Raskaaksi 2019

Testasin mielenkiinnosta vielä sitä ovista aamun aivan ensimmäisestä virtsasta, kp20, OneStepin liuska tummuu hieman. Mutta nyt mietin että täällähän on ollu keskustelua ovistestien tummumisesta kierron loppupäässä. Aloin epäillä että josko tämä kierto alkaakin olla jo lopuillaan, kun noita lyhyitä kiertoja on näihin hoitokiertoihin tupannut tulemaan, yksi 19 ja yksi 21 päivää kestänyt on ollut. Vielä ei onneksi ole ollut pahempia oireita, vaan suoli hieman kiukutteli eilen. Toivottavasti tulee normimittainen kierto :angelic:

Ei alkanu vuoto aamullakaan :nailbiting:
Käyny jo neljästi kakalla, kun jännittää ja ahistaa niin:rolleyes: :hilarious:
Ihan hyvin voi alkaa vielä tänään, mut mitään ennusmerkkejä ei näy vieläkään. Ei edes perus menkkajomotusta. Molempia munasarjoja vihloo kyllä.
Kp30/26-29 dpo14
Yleensä ollu luteaali 12päivää, viimeks 13. Iso jättimäinen huoh. Menispä päivä äkkiä!

Paljon voimia:Heartred Jos saa kysyä onko sulla kuinka nopeesti nyt sit tärpännyt nuo 3 raskautta?

Helmikuussa 2019 eka km ja sitten pidettiin taukoa ennen "virallista" aloittamista ja toukokuusta loka-marraskuuhun (heinäkuussa oli kemiallinen), kun plussasin ja joulukuussa toinen km. Sit tärppäs nyt ekasta yrityskierrosta. Että kyllä se kovasti yrittää tarttua, ja nopeasti tarttuu, mutta huonoa tuuria kun menee kesken. Täs nyt oli tuo perhanan korona, eihän sitä voi tietää vaikuttaako alkuraskauteen, onhan kaikki taudit keholle stressi.

Nyt en tiedä miten täs jatkais. Taukoa vai Yrittääkö vielä tähän perään. Vauvahaave edelleen on.

Tuskin se sentään entinen on, vaikka tiedän ton tunteen:Heartred Uteliaisuudesta, onko sulla ollut hormonaalinen ehkäisy käytössä? Oliko tiputtelua myös silloin?

Mä tässä elättelen sellaista toivetta, että hormonaalinen ehkäisy veis pois tän oman ongelman. Varmaan viekin, jos on endosta johtuvaa. Mut tietty eka täytyy saada tää vauva-asia ratkaistua, kun se ei oikein onnistu ton ehkäisyn kanssa:banghead: mies kyllä on ihan sanonut että ei sitä niin haittaa, mutta itelle tää on kyllä tosi epämiellyttävää ja kiusallista silti:grumpy:

Mulle lääkärit on sanoneet, että tosi monet naiset kärsii jossain kohtaa elämäänsä tiputteluista ja voi mennä itsellään ohikin. Mulla ollut jo 1,5v, ni silleen en enää oikeen usko et menee mitenkään itsestään pois. Myös leikkaushoidosta on puhuttu. Mutta en mä tiedä mitä sieltä sitten leikattais kun syy ei oo ihan selvillä:pompus: eikä varmaan oo myöskään vauvahaaveiden kanssa mitenkään ajankohtainen vaihtoehto

Oli käytössä hormonaalinen ehkäisy. Ensin muistaakseni laastari, sitten pillerit, taas laastari, rengas ja viimeisempänä laastari :hilarious: Ainakaan näissä määrin ei ollut muistaakseni tiputtelua. Tuo ektopia alkoi oireilla ja huomattiin renkaan käytön aikana, mutta se on voinut siellä hissukseen kehittyä muidenkin hormonaalisten aikana...

