaa, saiskohan sen muuten vakuutukseen?
 
Muokattu viimeksi:
Tätä oon joskus miettinyt että mistä sen sitten oikeesti voi tietää onko raskaana vai ei, jos menkkamaiset vuodotkaan ei satavarmasti ole merkki uudesta kierrosta. Joku täällä joskus kirjoittikin että tekee välillä testejä menkkojen jälkeen. Pakko myöntää että välillä on ollut itselläkin mielessä vuosien varrella, näiden menkkojen aikaan taas tosi voimakkaasti. Samalla kuitenkin miettii että typerä akka, ota nyt järki käteen. Menkat on menkat eikä siitä toiveajattelulla muuksi muutu.

Mä olen joskus tehnyt menkkojen jälkeen jos on oireita, mutta tosi harvoin. Ajattelen, että näkisihän sen sitten ovistikuista jos olisi raskaana. Mulla ainakin menneet jo rv 4-5 kohdalla niin tummiksi, ettei ovisplussa ole koskaan niin vahva. Ja noin pitkällähän se mahdollinen raskaus kai olisi jos menkkojen jälkeen testaa.
 
Meillä flon mukaan tänään ovulaatio, kellistin ukon jo loppuviikolla ja viimeyönä kun tultiin ystävän häistä kotiin, kun alkoi limat näyttämään siltä, että saattas kohta ovikset tapahtua. Iloseks yllätykseks ukko oli touhutuulellla heti aamutuimaankin (varmaan ku esikoinen oli hoidossa) ni vetästii siinä sitten vielä, tuntuu et oli jo kunnon limatki tullu. Nyt sitten vaan odottelemaan. En usko, että ukko jaksaa pariin päivään ees ajatella mitään lisääntymiseen liittyvää :P

Kertokaa asiasta tietämättömälle; tuleeko nuo ovislimat myös sellasessa kierrossa, jossa ei tapahdu ovulaatiota?
 
Jaahas, katotaan yltyykö täällä vuoto. Heräilin yöllä kipuihin, joita oli myös esim tuulimunaraskauden alussa eikä sillon ollu mitään vuotoja. Mut nyt alko haalea tiputteluvuoto

Voi kun olis kaikki hyvin siellä❤️ Mullaki on tässä tuhruvuotoa ollut 3pv aikalailla, ei ole yltynyt eikä loppunut. Ahdistaa aikalailla. Nyt olis 5+3 ja pe olis ultra. Toivottavasti ei yltyis tai vaikka loppuis. Ei halua ajatella että kaikki hyvin, jos sit ei olekkaan niin pudotus on korkealta. Parin kaverin kans juttelin niin monella on ollu vuotoa ja kaikki ollu hyvin mutta pessimisti ei pety koskaan asenteella niin eihän se nyt itsellä sit varmaan ole.

Kesäkuussa oli tosiaan samanlaista mutta tässä vaiheessa silloin oli jo kovempaa ihan menkkavuotoa. Ja nyt vähän rinnatkin kipeät ollu iltaisin. Ja jos oikein muista vuonna -11 ku sain esikoisen niin sillonki oli että huokasin helpotuksesta kun alkoi vuoto(joka ei sitten ollutkaan menkat...) On tämä naisen elämä oikeasti ihan perseestä välillä

Joku kyseli aiemmin että pääseekö kunnallisen kautta ultraan. Niin sillon ku alkoi kovempi vuoto niin soitin neuvolaan ja sieltä sit pääsin päivystys ultraan naistenosastolle , toki sekin maksoi, oliko jotain 50e ja tämä yksityinen 69e eli mieluummin maksan vähän enemmän ja ei tartte töissä selitellä missä käyn ku voin naamioida ruokatuntiin perjantaina ku menen keskellä päivää. Toki jos huonoja uutisia niin aika perseelleen menee loppu pv töissä. Sit onneksi 3pv vapaata...

Tulipa taas novelli. Tänne voi kirjoittaa kaikki ilman suodatuksia niin tekstiä vaan tulee
 
Kyllä!! Mäkin meinaan kysyä yksityiseltä samalla kun käyn reuman tiimoilta. Hän on myös sisätautien lääkäri. Katsotaan onko ehdoton ei vai antaako kokeilla vaikka puoli vuotta.. Menen vähän alle kahden viikon päästä. Haluaisin lääkkeet, ties vaikka olisi siitä kiinni.. Täältä jostain vanhasta alotuksesta luin, että joku jolla oli TSH 2,80, sai todella nopeasti lääkityksen, koska noilla lukemilla jo riski keskenmenoon. Joku sitten jolla 2,70, ei saanut mitään ja sanottiin että ei vaaraa...

