Raskaaksi 2019

Onko kukaan törmännyt siihen hyvää tarkoottavaan mutta erittäin raivostuttavaan neuvoon, että "älä ajattele asiaa ollenkaan, sinä ajattelet sitä liikaa ja siksi ei tärppää".

Olen kuullut tämän viideltä eri ihmiseltä ja alkaa ottaa pannuun. :smiley-angry016 Se kommenttihan tarkoittaa, että on minun syyni, etten raskaudu. MITEN SITÄPAITSI VOI OLLA AJATTELEMATTA? En todellakaan usko, että tärpin puuttuminen johtuu siitä, että ajattelen asiaa. Eihän kellään silloin tärppäisi näissä kuumeiluryhmissä. Jos stressi estää asiaa, niin se on sitten työstressi se syyllinen.

Luin sitä paitsi artikkelin jossa joku asiantuntija kommentoi legendaa adoptiojonossa olevista ihmisistä, joilla tärppää yllättäen. Että kyllä joillakin voi niin käydä, mutta sitä ei pidä yleistää.

Mullaki on tarot-kortit ja katon niistä toisinaan näitäki juttuja. Niitä ei tarvi pelätä, mikään kortti ei oo huono tai paha, eikä ne kerro esim kuolemaa.

Jannn, onko sulla selityskirja? Niissä on ohjeet kaikkeen, eikä mitään tarvi osata tai muistaa ulkoa, jossei povaa työkseen.:grin

Ei taida olla, netistä joskus luin niitä.

Omppu, jep, ei pätkääkään ajattelu vaikuta asiaan. Työstressi tai joku muu kova stressaaminen voi varmasti vaikuttaa hieman. Mutta en usko että pelkällään sekään. Kyllä todella hedelmälliset ihmiset raskautuu vaikka ferritiini olisi 10 ja kaikki muutkin asiat päin prinkkalaa. Ja vaikka joisi viinapullon ja polttaisi askin päivässä. Että hallelujaa vaan, ollaan me aika pro tässä epäraskautumisessa :king
:wav

Joo toi stressi homma, meilläkin vaikka oisin ajattelematta lapsettomuutta niin se ei poista sitä faktaa et miehellä alentumaa siittiöissä ja mulla tod näk toinen tuuba tukossa:finger: mutku ei jotkut vaan tajua.. Helppohan se on sivusta huudella.

Itsekään en vuoda yhtään sen vähempää, jos lopetan ajattelun. Kyllä näitä kommentteja on kuultu, ei kylläkään enää vähään aikaan:rolleyes:

Hitto mä vihaan noita kommentteja :stop::troll:
niitä antavilla ei myöskään, yleensä ole mitään hajua, miltä ne sanat saattaa tuntua.

Onko kukaan törmännyt siihen hyvää tarkoottavaan mutta erittäin raivostuttavaan neuvoon, että "älä ajattele asiaa ollenkaan, sinä ajattelet sitä liikaa ja siksi ei tärppää".

Olen kuullut tämän viideltä eri ihmiseltä ja alkaa ottaa pannuun. :smiley-angry016 Se kommenttihan tarkoittaa, että on minun syyni, etten raskaudu. MITEN SITÄPAITSI VOI OLLA AJATTELEMATTA? En todellakaan usko, että tärpin puuttuminen johtuu siitä, että ajattelen asiaa. Eihän kellään silloin tärppäisi näissä kuumeiluryhmissä. Jos stressi estää asiaa, niin se on sitten työstressi se syyllinen.

Luin sitä paitsi artikkelin jossa joku asiantuntija kommentoi legendaa adoptiojonossa olevista ihmisistä, joilla tärppää yllättäen. Että kyllä joillakin voi niin käydä, mutta sitä ei pidä yleistää.

Juu nää menee samaan kategoriaan kuin "ajattele positiivisesti" tai "kun vaan otat rennosti" niin sit mystisesti muka pim plussa testissä.

