Raskaaksi 2019

No siis voihan piaru! Sain nyt ne eiliset verikoetulokset! Estrogeeni on normaalilla tasolla, mitä nyt luteaalivaiheelta voi odottaa, mutta ferrit oli 34,2 :wideyed: Se on joo viitteissä, mutta ainakin kuvaajalla kovin alarajalla. Alanks mä kiskoo jotain rautaa? :anyone

Alat! Mulla oli ferri 39 ja tänään juuri lapsettomuuslääkäri ohjeisti minua kun asiasta puhuimme, että rauta on nyt tarpeen.

Jannn, kyllä minä nään hailuja noissa sun testeissä, vaikka en kovin helposti nää viivoja missään. Toivottavasti viivat lähtee vahvistumaan.

Käytiin tänään yksityisellä selvittämässä hoitoja. Ja olipahan tehokas reissu. Kaikki aikaisemmat tutkimukset ja hoidot käytiin läpi. Kilpparit vielä varuilta minulta tarkastettiin, mutta muutoin kaikki on nyt selvää ivf/icsi:tä varten:) infektioverikokeitakaan ei tarvinnut uusia. Parhaimmillaam parin viikon päästä uuden kierron alkaessa voimme aloittaa hoidon.

Lyhyellä hoitokaavalla siis mennään. Itselle uutena Bemfola pistelyihin. Sattuuko jollain olemaan kokemusta tästä?

Tuohon rautakeskusteluun osallistun minäkin. Itse päädyin tekemään kotona anemiatestin, joka näytti anemiatilaa. Kerroin testin tuloksesta klinikalla ja he määräsivät lopulta ferrimittauksen, jonka mukaan arvo oli 30. Rautakuurilla(Obsidan fe++) sekä c-vitamiinin ja ubikinonin avulla sain reilussa puolessa vuodessa ferrit tuplaantumaan. Söin rautaa vielä joka toinen päivä siihen asti kunnes plussasin. Syön todennäköisesti jatkossa rautavalmistetta raskausmonivitamiinista saatavan raudan lisäksi. Tuo monivitamiini on ollut tämän puolitoista vuotta eli hoitojen ajan käytössä. Neuvolaan soitin tänään ja hoitaja puhui hemoglobiinimittauksesta eli ferritiiniä ei ilmeisesti ole nyt saatavilla. Mutta ajattelin olla ottamatta rautavalmistetta kunnes verikokeet on otettu :hilarious:

Sori omarage: Ei helvetti mulla repeää arse ton Maisa palvelun kanssa. Mies sai kaikki enskäynnin täytettävät lippulaput postissa ja mulla ne meni sinne Maisaan jota en ole ikinä käyttänyt tai sen käyttöön suostunut - no siellä näkyy kyllä se mikä olis tullut postissakin, mutta ne liitteet ei löytynyt vaan se palvelu vaan kysyi tietoja (nimi, allergiat, sairaudet...), no sit se tallensi ne kesken kaiken niin että en saanut laitettua edes kaikki sairauksia, koska se bugaa joka hemmetin välissä - no nyt en voi muokata niitä. Sit oletin et no, jos ne oli nyt ne tiedot mitä ne tarvitsee ja unohdin koko jutunut kunnes tänään illalla päätän kirjautua sinne vielä, että eivät ole muuttaneet sitä käyntiä etävastaanotoksi tj ja hetken tutkailtuani ja kaiveltuani TADAA siellä onkin useampi jotain HUS e-kirjettä (jonne en todellakaan olisi älynnyt mennä, jos nyt en vaan muuten vaan olis kaivellut, koska mainintaa ei ollut kutsukirjeessä). Ei siinä muuten mitään, mut nää ei oo semmosia et voisin ne täyttää koneella ja lähettää, vaan että pitäisi printata ulos ja täyttää. No just joo, kenen olettamus on että ihmisten kotona tänä päivänä löytyy printteri? En ole tarvinnut kotona printteriä varmaan kahteen vuoteen! Sen lisäksi että jouduin kirjautumaan tohon palveluun kolmesti, ennen kuin sain kaikki e-kirjeet auki, koska buginen alusta - aa paloi hihat :smiley-angry016

