Raskaaksi 2019

Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että tämä ketju on oikeasti ollut tosi hyvä vertaistuki ihan kaikessa. Kertaakaan ei ole sitä tunnetta tullut, ettei täällä voisi asioita jakaa hyvässä hengessä. Kiitos siitä kuuluu kaikille teille. :)

Täällä oli eilen hirveä pelko pyllyssä, että joko alkaa tapahtua liian ajoissa tai et menee kesken, kun lorahti housuihin kunnon annos jotain kirkasta niin et meni päällyshousutkin vähän märäksi ja olin jo ihan varma, että on lapsivettä. Siitä sitten soitto naistentautien/synnärin päivystykseen ja sieltä ohjasi näytille. Lähdettiin sit klo 9 illalla ajamaan sairaalalle, otettiin pissanäytteet, lämpö ja verenpaineet, jonka jälkeen pääsin suoraan lääkärille. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, vauva voi hyvin ja oli kasvanut huimaa tahtia, lapsivesinäyte negatiivinen, pissa ok. Ainoastaan limakalvoilla hiukan hiivalle sopivaa katetta, johon aloitin eilen illalla canestenin.
Voi vitalis, että säikäytti, mut onneksi kaikki oli kunnossa ja pieni tukevasti pesässään :Heartred

En osaa nyt juuri muuta sanoa kun tsemppiä kaikille omiin tilanteisiinne :Heartpink
Mä menen tänään neuvolakäynnille ja otan rauhallisesti. Ollaan muuttamassa taas jälleen toiseen asuntoon, kun anoppi saikin tän nykyisen kämppämme myytyä. Pakkailupuuhia siis tiedossa tämä viikko. Palaillaan :angelic:
Huh, olipa jännää! Itellä kävi kans noin en tiedä oliko pissaa vai valkkaria. Tosi hyvä että pääsit tutkimuksiin ja kutakuinkin kaikki oli hyvin!!!
 
Mähän oon aina puhunnu että meillä ei mies haluu lähtee hoitoihin. Tästä on siis aikaa varmaan joku vuosi reilu. Mähän olin kokeillu milloin mitäkin mehua tai viiniä tai no mitä näitä nyt on?! En oo koskaan puhunnu että voisko miehellekkin olla joku valmiste mitä vois syyä, hän on siis itse ottanu selvää tai puhunnu jonkun kanssa se jäi siinä herkällä hetkellä vähän epäselväksi. Mutta pointti oli siinä että hän nyt on ostannu jotain ja muutaman päivän syönny!!
Ja siis tuli sellanen tunne että koska niiiin paljon hänkin sitä lasta haluaa että Jossain vaiheessa vois ottaa puheeksi uudelleen hoito asian. En sano että hän hippulat vinkuen lähtis vastaan otolle mutta jos olis vähän vähemmän ehdoton.. sen verran näköjään hämäisen hidas että semmonen vuosi kaks pohditaan asiaa :angryfire ja mulle nyt heti vastakohdalle tää on vähän tällästä :BangHead

Mä varmaan toistan itseäni ja oon tän kirjoitellut ennenkin. Mut meillä meinas miehen kanssa tulla ero kun hän ei ennen esikoista tutkimuksiin, ja sit plussasinkin luomusti just siihen liittyvän riidan jälkeen ( noin 1,5v yrityksen jälkeen). Me ollaan paljon asiaa puitu jälkeen päin nyt kun lähdettiin niihin tutkimuksiin. Ja mies ei osaa oikein sanoa että mikä siinä oli, nytkin suostui enemmin siksi "että mä saan mielenrauhan" kuin et hän haluaisi.. jotenkin on sitä tyyppiä joka elää niin tässä hetkessä, että näkee sen enemmän "ylimääräisenä vaivana", vaikka lapsi toive hänelläkin on...

Toisaalta lapsi haave on mulla tasoa viittä vaille epätoivoinen ja hän elää edelleen "tulee jos on tullakseen" fiiliksellä, vaik kohta 2v yritystä takana (tosin ehkäisyä edes otettu käyttöön esikoisen syntymän jälkeen, joka 2,5v) plus kemiallinen, 2x keskenmeno.. ja mun on tosi vaikea ymmärtää välillä että miten se edelleen näkee asian noin o_O vaik siis hyvä kai se on et tulee vastapainoa tälle mun veuhkoomiselle :rolleyes::grin

Edit: viestistä katosi: Mut paljon tsemppiä ja sormet ja varpaat ristiin jahka se alkais lämpenee tutkimuksiin ja hoitoihin lähdölle :smiley-angelic001
 
En kyllä raskaana tai juuri ennen mahd raskautumista haluaisi rokotetta, en luota siihen :shifty: tällä hetkellä..

