Raskaaksi 2019

Kiitos tsempeistä :HeartredTäällä selvitty punktiosta ja kännikin alkaa hiipuun hyvää tahtia :hilarious: yli 20 rakkulaa punktoitiin, ei osannut sanoa tarkkaa määrää mutta 20 munasolua saatiin saaliiksi :angelic: ensi torstaina saadaan kuulemma vasta sitten loppu tietoja? :dontknow

Tosi hyvä saalis! Viljeleeköhän ne kaikkia blastoiksi jos vasta torstaina saatte tietoja? Meillä oli ke punktio ja pakastivat ma/ti. Muistan et ti aamuna sai tietää lopullisen määrän mitä meni pakkaseen. Tsemppiä paranteluun:Heartred
 
Kiitos tsempeistä :HeartredTäällä selvitty punktiosta ja kännikin alkaa hiipuun hyvää tahtia :hilarious: yli 20 rakkulaa punktoitiin, ei osannut sanoa tarkkaa määrää mutta 20 munasolua saatiin saaliiksi :angelic: ensi torstaina saadaan kuulemma vasta sitten loppu tietoja? :dontknow

Tosi hyvä määrä! :happy: ettekö ma saa tietää edes kuinka moni hedelmöittyi? Me saatiin se tietää päivä punktion jälkeen ja seuraavaksi sitten siirrossa kuulin mikä tilanne 5 päivän jälkeen. Kysyitkö muuten tuoresiirron mahdollisuudesta?
 
Tosi hyvä saalis! Viljeleeköhän ne kaikkia blastoiksi jos vasta torstaina saatte tietoja? Meillä oli ke punktio ja pakastivat ma/ti. Muistan et ti aamuna sai tietää lopullisen määrän mitä meni pakkaseen. Tsemppiä paranteluun:Heartred


No sepä kun en tiedä, ilmeisesti. En tajunnut kysyä kun olin niin pöllyssä. Taisi se sanoa ku ihmettelin että vasta torstaina niin se sano että saattaa kannassa näkyä väliaika tietoja..
 
Tosi hyvä määrä! :happy: ettekö ma saa tietää edes kuinka moni hedelmöittyi? Me saatiin se tietää päivä punktion jälkeen ja seuraavaksi sitten siirrossa kuulin mikä tilanne 5 päivän jälkeen. Kysyitkö muuten tuoresiirron mahdollisuudesta?


Joo oon kyllä tyytyväinen määrään, eiköhän sieltä nyt edes joku pakkasukko tule :smiley-angelic001
Käsitin että väliaika tietoja ei soitella mutta kannassa voi jotain olla.. Olin niin pöllyssä etten sitten tarkemmin tajunnut kysellä.. Ja juu kyselin ja punktoiva lääkäri sanoi että kyllä se hyperin riski on sen verran suuri kun rakkuloita on niin paljon. Puhui 30 rakkulasta mutta myöhemmin ei osannut sanoa tarkkaa lukua kun kysyin paljonko niitä oli.. Ehkä se on parempi sitten varman päälle kuhan tulee vielä jotain siirrettävää :smiley-angelic001
 
Pitkään saat odottaa! Meil oli punktio silloin keskiviikkona, silloin sai tietää munasolujen määrän (10), seuraavana päivänä kertoivat että 8 hedelmöittyi yhdeksästä kypsästä ja perjantaina siirto + ainokaisen pakastus.



No jep. Mutta voihan sinne soitella jos kannassa ei näy mitään. Hoitaja sanoi että sillon torstaina voidaan jo sitten sopia siitä passista.
 
Sofia, jospa kantaan tulee väliaikatietoja sitten! :)

Voi veeee, kun alko aamu hyvin.. Heräsin ja katsoin puhelinta niin todella vanha tuttu laittanut oikeen kuvaviestin ultrakuvasta ja ilmoitti raskaudesta. Numeroakaan ei ollut enään tallella joten piti ihan fonectasta kattoa. Oon tottunut et somessa tulee vähän väliä näitä uutisia mut et nyt sit jo heti aamusta kun puhelimen avaa niin viestillä!
 
