Raskaaksi 2019

Odotuksen odotus... Se voi olla vaikea kestää välillä, ja aika tosiaan tuntuu hitaasti. :Heartred Tsemppiä Sofia, Jukkis ja jannn, joilla on tulossa pian merkityksellisiä juttuja! Sieltä se nyytti sitten tulee! :Heartred

Onko kellään tietoa, miten hyvin letrot voisivat auttaa ihan kotikonsteja? Minä vähän nihkeilen tuota kaupunkiin matkustamista, mieluummin hoitaisin asian kotona... :oops: Ajattelin, jos kokeilisi ensin niin. Mutta kyllä tässä on inseminaatioon myös pian mentävä, jos ei muuten tapahdu. Ehkä pään pitää kuitenkin kypsyä tähän.

Voivat auttaa ihan kotonakin, ainakin jos ovulaatiossa jotain häikkää. Voihan niitä kokeilla! Ja kiitos :)
Nega oli tänä aamuna.. onneksi alle kuukausi suunnittelukäyntiin. Tulispa edes ovulaatio seuraavassa kierrossa, paitsi jos heti alkais pitkä kaava käynnistä niin sit ei väliä :p jos ei ala niin haluisin lyhyen kaavan

Tsemppiä! Toivottavasti pääsette heti aloittamaan suunnittelun jälkeen! Tiedätkö miten teidän polilla nämä on mennyt, et pääseekö heti aloittamaan vai riippuuko täysin sen hetkisestä tilanteesta?

Onnenomena, tiedän ainakin pari tapausta joilla on letrot pelkästään auttaneet. Jos ongelmia esim. Vaan ovuloinnissa niin niistä varmasti voi olla apua.

Ivf keskustelussa moni päässyt heti aloittaa pitkällä kaavalla :) mut saa nähä kui mulla ku oli tää inssi tässä..jos ei saa heti ja pitkällä ni toiv lyhyellä sit ku menkat alkaa välikierron jälkeen. Muutenki ehkä haluisin lyhyellä :scratch

Toivottavasti pääset heti aloittamaan joko lyhyellä tai pitkällä! Oliko sulla joku syy miksi mieluummin lyhyt? Mulla kokemus vaan pitkästä enkä siitä mitään huonoa keksi.
Meillä olis silloin hoidonsuunnittelun jälkeen (oli joulukuussa) mennyt aloitus maaliskuun kiertoon. Toki se sit venyi muista syistä.

En tiedä :bag: ainakin jos ei saa heti alottaa niin sit menis varmaan liikaa aikaa..tai siis kumpa kerkeis siirtoon ennen kesätaukoa..ja jos kerta korkealla amh parempi tehdä lyhyt niin :confused005

Joo niin se tais olla, että korkealla amh olis parempi. Mikä sulla oli?
Mulle ei edes puhuttu lyhyestä kaavasta. Selitettiin vaan pitkä kaava ja sen mukaan mentiin. Ymmärsin sen myös niin et silloin helpompi pelata päivämäärien kanssa. Ehkä siinä oli myös se et joulusulku tulossa.

Niinpä. Mulla melkein 5. Ymmärtääkseni niille, ketkä lähiaikoina olleet suunnittelussa, on annettu vapaat kädet valita kumman ottaa, mutta suositeltu pitkää, vissiin just aikataulutuksen takia o_O mun tuurilla kaikki menee pieleen :inpain:

Odotuksen odotus... Se voi olla vaikea kestää välillä, ja aika tosiaan tuntuu hitaasti. :Heartred Tsemppiä Sofia, Jukkis ja jannn, joilla on tulossa pian merkityksellisiä juttuja! Sieltä se nyytti sitten tulee! :Heartred

Onko kellään tietoa, miten hyvin letrot voisivat auttaa ihan kotikonsteja? Minä vähän nihkeilen tuota kaupunkiin matkustamista, mieluummin hoitaisin asian kotona... :oops: Ajattelin, jos kokeilisi ensin niin. Mutta kyllä tässä on inseminaatioon myös pian mentävä, jos ei muuten tapahdu. Ehkä pään pitää kuitenkin kypsyä tähän.

En osaa letroihin muuten sanoa kun että varaudu että eka kierto voi mennä plörinäksi niiden kanssa.. Mulla kesti eka kierto niitä syödessä 50päivää vai ylikin.. Johtunee varmaan siitä että kropalla vähän kesti tottua lääkkeeseen.. Mutta ehdottomasti kannattaahan sitä kokeilla!

Niinpä. Mulla melkein 5. Ymmärtääkseni niille, ketkä lähiaikoina olleet suunnittelussa, on annettu vapaat kädet valita kumman ottaa, mutta suositeltu pitkää, vissiin just aikataulutuksen takia o_O mun tuurilla kaikki menee pieleen :inpain:

Mones päivä ensikuuta oli se suunnittelu? Kohtahan jo vaihtuu kuukausi! :angelic:

En osaa letroihin muuten sanoa kun että varaudu että eka kierto voi mennä plörinäksi niiden kanssa.. Mulla kesti eka kierto niitä syödessä 50päivää vai ylikin.. Johtunee varmaan siitä että kropalla vähän kesti tottua lääkkeeseen.. Mutta ehdottomasti kannattaahan sitä kokeilla!