Ääh ahdistaa kun ei tiedä pääseekö husilla hoitoon ennen syksyä..ruuhkasta ei tiedä :arghh: mennäkö yksityiselle vai ei.. edes inssiä tekemään.. no huomenna gyne ja näkee tapahtuuko alapäässä mitään tai onko raskausmateriaalia jäänyt..
 
Noh soitin sitten polille kuitenkin eikä hoitaja osannut kertoa mitään tietoja koska labra ei ollut kirjannut vielä mitään. Torstaihin siis sitten odotellaan...
 
En kyllä raskaana tai juuri ennen mahd raskautumista haluaisi rokotetta, en luota siihen :shifty: tällä hetkellä..

Ääh ahdistaa kun ei tiedä pääseekö husilla hoitoon ennen syksyä..ruuhkasta ei tiedä :arghh: mennäkö yksityiselle vai ei.. edes inssiä tekemään.. no huomenna gyne ja näkee tapahtuuko alapäässä mitään tai onko raskausmateriaalia jäänyt..

Mitkä asiat teitä estää tällä hetkellä menemästä yksityiselle vaikka heti? Mua on auttanut usein se et laitan ylös plussat ja miinukset kaikista vaihtoehdoista ihan paperille, oli ne millasia plussia tai miinuksia tahansa, ja se on auttanut selkeyttämään asiaa päässä ja ohjannu päätökseen.
 
Mitkä asiat teitä estää tällä hetkellä menemästä yksityiselle vaikka heti? Mua on auttanut usein se et laitan ylös plussat ja miinukset kaikista vaihtoehdoista ihan paperille, oli ne millasia plussia tai miinuksia tahansa, ja se on auttanut selkeyttämään asiaa päässä ja ohjannu päätökseen.

Eniten se että se miinustaa yhden hoitokerran julkiselta (jos sattuiski et ei vaan tuu plussaa tai edes munasoluja yksityiseltä) ja toisiksi eniten raha tietty. Sitä olisi laittaa mutta siitä olisi myös ollut hyötyä esim äippälomalla.
Ja jos nyt olisi satavarma että vasta syksyllä alkais hoidot niin menisin yksityiselle, mutta jos ja kun on mahdollisuus että alkaa toukokuussa, niin kestän, ehkä...täytyy vielä miettiä..
Ehkä huomisen ultran jälkeen selkeämpi mieli, tai kun alkais ekat menkat km jälkeen..ja ois mulla letrot yhteen kiertoon vaikka ei ne ole plussaa koskaan tuoneetkaan..
 
Eniten se että se miinustaa yhden hoitokerran julkiselta (jos sattuiski et ei vaan tuu plussaa tai edes munasoluja yksityiseltä) ja toisiksi eniten raha tietty. Sitä olisi laittaa mutta siitä olisi myös ollut hyötyä esim äippälomalla.
Ja jos nyt olisi satavarma että vasta syksyllä alkais hoidot niin menisin yksityiselle, mutta jos ja kun on mahdollisuus että alkaa toukokuussa, niin kestän, ehkä...täytyy vielä miettiä..
Ehkä huomisen ultran jälkeen selkeämpi mieli, tai kun alkais ekat menkat km jälkeen..ja ois mulla letrot yhteen kiertoon vaikka ei ne ole plussaa koskaan tuoneetkaan..

Vaikeita pohdintoja kyllä. Ymmärrän täysin, että ei jaksa enää odottaa. Olet odottanut jo kohtuuttoman kauan:Heartred ja myös ton raha-asian. Totta, että varsinkin jos haluaa jäädä kotiin vielä vanhempainvapaan jälkeen, on omista säästöistä kyllä hyötyä. Tsemppiä pohdintaan, eiköhän sydän lopulta tiedä, mikä on teille oikea ratkaisu:Heartred
 
Noi on kyllä jann vaikeita asioita, on niin kakspiippusia juttuja... Mutta onneksi se yksityinen on aina vaihtoehto ja voi pitää sitä ns "turvana" jos jono alkaa olla sietämätön julkiselle.