Sofia, jospa kantaan tulee väliaikatietoja sitten! :)

Voi veeee, kun alko aamu hyvin.. Heräsin ja katsoin puhelinta niin todella vanha tuttu laittanut oikeen kuvaviestin ultrakuvasta ja ilmoitti raskaudesta. Numeroakaan ei ollut enään tallella joten piti ihan fonectasta kattoa. Oon tottunut et somessa tulee vähän väliä näitä uutisia mut et nyt sit jo heti aamusta kun puhelimen avaa niin viestillä!

Tän takia me ei olla laitettu yhtäkään ultrakuvaa sosiaaliseen mediaan. En ole siellä myöskään mainostanut raskaudesta kertaakaan, enkä kertonut läheisiä pidemmälle. Voisin kertoa ehkä sitten kun jos vauva syntyy. Mulla on jotenkin niin hyvässä muistissa se, miten pahalta näiden uutisten lukeminen omana yritysaikana tuntui, musertavalta. Mutta tämä on kyllä jännä, miten nämä tunteet vaan säilyy, vaikka olisikin raskaana. Että kun eilen kävin kylässä yhdellä tutulla, jolla aivan valloittava 6kk poika ja hän sanoi tulleensa raskaaksi ensiyrittämällä ehkäisyn poisjätettyään, niin se vieläkin kolahti, ehkä siksi, että hän tiesi kyllä kuinka kauan meillä meni ja kun oli vielä keskenmenokin taustalla. Hyvin huomasin siinä jutellessa sitten, ettei hän ymmärtänyt sitä pitkän yrityksen tuomaa ahdistusta (ei ehkä osannut jotenkin suhtautua siihen), joka helposti virtaa vielä uuteenkin raskauteen. Eikä sitä aina tajua itsekään, mutta ne huolet säilyy pitkään. Ensin se, että jos ei tulekaan ikinä raskaaksi, sitten se kun jos tuleekin, meneekö kesken, onko vauvalla kaikki hyvin ja minä ainakin kovasti vieläkin kaikkien seulontojen jälkeenkin, pohdin mitä jos vauva ei olekaan terve, ansaitsenko edes tervettä lasta tai jos vauva kuoleekin ihan loppumetreillä tai entä jos vauva syntyykin, mutta vauvavuodesta tulee huolien ja murheiden täyteinen. Kyllä näitä varmasti miettii moni muukin, siis sellainen joka ei ole lapsettomuutta kokenut, se on ihan tavallista, mutta uskallan väittää, että nämä pelot istuu oikeasti aika tiukassa varsinkin kun se prosessi sen lapsen saamiseksi on ollut pitkä. Mä olen rehellisesti sanottuna tämän pelkotilani takia joutunut käymään nyt neuvolapsykologilla, koska en osaa luottaa raskauteen, ehkä se keskenmenokin vaikuttaa omalla tapaa taustalla. Mutta pikkuhiljaa, kun vauvan liikkeitäkin jo tuntee.

Tsemppiä :Heartred
 
Lapsettoman identiteetti ei todennäköisesti häviä koskaan. Mulla on 4-vuotias lapsi ja kohta hyvällä lykyllä toinenkin, ja kyllä mua silti kirpaisee toisten pikaraskautumiset ja hehkutukset. Ja ihan suoranaisesti vituttaa kaikki "me aateltiin että tämmönen ja tämmönen ikäero olis paras" ja "me alotetaan vasta kohta yritys että vauva syntyy sitten tiettynä aikana" ja vastaavat täsmäsuunnitelmat.
 
Sofia, jospa kantaan tulee väliaikatietoja sitten! :)

Voi veeee, kun alko aamu hyvin.. Heräsin ja katsoin puhelinta niin todella vanha tuttu laittanut oikeen kuvaviestin ultrakuvasta ja ilmoitti raskaudesta. Numeroakaan ei ollut enään tallella joten piti ihan fonectasta kattoa. Oon tottunut et somessa tulee vähän väliä näitä uutisia mut et nyt sit jo heti aamusta kun puhelimen avaa niin viestillä!

Ei oo todellista :wtf::smiley-angry016 etkai vastannut mitään :hilarious:

Sofia onpa hyvä saalis, toiv moni hedelmöittyy :smiley-angelic001 tehdäänkö teille siis icsi?
 
