Raskaaksi 2019

Koska mulla ei ole kavereita kelle jutella, niin juttelen tänne :hilarious: Kp4 ja menkat oli taas sen 2.5 päivää :shifty: En jaksa enää edes ihmetellä asiaa, selviää sit joskus :happy3 Aloin tässä just miettimään, että kauanko oon täällä foorumilla pyörinyt, tulinkohan silloin joskus viime huhti-toukokuussa kun aloiteltiin touhua, varmaan vähä aiemmin kun olin tuolla yritystä odottavissa...

No siis joka tapauksessa. Jos ette oo vielä kuulleet tästä, niin viime helmikuussa oli ihan karsee paskatauti, joka kesti koko helmikuun :laughing002 Siis se oli ihan KAMALA ja ravasin siitä lääkärissä miljoona kertaa, kaikki tutkittiin ja ei mitään. Meni pois. Ja nyt mulla on kamala tunne, että se alkaa taas :lurking: Joka paikassa sanotaan, että aikuisella ihmisellä on vatsatauti keskimäärin kerran vuoteen, mutta jumalaare, että se sitten tulee tarkemmin kuin menkat! :hilarious: Että näin. Jatkan haisemista ja odotan noutajaa.

Voi ei! Toivottavasti ei tule taas! Ainakaan kuukautta kestävää tautia :bag::hilarious:

Muutaman tunnin päästä gynelle iiks
 
Kohtu oli tyhjentynyt hyvin :hello2 limakalvo näytti hyvältä, mutta vasta vähän alle 5mm eikä näkynyt johtofolleja. Yksi iso oli mutta oli lyhistyneen näköinen, eli varmaan kysta/jäännöksiä viime ovulaatiosta.
Eli pitkä kierto varmaan tulossa..:scratch nyt kp21. Papatulos tulee 1-2vkon päästä.
Gyne kannusti odottamaan rauhassa uuden kierron alkua ja sanoi, että hyvä että olen sentään raskautunut, jotkut eivät tee koskaan plussatestiä..juu tiedetään mutta laiha lohtu..
Ja taas melkein 300e köyhempi :bag:
 
Kohtu oli tyhjentynyt hyvin :hello2 limakalvo näytti hyvältä, mutta vasta vähän alle 5mm eikä näkynyt johtofolleja. Yksi iso oli mutta oli lyhistyneen näköinen, eli varmaan kysta/jäännöksiä viime ovulaatiosta.
Eli pitkä kierto varmaan tulossa..:scratch nyt kp21. Papatulos tulee 1-2vkon päästä.
Gyne kannusti odottamaan rauhassa uuden kierron alkua ja sanoi, että hyvä että olen sentään raskautunut, jotkut eivät tee koskaan plussatestiä..juu tiedetään mutta laiha lohtu..
Ja taas melkein 300e köyhempi :bag:


Helppohan se on sanoo että odota rauhassa :hilarious:
Onneksi kohtu ainakin tyhjä niin ei tarvitse miettiä että hommaa vaan jatkuisi..
 
Helppohan se on sanoo että odota rauhassa :hilarious:
Onneksi kohtu ainakin tyhjä niin ei tarvitse miettiä että hommaa vaan jatkuisi..

Niinpä :happy: nyt pitäis vaan päättää mennäkö inssiin vai odotella julkisen ivf vai mennäkö yksityisen ivf :whacky011
Kysyin äsken julkiselta pääseeköhän ennen kesää punktioon, vastaus voi ratkaista paljon :p elleivät sano ettei voi tietää :hilarious:
 
No nyt selvitellään pääsiskö inssiin yksityiselle kun kierto alkaa :wideyed: en näköjään pysty lepäämään tän asian kanssa :hilarious: ei pyöri mikään muu mielessä...
 
Kirjottelin viimeksi tänne varmaan joskus kesällä ,jos joku edes muistaa mut täältä vaikka en kovin pitkään pyörinytkään..

Tosiaan meidän tyttö syntyi 17.11.20 42+0 käynnistettynä.
Kaikki meni hyvin ja nyt täällä kotona tuhisee 10viikkoinen ihana neiti.:Heartred

Nyt pääsin taas pitkästä aikaan lukemaan täältä kuulumisia, kaikkea en todellakaan kun täällä on paaljon tekstiä..:p
Mutta ihanaa että monilla raskaus jo pitkällä ja muille ketkä odottaa vielä plussaa niin kaikki tsempit ja sympatiat teille!:Heartred

Onko muuten Jesbe vielä täällä kirjoittelemassa?
Muistan viimeksi lukeneeni hänen raskausuutisia mutta nyt en vähän luettuna nähnyt.. toivottavasti kaikki hyvin ja pieni matkassa.
 
No nyt selvitellään pääsiskö inssiin yksityiselle kun kierto alkaa :wideyed: en näköjään pysty lepäämään tän asian kanssa :hilarious: ei pyöri mikään muu mielessä...


Nyt jos mietin niin teillähän tärppäsi km inssillä niin siihenhän voisi olla hyvä mahdollisuus sitten että tärppäisi uudestaan :angelic: ja inssi ei olis niin kallis kun ivf yksityisellä.. Eikai se vaikuta ivf jonoon mitenkää jos käy odotellessa inssissä?
 
Tonni, hyvä et aika lääkärille tuli! Ja toivottavasti kissalla kaikki hyvin.

Onks kellään kokemuksia tämmösistä o-testeistä? Onks näistä mihinkään? Kontrolli viiva oli jotenkin outo, ei tullut koko alueelle (ehkä testi on ton muovin alla huonosti), mut myös se testi tulos alue oli tosi epämääräinen. Voi hyvin olla et tosi alhainen LH taso toki, mut tosi suttuinen tulos lukea.