Höh Sofia :bored::bored:
 
Eniten se että se miinustaa yhden hoitokerran julkiselta (jos sattuiski et ei vaan tuu plussaa tai edes munasoluja yksityiseltä) ja toisiksi eniten raha tietty. Sitä olisi laittaa mutta siitä olisi myös ollut hyötyä esim äippälomalla.
Ja jos nyt olisi satavarma että vasta syksyllä alkais hoidot niin menisin yksityiselle, mutta jos ja kun on mahdollisuus että alkaa toukokuussa, niin kestän, ehkä...täytyy vielä miettiä..
Ehkä huomisen ultran jälkeen selkeämpi mieli, tai kun alkais ekat menkat km jälkeen..ja ois mulla letrot yhteen kiertoon vaikka ei ne ole plussaa koskaan tuoneetkaan..

Voiskohan sieltä hoitopolulta viel sit kysästä niistä tän hetken jonoista :think005 tokihan jotain ympäripyöreetä vastaustakin voi tulla mut ehkä sais myös infoa.. Paitsi tosiaan jos sul on huomenna siellä ultra niin sielhän voi kysyä! Se on kyllä niin peestä kun toi hus on niin epävarma kaikessa aikatauluihin liittyvässä mikä vaikeuttaa tätä lapsettomuus tai hoitoprosessia kun ei voi mihinkään luottaa :hungover: yksityisen paras puoli ehkä onkin se että sillä voi ostaa myös tietynlaista mielenrauhaa.
 
Voiskohan sieltä hoitopolulta viel sit kysästä niistä tän hetken jonoista :think005 tokihan jotain ympäripyöreetä vastaustakin voi tulla mut ehkä sais myös infoa.. Paitsi tosiaan jos sul on huomenna siellä ultra niin sielhän voi kysyä! Se on kyllä niin peestä kun toi hus on niin epävarma kaikessa aikatauluihin liittyvässä mikä vaikeuttaa tätä lapsettomuus tai hoitoprosessia kun ei voi mihinkään luottaa :hungover: yksityisen paras puoli ehkä onkin se että sillä voi ostaa myös tietynlaista mielenrauhaa.

Huominen on yksityisellä, ei julkiselta saa mitään km jälkitarkastuksia..
Miehen kans puhuttiin just ja hän jo kerran sanoi et mennään yksityiselle mut sit rupes miettii et kohtahan on huhtikuu..ja se tässä itselläkin mietityttää..äääh. tosi vaikeeta. Joo kysyn jossain kohtaa omapolulta kuinka todennäköistä on päästä punktioon ennen kesää, mut veikkaan et sanovat just jotain että ei voi tietää :dontknow

:smiley-angry016 no onneks ei tarvi just nyt päättää, ensiksi huominen pois alta ja sit pohditaan lisää...päivä kerrallaan..

Yks pohdinta mieheltä, jos yksityisellä saisikin vaikka 6 alkiota, mutta mistään ei tule raskaaksi, niin sit on mennyt 10tonni ja yks hoitokerta julkiselta pois ja taas ollaan 6kk jonossa julkisella..:facepalm: mut uskon kyl et tulisin raskaaksi jo yksityisellä, tai tahdon uskoa.. km kummittelee taustalla, ja ivf isompi riski km..:arghh: ei paljoa isompi kylläkään.. noniin jäitä hattuun..:smiley-ashamed005
 
En kyllä raskaana tai juuri ennen mahd raskautumista haluaisi rokotetta, en luota siihen :shifty: tällä hetkellä..

Ääh ahdistaa kun ei tiedä pääseekö husilla hoitoon ennen syksyä..ruuhkasta ei tiedä :arghh: mennäkö yksityiselle vai ei.. edes inssiä tekemään.. no huomenna gyne ja näkee tapahtuuko alapäässä mitään tai onko raskausmateriaalia jäänyt..



