Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En tiiä onko noi jotenkin viallisia, kun niissä on tuo vihreä osakin katkonainen. Mulla tätä samaa erää, kestää hirveen pitkään ennenkuin kuivuu ja tulee näkyviin toinen viiva. Alkuun kun väri oli just liukunut loppuun. Näkyi että 2 viivaa tulee esiin, sit se toinen viiva katosikin ja sai odottaa sen aikaa kunnes oli kuiva testi ja siihen meni ainakin 15minuuttia. Mietin että laitan noista palautetta!

Mulla kuivuu ihan samanlailla kuin ennenkin. Ei mitenkään erityisen kauan mene o_O
mutta mene ja tiedä tiedä sitten näistä taas:grin

Niin eikö siinä kaksoisdigitestissä ole kauhean tarkkaa minä päivänä se pitää aloittaa? Olen kuitenkin joskus tehnyt niin että olen alussa tikuttanut sillä vain joka toinen päivä tikkujen säästämiseksi.

No itse olen kokenut ettei niin tarkkaa. Alan aina testaamaan niillä omiin oloihin ja näihin liuskatesteihin perustuen.
Tai siis siinä mielessä toki, että hyvä olisi aloittaa testaus kyllä ajoissa, sillä se kierron ensimmäinen testi näyttää aina sitä tyhjää ympyrää, oli hormonit nousussa tai ei. (Kerran aloitin myöhemmin kierrossa ja sain tietty eka tyhjän ja seuraavana päivänä jo pysyvän hymynaaman. Mutta uskon että jos olisin aloittanut aikaisemmin, niin tuo tyhjä ympyrä olisi ollut jo pysyvä naama..)
En ole koskaan itse yrittänyt tuollain testata joka toinen päivä. Säästäisi varmaan vähän rahaa :D

Joka toinen päivä vielä ehkä onnistuisi, mutta tällä testillähän ei voi pitää esim yli kahden päivän väliä testaamisessa. Silloin laite ”restarttaa” itsensä ja lukee seuraavan mittauksen taas uuden kierron aluksi=tyhjä ympyrä. Testi perustuu nimenomaan hormonien nousuun siihen ensimmäisen päivän tulokseen verrattuna :) tästä suositus joka päiväisestä mittaamisesta.

Kun saan vilkkuvan naaman, niin alan testaamaan aamulla ja illalla. Usein saanki n oviksen jo illasta kiinni(eli aamulla vilkkuu ja illemmalla pysyvä hymy). Ei kyllä rahaa säästä tällä menolla :D

Muokattu viimeksi:
Mulla flo ei oo oikeeta päivää näyttänyt, tuo fertility friend tällä hetkellä kaikkein paras ennustamaan, mulla tosi epäsäännölliset kierrot vuoden aikana ja ff oli ainoa joka ennusti oviksen kp 30 tienoille tässä kierrossa, muut jonnekin kp 45 ja flo kp 14 et menee liian oppikirjan mukaan tuo flo. Mutta ulkoisia tekijöitä vaikuttamassa niin tiedä miten mikään voi ennustaa tarkalleen oikein jos ei säännöllinen kierto ole :D Ff on kyllä hyvä kun ottaa kunnolla huomioon lämmöt limat jne, flo ei pahemmin eikä oikein muutkaan.

Hyvä kun mainitsit tuon sovelluksen, alankin nyt ahkerasti sitä käyttämään ja kokeilemaan :)

Mä oon kerran kokeillut sitä kaksoishormoni testiä ja mulla näytti tosi monta päivää pelkkää vilkkuvaa ja sit loppui tikut kesken:shifty:
Nyt ostin ens kiertoon sitä joka ei oo kaksoishormoni.

Toi ff app muuten näyttää, että mun ovis oli tän viikon keskiviikkona (kp30) kun taas flo näyttää et oli 11.2 sunnuntaina (kp20) jolloin peitto heilu kunnolla sillä viikolla..

Arvatkaa harmittaako ettei tän viikon alussa keretty puuhailla ja nyt jos toi oiski oikeessa. Epäilen kyllä että oli viime viikolla jo..