IMG_20210127_112118.jpg
 
Nyt jos mietin niin teillähän tärppäsi km inssillä niin siihenhän voisi olla hyvä mahdollisuus sitten että tärppäisi uudestaan :angelic: ja inssi ei olis niin kallis kun ivf yksityisellä.. Eikai se vaikuta ivf jonoon mitenkää jos käy odotellessa inssissä?

Joo, ens to ensikäynti puhelimitse yksityiselle ja toivotaan et päästään inssiin heti ku kierto alkaa km jäljiltä :) ei inssi vaikuta, sit se saattaisi vaikuttaa jos oisin hormoneita käyttänyt just ennen ivf kiertoa, et ne haluis ehkä välikierron ennen ivf? Siks koitetaan päästä mahd nopeesti
 
Joo, ens to ensikäynti puhelimitse yksityiselle ja toivotaan et päästään inssiin heti ku kierto alkaa km jäljiltä :) ei inssi vaikuta, sit se saattaisi vaikuttaa jos oisin hormoneita käyttänyt just ennen ivf kiertoa, et ne haluis ehkä välikierron ennen ivf? Siks koitetaan päästä mahd nopeesti
Jes, sormet ja varpaat ristissä sun puolesta!
 
Joo, ens to ensikäynti puhelimitse yksityiselle ja toivotaan et päästään inssiin heti ku kierto alkaa km jäljiltä :) ei inssi vaikuta, sit se saattaisi vaikuttaa jos oisin hormoneita käyttänyt just ennen ivf kiertoa, et ne haluis ehkä välikierron ennen ivf? Siks koitetaan päästä mahd nopeesti


Hieno kuulla että homma etenee! Varmasti lohduttaa kun pääsee asioissa taas eteenpäin! :)
 
Äh miten viikko voi mennä näin hitaasti!!!!! Olispa jo huominen niin kuulis niistä meidän pakkastyypeistä jotain tietoa..

Odottavan aika on pitkä :blackeye: Toivon kuitenkin hyviä uutisia teille! :) ja hienoa et hommat alkaneet teillä rullaamaan suht nopsaa, ajatella jos pian olisitkin jo raskaana ja pikkutyyppi mukana :love017

Täällä rv 23+1 ja mulla raskausajan anemia, johon alotin rautakuurin vasta pari päivää sitten. Oon aivan kuollut, onneksi sairaslomalla vielä reilun viikon ja haen vielä lisää kun en mä töihin voi mennä pyörtyilemään. Onneksi tähän tilaan lohdutusta tuovat pikkumiehen potkuttelut :)

Tsemppiä itse kullekin :Heartred
Jann, toivottavasti säkin saat pian taas hoidot rullaamaan julkisella. Toisaalta, kuulostaa hyvälle suunnitelmat inssin suhteen yksityisellä eli mäkin kovasti pidän teille peukkuja :Heartred

Mites te muut raskaana olevat voitte, olisi kiva kuulla? :)
 
Oi miten pitkällä jo oot! Vähän kaipaan raskausmahaa jo!
Oliko sulla mikö hb? Mä jouduin myös aloittamaan raudan joskus rv 17.. Ja syön kyllä edelleen.
Tuntuu että teidän raskaudet menee niin nopeasti! Mut niin tuntuu tää vauvakin kasvavan.

Mulla oli hb vaan 111 :hilarious: aina ennen ollut luonnostaan superhyvä 150-140 välillä. Viimeeksi teininä söin rautaa kun hb tippui runsaiden kuukautisten takia alas, mutta mulla on kyllä nyt vielä pahempi olo mitä silloin. Maha ei vaan meinannut sietää mitään muuta kun nestemäistä rautaa, niin yritetään sillä nyt mut jos ei nouse kontrolliin mennessä, niin pitää miettiä sit et mitä tehdään.
Mut katsotaan :angelic:
Joo äkkiä menee aika :hilarious: pitäs vissiin alkaa jo itseään hoputtaa näissä tavarahankinnoissakin, mut pikkuhiljaa hyvä tulee :grin
 
Mulla oli 108 silloin, nousi kyllä nopeasti. Synnytyksen jälkeen olikin vaan 80.
Heh, me saatiin sänky hommattua rv 37 ja joskus rv 30 + muitakin.. Venytin aika pitkälle kaikkien hankintojen kanssa. Niin, että neuvolanth jo sanoi et aika ostaa kaukalo ja muut:hilarious:

Muoks. Mullakaan ei oikein toi rauta sopinut. Söin obsidania ja spartoferia vuorotellen.

No joo tää rauta on kyllä kumma! Ja hui kauhea miten kuihtunut oot ollut synnytyksen jälkeen :wideyed:
Neuvolan terkka onneksi sanoi mulle et voi syödä myös nestemäistä jos maha ei kestä muita, vaik pitoisuus niissä onkin matalampi kuin tableteissa. Nestemäistä pitänee vaan vedellä joka päivä, tablettia voi sit syödä joka toinen päivä, jos se on sitä vahvempaa pitoisuutta. Miten oot pysynyt pystyssä tolla 80 arvolla kun 108 kuulostaa jo matalalle? :hilarious:
Itehän meinaan jo nyt pyörtyillä. :bag:

Ja joo tuntuu et mäkin oon vaan ootellut et uskallanko mitään hankkia ja sit yhtäkkiä onkin jo tyyliin la käsillä ja kaikki muut jo ostaneet tarvittavat :smiley-ashamed004
 
Takaisin
Top