Sori omarage: Ei helvetti mulla repeää arse ton Maisa palvelun kanssa. Mies sai kaikki enskäynnin täytettävät lippulaput postissa ja mulla ne meni sinne Maisaan jota en ole ikinä käyttänyt tai sen käyttöön suostunut - no siellä näkyy kyllä se mikä olis tullut postissakin, mutta ne liitteet ei löytynyt vaan se palvelu vaan kysyi tietoja (nimi, allergiat, sairaudet...), no sit se tallensi ne kesken kaiken niin että en saanut laitettua edes kaikki sairauksia, koska se bugaa joka hemmetin välissä - no nyt en voi muokata niitä. Sit oletin et no, jos ne oli nyt ne tiedot mitä ne tarvitsee ja unohdin koko jutunut kunnes tänään illalla päätän kirjautua sinne vielä, että eivät ole muuttaneet sitä käyntiä etävastaanotoksi tj ja hetken tutkailtuani ja kaiveltuani TADAA siellä onkin useampi jotain HUS e-kirjettä (jonne en todellakaan olisi älynnyt mennä, jos nyt en vaan muuten vaan olis kaivellut, koska mainintaa ei ollut kutsukirjeessä). Ei siinä muuten mitään, mut nää ei oo semmosia et voisin ne täyttää koneella ja lähettää, vaan että pitäisi printata ulos ja täyttää. No just joo, kenen olettamus on että ihmisten kotona tänä päivänä löytyy printteri? En ole tarvinnut kotona printteriä varmaan kahteen vuoteen! Sen lisäksi että jouduin kirjautumaan tohon palveluun kolmesti, ennen kuin sain kaikki e-kirjeet auki, koska buginen alusta - aa paloi hihat :smiley-angry016

Vähemmästäkin palaa. :hungover:

Minäkin tulin heti aamusta katsomaan, mitä jannnin testit sanoo ja toivon todella paljon viivoja. :smiley-angelic001

Blancolta näyttää, eipä enää olojakaan paitsi rinnat vähän kipeet :( kai mulla näkyi Ovitrelle 11-12 päivää tai sitten oli kemiallinen, ja olot lugeista/ovitrellestä..no tiedänpä varautua ens kerralla :sorry: ja kyl toi pc näköjään antaa viivanpaikkaa :inpain: rfsu sentään rehdin blanco mulla

Blancolta näyttää, eipä enää olojakaan paitsi rinnat vähän kipeet :sad001 kai mulla näkyi Ovitrelle 11-12 päivää tai sitten oli kemiallinen, ja olot lugeista/ovitrellestä..no tiedänpä varautua ens kerralla :sorry: ja kyl toi pc näköjään antaa viivanpaikkaa :inpain: rfsu sentään rehdin blanco mulla

Pahoittelut:sorry::Heartred

Blancolta näyttää, eipä enää olojakaan paitsi rinnat vähän kipeet :sad001 kai mulla näkyi Ovitrelle 11-12 päivää tai sitten oli kemiallinen, ja olot lugeista/ovitrellestä..no tiedänpä varautua ens kerralla :sorry: ja kyl toi pc näköjään antaa viivanpaikkaa :inpain: rfsu sentään rehdin blanco mulla

Pahoittelut :sorry::Heartpink vmp...
Ihan kuraa että pctki näyttää ihan omiaan nykyään, mulla on tullu kans tosi selkeitä viivanpaikkoja ja punertavia testejä heti kastumisen jälkeen niillä nyt, ennen ne ei kyllä sellasia antanu vaa oli ihan selkeitä negoja jos ei ollu mitään. Yrittiköhän jotain silti tapahtua? vai näkyikö se sulla vaan noin pitkään vaan, entiiä onko tossa joku yleinen perus miten kauan näkyy testeissä, voimia kauheesti.

Pahoittelut Jannnille negasta :sad001 aijotko vielä testaa uudelleen?

Eipä ollut kovin kaksinen ensikäynti. Mitään vikaa ei löytynyt, epäsäännölliset kierrot ei ilmeisesti ole tarpeeksi epäsäännölliset joten oi-hoitoja ei nähty tarpeelliseksi ennen kun sit ens keväänä kun tulee 2v yritystä täyteen, kun kuitenkin kaksi alkanutta raskautta ollut (tuulimuna ja kemiallinen). Kai pitäisi olla tyytyväinen et vikaa ei löydetty, mut mä niin toivoin et jotain ees pientä löytyis kun ympärillä ihmiset raskautuu saamari silmän räpäyksessä. Toisaalta esikoistakin tehtiin se 1,5v että eihän tämä mikään uusi tilanne ole. Saako tämmönen harmittaa ihan sikana? :sour:

Eipä ollut kovin kaksinen ensikäynti. Mitään vikaa ei löytynyt, epäsäännölliset kierrot ei ilmeisesti ole tarpeeksi epäsäännölliset joten oi-hoitoja ei nähty tarpeelliseksi ennen kun sit ens keväänä kun tulee 2v yritystä täyteen, kun kuitenkin kaksi alkanutta raskautta ollut (tuulimuna ja kemiallinen). Kai pitäisi olla tyytyväinen et vikaa ei löydetty, mut mä niin toivoin et jotain ees pientä löytyis kun ympärillä ihmiset raskautuu saamari silmän räpäyksessä. Toisaalta esikoistakin tehtiin se 1,5v että eihän tämä mikään uusi tilanne ole. Saako tämmönen harmittaa ihan sikana? :sour:

Saa :Heartred Harmittaa sun puolestakin :sad001

Pahoittelut, jannn :Heartred

Pöh, pahoittelut :sorry: :Heartred

No voi perseläinen nyt! :smiley-angry016 Eipä siinä sitte, keräileen, liimaileen ja uuteen alkuun.

Voi ei Jannn, negat on niin musertavia, etenkin jos on ollut jotain tuntemuksia :meh:

Mulla on nyt mennyt Progynovaa viikko ja välillä tulee runsasta valkovuotoa, jossa on veriviiru mukana. Varmaan jos ei syynäisi niin ei huomaisi.. Pitäis varmaan olla kyttäämättä niin ei stressaisi. Mulla on maanantaina limakalvo ultra, toivottavasti se kasvaa kumminkin.

Pahoittelut Jannn :Heartred

Pahoittelut :sorry::Heartpink vmp...
Ihan kuraa että pctki näyttää ihan omiaan nykyään, mulla on tullu kans tosi selkeitä viivanpaikkoja ja punertavia testejä heti kastumisen jälkeen niillä nyt, ennen ne ei kyllä sellasia antanu vaa oli ihan selkeitä negoja jos ei ollu mitään. Yrittiköhän jotain silti tapahtua? vai näkyikö se sulla vaan noin pitkään vaan, entiiä onko tossa joku yleinen perus miten kauan näkyy testeissä, voimia kauheesti.

Minusta nuo PC:t on jotenkin muuttuneet. Antoivat mullekin ennen menkkoja tosi tummia viivanpaikkoja, enimmäkseen harmaita mutta joku punersikin. Sitten kun vertasin oikeisiin plussatesteihin, joita säästin viime keväältä, niin oli selvää että ne oli vain viivanpaikkoja. Mutta ilman vertailumateriaalia olisin ehtinyt vähän innostua. Ja väri kulkee PC:ssä tosi hitaasti entiseen verrattuna. Vielä esim. kolmen minuutin kohdalla voi olla selkeä punainen viiva testiviivan kohdalla, mikä johtuu vaan siitä että väri ei ole ehtinyt vielä kunnolla kulkea yli siitä kohdasta. :pompus:

Kyllä saa harmittaa. Tottakai sitä toivoo, että jotain olisi selvinnyt. Tsemppiä! :Heartred

Todellakin saa, tosi tympeää, että mitään apuja ei herunut. En ymmärrä miksi ei, kun yritystä kuitenkin on jo takana:mad: ihan kun se nyt olis joltain jotenkin pois:oops:

Jannnn:Heartbigred vmp!

Kosmokselle tsempit uuteen tulevaan pas:iin.

Missäs vaiheessa muut menee? Täälläkin homma alkaa tuntumaan siltä, että kp1 on ihan nurkalla. Puolentoista viikon päästä se tähystys ja jos sit sitä seuraavassa kierrossa pääsis taas hoitoihin :rolleyes:

Todellakin saa, tosi tympeää, että mitään apuja ei herunut. En ymmärrä miksi ei, kun yritystä kuitenkin on jo takana:mad: ihan kun se nyt olis joltain jotenkin pois:oops:

Jannnn:Heartbigred vmp!

Kosmokselle tsempit uuteen tulevaan pas:iin.

Missäs vaiheessa muut menee? Täälläkin homma alkaa tuntumaan siltä, että kp1 on ihan nurkalla. Puolentoista viikon päästä se tähystys ja jos sit sitä seuraavassa kierrossa pääsis taas hoitoihin :rolleyes:

Kp8, huomenna folliultra. Saas nähdä kummalta puolelta ovis tulee.. Toisaalta haluaisin äkkiä viimisen inssin alta pois mut sit toisena hetkenä pelottaa et se tosiaan on sit viimeinen kevyt hoito:rolleyes:

Takaisin