Raskaaksi 2019

Emilylle tsemppiä painonpudotukseen ja tärppionnea tietenkin! Itselläkin ulkonäkö on pitkällä tähtäimellä huono motivaattori pudottaa painoa. Itseä motivoi hyvä olo ja ajatus, että fiksusti syömällä ja liikkumalla olen terveempi ja kenties pitkäikäisempi :happy:

Ja tottakai herkuttelu kuuluu elämään, kunhan perusruokavalio koostuu terveellisistä elementeistä :happy:

Itsekin pitäisi ottaa käyttöön tuo, että väh kerta viikkoon kasvisruokaa!
 
Täällä edelleen menkkoja odotellaan. Nyt 4 pvää myöhässä. Tilasin netistä testit, tänään pitäis tulla, joten jos huomenna uskaltaisin jo tehdä, ellei menkat ala (ei kai se kemiallinen enää näy?) :shy:. Välillä mulla on ollu sellaista ällöä oloa, eikä aamupala varsinkaan meinaa maistua. Menkkamaisia lieviä kipuja (vai suolen möyrintää :laughing002?), noustessa nopeaan ja aivastaessa vihlaissut alavatsaa. Tissit alkaa nyt vähän kipeytyä sivuilta ja turvota, liekkö ne menkat sieltä tulossa..? Väsymystä myös ollut töissä ja ihmisten hajusteet aiheuttaneet pääkipua (mullei oo ikinä pää kipee). :smiley-ashamed004 Pessimistinen ihminen kun olen, selitän kaiken muulla kuin raskaudella, varsinkin kun lopetettiin yrittäminen km jälkeen ja viimeisin pupuilu oli liian aikaisin laskettuun ovikseen nähden o_O. En edes merkannut sitä ylös, muistan vain vilaisseeni sovellusta, että jaa, aikaisessa ollaan.
Kasvatusasioihin en oikein osaa ottaa kantaa. Toki itselläni ois tavoitteena terveelliset elämäntavat lapsen kanssa (itsellä ne välillä unohtuu) ja tietynlainen rentous samalla. Muistan ala-asteella, kun kaverini perheineen oli kaikki ylipainoisia, mutten muista heidän syöneen yhtään erilailla, kuin meilläkään syötiin :scratch. Uskon geeneillä olevan tekemistä asian kanssa.
 
Mietin vaan, et voiko toi mun aamuinen huono-olo johtua uudesta vitamiiniporeesta, mitä aloin ottaa? :bored: se on joku vahva active, b-vitamiineja yms.. Aamupalan jälkeen tulee sellainen heikohko olo ja juon sen litkun pienen aamupalan yhteydessä.
 
Tindell, tsemppiä testaukseen! Hyvät oireet sulla!

Nega, rfsu:n kökköön punaiseen tuli toki viiva.
Sit pc:n puikkotestiin oli ilmestynyt kuivuttuaan viivanpaikka.
Olis mul vielä parille aamulle testit. Sit en enä vitso testata.
Tuossa näkyy tuo viivanpaikka. Olishan se kiva jos olis viivan alku mut tuskin.

View attachment 78954

Kyllähän siinäkin joku viivanpaikka on näkyvissä:)
 
Tindell, tsemppiä piinailuun, oirelista on ainakin kattava :) ja monethan tulevat heti km:n jälkeen nopeasti uudestaan raskaaksi.

Tuo rentous kasvatuksessa kuulostaa hyvältä :happy119 se on ehkä se meidänkin perusajatus ollut. Helposti semmoinen tiukkapipoisuus lyö itseään vastaan jossain vaiheessa. (Ja traumoja ne mukulat saa kuitenkin :hilarious:)
 
Tuohon painoasiaan, itse olen taistellut koko elämäni ajan painoni kanssa, ja olen tällä hetkellä hyvin ylipainoinen (100kg/160cm). Olen myös aikuisiällä ollut hyvin alipainoinen. Mietin usein, miten saisimme pojalle terveen suhtautumisen ruokaan, kun itselläni se on päin mäntyä ollut aina, kun olen tunnesyöjä. Tiedän, miten syödään terveellisesti, ja pidän kyllä kasviksista erittäin paljon, mutta kotona tehdään ruokaa lähinnä viikonloppuisin, jolloin kyllä on tarjolla salaattia ja/tai muita kasviksia, viikolla ruoka on sitten vähän mitä sattuu. Onneksi pojalla on päiväkodissa monipuolinen, hyvä ruoka.

