Raskaaksi 2019

Noni, mehän mennään sit aika samoissa:happy: Meillä inssi on todennäköisesti heti kesäkuun alussa. Vähän kyllä jännittää osuuko vklopulle, kun tää kierto jäi vaan 23 päivään. Meillä missään tapauksessa ei ehdi kun yhden ennen kesäsulkuja, mikä alkaa jo juhannuksesta:grumpy:

Aukeaako elokuussa paikka sitten uudestaan teillä päin? Toivotaan nyt että meillä nää inssit toimisi! Itse haluan vaan nää äkkiä alta pois jotta ivf hommat olisi nopeammin edessä mutta vielä en heitä kirvestä kaivoon:shifty:

Aukeaako elokuussa paikka sitten uudestaan teillä päin? Toivotaan nyt että meillä nää inssit toimisi! Itse haluan vaan nää äkkiä alta pois jotta ivf hommat olisi nopeammin edessä mutta vielä en heitä kirvestä kaivoon:shifty:

Samahan se mulla. Joo kyl elokuussa sit varmaan aukee taas, ellei oo jotain infernaalisia koronahommia käynnissä:nailbiting: vähän jännittää, kun kouluissa sitä on nyt taas todettu muutamia tapauksia ainakin pääkaupunkiseudulla. Että minkä helvatun takia ne koulutkin piti pariksi viikoksi aukaista:mad:

Muistatko miten kävit aiemmin testissä, entä nyt? Suositellaan et se tehdään alle tunti heräämisestä ja ennen mitään syömisiä/juomisia.
Mut tosi hienoa et on laskenut!

Viimeks oli klo 9 aikaan verikoe, nyt melkein tuntia aiemmin. Aina ollu yli tunti heräämisestä ja oon syöny vähän aamulla, ku ei oo merkattu rajoituksia. Ehkä se mul sit nousee pitkin päivää.

Letrot otin kp3-7. Ainakin ennen ollut letrokierroissa ultrassa ohut limis.. Tai just 5-6mm about kp10-13 ja ovis ollut vasta kp16 about. Ja nyt vasta kp12 :nailbiting:

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Tulin ihan mielenkiinnosta ekaa kertaa melkein 3 kk lukemaan teidän kuulumisia ja onpa ihanaa huomata, että tänne on siunaantunut plussia! Oikein superpaljon onnea. :Heartred

Mä olen ollut siitä toisesta keskenmenosta lähtien sairauslomalla eli juurikin sen kolmisen kuukautta. Todella hurja ja raskas kevät takana, mulla diagnisoitiin vihdoin ja viimein keskivaikea masennus maaliskuussa (oireita olikin ollut jo melkein vuoden). Lapset jäi mun kanssa koronan takia kotiin pariksi kuukaudeksi ja mun vointi oli henkisesti ihan pohjamudissa. Omasta toiveesta aloitin mielialalääkityksen huhtikuun alussa, mikä on varmasti ollut minun ja perheen pelastus tässä tilanteessa. Depressiohoitajaa olen tavannut muutamia kertoja ja käsitellyt siellä keskenmenoja ja masennusta. Lapset palasi viime viikolla hoitoon ja nyt saan viimein levätä, kun kandinkin palautin reilu viikko sitten. Tarkoituksena on palata töihin kesäkuussa osa-aikaisesti, sitä odotan jo kovasti vaikka paluu vanhaan työhön jännittääkin.

Olette olleet monesti mun mielessä, mutta olen pysynyt täältä tarkoituksella pois sillä vauvahaave ei ole meillä tällä hetkellä ajankohtainen. Otin kierukan takaisin ja nyt keskityn omaan hyvinvointiini. Katsotaan, tuleeko meidän perheeseen joskus 3. lapsi, tämän hetken fiilis on että tuskin.