Se voi siis hyvin olla, että hormonaalinen ehkäisy sitten lopettaa tän tuskan! Näen jo unia hormonikierukasta sitten jos joskus on lapsen saanut :shifty: Mies täälläkin sanoi, että ei haittaa. No, eilen sitten (ovispäivä btw) innostin toisen mukaan suihkureissulla, mutta ei vittu oikeesti, ÄLLÖVAROITUS varmaan vähintään desi verta siinä kylppärin lattialla! Mies oikeesti suihkulla siivos sen. Meinattiin molemmat pyörtyä, eli siitä keissistä ei ollut vauvan saamisen kannalta mitään hyötyä kun homma loppui kuin seinään :hungover: Huvittavaa on se, että sen jälkeen ei taas tippaakaan verta missään! Ihan hyvä siis, että tänään on se gyne. Tämä ei ole NORMAALIA. Alan jo toivoon jotain polyyppia tai vastaavaa, jonka poistamalla tää vaan loppuis :sorry:

Oli käytössä hormonaalinen ehkäisy. Ensin muistaakseni laastari, sitten pillerit, taas laastari, rengas ja viimeisempänä laastari :hilarious: Ainakaan näissä määrin ei ollut muistaakseni tiputtelua. Tuo ektopia alkoi oireilla ja huomattiin renkaan käytön aikana, mutta se on voinut siellä hissukseen kehittyä muidenkin hormonaalisten aikana...

Se voi siis hyvin olla, että hormonaalinen ehkäisy sitten lopettaa tän tuskan! Näen jo unia hormonikierukasta sitten jos joskus on lapsen saanut :shifty: Mies täälläkin sanoi, että ei haittaa. No, eilen sitten (ovispäivä btw) innostin toisen mukaan suihkureissulla, mutta ei vittu oikeesti, ÄLLÖVAROITUS varmaan vähintään desi verta siinä kylppärin lattialla! Mies oikeesti suihkulla siivos sen. Meinattiin molemmat pyörtyä, eli siitä keissistä ei ollut vauvan saamisen kannalta mitään hyötyä kun homma loppui kuin seinään :hungover: Huvittavaa on se, että sen jälkeen ei taas tippaakaan verta missään! Ihan hyvä siis, että tänään on se gyne. Tämä ei ole NORMAALIA. Alan jo toivoon jotain polyyppia tai vastaavaa, jonka poistamalla tää vaan loppuis :sorry:

Toi on oikeesti niin tuttua. Olen pahoillani, tää on ihan hirveetä:arghh: mut jotain valoisaa, but tiedät että et ole yksin tämän kanssa:Heartred mäkin olen jankuttanut joka lääkärikäynnin et ei ole normaalia ja heikentää elämänlaatua yms. Mutta minkä teet. Tsemppiä käyntiin.

Päivän huomio. Otin apinan niskasta ja kävin ostamassa ovistestejä. Olikohan kotitestin vai mikä ku katoin et noi rfsu:n liuskat maksoi ihan naurettavan paljon vrt kun käy ostamassa ihan perus prismasta:woot:

Ja Nyytti, testiä kehiin, täällä ei malteta enää odottaa:hilarious:

Ja mitäs dimou? Joko polttaa testit? Minkä ikäinen sulle siirrettiinkään?:happy:

Ei polttele vielä :hilarious: viisipäiväinen siirrettiin, eli nyt on laskennallisesti dpo 12. Toiveikas olen edelleen, viikonloppuna pariin otteeseen oli erilaisia kiristymisiä ja tuikkaisuja strategisilla paikoilla, mutta muuten ei ole ollut mitään oireita.

Ei kun on mulla itseasiassa yksi oire, muistin just. Vv on jotenkin kumman väristä, en osaa kuvailla. Jotain keltaisen ja vaaleanpunaisen ja ruskean välimaastossa. Ihan hennosti kylläkin, että ei voi kyllä mistään kiinnittymisvuodosta puhua. Välillä värjääntyy normikierroissakin, en tiedä mistä johtuu.

Nyytti testiä sit kehiin :angelic:

Mulla siis kans dpo14 eikä mitään mekkoihin viittaavan väristä edes. Mut en tiedä paljonko toi mun luteaali nyt olis km jälkeen et onko pidentynyt. Voi hyvin alkaa vielä tänään tai vasta huomenna.

mies aloitti keskustelut lapsista, ihmettelee kun ei oo vielä tärpännyt km jälkeen. Yritin selittää että nyt on vasta yk3 menossa ja että on ihan normaalia että siihen menee esim vuosi. Sit se kyseli pitäiskö sen käydä runkkaamassa purkkiin ja kauanko odotellaan että jotain tapahtuis. Sillä on selvästi kauhee vauva kuume.. :dummy: ärsyttää vaan kun se luulee että se on ihan helppoo ja miten se ei muka nyt yhdestä kerrasta onnistu. Mutta ainakin sen puheista sai sen selvää että on kyllä valmis varmasti lähteen hoitoihin tarvittaessa

Mulla dippasi lämmöt. Heti tietty kiinnittyminen mielessä ja sit vv on outoa. Ei haise ei tulehdus vaan vähän jotaki enemmän kellertävän sävyistä mut kuitenkin valkoinen ja suht runsaasti tulee. Kohdussa paine mut tää kai on aina.