Yritän välttää tekemästä mistään ruoasta/ruoka-aineesta pojalle mörköä, mutta pyrin välttämään ylimääräisen sokerin syöttämistä/juottamista pojalle, herkkuja hän toki saa, mutta kohtuudella. Siinä vaiheessa, jos pojalle alkaa tulla paino-ongelmaa, niin tartun siihen hyvin hanakasti ja samalla tartun omaankin syömiseeni rankemmin. Vältän myös puhumasta painoasioista pojan kuullen, vaikkei hän vielä sellaisesta mitään ymmärräkään. Itselleni on aina natkutettu painosta, oli sitä liikaa tai liian vähän, ja koen, että sellaisella ei saada muuta kuin ongelmia aikaiseksi, näin on ainakin itselleni käynyt. Eräät sukulaiset ovat maailman sivu ottaneet asiakseen kommentoida minun painoani aina kun nähdään.

Kaikkein paras ohjenuora itselleni on aina ollut se, että kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella, ja kompensoinnilla pääsee jo pitkälle painonhallinnassa (eli jos tänään rötvään ja syön aivan överiksi esim. roskaruokaa, niin parina seuraavana päivänä voi sitten syödä vastaavasti kevyemmin). Mistään ei ole syytä totaalisesti kieltäytyä, ellei itse koe sitä tarpeelliseksi. Olen tällaisella mentaliteetilla saanut aikoinaan pudotettua 30kg vajaassa vuodessa. Ei se laihtuminen ole mitään rakettitiedettä, jos muutoin keho on kunnossa ja ei ole mitään sairauksia tai allergioita, jotka saattavat vaikuttaa paljonkin painonpudotukseen tai kehon toimintaan.

Sellaisenkin näkökulman tuon tähän, että kun aikoinaan olin saanut pudotettua painoa parikymmentä kiloa, ja olin vielä kuitenkin huomattavan ylipainoinen, ja menin vähän kuin palkinnoksi syömään mäkkäriin ensimmäistä kertaa vuoteen, niin johan viereisen pöydän seurue näki siitä vaivaa, ja ääneen siellä sanoivat, että "eipä ihme, että tuokin on noin läski kun käy mäkkärissä syömässä, pysyisi kotona, niin voisi laihtuakin". Harmittaa, etten kommentoinut asiaa mitenkään silloin. Eli aina ei voi täysin olla varma lihavan tilanteesta, monettako kertaa sillä viikolla tai kuluvana vuonna hän siellä mäkkärissä aterioi. Tokihan se ensimmäinen ajatus on monesti kun näkee sen lihavan perheen siellä mäkkärissä, että eipä ihme, että ylipainoa on. Mutta todellisuus voi olla toisenlainenkin, lihoo sitä melkein millä vaan ruoalla, jos sitä syö liikaa.

Muoks: lisään vielä tähän, että mitä terveellisemmin, tasapainoisemmin ja säännöllisemmin syö, sitä vähemmän sitä kaikkea roskaa tekee edes mieli.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä edelleen menkkoja odotellaan. Nyt 4 pvää myöhässä. Tilasin netistä testit, tänään pitäis tulla, joten jos huomenna uskaltaisin jo tehdä, ellei menkat ala (ei kai se kemiallinen enää näy?) :shy:. Välillä mulla on ollu sellaista ällöä oloa, eikä aamupala varsinkaan meinaa maistua. Menkkamaisia lieviä kipuja (vai suolen möyrintää :laughing002?), noustessa nopeaan ja aivastaessa vihlaissut alavatsaa. Tissit alkaa nyt vähän kipeytyä sivuilta ja turvota, liekkö ne menkat sieltä tulossa..? Väsymystä myös ollut töissä ja ihmisten hajusteet aiheuttaneet pääkipua (mullei oo ikinä pää kipee). :smiley-ashamed004 Pessimistinen ihminen kun olen, selitän kaiken muulla kuin raskaudella, varsinkin kun lopetettiin yrittäminen km jälkeen ja viimeisin pupuilu oli liian aikaisin laskettuun ovikseen nähden o_O. En edes merkannut sitä ylös, muistan vain vilaisseeni sovellusta, että jaa, aikaisessa ollaan.
Kasvatusasioihin en oikein osaa ottaa kantaa. Toki itselläni ois tavoitteena terveelliset elämäntavat lapsen kanssa (itsellä ne välillä unohtuu) ja tietynlainen rentous samalla. Muistan ala-asteella, kun kaverini perheineen oli kaikki ylipainoisia, mutten muista heidän syöneen yhtään erilailla, kuin meilläkään syötiin :scratch. Uskon geeneillä olevan tekemistä asian kanssa.