Ihanaa loppukevättä ja parempaa kesää kaikille :Heartred (en muistanut salasanaani enkä siksi päässyt kirjautumaan)

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Tulin ihan mielenkiinnosta ekaa kertaa melkein 3 kk lukemaan teidän kuulumisia ja onpa ihanaa huomata, että tänne on siunaantunut plussia! Oikein superpaljon onnea. :Heartred

Mä olen ollut siitä toisesta keskenmenosta lähtien sairauslomalla eli juurikin sen kolmisen kuukautta. Todella hurja ja raskas kevät takana, mulla diagnisoitiin vihdoin ja viimein keskivaikea masennus maaliskuussa (oireita olikin ollut jo melkein vuoden). Lapset jäi mun kanssa koronan takia kotiin pariksi kuukaudeksi ja mun vointi oli henkisesti ihan pohjamudissa. Omasta toiveesta aloitin mielialalääkityksen huhtikuun alussa, mikä on varmasti ollut minun ja perheen pelastus tässä tilanteessa. Depressiohoitajaa olen tavannut muutamia kertoja ja käsitellyt siellä keskenmenoja ja masennusta. Lapset palasi viime viikolla hoitoon ja nyt saan viimein levätä, kun kandinkin palautin reilu viikko sitten. Tarkoituksena on palata töihin kesäkuussa osa-aikaisesti, sitä odotan jo kovasti vaikka paluu vanhaan työhön jännittääkin.

Olette olleet monesti mun mielessä, mutta olen pysynyt täältä tarkoituksella pois sillä vauvahaave ei ole meillä tällä hetkellä ajankohtainen. Otin kierukan takaisin ja nyt keskityn omaan hyvinvointiini. Katsotaan, tuleeko meidän perheeseen joskus 3. lapsi, tämän hetken fiilis on että tuskin.

Ihanaa loppukevättä ja parempaa kesää kaikille :Heartred (en muistanut salasanaani enkä siksi päässyt kirjautumaan)

Kiva kuulla sinusta ja ihanaa että asiat alkaa nyt mennä parempaan suuntaan :Heartred paljon voimia tulevaan!

Joo siis siinä ei kuulu virallisesti paasto/syömättömyys, mut ruokailu alkaa kiihdyttää aineenvaihduntaa niin alkaa arvot nousee vähän nopeammin.
Mut hyvä tosiaan et laskussa!

Ja toivottavasti limis on tarpeeksi kasvanut!

Joo ihan vähän oon syöny aamulla :) viimeks vaan jogurtin. Saa nähä mikä tulis vasta-ainetestissä ja mitä lääkäri sanoo. Jos sinne ees päästään, varmaan iskee korona viel ennen sitä :sorry:

Tiina kiva kuulla susta ja että asiat paremmin!

Dimou/Nipa, mä ehkä otan omin päin seuraavaks letrot, katsotaan uskallanko :jimlad::nailbiting::wtf: oli jo pienellä annoksella eilen aika kovat nippailut .

Olipa eilen ihana kuulla herkän hetken jälkeen kuinka mies myönsi kärsivänsä vauvakuumeesta :Heartred:Heartred mähän siis näin joskus unta että, silloin kun hän pohti tätä lapsiasiaa oli salaa multa käynny pistää piuhat poikki laughing7
En jotenki kauheesti usko plussan mahollisuuteen, ihan ei ollu ajotus silleen paras mahollinen.. jos sitte tosissaan miettii sitä lääkäriä ja letroja yksityiseltä ens kierton on varmaan vähän tiukka mutta heinäkuulta

Onpa hyvä Jannnn että kilpparit on laskeneet!

Tepsu19, toi on kyllä hienoa et tuntuu että toinen on mukana! <3 Meillä mies ei oo samanlaisesta vauvakuumeesta missään vaiheessa kärsinyt kuin minä. Jotenkin kieroutuneella tavalla tuntui viime kierrossa hyvältä, kun mies ekaa kertaa myös tuntui ottavan raskaasti kun sanoin, että pieleen menee taaskin. Tosin voi olla kyllä, että se silti on enemmän myötätunnosta mua kohtaan kuin henkilökohtaisesta pettymyksestä. Mies kun tuli huoneeseen ja löysi mut itkemästä, ja kun kerroin syyn niin hän halasi mua ja itki vähän itsekin. Vaikka tietenkään en halua että toisella on paha olla, niin jollain lailla se silti tuntuu hyvältä, että ollaan samassa veneessä ja samoissa tunnelmissa. Vaikka mies kyllä edelleen tuntuu olevan varma, että ennen pitkää se tärppi tulee.