Jotenkin tuli tämäkin kuva (alla) asian tiimoilta mieleen. Kun jos ei tuu sitä "älä stessaa" tyyppistä niin toinen vaihtoehto tässä hullussa maailmassa on sit se että pitäisi alkaa tekemään jotenkin enemmän! Eli ootko koittanut joogaa/kokeillut D, C, B ja Ö vitamiinit/tiekkö, et meillä tärppäs kun aloin meditoimaan/naapurin Jaana pamahti paksuksi kun lopetti hiilarit/meillä tärppäs kun seisoin seksin jälkeen yhdellä jalalla/ja lista jatkuu... ihan kuin SUN pitäisi ihan yksin ratkaista se mistä se raskauden onnistuminen olisi kiinni :confused005

85037052_10219309083252801_3777292409616990208_o.jpg

Muokattu viimeksi:
Niimpä.. Ja en ymmärrä siis tehdäänkö julkisella ollenkaan lyhyellä kaavalla ivf.. Menispä tää loppuvuosi nyt nopeasti kun ei sitä plussaa nyt luomuna kuitenkaan tuu
Meille tehtiin ivf-lyhyellä kaavalla. Ei ollut syistä mitään puhetta. Selittämättömiä ollaan (tosin minulla poistettu toinen munanjohdin), Miehellä hyvät siittiöt, minulla toimii kierto normaalisti jne.

Meillehän siis ensikäynnillä sanoi lääkäri, että kiva kun tulitte niin saadaan helppo plussa tilastoihin. Saatatte ehtiä raskaaksi jo ennen kuin mitään tehdään. :hilarious: Joopa joo, tuosta on nyt aika tarkalleen vuosi aikaa ja eipä ole vielä plussaa näkynyt. Ei oltu ihan niin helppoja kuin ajatteli.

Äsken kun tänne foorumille tulin, katselin tuota Raskaaksi 2019 otsikkoa. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, että silloin tosiaan kuvitteli 2019 raskautuvansa. o_O Ja samoin sitten taas alku vuodesta ajatteli, että 2020 on nyt se meidän vuosi. Mutta eipä tässä kauhean montaa yritystä enää ole tälle vuodelle jäljellä meillä kenelläkään. Välillä mietin, että en kyllä aio loputtomiin yrittää vaan jossain vaiheessa sitten pitää tyytyä yksilapsisuuteen. Onneksi meillä on edes ihana esikoinen. :Heartblue Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitse tuota päätöstä tehdä ja joku näistä meidän pakkastyypeistä olisi meidän pikkukakkonen.

Joopa joo. Nyt on hyvä tällein hyvällä fiiliksellä näitä miettiä kun on muutama päivä vasta siirrosta. Parin viikon päästä saattaa olla vähän eri fiilikset..

Ihanaa sunnuntaita kaikille!:love7

Tsemppiä Aida! Samat mietteet täällä, oikeastaan kuvittelin jo 2018 raskautuvani..:facepalm:

Tänään olisi klinikan testipäivä :hilarious: nyt on siis kp7. Sen innoittamana tein ovistestejä (ja sofin rtestin). Pääsin vertailemaan ovistestit. Ylin pc, sitten Sofi ja sitten rfsu. Pc yllättävän tumma. Nämä muutkin tummenivat vielä hitusen testiajan jälkeen. Vaikea kuitenkaan uskoa, että ainakaan ennen ensi viikonloppua olisi ovulaatiota.

Liitteet

• IMG_20201018_090206.jpg
    IMG_20201018_090206.jpg
    19.5 KB · Katsottu: 178
Sama täällä, yhdestä kesken menneestä raskaudesta huolimatta kuulun tähän ryhmään, koska aloitettiin 2019, vaikken silloin vielä kirjoitellutkaan tänne. Aluksi se oli sellaista tjottailua ja joulukuussa tärppäsikin.

Keskenmenon jälkeen ajattelin, että kyllä se varmaan tärppää ihan pian uudestaan. Mitä enemmän aikaa kuluu ja ei ole tullut tärppiä, sitä enemmän alkaa tuntua yhä hirvittävämmältä menetykseltä se vauvan kuolema. :sad010 Välillä pelkään, että hän jää ainoaksemme.

Vähän masentuneissa tunnelmissa täällä tänään... Menkkoja ei kuulu vieläkään. Mutta en jaksa uskoa, että olisi tärpännyt. Silloin ovis olisi ollut todella myöhään, enkä muista, talleteltiinko edes.

Meille tehtiin ivf-lyhyellä kaavalla. Ei ollut syistä mitään puhetta. Selittämättömiä ollaan (tosin minulla poistettu toinen munanjohdin), Miehellä hyvät siittiöt, minulla toimii kierto normaalisti jne.

Meillehän siis ensikäynnillä sanoi lääkäri, että kiva kun tulitte niin saadaan helppo plussa tilastoihin. Saatatte ehtiä raskaaksi jo ennen kuin mitään tehdään. :hilarious: Joopa joo, tuosta on nyt aika tarkalleen vuosi aikaa ja eipä ole vielä plussaa näkynyt. Ei oltu ihan niin helppoja kuin ajatteli.