Mun keho on muuten kehno kertomaan ovista, tosi pitkää tulee sellaista ovisliman kaltaista ja en ota ikinä selvää että milloin se on sitten sen perusteella ja halut on aina tallella:grin mitäs muita merkkejä vois ollao_O

Mua taas ärsyttää kun mulla ei mitään limoja näy tai kuulu, saattanut sotkea kiihotuslimaan kun on samanlaista... Mua söi vituttaa tää mun tilanne kun ei pääse piinailemaan niin usein, toivon todella että tässä nyt 1,5vko sisään tapahtuisi se ovis sittenkin!
Ainiin, viimeviikon keskiviikkona siellä ekassa folli ultrassa se mun limakalvon paksuus oli ollut 2,5mm kun nyt tämän viikon keskiviikkona se oli 8mm.
Ekan kerran epäilin ovista silloin marraskuussa kun iski migreenikohtaus ja alavatsa oli ollut kipeä monta päivää. Tein testin ja tuli heti pysyvän hymynaama.

P.S Nyt mä kaadan mulle lasin punkkua.

No mutta hyvä kun limakalvo oli paksumpi noin paljon! Pidän peukkuja että sulla olis ovis pian.

Miten jos oviksen aikana on vatsa kipeä, esim monta tuntia niin onko se silloin irtoamassa eli itse ovis voi tapahtua vasta vuorokaudenkin päästä vai?

No mutta hyvä kun limakalvo oli paksumpi noin paljon! Pidän peukkuja että sulla olis ovis pian.

Miten jos oviksen aikana on vatsa kipeä, esim monta tuntia niin onko se silloin irtoamassa eli itse ovis voi tapahtua vasta vuorokaudenkin päästä vai?

Vissiin, mulla tosin oli jo muutaman päivän ollut vatsa kipeä ennenkuin sit iski toi migreenikohtaus ja tuli se pysyvä hymynaama. Mä silloin tosiaan luulin että mulla on virtsis iskemässä, kun viime keväänä ja kesänä mulla oli virtsis ja kummallakin kerralla oli samanlainen vatsakipu mutta nyt se johtui vaan oviksesta. Viikon päästä hymynaamasta kävin progesteron verikokeessa ja sen tuloksen kuulin joulukuun käynnillä ja se oli ollut 30 eli ovis oli tosiaan tapahtunut. Siitä marraskuun oviksesta ei vaan tärppiä käynyt vaikka hyödynnettiinkin..

Hitto kun meinasin koneella tulla täällä foorumilla käymään, niin ei toimi. Lyö "erroria" käskee kokeilee myöhemmin uudelleen. Tää sovellus toimii normaalisti.

Joka toinen päivä vielä ehkä onnistuisi, mutta tällä testillähän ei voi pitää esim yli kahden päivän väliä testaamisessa. Silloin laite ”restarttaa” itsensä ja lukee seuraavan mittauksen taas uuden kierron aluksi=tyhjä ympyrä. Testi perustuu nimenomaan hormonien nousuun siihen ensimmäisen päivän tulokseen verrattuna :) tästä suositus joka päiväisestä mittaamisesta.

Muistelen ulkomuistista että se raja olisi 3 vuorokautta, sitten nollautuu.