Niin ja täällä tosiaan kp1. :sad001 Ja hirveet menkkakivut. Mutta nyt meillä alkaa julkisella hoidot, jotain positiivista. Ja tehdään inssikin! Tosin todennäköisesti mulla osuu ovis viikonlopulle... Tehdäänkö inssi siis ovis+-päivänä vai sitä seuraavana päivänä? Mulla tulis plussa todennäköisesti lauantaina tai sunnuntaina.

Niin ja täällä tosiaan kp1. :sad001 Ja hirveet menkkakivut. Mutta nyt meillä alkaa julkisella hoidot, jotain positiivista. Ja tehdään inssikin! Tosin todennäköisesti mulla osuu ovis viikonlopulle... Tehdäänkö inssi siis ovis+-päivänä vai sitä seuraavana päivänä? Mulla tulis plussa todennäköisesti lauantaina tai sunnuntaina.

Meillä tehdään plussan jälkeisenä päivänä. Eli jos plus on perjantai tai lauantai inssi menee ohi:banghead::sad001 itellä vähän huolestuneet fiilikset myös asian tiimoilta. Siksi mietinkin muuttuisikohan ovispäivä jos ottais letrot esim 4-8 eikä 3-7:pompus: sen verran ehkä uskaltaisin sooloilla:hilarious:

Meillä tehdään plussan jälkeisenä päivänä. Eli jos plus on perjantai tai lauantai inssi menee ohi:banghead::sad001 itellä vähän huolestuneet fiilikset myös asian tiimoilta. Siksi mietinkin muuttuisikohan ovispäivä jos ottais letrot esim 4-8 eikä 3-7:pompus: sen verran ehkä uskaltaisin sooloilla:hilarious:

Vaikuttaiskohan se...? No ite en ehkä viitsi sooloilla, ei ainakaan viimeksi tuntunut letrot vaikuttavan, ovis+ tuli kp14, vaikka kp10 oli ultrassa jo aika isot follit.

Toivottavasti ei menis viikonlopulle meillä kummallakaan! Mulla on onneks useimmin ollut ovis+ kp14, mikä olis sunnuntai. Pari kertaa on ollut kp15 ja kerran kp13. Ja aina en oo sitä plussaa saanut ollenkaan, että mitähän sitten tehtäis jos sitä ei nyt tulis...

Vaikuttaiskohan se...? No ite en ehkä viitsi sooloilla, ei ainakaan viimeksi tuntunut letrot vaikuttavan, ovis+ tuli kp14, vaikka kp10 oli ultrassa jo aika isot follit.

Toivottavasti ei menis viikonlopulle meillä kummallakaan! Mulla on onneks useimmin ollut ovis+ kp14, mikä olis sunnuntai. Pari kertaa on ollut kp15 ja kerran kp13. Ja aina en oo sitä plussaa saanut ollenkaan, että mitähän sitten tehtäis jos sitä ei nyt tulis...

Niin, en tiedä mitkä ne syyt on, että jollain ne määrätään esim. Kp2-6, 3-7 tai 5-9:pompus:

Niin, en tiedä mitkä ne syyt on, että jollain ne määrätään esim. Kp2-6, 3-7 tai 5-9:pompus:

Vissii jos pitkä kierto niin 5-9, eli pitäiskö oviksen sit tulla aikasemmin o_O mä haluisin kokeilla tota myöhempää , olisko sit paksumpi limis ku kerenny jo vähän kasvaa ennen letroja..:wideyed:

Vissii jos pitkä kierto niin 5-9, eli pitäiskö oviksen sit tulla aikasemmin o_O mä haluisin kokeilla tota myöhempää , olisko sit paksumpi limis ku kerenny jo vähän kasvaa ennen letroja..:wideyed:

Ota näistä selvää:hilarious: varmasti paras mennä 3-7, ku ennenkin, sillon Kp14 on sunnuntai.