Äsken kun tänne foorumille tulin, katselin tuota Raskaaksi 2019 otsikkoa. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, että silloin tosiaan kuvitteli 2019 raskautuvansa. o_O Ja samoin sitten taas alku vuodesta ajatteli, että 2020 on nyt se meidän vuosi. Mutta eipä tässä kauhean montaa yritystä enää ole tälle vuodelle jäljellä meillä kenelläkään. Välillä mietin, että en kyllä aio loputtomiin yrittää vaan jossain vaiheessa sitten pitää tyytyä yksilapsisuuteen. Onneksi meillä on edes ihana esikoinen. :Heartblue Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitse tuota päätöstä tehdä ja joku näistä meidän pakkastyypeistä olisi meidän pikkukakkonen.

Joopa joo. Nyt on hyvä tällein hyvällä fiiliksellä näitä miettiä kun on muutama päivä vasta siirrosta. Parin viikon päästä saattaa olla vähän eri fiilikset..

Ihanaa sunnuntaita kaikille!:love7

Samoin ihanaa sunnuntaita sinnekin! Luotetaan pikkuisen tarttuneen kyytiin niin kauan kuin muusta ei ole todistetta!

Kyllä julkisellakin puolella tehdään lyhyellä ivf-kaavalla. Mä olen just se tyyppi jolla amh on 16, lyhyt ivf tehty kahdesti :)

Mutta en usko että yksityiselläkään tuosta vaan saa valita minkälaisen kaavan itse haluaisi, kyllä ne ihan lääketieteellisiin seikkoihin perustuu. Eikä pitkäkään kaava nimestään huolimatta mitään ikuisuutta kestä. Pistelyt kestää suunnilleen saman mitä lyhyessäkin, sumuttelut sit alkaa pari viikkoa aikaisemmin, jo edeltävän kierron aikana.

Aidalle tsempit, kuinka monta mahdollisuutta teillä vielä pakastimessa onkaan?

Samoissa mietteissä täälläkin, parin viikon kuluttua tulee kaksi vuotta epäonnistuneita kiertoja plakkariin:sorry: jotenkin naiivisti sitä ajattelu myös, että voisi raskautua helposti, mutta mitä vielä:sour:

Välillä tosiaan mietin sitä yksityistä, mutta periaatesyistä en kuitenkaan vakavissani. Sieltä voisi saada toivotun tuloksen nopeammin, tai sitten ei:arghh: siksi mieluummin käytän ylimääräiset rahat asioihin jotka tuottavat mulle itselleni ja perheelle voimaa ja hyvää mieltä. Josko sen avulla jaksaisi kulkea tän hitaamman reitin:angelic: häämatka nyt ainakin on tavoitteissa. Jospa ens kesänä sais jo matkustaa:rolleyes: Ja vuoden alusta alkais yks aika kallis koulutus, mihin koitan hakea työn ohelle:rolleyes:

Ne on ihania ne ohjeet, et lakkaa ajattelemasta asiaa äläkä stressaa, kun kaverin kummin kaimallakin se onnistui. Tai että oot vielä nuori, ei kiire.. :bag::shifty:
Eikös just nuorilla onnistuisi helpommin.. Ja ei ne ongelmat kropassa kyllä parane kun on ajattelematta asiaa..

Täällä on käyty tärkeää keskustelua. Mä niin muistan edelleen jokaikisen kommentin stressaamattomuudesta, nuoresta iästä ja kikkakolmosista. Ne kyllä satutti joka kerta ihan älyttömästi :angry1 Ihmiset ei vissiin ajattele yhtään. Toinen mikä ärsyttää on se, jos joku kommentoi raskautta, et niin sitä vaan lapsia tehdään, höpisee koronavauvoista tai selittää, että on helppo valita, milloin lapset tähän maailmaan tekee. Joopa joo. Ei se ihan niin mene.o_O

Mä en malttaisi odottaa sitä ultraa. Viikko ja 2 päivää :nailbiting: Mietin tänään jotenkin tosi paljon, onkohan tää tuulimuna tai onko siellä kohdussa mitään elossa :bag: :sorry:
Huh huh. Kohtahan sen näkee. Me ei olla kerrottu kenellekään raskaudesta vielä, kerrotaan sitten jos ultrassa kaikki hyvin. En meinaan jaksa sitä selittelyä, jos meneekin keskeytykseksi :sad001
Lisäksi on ollut vaikea höpötellä tuolla omassa lasketun ajan ryhmässä, kun monilla on jo useampi raskaus takana, eikä ikinä ole ollut ongelmia raskaaksi tulemisen kanssa. En kehtaa jatkuvasti omia huolia hölistä, kun monille raskaus tuntuu olevan varsin huoletonta aikaa ilman ylimääräisiä pelkoja. Ehkä olisin paremmin mielin, jos ultrassa olis löydetty sydänäänet, eikä olisi jäänyt näitä avoimia kysymyksiä. Mutta ei mahda minkään.