Areenan Kun haikara lentää ohi...suosittelen :Heartpink itkin heti kun alkoi ja osan muutenkin ekasta jaksosta
 
Areenan Kun haikara lentää ohi...suosittelen :Heartpink itkin heti kun alkoi ja osan muutenkin ekasta jaksosta

Mäkin oon kattonu ja itkin myös heti. Ihan ok sarja mut mua häirittee kun tuntuu ettei kertoja/juontaja sano aina kaikkia juttuja oikein, esim puhuu munasoluista vaikka alkiot jo kyseessä ja siinä tokas jaksos mun mielestä sekotettiin kaks eri paria ja heidän hoitojaan. Mua häirittee tollaset jutut :rolleyes: mutta pakko sanoa et tokassa jaksossa yhden lapsettoman äiti laukoo kyllä niin kamalia tai ajattelemattomia kommentteja toisensa perään et huhhuh :wideyed: en ois ite jaksanu tollasia kuunnella samassa tilanteessa.
 
Mä en enää oikein tiedä mihin ketjuun kuuluisin :sorry: En oikein mihinkään kun on tällainen välivaihe :sad001 2021 jutut etenee ja kaikki terveitä ja positiivisia, täällä kaikilla selvät kuviot... En oikein viitsisi yritystä odottaviinkaan siirtyä.

Joko oli nyt sit ensimmäinen selkeästi ovuloimaton kierto tai sitten on progessakin jotain häikkää. Anyhow 40 päivää ja nyt kp1. Feeling crap :meh:
 
Mä en enää oikein tiedä mihin ketjuun kuuluisin :sorry: En oikein mihinkään kun on tällainen välivaihe :sad001 2021 jutut etenee ja kaikki terveitä ja positiivisia, täällä kaikilla selvät kuviot... En oikein viitsisi yritystä odottaviinkaan siirtyä.

Joko oli nyt sit ensimmäinen selkeästi ovuloimaton kierto tai sitten on progessakin jotain häikkää. Anyhow 40 päivää ja nyt kp1. Feeling crap :meh:

Tsemppiä Tonni, luulis nyt että se sun lääkäri aikakin alkais kohta saapumaan. Eiköhän, kun oikea hoito alkaa, niin ala asiat rullaamaan:Heartred
 
Mäkin oon kattonu ja itkin myös heti. Ihan ok sarja mut mua häirittee kun tuntuu ettei kertoja/juontaja sano aina kaikkia juttuja oikein, esim puhuu munasoluista vaikka alkiot jo kyseessä ja siinä tokas jaksos mun mielestä sekotettiin kaks eri paria ja heidän hoitojaan. Mua häirittee tollaset jutut :rolleyes: mutta pakko sanoa et tokassa jaksossa yhden lapsettoman äiti laukoo kyllä niin kamalia tai ajattelemattomia kommentteja toisensa perään et huhhuh :wideyed: en ois ite jaksanu tollasia kuunnella samassa tilanteessa.

Joo ainaki tässä ekassa huomasin että suomennoksessa puhuttiin väärästä naisesta :bag::hilarious: myös siinä ekassa jaksossa lääkäri (suomennoksen mukaan) puhuu aika negatiivisesti :woot:
Voi apua ootan jo et nään tokan jakson..
Ajattelemattomista kommenteista tuli mieleen mitä mun kaveri sanoi..että ehkä kaikella on tarkoitus ja toivottavasti joskus vielä onnistuu..postasin siis jonkun lapsettomuusjutun (ja tietää keskenmenoista), sanoin että paskaa tuuria että ei ainakaan ole mitään tarkoitusta :smiley-angry019
 
Mä en enää oikein tiedä mihin ketjuun kuuluisin :sorry: En oikein mihinkään kun on tällainen välivaihe :sad001 2021 jutut etenee ja kaikki terveitä ja positiivisia, täällä kaikilla selvät kuviot... En oikein viitsisi yritystä odottaviinkaan siirtyä.

Joko oli nyt sit ensimmäinen selkeästi ovuloimaton kierto tai sitten on progessakin jotain häikkää. Anyhow 40 päivää ja nyt kp1. Feeling crap :meh:

Enpä itsekään pääse edistymään moneen kuukauteen hoidoissa.. täällä on hyvä :Heartpink vaikka ei enää paljoa porukkaa.. keskenmeno ryhmässä juttelen myös ja joskus sitten aktivoidun ivf ryhmässä, vaikka onneksi täälläkin ivf vinkkejä:happy:
 
Takaisin
Top