Raskaaksi 2018

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei mites ton macan kanssa? Käytin varmaan sen 2-3 viikkoa ennen ovista niin nytkö se pitää lopettaa kun Ovis tapahtui, jatkaa sitten kun menkat alkaa tms (jos alkaa :D)? Miksei voi syödä jatkuvasti? :D

Joo just noin :) kannattaa katsoa joku tietopaketti netistä, fertility friendin sivuilla ja sovelluksessa on paljon erilaista tietoa, just miten paljon lämpötilan pitää nousta että Ovis on varmasti jne, vähän jokaisen kiertoon sopivasti kertoo kun ei kaikilla tapahdu kuin oppikirjoissa, esim mulla ei tule isoa droppia ennen ovista eikä korkeaa nousua vaan nousee pikkuhiljaa ylöspäin et menee se 3-4 päivää että oviksen voi sanoa varmaksi. Joillain myös laskee lämpötila vasta kun menkat alkaneet, mulla tipahtaa ennen menkkoja yleensä. Jne :) onhan sulla kahden desimaalin mittari joka näyttää esim 36.55 eikä vaan 36.5?

Kiitos kovasti! Katson tuon sovelluksen!
Ja ei ole kahden desimaalin mittaria! Pitää ostaa :o!!

Latasin ton sovelluksen ja se näyttää mulle ihan eri ovulaatiopäivän kuin flo :D kumpaakohan uskoisi xD

No oho, clearbluen Digi antoi vilkkuvan hymynaaman viimeisen testitikun kohdalla. Onneksi uusi paketti tuli torstaina!

Eriasia sitten onkin, että tapahtuuko ovis! Mutta ihmettelen, kun keskiviikkona ei selviä johtofolleja näkynyt (omakannasta luettu) mutta silti suurimmat ne follit molemmin puolin oli ne yhdet. Kooltaan 9mm ja 10mm, kyllä tässä peittoa heilutellaan sit kuitenkin varuiksi. En vaan usko oviksen tapahtuvan, kun sain silloin marraskuussakin ekalla yrittämällä hymynaaman kp22 eikä siitä ovista tapahtunut.. Tämän aamun aamulämpö oli kyllä romahtanut todella paljon, oli jotain 35.18 kun eilen oli vielä yli 36.
Ja kyllä mittaan samoihin aikoihin joka aamu kun muistan ja unta on samanverran takana suunnilleen.

Alinah kp21

Käytä sitä vanhaa testilaitetta kun huomenna testaat.
Mää kun sain vilkkuvan naaman viimeiseen tikkuun ja otin uuden paketin käyttöön niin se uus laite antoikin tyhjän ympyrän. Ois tarvinnu jatkaa vanhalla laitteella kunnes saa pysyvän hymyn.

Mä käytin ennen foolihappoa + d-vitamiinia mutta nyt siirryin monivitamiiniin missä kaikki samassa.
Vaikea vaan muistaa ottaa iltaisin kun aamuisin otan tyroksiinin niin haluisin sitten illalla ottaa monivitskun.

Kp33

Mie otan aamulla thyroxinin kanssa kaikki muut vitamiinit paitsi magnesiumia tai rautaa (en käytä sitä tällä hetkellä) :)

Käytä sitä vanhaa testilaitetta kun huomenna testaat.
Mää kun sain vilkkuvan naaman viimeiseen tikkuun ja otin uuden paketin käyttöön niin se uus laite antoikin tyhjän ympyrän. Ois tarvinnu jatkaa vanhalla laitteella kunnes saa pysyvän hymyn.

Juu täytyy käyttää, kiitti tiedosta! :)

Millon kannattaa käydä testailemaan? Tilasin läjän raskustestejä valmiiks:) Nyt on kp 17/28, dpo3? Ovulaatiopäivä on suurinpiirtein ja sinne pöin, lasken siitä päivästä ku oli kovat kivut pari tuntia.

Ansku, muistelisin että macan teho heikkenee jos syö pötköön koko ajan. Viikon paussi kerran kuussa tais olla. Ite syön pillerinä kun jauhe ei menny minkään mukana alas ilman et tuli myös ylöspäin :grin

Latasin ton sovelluksen ja se näyttää mulle ihan eri ovulaatiopäivän kuin flo :D kumpaakohan uskoisi xD

Mulla flo ei oo oikeeta päivää näyttänyt, tuo fertility friend tällä hetkellä kaikkein paras ennustamaan, mulla tosi epäsäännölliset kierrot vuoden aikana ja ff oli ainoa joka ennusti oviksen kp 30 tienoille tässä kierrossa, muut jonnekin kp 45 ja flo kp 14 et menee liian oppikirjan mukaan tuo flo. Mutta ulkoisia tekijöitä vaikuttamassa niin tiedä miten mikään voi ennustaa tarkalleen oikein jos ei säännöllinen kierto ole :D Ff on kyllä hyvä kun ottaa kunnolla huomioon lämmöt limat jne, flo ei pahemmin eikä oikein muutkaan.

Holpakka, kannattaa alkaa aikasintaan dpo 10 testaan ja ei kandee lannistua jos ei sillon näy mitään. Täällä kyllä on jo 8-9 dpo saanu plussia, mutta sitä ennen ainakin on mahdotonta saada plussaa. Eli jos tykkää testailla aikaisin niin sit voi aloittaa dpo 8 jos oma pää kestää sitä :)

Millon kannattaa käydä testailemaan? Tilasin läjän raskustestejä valmiiks:) Nyt on kp 17/28, dpo3? Ovulaatiopäivä on suurinpiirtein ja sinne pöin, lasken siitä päivästä ku oli kovat kivut pari tuntia.

