Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hempuliini, ikävää että uusi kierto alkoikin mutta se on myös uusi mahdollisuus! Ekat päivät on pahimpia mutta kyllä se siitä! Nimim. Kokemusta on, ehkä yk 12 meneillään?

Täällä kp (ööö pitää jo kattoo kalenterista :grin) 21 ja ovista ei silti lähimaillakaan! Testeissä ei minkäänlaista viivojen vahvistumista havaittavissa, limat kadoksissa (vv tosin valkeaa vetistä että ehkä toivoa on..) ja lämpöjäkään en oo kyllä jaksanut mitata :shifty: Tässä nyt mietin vaan että aloitanko terot) kun mulla niitä vielä kaapissa on) ettei kierto veny ihan tuhottomasti.. :bored: Vai antaisiko olla ja odottaisi ovista vielä tämän viikon, kun oon tällä viikolla lomalla ja ois hyvät tallettelumahikset miehen töidenkin kannalta :p

Ja rusinana pohjalla, me ostettiin asunto!! :grinIhana yksitasoinen rivitalo kolmio :Heartred Oon niin iloinen, meillä kävi aivan järkyttävän hyvä tuuri tuon asunnon kanssa! Saatiin siltä alueelta kuin haluttiin, siitä taloyhtiöstä mitä ollaan vuoden verran katseltu, alueen hintatasoon nähden hyvään hintaan :) Ja paljon olisi ollut muitakin ostajia mutta myö oltiin ekana yhteyksissä. Nyt
eikun ensi kuuta ja muuttoa odottamaan :happy:
Niin totta sekin! Ehkä tämä 16 kierto olis nyt se meidän kierto sitten.

Niin totta sekin! Ehkä tämä 16 kierto olis nyt se meidän kierto sitten.
Voin NIIN samaistua.. :oops: Joka uuden kierron alussa sama turhautuminen, jopa itku, epätoivo ja no melkeen kaikki tunteet laidasta laitaan. Tekisi mieli luovuttaa ja antaa olla. Mutta sen parin päivän jälkeen olo on ihan toiveikas ja positiivisesti yrittää ajattella uutta kiertoa uutena mahdollisuutena.

Kaikki peukut ja varpaat ristiin ja pystyyn ja toivotaan teille parasta mahdollista kiertoa! Tsemppihalit! :)

hei ihanaiset! Kertokaas nyt mulle parhaimman makuinen greippimehu :grin En siis voi sietää greipin makua mut ajattelin ottaa nyt kaikki keinot käyttöön seuraavassa kierrossa :grin

Liityn joukkoon! Toiveena siis vauva vuodelle 2019. Itsellä nyt ikää 28 v. ja miehellä 31 v.

Suunnitteilla on lopettaa ehkäisy ensi kuussa. Yksi kysymys liittyykin Nuvaringin lopettamiseen. Käyttöohjeissa lukee, että renkaan käytön voi lopettaa milloin tahansa. Ennen yrityksen lopettamista suositellaan ensimmäisen luomumenkkojen odottamista, jotta laskettu aika voidaan laskea helpommin.

Luomumenkkoja en kuitenkaan meinaa odotella, sillä kuulemma hormonaalisen ehkäisyn lopettaessa voi olla hedelmällisimmillään. Pohdin kuitenkin, että onko ok poistaa rengas kesken kierron eli jo toisella tai kolmannella käyttöviikolla? Vai sekoittaako se kiertoa tai vaikeuttaa ovulaatiota? Onko siis jokin kunnollinen syy, miksi kannattaisi käyttää vikaa rengasta kokonaiset kolme viikkoa?

Liityn joukkoon! Toiveena siis vauva vuodelle 2019. Itsellä nyt ikää 28 v. ja miehellä 31 v.

Suunnitteilla on lopettaa ehkäisy ensi kuussa. Yksi kysymys liittyykin Nuvaringin lopettamiseen. Käyttöohjeissa lukee, että renkaan käytön voi lopettaa milloin tahansa. Ennen yrityksen lopettamista suositellaan ensimmäisen luomumenkkojen odottamista, jotta laskettu aika voidaan laskea helpommin.