Hui kamala, hyvä kun varoitit! :nailbiting: No, se riski pitänee ottaa.

Kiitos muillekin kommenteista! En tiedä, onko minulla oviksessa häikkää, ultrassa on ainakin kahdesti näkynyt keltarauhanen. Ja lääkärin mukaan munasarjat näyttivät hedelmällisiltä. Sanoi suoraan, että tämä on varmuuden vuoksi tukemaan. (Varmaan kannattaa syödä jotain tukevaa lääkettä, kun tehdään rahaa maksavia toimenpiteitä, jos se onnistumisen mahdollisuuksia nostaa.)

Huonoa oloa vähän myös jännitän, mutta nyt on sellainen projekti, että saattaa jatkossakin aiheuttaa kärsimystä ja huonoa oloa. :wink Joten olen valmis kestämään. Sen inseminaationkin myöhemmin, jos tarve on.

Ihanaa kun tässä ketjussa alkaa kohta tapahtua! Täällä menossa kp32 ja menkat pitäisi alkaa perjantaina. Nyt vaan RUKOILEN (mitä harrastan hyvin harvoin siis), että ne olisi runsaammat ja kestäisi yli puoltoista päivää :smiley-angelic001 Sitten olisi jotain intoa ensi kierrossakin...

Hui kamala, hyvä kun varoitit! :nailbiting: No, se riski pitänee ottaa.

Kiitos muillekin kommenteista! En tiedä, onko minulla oviksessa häikkää, ultrassa on ainakin kahdesti näkynyt keltarauhanen. Ja lääkärin mukaan munasarjat näyttivät hedelmällisiltä. Sanoi suoraan, että tämä on varmuuden vuoksi tukemaan. (Varmaan kannattaa syödä jotain tukevaa lääkettä, kun tehdään rahaa maksavia toimenpiteitä, jos se onnistumisen mahdollisuuksia nostaa.)

Huonoa oloa vähän myös jännitän, mutta nyt on sellainen projekti, että saattaa jatkossakin aiheuttaa kärsimystä ja huonoa oloa. :wink Joten olen valmis kestämään. Sen inseminaationkin myöhemmin, jos tarve on.

Ja jos ei halua et kierto venyy niin onhan sulla ne Terot :angelic: nyt vaan peukut pystyyn että tärppää:rolleyes:
Muoks. Ehdottiko lääkäri aukiolotutkimusta? Toki teillähän on jo raskaus alkanut. Toki onhan meilläkin mutta silti kumpaankaan munatorveen ei mennyt nestettä tutkimuksessa.. Sielä on varmaan mun torvissa just joku siittiön kokonen reikä mihkä se osuu joskus ja jouluna.

Mulla oli tänään neuvola ja rv 31+0.

Hb vaan jatkaa laskujaan, nyt oli enää 109, vaikka syön rautaa. Infuusioon mua ei heti pystytä pistämään, kun anafylaksiariski mulla niin suuri ton immuunijärjestelmään vaikuttavan sairauden takia. Toki sitä voidaan harkita, jos nyt vielä tila pahenee, mut tarvitaan erikoislääkärin arvio kokonaistilanteesta.
Sittemmin vedän nyt 100mg joka päivä ja lisänä b12, kun pieni epäily on, että mun lääkkeet estää rautaa ja b12 imeytymästä kunnolla.
Nyt siis mennään näillä seuraavaan neuvolalääkärin saakka ja, jos vielä tippuu niin edessä on tarkemmat labrat ja selvittelyt, mitä tehdään. Verenpaineitakin joudun taas mittamaan kun alapaine ollut taas koholla, tänään oli aika reilustikin, mutta meni ehkä vielä jännityksen piikkiin. Mitään verenpainelääkettä en kyllä enää tähän komboon kaipaisi ja mun lääkitysrepertuaali on tosi niukka, koska niissäkin useammassa on mulla se anafylaksiariski.

Tulin vaan kertomaan, että vaikeeta alkaa olla tää elo ja olo. Vauva kuitenkin kasvaa, oli sf-mittakin vähän keskikäyrän yläpuolella, mut johtui varmaan vauvan asennosta, ensi kuussa sen sitten näkee, mikä järkäle siellä on kun on kokoarvio :nailbiting:... Kaiketi pikkumies voi hyvin ja on jo pää alaspäin, muttei vielä kiinnittynyt lantioon. Sykkeet hyvällä tasolla.
Migreeninkin sain taas jännityksestä ja varmaan ihan siitä tiedosta et taas pitää mitata niitä prkleen paineita lääkäriin saakka, inhoan sitä yli kaiken. :grumpy:

Täällä siis maataan nyt ihan koomassa, väsyneenä kaikkeen ja välillä tuntuu, etten jaksaisi mitään, toivon et tuo hb nousee et jaksan synnyttää. :hilarious::bag:
Mutta en halua valittaa, tulin vaan kertomaan, että se raskausaika voi olla myös hankala, vaikka kovasti sitä on odottanut ja toivonutkin :smiley-ashamed004:smiley-angry003

Tsemppiä joka tapauksessa kaikille, plussailkaahan urakalla :Heartred:notworthy

Takaisin