Vitsit Tindell, nyt vaikuttaa kyllä superlupaavalta, täällä peukut pystyssä!!!

Ja kunnioitan sun kykyä olla testaamatta, mun on aina pakko testata heti kun menkat on myöhässä päivänkin :)
 
Tindell, tsemppiä testaukseen! Hyvät oireet sulla!

Nega, rfsu:n kökköön punaiseen tuli toki viiva.
Sit pc:n puikkotestiin oli ilmestynyt kuivuttuaan viivanpaikka.
Olis mul vielä parille aamulle testit. Sit en enä vitso testata.
Tuossa näkyy tuo viivanpaikka. Olishan se kiva jos olis viivan alku mut tuskin.

View attachment 78954

Selvä viivanpaikka kyllä, toivotaan että vahvistuis!! :)
 
Mietin vaan, et voiko toi mun aamuinen huono-olo johtua uudesta vitamiiniporeesta, mitä aloin ottaa? :bored: se on joku vahva active, b-vitamiineja yms.. Aamupalan jälkeen tulee sellainen heikohko olo ja juon sen litkun pienen aamupalan yhteydessä.
Tsemppiä, oireet ainakin kuulostaa SUPERHYVÄLTÄ :Heartred
 
Täällä edelleen menkkoja odotellaan. Nyt 4 pvää myöhässä. Tilasin netistä testit, tänään pitäis tulla, joten jos huomenna uskaltaisin jo tehdä, ellei menkat ala (ei kai se kemiallinen enää näy?) :shy:. Välillä mulla on ollu sellaista ällöä oloa, eikä aamupala varsinkaan meinaa maistua. Menkkamaisia lieviä kipuja (vai suolen möyrintää :laughing002?), noustessa nopeaan ja aivastaessa vihlaissut alavatsaa. Tissit alkaa nyt vähän kipeytyä sivuilta ja turvota, liekkö ne menkat sieltä tulossa..? Väsymystä myös ollut töissä ja ihmisten hajusteet aiheuttaneet pääkipua (mullei oo ikinä pää kipee). :smiley-ashamed004 Pessimistinen ihminen kun olen, selitän kaiken muulla kuin raskaudella, varsinkin kun lopetettiin yrittäminen km jälkeen ja viimeisin pupuilu oli liian aikaisin laskettuun ovikseen nähden o_O. En edes merkannut sitä ylös, muistan vain vilaisseeni sovellusta, että jaa, aikaisessa ollaan.
Kasvatusasioihin en oikein osaa ottaa kantaa. Toki itselläni ois tavoitteena terveelliset elämäntavat lapsen kanssa (itsellä ne välillä unohtuu) ja tietynlainen rentous samalla. Muistan ala-asteella, kun kaverini perheineen oli kaikki ylipainoisia, mutten muista heidän syöneen yhtään erilailla, kuin meilläkään syötiin :scratch. Uskon geeneillä olevan tekemistä asian kanssa.
Ihan ku mun suusta noi oireet vaan itsellä menkat ei viel aikoihin oo myöhässä . Mut hajusteet aiheuttaa päänsärkyä ja heikon olon jopa siis oma
Ehkä nyt sulla olisi tärppi käynyt mulla taitaa olla pms
 
Tindell, tsemppiä testaukseen! Hyvät oireet sulla!

Nega, rfsu:n kökköön punaiseen tuli toki viiva.
Sit pc:n puikkotestiin oli ilmestynyt kuivuttuaan viivanpaikka.
Olis mul vielä parille aamulle testit. Sit en enä vitso testata.
Tuossa näkyy tuo viivanpaikka. Olishan se kiva jos olis viivan alku mut tuskin.