En oo nyt oikein ollut aktiivinen,mutta ei sykettä ultrassa, ilmeisesti tuulimuna :sad001 tai korona vaikuttanut, ei voi tietää. Oli niin alussa, kun olin kipeä. Ja epäilen siis että nimenomaan se korkea kuume ja kropan selviytyminen/stressi. Nyt siis olis jo rv9 vaihtunut.

Mun mielestä oli ihan oikein avata koulut, kyllä sen näkee lapsesta kuinka iloisempi on kun saa koulussa käydä, on kavereita ja normaali arki, ihan jo lasten mielenterveyden kannalta hyvä. Ja vähänkään nuhaista lasta ei saa laittaa kouluun,mun mielestä erityisen väsynyttä ja nuutunuttakaan, koska epäilen et se oli meidän lapsen ainut oire, ei siis häntä testattu. Ja ei opet yms henkilökunta itsekään ei sais mennä töihin vähänkään sairaana. Nää uutiset on nii raivostuttavia ja ihmisten kommentointi "nii just arvashan sen ku koulut avattii nii heti tarttuu ym" :mad: eiköhän se tartunta oo tapahtunut etäopetuksen aikana ja jo sairastunut lapsi ja toises tapauksessa aikuinen mennyt kouluun. Ja jos lapset on vähemmän tartuttavia, nii näkeehän sen sit jos ei se leviä enempää niitten luokkien kesken.
Meillä lapsi ei oireillut, ehkä oli väsyneempi, mut oli etäkoulun aikaan niin muutenkin surullinen ja väsynyt. Ja tosiaan lapsen kaverit ei saanu mitään, oli kuitenkin ollut tekemisissä päivää ennen mun oireita naapurissa asuvan kaverinsa kanssa.
Meillä ei täälä enää oo yhtään tapausta ollu paikkakunnalla meidän jälkeen, et jos kukaan ei sitä ulkopaikkakunnalta hae niin kukaan ei voi enää ees sairastaa. Eli täälä voi turvallisin mielin käydä koulua. Kouluissa kuitenkin on rajoitettu välitunnilla oppilaat vain oman luokan kesken, ja opettajat toimii vaan oman luokan kesken ym. Ja käsiä pestään mennen tullen ja palatessa.

Korona nyt kuitenkaan normaalille terveelle ihmiselle ei ole pääsääntöisesti vaarallinen. Kyllähä se on rankkaa jos kuume nousee 39, ja henkeä ahistaa ja yskittää, mutta vertaan omalla kohdalla influenssa A;han ja sen sairastin lapsena, melkein pahemmalta se influenssa A sillon tuntui,vaikka siitä on aikaa ja koronan muistaa tarkemmin.
Toki riskiryhmät on vaarassa, mutta ovat vaarassa myös influenssa kaudella, tunnen ihmisen joka on riskiryhmässä, rokotettiin influenssaa vastaan, mut meinas kuolla siihen silti. Hän myös sairasti koronan, mutta sen sairasti hyvin lievänä. Joten se on ihan tuurista kiinni kuinka sen sairastaa, jos sairastaa. Moni on sen jo sairastanut huomaamattaan. Onhan se jo marras-joulukuussa liikkunut ympäri maailmaa. Vaikka sitä ei sillon oo vielä tunnettu, on vaan kuitattu influenssana ja perus keuhkokuumeena ym. Näitä tapauksia on julkistettu mm., ranskassa, saksassa ym. Missä on testattu vanhoja keuhkokuume potilaiden tuloksia, ja on todettu covid19, Eli miksei myös Suomessaki jo sillo ois tapauksia ollu.

Media nyt vaan vatvoo asioita ja aiheuttaa ihmisissä hysteriaa :sad001
Ymmärrän toki riskiryhmät ja heidän perheet.

Takaisin