Minulla dpo 11 ja blaston siirrosta 5 päivää. Ekat tipat verta tuli jo eilen. Yöllä ei ollut tullut mitään, mutta nyt päivällä taas vähän tiputtelee. Tällä hetkellä tuntuu ihan turhalta syödä noita teroluteja kun ei ne pysty pitämään tätä vuotoa poissa. Keskiviikkona lääkäri sanoi, että alkiolla saattaa mennä 3-4 päivää kiinnittymiseen. No, jos olisikin kiinnittynyt eilen, niin paljompa se auttaa jos kohtu puskee limakalvon jo samana päivänä pihalle.

Yritän tässä vitutuksen keskellä nyt kuitenkin muistaa senkin, että voihan se raskaus alkaa vuodoista huolimatta. Mutta tässä pari vuotta pettymyksiä kokeneena on aika vaikeaa olla enää optimistinen.
Olen huomannut, että kun itselle tämä lapsiasia on nyt näin raskas niin olen ottanut tosi raskaasti kaikki joulun ajan keräykset ym. huono-osaisille lapsille. Itkeä tihrustan siis täällä kaikkien lasten puolesta.:arghh: Käytiin kyllä esikoisen kanssa lahjoittamassa joulupuu keräykseen lahja. Vietiin leffalippuja kun varsinkin teini-ikäisten poikien toiveita toteutetaan vuosittain vähiten niin haluttiin viedä jotain joka sopii heille. Ja useammasta leffalipusta saa hyvin useampikin lapsi lahjan.
Aloin miettimään myös tuki- tai sijaisperhetoimintaa ja palasin myös adoption ajatteluun vaikka kerran sen jo hylkäsinkin, koska se on niin hidas prosessi. Nyt mietin, että hidasta se näyttää olevan näinkin. Jos monta vuotta pitää ensin yrittää ja lopulta onnistuisi raskautumaan niin sitten menee vielä se 9kk ennen kuin lapsi on sylissä. Adoptiossa menee useampi vuosi, mutta jos tarjoaisikin kodin vähän isommalle lapselle niin lasten ikäero saattaisi olla jopa pienempi.
Noh, nyt nämä asiat eivät ole vielä ajankohtaisia. Ensin toivotaan ja surraan ja sopeudutaan tähän tilanteeseen ja mietitään asiaa sitten.
Minä näin biologia vain punktiossa. Siirrossa antavat alkion sellaisen ikkunaluukun kautta lääkärille ja siirron jälkeen tarkistavat, että alkio ei ole jäänyt sinne olkeen niin silloin olen saattanut nähdä biologin peukun.