Luomumenkkoja en kuitenkaan meinaa odotella, sillä kuulemma hormonaalisen ehkäisyn lopettaessa voi olla hedelmällisimmillään. Pohdin kuitenkin, että onko ok poistaa rengas kesken kierron eli jo toisella tai kolmannella käyttöviikolla? Vai sekoittaako se kiertoa tai vaikeuttaa ovulaatiota? Onko siis jokin kunnollinen syy, miksi kannattaisi käyttää vikaa rengasta kokonaiset kolme viikkoa?
Mä poistin Nuvaringin maaliskuussa 2017 kesken kierron. Tais olla viikkoa ennen "virallista" poistopäivää :grin Eikä mekään luomumenkkoja odoteltu, suoraan toimeen vaan (tjottaillen tosin) ruvettiin, ei sillä että meidän kohdalla olisi ollut merkitystä, vauvaa odotellaan vieläkin eikä plussan plusaaa tänä aikana.. Mutta minusta ei mitään kunnollista syytä ole odotella. Lasketun ajan voi määrittää aikanaan ultrassa. Ja mulla oli pari kiertoa ihan säännölliset ehkäisyn lopettamisen jälkeen mut sitten kierto heitti häränpyllyä.. Kolmas kierto ehkäisyn poisjätöstä kesti about 90 päivää. Mutta sitä mistä se johtui ei ole varmaa tietoa.

Mä poistin Nuvaringin maaliskuussa 2017 kesken kierron. Tais olla viikkoa ennen "virallista" poistopäivää :grin Eikä mekään luomumenkkoja odoteltu, suoraan toimeen vaan (tjottaillen tosin) ruvettiin, ei sillä että meidän kohdalla olisi ollut merkitystä, vauvaa odotellaan vieläkin eikä plussan plusaaa tänä aikana.. Mutta minusta ei mitään kunnollista syytä ole odotella. Lasketun ajan voi määrittää aikanaan ultrassa. Ja mulla oli pari kiertoa ihan säännölliset ehkäisyn lopettamisen jälkeen mut sitten kierto heitti häränpyllyä.. Kolmas kierto ehkäisyn poisjätöstä kesti about 90 päivää. Mutta sitä mistä se johtui ei ole varmaa tietoa.

Kiitos vastauksesta, taitaa rengas lentää piakkoin! Toivon koko sydämestäni, että teillä tärppäisi pian. :)

Meillä mies on jo pidempään ehdottanut, että jätettäisiin ehkäisy. Minä olen odottanut oikeaa hetkeä ja pohtinut, olenko valmis ym. Hän on ehkä minua paremmin sisäistänyt sen tosiasian, ettei ihan heti välttämättä tärppää. No, saa nähdä miten käy. En ehkä osaa tjottailla, vaikka miehen kanssa nimenomaan tjottailusta puhuttiin. Siirryn varmaan suoraan ovistesteihin ja greippimehuun, vaikken niistä miehelle aio raportoida. Ollaan kuitenkin aika usein erossa töiden takia, joten aina ei välttämättä pysty puuhailemaan ns. otollisimpaan aikaan.

En ehkä osaa tjottailla, vaikka miehen kanssa nimenomaan tjottailusta puhuttiin. Siirryn varmaan suoraan ovistesteihin ja greippimehuun, vaikken niistä miehelle aio raportoida. Ollaan kuitenkin aika usein erossa töiden takia, joten aina ei välttämättä pysty puuhailemaan ns. otollisimpaan aikaan.
Joo, meillä on mies ollut alusta asti tjottaillu-linjalla ja minäkin alkuun mutta äkkiä sitä huomasi ostaneensa oviatestejä ja jääneen koukkuun siihen testailuun :grin Ja jälkikäteen ajateltuna hyvä olikin että testailin kun ei ollut mitään käsitystä omasta kierrosta! Miehelle en ovistestailuista ole kertonut enkä näin ollen niistä o+ myöskään. Hyvin on lähtenyt aina mukaan kun mua on haluttanut :p Meillä myös töiden takia menee välillä niin ristiin ettei säännöllistä joka toinen päivä taktiikkaa otollisee aikaa pystytä aina hyödyntämään. Eikä kyllä jaksettaisikaan! :laughing002 Mulla on myös ovulaatio-ongelmaa niin ei kyllä sitäkään tiedä että milloin ne otolliset päivät on jos on ollakseen.. :bored:

Mie otin nuvaringin kuopuksesta viikko ennen menkkoja pois. Vuoto alkoi muutaman päivän päästä Enkä itsellään malttanut odottaa yksiä menkkoja vaan aloitettiin yritys heti. Ja niiden jälkeen ei menkkoja kuulunutkaan eli tärppäsi heti. Toivotaan et siellä tärppäis yhtä nopeasti :)

Mie otin nuvaringin kuopuksesta viikko ennen menkkoja pois. Vuoto alkoi muutaman päivän päästä Enkä itsellään malttanut odottaa yksiä menkkoja vaan aloitettiin yritys heti. Ja niiden jälkeen ei menkkoja kuulunutkaan eli tärppäsi heti. Toivotaan et siellä tärppäis yhtä nopeasti :)

Onnea, onpa kiva kuulla, että meni noin helposti! :)

Pidin joskus parikymppisenä pari vuotta taukoa pillereistä. Silloin ensimmäisiin luomumenkkoihin meni 6 kk..Toivottavasti Nuvaring ei ole saanut kroppaa yhtä sekaisin. Tai siis toivottavasti tärppäisi heti ilman luomumenkkoja..!