Se on aika lailla mielipidekysymys, jotkuu haluaa testata tosi varhain ja toiset vasta kun vuoto on myöhässä reilustikin. Sanoisin että ennen dpo 8 ei ole mitään mahdollisuutta että voisi näkyä jotain, paitsi jossain ihan poikkeustapauksessa.

Ansku, muistelisin että macan teho heikkenee jos syö pötköön koko ajan. Viikon paussi kerran kuussa tais olla. Ite syön pillerinä kun jauhe ei menny minkään mukana alas ilman et tuli myös ylöspäin :grin

OK täytyy pitää paussia, mulla niin pitkät kierrot välillä että varmaan ihan OK syödä ovikseen asti ja sit alottaa taas menkoista, muuten ei ehtisi syödä tarpeeksi pitkään jos Ovis vasta neljän viikon päästä menkoista ja ite toivon että maca auttaa lyhentämään myös kiertoa :) maku on joo tosi viehättävä, ihan ärsytti miten pahanmakuiseksi teki rahkan, en kapseleita raaski ostaa niin ronskisti vedän jauheet lusikalla suuhun ja vettä päälle :D ei onneksi okseta kun makuun tottui ja noin se kestää vaan hetken kärsimys :D

Kp 9 ja alavatsa jomoilee ja ottaa oikealle puolelle. Viime kierrossa ovis oli kp 23 ja nyt kun huvikseni testailin niin melki tasavahva viivao_O

Liitteet

• IMG_8889.JPG
    IMG_8889.JPG
    628.7 KB · Katsottu: 117
Annsku, Toivotaan että on apua! Joo eiköhän se oo hyvä noin :)
Maku on kyllä :wtf: Yritin syödä sitä aika pitkään mutta sit oli alessa tollaset luomu pillerit, on siis jauheesta vaan puristettu pillereiks. Nekin maistuu mutta saa alas nopeammin ja toki maistuu myös paljon vähemmän. Itellä just paussi niistä kun meillä on influenssa niin jostain syystä kun otin macaa niin se lisäs mahakipua ja tuli huono olo, nyt kun on kipeenä, niin en oo uskaltanu nyt ottaa koska olo on ihan hirvee muutenkin :inpain:
Saa nähä tulisko ens viiknoloppuna vihdoin plussa, 3.3. ois 4v hääpäivä ja kummipojan ristiäiset, olis super kiva plussata sillon. Mut skeptinen oon kun tässä on yritetty jo lähemmäs 4 vuotta ilman yhtään plussaa :grin

Muokattu viimeksi:
Tosta Flo:sta. Niin mulla meni useempi kk ennen kuin se alko toimiin, kun sit siihen oli saatu tietoja ja se niiden perusteella sitä ennusti. Nyt menee aika hyvin ennusteet oikein. Alussahan se ennustaa vaan karkeesti ja sen normin mukaan, miten se yleensä menis. Mut sit kun sitä on käyttäny ja laittanu tietoja niin sit se alkaa toimiin paremmin. Toki ei se välttämättä kaikilla toimi kuitenkaan.

Mä suhtaudun vähän pohtien vitamiinilisiin. On aika paljon tutkimuksia, joissa todetaan ettei monipuolista ruokaa syövä tarvitse muuta lisää kun ehkä d. Raskautta suunnittelevan kannattaa myös ottaa foolihappoa.

Toisaalta eipä niistä kai haittaakaan ole. Itse syön "varuiksi" monivitamiiniä kun oma ruokavalio ei aina ole ihanteellinen. :D Tilasin myös fiolihappoa, vaikka eipä se nyt kerkeisi vaikuttamaan jos sattuisi nopeasti plussaamaan.

Mä aloitin tänään lugesteronit, katsotaan saisiko se tuota luteaalivaihetta pidemmäksi. :)
Lapsettomuuslääkäri ja neurologit on suositelleet foolihappoa ja ainakin minulle sanoneet että vitamiineillä on vaikutusta yritys vaiheessa.Foolihappoa minulla menee 5mg epilepsia lääkityksen takia.

Niin eikö siinä kaksoisdigitestissä ole kauhean tarkkaa minä päivänä se pitää aloittaa? Olen kuitenkin joskus tehnyt niin että olen alussa tikuttanut sillä vain joka toinen päivä tikkujen säästämiseksi.

Täällä se viiva jo vahveneeo_O kp7
View attachment 65817

Ikinä ei näy edes kunnolla viivaa näillä päivillä :eek::grin yleensä ovuloin kp19-25 tienoilla.

Kai se täytyy pian alkaa kaksoishormoni digitestiä taas kastamaan.

En tiiä onko noi jotenkin viallisia, kun niissä on tuo vihreä osakin katkonainen. Mulla tätä samaa erää, kestää hirveen pitkään ennenkuin kuivuu ja tulee näkyviin toinen viiva. Alkuun kun väri oli just liukunut loppuun. Näkyi että 2 viivaa tulee esiin, sit se toinen viiva katosikin ja sai odottaa sen aikaa kunnes oli kuiva testi ja siihen meni ainakin 15minuuttia. Mietin että laitan noista palautetta!

Takaisin