Tuo on kyllä ihan p*skaa tuo hussin jono! :sorry: jos oisin sää ja kukkaro kestäis niin menisin yksityiselle.. Tuu kertomaan sit miten lääkärissä meni! :angelic:
 
Huominen on yksityisellä, ei julkiselta saa mitään km jälkitarkastuksia..
Miehen kans puhuttiin just ja hän jo kerran sanoi et mennään yksityiselle mut sit rupes miettii et kohtahan on huhtikuu..ja se tässä itselläkin mietityttää..äääh. tosi vaikeeta. Joo kysyn jossain kohtaa omapolulta kuinka todennäköistä on päästä punktioon ennen kesää, mut veikkaan et sanovat just jotain että ei voi tietää :dontknow

:smiley-angry016 no onneks ei tarvi just nyt päättää, ensiksi huominen pois alta ja sit pohditaan lisää...päivä kerrallaan..

Yks pohdinta mieheltä, jos yksityisellä saisikin vaikka 6 alkiota, mutta mistään ei tule raskaaksi, niin sit on mennyt 10tonni ja yks hoitokerta julkiselta pois ja taas ollaan 6kk jonossa julkisella..:facepalm: mut uskon kyl et tulisin raskaaksi jo yksityisellä, tai tahdon uskoa.. km kummittelee taustalla, ja ivf isompi riski km..:arghh: ei paljoa isompi kylläkään.. noniin jäitä hattuun..:smiley-ashamed005

Äh no niinpä tietty :facepalm: toivottavasti on kiva ja empaattinen yksityinen lääkäri :Heartred ja onneks ei tarvii nyt päättää, asia kerrallaan. :Heartred

Tilastojen mukaan teillä on tietty hyvät mahikset kuitenkin onnistumiseen, vaikka km pelottaa varmaan seuraavassakin raskaudessa :oops: noita eri skenaarioita tuli itsekin pohdittua paljon mut lopulta kukaan ei voi etukäteen tietää miten menee. Parhaassa skenaariossa oisit raskaana jo parin kkn päästä ja sekin täysin mahdollinen vaihtoehto :) mut iso päätös joka tapauksessa. Mulla ei nyt kovin isot äippärahat tuu (ois tullu iha hyvät jos ois ekan vuoden sisään tärpännyt) mutta pärjätään. Toki todennäköisesti joudutaan talouden vuoksi laittaa lapsi jo vähän päälle vuoden ikäisenä hoitoon, mitä en ideaalitilanteessa haluais tehdä mutta näillä mennään..
 
Huominen on yksityisellä, ei julkiselta saa mitään km jälkitarkastuksia..
Miehen kans puhuttiin just ja hän jo kerran sanoi et mennään yksityiselle mut sit rupes miettii et kohtahan on huhtikuu..ja se tässä itselläkin mietityttää..äääh. tosi vaikeeta. Joo kysyn jossain kohtaa omapolulta kuinka todennäköistä on päästä punktioon ennen kesää, mut veikkaan et sanovat just jotain että ei voi tietää :dontknow

:smiley-angry016 no onneks ei tarvi just nyt päättää, ensiksi huominen pois alta ja sit pohditaan lisää...päivä kerrallaan..

Yks pohdinta mieheltä, jos yksityisellä saisikin vaikka 6 alkiota, mutta mistään ei tule raskaaksi, niin sit on mennyt 10tonni ja yks hoitokerta julkiselta pois ja taas ollaan 6kk jonossa julkisella..:facepalm: mut uskon kyl et tulisin raskaaksi jo yksityisellä, tai tahdon uskoa.. km kummittelee taustalla, ja ivf isompi riski km..:arghh: ei paljoa isompi kylläkään.. noniin jäitä hattuun..:smiley-ashamed005



Mua jännittää kanssa että tulee taas keskenmeno :grumpy:
 
Mekin punnittiin ja mietittiin paljon et jäädäänkö yksityiselle kokeileen vielä ivf. Toistaseks ollaan oltu tyytyväisiä päätökseen, jotenkin se mielenrauha tuli vaikka raskaana en ole ja siirtokin vasta edessä. Jos pakkasesta olevista ei tärppää niin varmaan siirrytään sit julkiselle, mut en halua ajatella vielä asiaa:troll: päivä kerrallaan täälläkin:Heartred
 
Äh no niinpä tietty :facepalm: toivottavasti on kiva ja empaattinen yksityinen lääkäri :Heartred ja onneks ei tarvii nyt päättää, asia kerrallaan. :Heartred