Hurjia eroja! Ja mulla tosiaan reilusti yli tuon. Kilpirauhasliiton mukaan ilman raskaushaaveitakin TSH saisi olla max. tuon 3,6 nykysuositusten mukaan. Mistähän sen tietäisi, kenelle mennä... Asun "kaukana kaikesta" ja sen verran googlasin, että täältä ei kai osaamista löydy. Valmis oisin matkustamaankin. Ja eka varmaan pitäisi käydä uudelleen labroissa, josko olisivat arvot muuttuneetkin.
 
Hurjia eroja! Ja mulla tosiaan reilusti yli tuon. Kilpirauhasliiton mukaan ilman raskaushaaveitakin TSH saisi olla max. tuon 3,6 nykysuositusten mukaan. Mistähän sen tietäisi, kenelle mennä... Asun "kaukana kaikesta" ja sen verran googlasin, että täältä ei kai osaamista löydy. Valmis oisin matkustamaankin. Ja eka varmaan pitäisi käydä uudelleen labroissa, josko olisivat arvot muuttuneetkin.

Joku Terveystalo, Mehiläinen tmv.. Tai julkisellakin ehkä saisit apua kun noin korkea. Soittele paikkoihin :) kannattaa hoitaa :) itselle tuli nyt olo et kun sais kilpparit kuntoon sekä irrotuspiikin niin ehkä tärppäis x) vaikka toki riippuu paljolti onko miehellä simppoja..
 
Joku Terveystalo, Mehiläinen tmv.. Tai julkisellakin ehkä saisit apua kun noin korkea. Soittele paikkoihin :) kannattaa hoitaa :) itselle tuli nyt olo et kun sais kilpparit kuntoon sekä irrotuspiikin niin ehkä tärppäis x) vaikka toki riippuu paljolti onko miehellä simppoja..

Nimenomaan Mehiläisen lääkäri totesi arvojen olevan "erinomaiset" :mad: Täytyy varmaan eka kokeilla vielä julkinen ja sitten googlailla joku tietty lekuri, jos ei apua saa.

Mullakin tietty toiveikkuus heräsi taas :) Samaan aikaan suru ja kiukkukin, nuo mun arvot otettu kuitenkin jo ennen yrityksen aloitusta... Mutta josko mekin pian plussattais, jannn:Heartred
 
Tsemppiä koirankorva, toivottavasti pysyy kyytiläinen matkassa :Heartred

Täällä menossa kp 11 ja äsken sain plussan ovistestiin, mies on kellistetty ahkerasti ja vielä huomennakin kerkee, ennenku lähtee reissuun. Tuli siis ovis täsmälleen oikeeseen aikaan, että pysty hyödyntämään. Huomenna alkaa kaikenlisäks 4 viikon harkka, jännittää kyllä vietävästi..
 
Nimenomaan Mehiläisen lääkäri totesi arvojen olevan "erinomaiset" :mad: Täytyy varmaan eka kokeilla vielä julkinen ja sitten googlailla joku tietty lekuri, jos ei apua saa.

Mullakin tietty toiveikkuus heräsi taas :) Samaan aikaan suru ja kiukkukin, nuo mun arvot otettu kuitenkin jo ennen yrityksen aloitusta... Mutta josko mekin pian plussattais, jannn:Heartred

Aijaa voi harmi :/ tyhmä lääkäri. Kyllä jotkut antaa helpostikin, mut miten sellasen sit löytäis..
Mua kiukuttaa ja surettaa kans kun tää reumakin kipuilee koko ajan :arghh: pitäis alottaa toinen lääke mutta sit ei sais yrittää lasta sen kanssa.. Kai se on kipujen kanssa elettävä sit.. Kunnes plussaa ja on imettänyt. Ellei tämä reuma nyt sit estä tärppiä :smiley-angry003
 
Aijaa voi harmi :/ tyhmä lääkäri. Kyllä jotkut antaa helpostikin, mut miten sellasen sit löytäis..
Mua kiukuttaa ja surettaa kans kun tää reumakin kipuilee koko ajan :arghh: pitäis alottaa toinen lääke mutta sit ei sais yrittää lasta sen kanssa.. Kai se on kipujen kanssa elettävä sit.. Kunnes plussaa ja on imettänyt. Ellei tämä reuma nyt sit estä tärppiä :smiley-angry003

Joo, paljon kestää oireita, jos ne ei plussaa estä. Hankala on sinunkin tilanne :sad001 Toivottavasti löytyisi apu! Jokos sulla oli lääkäriaika varattuna?
 
Takaisin
Top