View attachment 78954
Wau, toivottavasti ois sitä itseään! Aika kurjaa jos taas valeviivoja :sad001
 
Mulla on ovis yhä tuloillaan. Maha sekasin, limat lisääntyy, finnejä puskee, väsyttää, kiukuttaa, haluttaa, janottaa, munasarjaa ja alapäätä vähän vihloo
 
Täällä edelleen menkkoja odotellaan. Nyt 4 pvää myöhässä. Tilasin netistä testit, tänään pitäis tulla, joten jos huomenna uskaltaisin jo tehdä, ellei menkat ala (ei kai se kemiallinen enää näy?) :shy:. Välillä mulla on ollu sellaista ällöä oloa, eikä aamupala varsinkaan meinaa maistua. Menkkamaisia lieviä kipuja (vai suolen möyrintää :laughing002?), noustessa nopeaan ja aivastaessa vihlaissut alavatsaa. Tissit alkaa nyt vähän kipeytyä sivuilta ja turvota, liekkö ne menkat sieltä tulossa..? Väsymystä myös ollut töissä ja ihmisten hajusteet aiheuttaneet pääkipua (mullei oo ikinä pää kipee). :smiley-ashamed004 Pessimistinen ihminen kun olen, selitän kaiken muulla kuin raskaudella, varsinkin kun lopetettiin yrittäminen km jälkeen ja viimeisin pupuilu oli liian aikaisin laskettuun ovikseen nähden o_O. En edes merkannut sitä ylös, muistan vain vilaisseeni sovellusta, että jaa, aikaisessa ollaan.
Kasvatusasioihin en oikein osaa ottaa kantaa. Toki itselläni ois tavoitteena terveelliset elämäntavat lapsen kanssa (itsellä ne välillä unohtuu) ja tietynlainen rentous samalla. Muistan ala-asteella, kun kaverini perheineen oli kaikki ylipainoisia, mutten muista heidän syöneen yhtään erilailla, kuin meilläkään syötiin :scratch. Uskon geeneillä olevan tekemistä asian kanssa.

Hyvältä tosiaan kuulostaa!!

Itsellä aikanaan ainut raskausoire, josta tiesin satavarmasti olevani raskaana oli tuo hajuherkkyys. Menin suihkuun ja lättäsin perusshampoota hiuksiin ja luoja kun se haisi mun nenään voimakkaalta (ei niinkään pahalta mutta voimakkaalta). Kun menkat olivat toista viikkoa myöhässä, en pystynyt syömään kuin viiliä, koska se ei haissut miltään. Ja lavuaarin vieressä ei voinut seistä ollenkaan, se haisi aivan järkyttävältä :D
 
Painoasiaan mun mielestä pitäisi kiinnittää sillon enemmän huomiota mikäli se keskittyy keskivartaloon ja on sitä "vaarallista rasvaa", itse olen päärynä/tiimalasi joten mulla ei rasva kerry vatsaan,mutta salin ja lihasten kanssa jalat tuntuu jo pelkästään painavan 50kg :hilarious: ja syömiseen niin itse kamppailen asian kanssa että meillä käy miehen lapset aina vuoroviikoin ja meillä omat pelisäännöt ja äidin luona eri säännöt,joten hankala sanoa tähän muutakuin että kohtuus kaikessa. Kokin näkökulmasta näen aika paljon lapsia joilta kysellään paljon mitä he haluavat tänään syödä ja omaan makuun taas liikaa ei saisi mennä lasten ehdoilla tässä :happy: ennemmin selkeät valinmat otatko lihapullat vai nakit tyyppisesti mutta taas minun mielipide :angel4
 
Pakko tulla törkeesti vaan omanapaileen. Kp29 ja dpo13 ja vieläkään ei vuoda, ei edes tiputtele. Toiveet herää liikaa vaikkei mitään oireita oo. Aiemmassa plussassa mulla meni maha kovalle jo ennen plussaa muistaakseni ja nyt ei todellakaan sellasta ongelmaa oo :D Tänää pääsen kotiin ja siellä heti uitan ovistestin ja jos se näyttää yhtää lupaavalta nii sit ryntään kauppaan :D Jännittää kyllä sikana kun KU:n jälkeen ei oo luteaali ollu näin pitkä kertaakaan. Yleensä ihan viimestään dpo13 aamuna on tullut verta pyyhkiessä ja yleensä vuoto alkanut jo dpo12
 
Mitäköhän täällä nyt tapahtuu. Parin kivuttoman päivän jälkeen munasarjavihlonnat alkoivat uudestaan, nyt enemmän sellaisena vihlontana ja nippailuna, kun viime viikolla oli vain epämääräistä paineen tunnetta. Ja limaisuuskin on alkanut lisääntymään. Kp 27. Eka yritys ei onnistunut niin yrittää uutta ovulaatiota samaan kiertoon?
 
No nyt on kyllä jännät päivät tosi monella :) Toivottavasti kunnon plussa-aalto iskisi ja me juuri ovistelleet/ovistelevat tultais sit heti perässä!!!
 
Takaisin
Top