Tilastojen mukaan teillä on tietty hyvät mahikset kuitenkin onnistumiseen, vaikka km pelottaa varmaan seuraavassakin raskaudessa :oops: noita eri skenaarioita tuli itsekin pohdittua paljon mut lopulta kukaan ei voi etukäteen tietää miten menee. Parhaassa skenaariossa oisit raskaana jo parin kkn päästä ja sekin täysin mahdollinen vaihtoehto :) mut iso päätös joka tapauksessa. Mulla ei nyt kovin isot äippärahat tuu (ois tullu iha hyvät jos ois ekan vuoden sisään tärpännyt) mutta pärjätään. Toki todennäköisesti joudutaan talouden vuoksi laittaa lapsi jo vähän päälle vuoden ikäisenä hoitoon, mitä en ideaalitilanteessa haluais tehdä mutta näillä mennään..

Tunnen tän lääkärin ja on mukava, ei siis mikään lapsettomuuslääkäri mut kai osaa katsoa et onko kohtuun jäänyt jotain..ois pitänyt ottaa felicitaksesta niin ois voinut samalla kysellä miten siellä hoitojen aloitus lähtee käyntiin :angelic:

En halua lasta laittaa hoitoon ennen kuin on mielellään 2v..en tiedä tuleeko toista lasta, saa tulla toki mutta jos sekin vaatii ivf niin sit vaikeempi sanoa..
 
Huominen on yksityisellä, ei julkiselta saa mitään km jälkitarkastuksia..
Miehen kans puhuttiin just ja hän jo kerran sanoi et mennään yksityiselle mut sit rupes miettii et kohtahan on huhtikuu..ja se tässä itselläkin mietityttää..äääh. tosi vaikeeta. Joo kysyn jossain kohtaa omapolulta kuinka todennäköistä on päästä punktioon ennen kesää, mut veikkaan et sanovat just jotain että ei voi tietää :dontknow

:smiley-angry016 no onneks ei tarvi just nyt päättää, ensiksi huominen pois alta ja sit pohditaan lisää...päivä kerrallaan..

Yks pohdinta mieheltä, jos yksityisellä saisikin vaikka 6 alkiota, mutta mistään ei tule raskaaksi, niin sit on mennyt 10tonni ja yks hoitokerta julkiselta pois ja taas ollaan 6kk jonossa julkisella..:facepalm: mut uskon kyl et tulisin raskaaksi jo yksityisellä, tai tahdon uskoa.. km kummittelee taustalla, ja ivf isompi riski km..:arghh: ei paljoa isompi kylläkään.. noniin jäitä hattuun..:smiley-ashamed005

Tilastollisesti ivf alkuisissa raskauksissa on vähän enemmän keskenmenoja, mutta tutkimukset eivät ole löytäneet tähän mitään syytä. Aika pitkälti ajatus taitaa olla, että ivf ei itsessään aiheuta suurempaa riskiä, vaan ne suuremmat todennäköisyydet johtuu samoista syistä miksi pari on alunperinkin hoitoihin joutunut, esim. äidin korkea ikä.
 
Koska mulla ei ole kavereita kelle jutella, niin juttelen tänne :hilarious: Kp4 ja menkat oli taas sen 2.5 päivää :shifty: En jaksa enää edes ihmetellä asiaa, selviää sit joskus :happy3 Aloin tässä just miettimään, että kauanko oon täällä foorumilla pyörinyt, tulinkohan silloin joskus viime huhti-toukokuussa kun aloiteltiin touhua, varmaan vähä aiemmin kun olin tuolla yritystä odottavissa...

No siis joka tapauksessa. Jos ette oo vielä kuulleet tästä, niin viime helmikuussa oli ihan karsee paskatauti, joka kesti koko helmikuun :laughing002 Siis se oli ihan KAMALA ja ravasin siitä lääkärissä miljoona kertaa, kaikki tutkittiin ja ei mitään. Meni pois. Ja nyt mulla on kamala tunne, että se alkaa taas :lurking: Joka paikassa sanotaan, että aikuisella ihmisellä on vatsatauti keskimäärin kerran vuoteen, mutta jumalaare, että se sitten tulee tarkemmin kuin menkat! :hilarious: Että näin. Jatkan haisemista ja odotan noutajaa.
 
Takaisin
Top