Mä äsken vessa reissulla testasin kohdunnapukkaa ihan huvikseni, ja se oli pehmeä ja hieman auki. Sain sinne sormenpäästä ehkä kynnen, mutta mulla jäi selkeetä limaa sormiin joka venyi siinä sormien välissä. En nyt sitten tiedä, oliko mahdollista aamuista miehen tavaraa vai voiko se olla ovulaatiolimaa vai oisinko muka sitten tällähetkellä kiihottunut. (ei oo sellasta oloa että olisin..) Aamulla tuli se vilkkuva hymynaama tosiaan ja päivällä klo 14.30-15.30 oli pientä päänsärkyä joka meni sitten ohi, muttei oo vielä mahaa jomottanut mitenkään mistä voisin epäillä mahdollista ovista. Nyt kauhee stressi siitä että entä jos se ovis meneekin sivusuun kun meillä oli tätä päivää ennen 2 päivää ilman seksiä. Tänään aamusta oli tosiaan 2 päivän tauon jälkeen ja pakko se on kai miehelle pistää viestiä et tulee kotiin miesten sauna illasta että päästään hyödyntää lisää, pelottaa vaan että jos onkin jo liian myöhäistä! Keskiviikkona kuitenkin tuli vielä tyhjä ympyrä ja molemmin puolin oli ne yhdet suurimmat follit 9mm ja 10mm. Eikä ultraava lääkäri sanonut mitään että ovis olisi tässä lähipäivinä tai edes tulossa. Puhuttiin vain, että letrozolin annostus nostetaan ja seuranta ultra sitten kp12-14. Ja että ovistestailut sitten siinä kierrossa alkaa kp10 ettei mene mahdollinen ovis sitten ohi... Vai tuliskohan pysyvä naama sitten jo huomenna, apua! Ihmetyttää se tämän aamun lämpö kun eilen oli 36.10 ja tänään 35.18.

Niin eikö siinä kaksoisdigitestissä ole kauhean tarkkaa minä päivänä se pitää aloittaa? Olen kuitenkin joskus tehnyt niin että olen alussa tikuttanut sillä vain joka toinen päivä tikkujen säästämiseksi.

Niin ku sehän menee niin että kun mulla on kierto 25 päivää, niin siinä oli ohje, et koska mun kuulu aloittaa testaus. Mulla itellä oli, et kp7 piti aloittaa. Ja tosiaan tää oli ainoo kerta kun näitä ovistestejä käytin ja siitä kierrosta raskauduinkin.

Kyllä sitä ihmismieli alkaa kuvitella kaikkia oireita, ja nyt on vasta dpo4-5. Yöllä kipeyty kurkku ja nenä on tukossa, ihan flunssainen olo. Ja flunssahan ei voi tarkottaa mitään muuta ku sitä et raskaana ollaan:woot: Lämpöä on 37,2 eli koholla. Normisti lämpö on 36,4. Voispa jo testata, ei malta oottaa:eek:

Toinen vilkkuva hymynaama saatu tänään.

Kyllä sitä ihmismieli alkaa kuvitella kaikkia oireita, ja nyt on vasta dpo4-5. Yöllä kipeyty kurkku ja nenä on tukossa, ihan flunssainen olo. Ja flunssahan ei voi tarkottaa mitään muuta ku sitä et raskaana ollaan:woot: Lämpöä on 37,2 eli koholla. Normisti lämpö on 36,4. Voispa jo testata, ei malta oottaa:eek:

Jeps, tietty flunssan oireet tarkoittaa raskautumista :D

Täällä menossa kp 17 ja flo ennusti ovista eiliselle ja oma kalenteri-sovellus tälle päivälle. Muutamana pv ollu lisääntynyttä limaa, mut ei muita oireita. Kipeenä oon ollu muutaman päivän, et sotkeekohan se ovista..?
Aamulla lämpö noin vartti heräämisen jälkee oli 35,9°C eli sen perusteella ovis ei ois tänää ainakaa. Tuleekohan pitkä kierto/ovuloimaton tms. Ärsyttävää :/
Pillerit lopetin tosiaa vasta 10.1 ja eka kierto meni samanlailla ku ennen pillereitä. Kai kropalla vaa menee hetki tottua ja tasottua minipillereiden jälkee :/
Pelottaa, et jos en ovuloikkaa ollenkaa tässä kierrossa, että ois enempiki ovulaation kans häikkää :(

Auttakee malttamatonta :)
Mitä näätte kuvassa? Viivanpaikka vai kenties vihdoin ja viimein plussa?
Nyt menossa kp 26/26-28
Ovista en täysin pongannu, tai testit ei missään vaiheessa kiljunu punasena (niinku ei liki koskaan) mut ajankohta hyödynnettiin :)
Huomenna menen ostamaan digitestin ku tänään ei apteekit auki mutta ku ei malttaisi odottaa :D
ImageUploadedByVau Foorumi1519553887.634420.jpg

Takaisin