Mut joo ei oo ku rinnat vähän arat eikä paljon ja muutenkin mut hyvä olo kuitenkin oli mitä vaan

Nyytti testii kehiin jos ei menkat tuu!

Lämmöt dippasi kuten sanoin ja vain jano ja jotenkin ahdas olo lantion seudulla. Omituista. Mulla kyl niin oudot oireet aina mut nyt on rauhallista. Jos olisin luget luistanut ottaa niin olisi noin jäänyt ovis tulematta ja nyt dpo7 jo kuitenkin voi olla enemmän ja lämmöt tippu. Harmittaa jos mun luteaali on noin lyhyt ettei sit jaksa keltis toimia.

Tekisi mieli testata dpo10 jos menkat ei oo tullu mut enpä usko siinä mitään olevan vaikka eilen oli muka niin raskaana oleva olo... Tämän revin jostakin intuitiosta mut seki hävisi kyllä. Olisi se hienoa plussata ja oudosti mulla on ne ihme oireilut hävinnyt ja reuma oireet tosi paljon helpottanut!

No nyt on käyty taas esittelemässä Terveystalolla.

Oli ehkä paras gyne, mitä tähän mennessä oon nähnyt. Ja oon nähnyt monta. :hilarious: Ilmeisesti kuvittelin tän tuntemani näpyn, koska hän ei nähnyt kohdunkaulassa mitään muuta kuin laajan ektopian. Ihan ilman kitinää ja vinkunaa sain lähetteen Naistenklinikalle ektopian LOOP-hoitoon kun haittaa niin paljon elämistä ja olemista. Gyne tosin sanoi, että niin kauan kun ukko pysyy tajuissaan verestä huolimatta siementämiseen asti, niin antaa palaa, Naistenklinikalla on jonoa ja muutenhan tämä ei kuulemma (edelleenkään) raskautumiseen vaikuta, ah kuinka romanttista :grin:grin Jotenkaan en kuvitellut, että tää lastenteko toimii niin, että nautinnon sijaan saa tarkistella onko toinen valkoinen kuin lakana ja koska se pyörtyy :hilarious:

Papaan ei nähnyt tarvetta. Ultrasi, näytti antraalifollikkelit (joita oli kuulemma paljon) ja ihme kyllä löytyi myös yksi suuuuri kaveri, vaikka tikutin positiivisen ovistestin lauantaina :bored: Limakalvo oli 6,6mm joka kuulemma riittävä (?) ja kolmikaikuinen. Polyyppeja ei suolaliuoksella kohdusta lähdetty hakemaan kun näytti siistiltä ja (OOAMGEE) gyne oli sitä mieltä, että jos torstain onnistuneesta kerrasta onkin joku kaveri pysynyt vkl ovikseen asti hengissä niin ei viitsi huuhdella hengiltä :woot:

Mut joo, taas oli kaikki "normaalia" mutta hoidetaan tuo ektopia pois. Potilaskertomuksen helmet:

1. Hoikka (no enkä muuten ole! :hilarious:)
2. "Jos tulee raskaaksi ennen polikäyntiä, peruu ajan" Toivossa on hyvä elää :Heartpink

Oli ehkä paras gyne, mitä tähän mennessä oon nähnyt. Ja oon nähnyt monta. :hilarious: Ilmeisesti kuvittelin tän tuntemani näpyn, koska hän ei nähnyt kohdunkaulassa mitään muuta kuin laajan ektopian. Ihan ilman kitinää ja vinkunaa sain lähetteen Naistenklinikalle ektopian LOOP-hoitoon kun haittaa niin paljon elämistä ja olemista. Gyne tosin sanoi, että niin kauan kun ukko pysyy tajuissaan verestä huolimatta siementämiseen asti, niin antaa palaa, Naistenklinikalla on jonoa ja muutenhan tämä ei kuulemma (edelleenkään) raskautumiseen vaikuta, ah kuinka romanttista :grin:grin Jotenkaan en kuvitellut, että tää lastenteko toimii niin, että nautinnon sijaan saa tarkistella onko toinen valkoinen kuin lakana ja koska se pyörtyy :hilarious:

Papaan ei nähnyt tarvetta. Ultrasi, näytti antraalifollikkelit (joita oli kuulemma paljon) ja ihme kyllä löytyi myös yksi suuuuri kaveri, vaikka tikutin positiivisen ovistestin lauantaina :bored: Limakalvo oli 6,6mm joka kuulemma riittävä (?) ja kolmikaikuinen. Polyyppeja ei suolaliuoksella kohdusta lähdetty hakemaan kun näytti siistiltä ja (OOAMGEE) gyne oli sitä mieltä, että jos torstain onnistuneesta kerrasta onkin joku kaveri pysynyt vkl ovikseen asti hengissä niin ei viitsi huuhdella hengiltä :woot:

Mut joo, taas oli kaikki "normaalia" mutta hoidetaan tuo ektopia pois. Potilaskertomuksen helmet:

2. "Jos tulee raskaaksi ennen polikäyntiä, peruu ajan" Toivossa on hyvä elää :Heartpink
Toi limis on riittävä koska sehän kasvaa joku millin päivässä keskivertona. Toki yksilöllinen juttu ja voihan olla et ovis plussa tuli aiemmin ja nyt irtoo sit ku mulla kävi niin et hymy ja siitä neljä päivää niin limat. Periaatteessa voisi olla jo dpo8 siis mut mennään tolla seiskalla.. mulla limis oli liian paksu kp10 ku follit oli ihan miniä ku en ovuloinut jne mut toivottavasti tärppi käy pian!

No mutta, jos siellä on nyt joku suuri kaveri vielä tallella, niin ei muuta kun ukon kestokykyä kokeilemaan:thumright

Mahtavaa että sait ajan loopiin. Mä en usko että oma ektopia on oman vuotamisen takana, koska ennen ovulaatiota seksi onnistuu ilman verilöylyjä, joten se liittyy kyllä enemmän kiertopäivien kulkuun. Toivottavasti se kumminkin sulla poistaa tän vaivan:happy:

Toikin kuulostaa lupaavalta et on folli varastoa jäljellä. Ei kuitenkaan liikaa? Meinaan pcosiin saakka?

No mutta, jos siellä on nyt joku suuri kaveri vielä tallella, niin ei muuta kun ukon kestokykyä kokeilemaan:thumright

Mahtavaa että sait ajan loopiin. Mä en usko että oma ektopia on oman vuotamisen takana, koska ennen ovulaatiota seksi onnistuu ilman verilöylyjä, joten se liittyy kyllä enemmän kiertopäivien kulkuun. Toivottavasti se kumminkin sulla poistaa tän vaivan:happy:

Toikin kuulostaa lupaavalta et on folli varastoa jäljellä. Ei kuitenkaan liikaa? Meinaan pcosiin saakka?

Indeed! Ehkä vähän kauhulla odotan tota looppia, mutta pakko se kai on kun ei tästä muuten tuu oikein mitään :bag:

Ja pitäis tosiaan käydä myös tarkistuttaan ne hyytymistekijät verestä. Gyne sanoi että vuotoherkkyydeltään yks pahimmista tapauksista kun alkaa aina scheissella käydessäkin jo vuotaa :arghh:

Ei niitä folleja sielä kai liikaa ole, gyne kirjannut "paljon antraalifollikkeleita l.a., ei kuitenkaan PCO-tyyppiset." Eli ihan hyvä vissiin...

Tulipa vain hyvä mieli tätä lukiessa! Ensinnäkin osaava ja hyvä gyne on jo aarre itsessään, mutta tuokin, että löytyi jotakin, mitä tehdä ja hoitaa. Jospa se siitä helpottaisi! :smiley-angelic001 Ja plussaa tietenkin lisäksi! :wav

Terveisin yksi (vähän vajaalla) 7mm limiksellä raskautunut, jolla alkoi tänään rv18 :Heartred

Tulipa vain hyvä mieli tätä lukiessa! Ensinnäkin osaava ja hyvä gyne on jo aarre itsessään, mutta tuokin, että löytyi jotakin, mitä tehdä ja hoitaa. Jospa se siitä helpottaisi! :smiley-angelic001 Ja plussaa tietenkin lisäksi! :wav

Terveisin yksi (vähän vajaalla) 7mm limiksellä raskautunut, jolla alkoi tänään rv18 :Heartred
Ihana sä oot niin pitkällä jo.. aa mikä vaavikuume mul on... Huoh heti ku nippailee oikealta nii oon ihan innoissaan et juujuu nyt on tärpännyt. Oireet on kyl sen mukaisesti ettei hormonitoimintaa edes ole ..

Mieti kohta puoliväli sulla, onko tietoa kumpi on tulossa?

Takaisin