Tsempit kaikille, ootte kyllä ihan supervoimanaisia :Heartred Kyllä kaikesta selvitään, yhdessä :hug013

Muokattu viimeksi:
Ei mekään olla kerrottu vielä kenellekään. Töissä olen kertonut vain yhdelle työkaverille, että edes joku on valmiudessa jelppaamaan raskaammissa työtehtävissä. En tiedä olisiko kertomisen aika sitten seuraavan 12-viikkoisultran jälkeen :hilarious: Mitä vaan kun voi vielä tapahtua jo ihan tämän oman ikärasituksenkin takia. Toivon vaan että kaikki menisi hyvin :smiley-angelic002 Harmittaa kun meille ei raskautta suotu jo lähempänä 30:ntä kuin 40:ntä, mutta meidän kohdalla tämä meni näin :angelic: Itse en ole vielä edes käynyt katsomassa muita ketjuja, vaan tätä olen seurannut uskollisesti :happy: Edelleen tuntuu vieraalle mennä täältä jonnekin muuallekin pyörimään :confused2

Tsemppiä kaikille hirmuisesti! :happy::thumleft:Heartred

Minä kerroin raskaudesta töissä rakenneultran jälkeen ja omille vanhemmillekin varmaan joskus rv18-19. Sitä ennen, mutta kuitenkin +rv15 joillekin lähimmille kavereille. Tällä yritän sanoa, et kertoa kannattaa silloin, kun itsestä hyvältä tuntuu (tai on pakko, koska näkyy :bag:) ei välttämättä silloin, kun joku muu kertoisi.

Toivottavasti kaikki menee hyvin ja myös plussia satelisi vielä tämän vuoden puolella :Heartred

Vuonna 2019 sitä itsekin kuvitteli raskautuvansa, ehkä jopa synnyttävänsä, mutta niin vain ehti olla vain useampi keskenmeno viime vuonna. Uskomattoman nopeasti on puolestaan tämä raskauden loppupuoli kiitänyt, meillä on huomenna tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan :love017

Mulle oltiin julkisella tekemäs pitkällä kaavalla mut yksityisellä ei edes puhuttu pitkästä kaavasta. Mut varmasti aika monelle toimii molemmat hyvin ja toisille sitten toinen paremmin. Mä oon tässä miettinyt et jos oltais ootettu julkista niin oisko eka hoito jo ohi tässä vaiheessa syksyä vai ei, ja tietenkin, jos ois ohi niin oisinkohan siitä raskautunut.
Me kerrottiin tosi monille jo varhaisilla viikoilla mutta lähinnä siksi kun ihmiset osasi odottaa ja kysellä kun tiesivät hoidosta. Ja yks vkl mökillä kaveriporukan kanssa paljasti kyllä heti kun yleensä en (eli ikinä :hilarious:) tollasissa reissuissa sylje kuppiin.

Noi kommentit on kyllä niin paskaa. Ja ihmiset ei todellakaan tajua. Mullakin varsinkin alussa oli hankaluuksia omassa päässä sopeutua raskausryhmään kun tuntu et kaikki oli raskautunut yk1-2 tai vahingossa.. Tietty näinhän se varmaan monilla sit menee, ja kukaan ei tietty voi itse päättää kuinka helposti raskautuu, ja hyvähän se ettei suurin osa joudu hoitoihin. Ois muuten jonot aika tähtitieteelliset muuten..

Joo, en minäkään koskaan ole ns. kuppiin sylkenyt, siksi jouduinkin esittämään juovani drinkkejä meidän jo aiemmin sovitulla mökkiviikonlopulla. Kukaan ei onneksi järjestänyt kiusallista tilannetta silloin ja selitys suolistovaivoista meni läpi vähän "juomiseni" kohdalla :woot:

Oon ollut tosi pahalla tuulella tänään, ahdistaa ja jännittää huominen:shifty: en edes tiedä miksi, kun toisaalta oon odottanut tätä tutkimusta. Ei sitä aina taida itsekään tajuta omaa ajatuksen kulkua:rolleyes::hilarious:

Takaisin