Voin NIIN samaistua.. :oops: Joka uuden kierron alussa sama turhautuminen, jopa itku, epätoivo ja no melkeen kaikki tunteet laidasta laitaan. Tekisi mieli luovuttaa ja antaa olla. Mutta sen parin päivän jälkeen olo on ihan toiveikas ja positiivisesti yrittää ajattella uutta kiertoa uutena mahdollisuutena.

Kaikki peukut ja varpaat ristiin ja pystyyn ja toivotaan teille parasta mahdollista kiertoa! Tsemppihalit! :)
Samoin sinne!

Voi harmistus hempuliini, olin ihan varma että siellä tärppäsi... :sorry: tsemppiä uuteen kiertoon ja halaus :Heartred

Tänään on ollut ihan hirveää turvotusta ja toispuoleista munasarjakipua. Just niinku viimeisimmässä raskaudessa. Ei muuta ku psykoosit tulille :bag: on se kyllä jännä juttu, kuinka nopeasti mieli muuttuu siitä "ihan sama, en oo kuitenkaan raskaana" siihen " entä jos sittenkin...." onkohan ihminen yhtä vainoharhainen ja salaisen, jopa itseään petkuttavan toiveikas minkään muun asian kohdalla, kun raskauden? :oops: sellanen mä ainaki oon.

Minulla ainakin oli esikoista kuumeillessa sellainen tosi rauhallinen ja seesteinen olo silloin, kun se nappasi kyytiin. Niissä kierroissa, joissa "kuvittelin" raskausoireita jotenkin ylitulkitsin ja kyttäsin oireita ja olin ihan varma että nyt (ja kuitenkin epävarma), mutta sitten kun plussa pärähti, en muista että oireita juuri olisi ollut tai en ainakaan ollut jotenkin niin neuroottisesti tarkkailemassa niitä. Saako joku tästä kiinni?

Minulla ainakin oli esikoista kuumeillessa sellainen tosi rauhallinen ja seesteinen olo silloin, kun se nappasi kyytiin. Niissä kierroissa, joissa "kuvittelin" raskausoireita jotenkin ylitulkitsin ja kyttäsin oireita ja olin ihan varma että nyt (ja kuitenkin epävarma), mutta sitten kun plussa pärähti, en muista että oireita juuri olisi ollut tai en ainakaan ollut jotenkin niin neuroottisesti tarkkailemassa niitä. Saako joku tästä kiinni?
Ymmärrän mitä tarkoitat, mulle kävi aikalailla samoin. Oli yk 12 ja olin jo valmistautunut siihen että vuoden yrityksen jälkeen lähdetään lapsettomuushoitoihin. Yhtäkkiä olo olikin hämmästyttävän levollinen ja olin melko varma tärpistä vaikkei oireita ollutkaan, siitä yk 12 sai alkunsa meidän pieni ihme.

Nyt omaa napaa: kp 19, ovis limoista päätellen tuli ja meni, pari kertaa tallettelut niihin aikoihin. Oon melko varma ettei tärppiä kun miehen lääkitys vielä alasajossa. Mielenkiintoista tarkkailla omaa kiertoa vaikkei nyt tällä hetkellä vielä kovin todennäköistä että onnistuisi, viimeksi tärppi tuli 6kk lääkkeen lopetuksen jälkeen. Lääke heikentää hedelmällisyyttä hetkellisesti, onneksi ei ole pysyvää vaikutusta.

Saan hyvinki mäkin kun oon tässä lyhyessä ajassa ollu kahdesti raskaana niin kummatkin kierrot on ollu niin erilaisia muuhun verrattuna. Mut silti tulee aina semmonen olo joka kuu mitä jos oonki vaikka ei oikeesti olis. Nytki aattelin et olisin ollu kun oviksesta asti alavatsa vihlontoja mitä ei yleensä oo ja viimeeks kun olin raskaana niin kierrossa oli paljon semmosta.

Takaisin